Steagul Roşu, ianuarie 1971 (Anul 26, nr. 5566-5590)

1971-01-16 / nr. 5577

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN BACĂU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN BACĂU ANUL XXVI — NR. 5.577 (7.056) SIMBATA 16 IANUARIE 1971 4 PAGINI — 30 BANI In sala Teatrului dramatic „Bacovia" a avut loc iezi sesiunea Consiliului popular al județului Bacău. La lucrările sesiunii au luat parte, ca invitați, activiști de partid, conducători ai organizațiilor de masă și obștești, de întreprinderi și instituții, precum și lucrători cu munci de răspundere din aparatul Comitetului executiv al Consiliului popular județean, din organele locale de specialitate ale administrației de stat. Au participat, de asemenea, tovarășii propuși în adunările oamenilor muncii să fie aleși asesori populari pentru Tribunalul județean și judecătoriile din municipiile Bacău și Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din partea organelor centrale de stat au fost prezenți la lucrările sesiunii reprezentanți ai Consiliului de Stat, Ministerului de Finanțe, Comitetului de Stat al Planificării și ai C.S.E.A.L. Au fost prezenți, de asemenea, reprezentanți ai presei centrale, locale și ai televiziunii. Sesiunea a înscris pe ordinea de zi : 1) Proiectul de hotărîre privind adoptarea planului economic al Consiliului popular județean pe anul 1971 ; 2) Proiectul de hotărîre privind adoptarea bugetului local pe 1971 ; 3) Proiectul de hotărîre privind adoptarea angajamentului Consiliului popular județean Bacău, ca răspuns la chemarea Consiliului popular al județului Neamț; 4) Alegerea asesorilor populari pentru Tribunalul județean și judecătoriile municipiilor. " Intrîndu-se în ordinea de zi, deputatul Gheorghe Roșu a prezentat expunerea la proiectul de hotărîre cu privire la adoptarea planului economic al Consiliului popular pe anul 1971. Expunerea la proiectul de hotărîre cu privire la adoptarea bugetului local pe anul 1971 a fost prezentată de către deputatul Ștefan Croitoru, prim-vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al județului Bacău. Deputatul Ion Pruteanu, vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular județean, a expus, angajamantul Consiliului popular județean Bacău, ca răspuns la chemarea Consiliului popular al județului Neamț. Proiectele de hotărîre au fost studiate de către deputați, discutate și avizate favorabil de către comisiile permanente ale Consiliului popular județean. Raportul comun de avizare al acestora a fost prezentat de către deputatul Constantin Bucșă, președintele comisiei permanente plan-finanțe. In cadrul discuției generale pe marginea materialelor sesiunii au luat cuvîntul numeroși deputați. Ei au evidențiat succesele obținute în îndeplinirea și depășirea sarcinilor pe 1970, unele minusuri care s-au manifestat, au apreciat faptul că prevederile planului economic și bugetului local sunt realizabile, mobilizatoare, făcînd judicioase propuneri în vederea valorificării resurselor de care județul disipune în acest sens. Deputatul Vasile Sfîrlea, primarul orașului Tg. Ocna, bunăoară, după ce a trecut în revistă direcțiile de acțiune pentru realizarea planului economic și bugetului local pe anul 1970, a precizat că pentru anul curent Comsiliului popular orășenesc îi revin sarcini sporite. Ele vor fi îndeplinite, fără îndoială, prin valorificarea cit mai plenară a resurselor locale. Antrenați în întrecerea pentru înfrumusețarea localității, oamenii muncii din orașul Tg. Ocna sunt hotărîți să-și sporească „indicele“ de contribuție la îndeplinirea angajamentului asumat de Consiliul popular județean Bacău, ca răspuns la chemarea Consiliului popular al județului Neamț. Prin muncă patriotică ei vor realiza în orașul Tg. Ocna lucrări în valoare de peste 6 milioane lei. Cu o cotă sporită de participare la realizarea angajamentului județean — așa după cum spunea deputatul Aurel Stoian, primarul orașului Comănești — s-au înscris și comăneștenii. Anul 1971 va însemna ridicarea orașului Comănești pe o treaptă superioară din punct de vedere edilitar-gospodăresc. Cetățenii orașului își vor aduce o contribuție valoroasă în această direcție, fiind hotărîți să execute prin muncă patriotică lucrări în valoare de 8.500.000 lei. Cele mai frumoase rezultate în întrecerea pentru înfrumusețarea și sporirea gradului de urbanizare a orașelor — așa cum preciza deputatul Gheorghe Șerban din circumscripția județeană nr. 58 — sunt hotărâți să se obțină în anul gloriosului jubileu al partidului, buhușenii. Ca răspuns la chemarea Consiliului popular al județului Neamț, ei s-au angajat să execute prin muncă patriotică lucrări în valoare de 16 milioane lei, ceea ce reprezintă peste 900 lei pe cap de locuitor. Deputatul Mircea Anton Ciobanu, prim-vicepreședintele Comitetului executiv al Consiliului popular al Municipiului Gheorghe Gheorghiu- Dej, a trecut mai întîi în revistă principalele realizări obținute în dezvoltarea economică și socială a municipiului, după care a subliniat sarcinile sporite pe care le au de îndeplinit colectivele de oameni ai muncii din unitățile de pe Trotuș in noul an economic. Ca răspuns la chemarea la întrecere adresată tuturor județelor, orașelor și comunelor, Consiliul popular al municipiului Gheorghe Gheorghiu-Dej se angajează să înfăptuiască numeroase obiective, care se vor materializa în depășirea prestărilor de servicii, extinderea rețelei de canalizare, modernizarea de străzi și trotuare, electrificarea satelor Buciumi și Răcăuți cu un an mai devreme, amenajarea de noi spații de deservire. Prin muncă patriotică pentru întreținerea și extinderea spațiilor verzi, plantarea a peste 5.000 arbori și în alte acțiuni de înfrumusețare, ei vor realiza lucrări în valoare de peste 8 milioane lei. In această întrecere — așa cum amintea printre altele deputatul Gheorghe Timofte, prim-vicepreședinte al Comitetului executiv al Consiliului popular al municipiului , — nici băcăuanii nu se lasă mai prejos. Primul an al cincinalului în care am intrat va însemna pentru dezvoltarea economică și social-culturală a municipiului noi urcușuri. Gustul estetic al cetățenilor, care în 1970 au efectuat lucrări de înfrumusețare în valoare de peste 22 milioane lei va fi și mai mult pus în valoare în anul marii aniversări a partidului. Deputatul Ion Onciu, s-a referit la munca desfășurată de Consiliul popular al orașului Moinești, colectivul întreprinderii de gospodărie orășenească și la gradul edilitar-gospodăresc ridicat atins de orașul petroliștilor în anul 1970. Premiul I pe țară, obținut în întrecerea dintre localități, confirmă "munca stăruitoare depusă de toți moineștenii și în același timp este o bază de pornire, o pistă de lansare spre noi succese. Deputații Gheorghe Șuiaru, secretarul comitetului de partid de la Rafinăria Cămănești și Vasile Diaconu, președintele CA P. Păncești, au amintit, mai întîi, ce a însemnat pentru dezvoltarea localităților pe care le reprezintă anul 1970. Comuna Dărmănești a îmbrăcat o haină edilitar-gospodărească apreciată ca cea mai frumoasă pe județ. (Păcat că aprovizionarea acestui centru muncitoresc n-a fost pe aceeași măsură!)., Pănceștenii, cu toate greutățile pricinuite de calamitățile naturale, prin mai buna organizare a producției și a muncii, au obținut rezultate mulțumitoare aproape de producțiile planificate — la griu, porumb, viță de vie, în anul aniversării semicentenarului partidului și unii și alții sunt hotărîți să reediteze succesele din ultimul an al cincinalului la un nivel superior, să grăbească procesul de urbanizare, de dezvoltare a localităților în care trăiesc și muncesc. Cooperatorii din Păncești sunt hotărîți să-și intensifice eforturile în depășirea planului de producție al C.A.P. cu produse in valoare de peste 500.000 lei, ceea ce va însemna o sporire a belșugului în casele lor. Pentru înfăptuirea unor astfel de deziderate, militează, de altfel, și cooperatorii din celelalte comune. Afirmația o susține și cuvîntul deputatului Vasile Ungureanu, primarul comunei Ungureni. In cadrul cooperativei agricole sau în acțiunea de înfrumusețare, cetățenii din Ungureni au obținut rezultate meritorii, în anul 1971 ei fiind hotărîți să le amplifice. Deputatul Aurel Ruset, directorul Trustului de construcție, a trecut în revistă cîteva din direcțiile spre care și-au îndreptat atenția constructorii băcăuani în anul care s-a încheiat. Drept urmare, s-au dat în plus numeroase apartamente, harta localităților județului s-a îmbogățit (Continuare în pagina a II-a) ■t TELEGRAMA Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU, secretar general al partidului, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Consiliul popular al județului Bacău, întrunit în sesiune, azi 15 ianuarie 1971, luînd în dezbatere planul economic și bugetul local pe anul 1971, vă raportează cu satisfacție, iubite tovarășe Ceaușescu, că in anul trecut angajamentele asumate de oamenii muncii din județul Bacău au fost realizate și depășite, în pofida greutăților pricinuite de calamitățile naturale. Consiliile populare, sub conducerea permanentă a organelor și organizațiilor de partid, prin comisiile permanente, deputați, comitetele de cetățeni și prin alte forme organizatorice, au mobilizat cu eficiență sporită potențialul uman și material din județul nostru, obținînd importante realizări. Planul producției globale industriale a fost îndeplinit în proporție de 101,3 la sută ; producția marfă 103 la sută ; planul de investiții 108,6 la sută ; planul de prestații servicii 105,7 la sută ; sarcinile comerțului de stat au fost îndeplinite in proporție de 101,1 la sută, reprezentînd realizări peste plan în valoare de 17 milioane lei. In anul 1970, populația județului Bacău a cumpărat cu 95 milioane lei, mai multe mărfuri față de anul 1969. Beneficiile peste plan obținute în economia locală însumează 9 milioane lei. In întrecerea patriotică pentru buna gospodărire și înfrumusețare a localităților — acțiune de mare amploare cetățenească — județul nostru a obținut rezultate bune, concretizate și în faptul că două orașe (Moinești și Slănic-Moldova) s-au situat pe locurile I și II pe țară. Valoarea lucrărilor executate prin eforturile maselor largi ale populației în întrecerea patriotică, depășesc angajamentele asumate în anul trecut cu peste 30 milioane lei. Odată cu noul an, cînd poporul nostru pornește la înfăptuirea planului cincinal 1971—1975, perspectivele luminoase de dezvoltare a patriei noastre, constituie și pentru județul Bacău un imbold deosebit în activitatea viitoare. Conștienți de însemnătatea îndeplinirii întocmai a liniei politice a partidului — conducătorul nostru încercat al cărui semicentenar îl vom sărbători în luna mai — suntem hotărîți, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, să ne înzecim eforturile pentru a contribui la ridicarea patriei pe noi trepte de civilizație și progres. Pe baza indicațiilor dumneavoastră deosebit de valoroase, la ședința Comitetului Executiv al Comitetului Central al P.C.R. și a guvernului, din noiembrie și la Plenara Comitetului Central al P.C.R. din decembrie 1970, Consiliul popular județean a dezbătut și a adoptat planul economic și bugetul local pe anul 1971, stabilind măsuri pentru realizarea și depășirea sarcinilor ce-i revin. Ne angajăm să mobilizăm forțele din toate sectoarele de activitate pentru a depăși planul producției globale, in industria locală cu o valoare de 3 milioane lei și planul producției marfă cu 4 milioane lei, economiile peste plan la prețul de cost și la cheltuieli de circulație însumînd beneficii suplimentare în valoare de 4 milioane lei. In agricultură, eforturile noastre se înscriu pe linia măsurilor stabilite recent de conducerea partidului cu privire la îmbunătățirea organizării, planificării și conducerii în acest important sector. Sîntem hotărîți să muncim cu abnegație pentru sporirea producției agricole, în anul 1971 față de planul pe 1970, cu 150 kg griu la hectar și 200 kg porumb la hectar și să realizăm o creștere a efectivelor de taurine cu 7 la sută, la ovine cu 11 la sută, obținînd o producție globală în valoare de 1565 milioane lei. Printr-o largă mobilizare a maselor de cetățeni, vom contribui în continuare la schimbarea înfățișării localităților, ridicînd nivelul activității social-culturale, edilitar-gospodărești, de prestări servicii, aprovizionarea și deservirea populației, iar in cadrul întrecerii patriotice vom realiza lucrări în valoare de peste 130 milioane lei. Exprimînd dorința unanimă a cetățenilor din județul nostru, Consiliul popular județean se angajează în fața Comitetului Central al P.C.R., a dumneavoastră personal scumpe tovarășe Nicolae Ceaușescu, ca în anul 1971 — an în care poporul nostru sărbătorește 50 de ani de la înființarea partidului — să muncească cu și mai multă dăruire, pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al X-lea al partidului, pentru edificarea societății socialiste multilateral dezvoltate în scumpa noastră patrie. Republica Socialistă România. COMITETUL EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR AL JUDEȚULUI BACĂU RĂSPUNS la chemarea Consiliului popular județean Neamț la întrecerea patriotică Deputații consiliului popular al județului Bacău, întruniți în cea de a IX-a sesiune ordinară, pentru a analiza realizarea planului și bugetului local pe anul 1970 și pentru a adopta sarcinile de plan pe 1971, constată cu satisfacție că și în această perioadă s-au obținut rezultate însemnate în toate domeniile vieții economice și social-culturale, ceea ce constituie o bază trainică pentru a răspunde chemării la întrecerea patriotică lansată de Consiliul popular al județului Neamț. In anul care a trecut, colectivele din întreprinderile de industrie locală și-au depășit angajamentele cu peste 17 milioane lei la producția globală și cu 21,5 milioane lei la producția marfă. Au fost asimilate 133 sortimente noi peste numărul la care ne-am angajat. Unitățile de gospodărie comunală și locativă au realizat un volum de prestații peste angajamente, de aproape 17 milioane lei. Au fost desfăcute către populație mărfuri peste plan în valoare de 17 milioane lei. S-au realizat beneficii peste plan de aproape 9 milioane lei față de 2,6 milioane lei cu ne-a fost angajamentul, iar prin contribuția voluntară a cetățenilor, s-au efectuat lucrări în valoare de peste 137 milioane lei. Depășirea principalilor indicatori ai planului de stat și a angajamentelor asumate în cadrul întrecerii patriotice care au condus la realizarea unor importante obiective economice, edilitar-gospodărești social-culturale, a contribuit la dezivoltarea în continuare a economiei județului și la ridicarea nivelului de trai al oamenilor muncii. Mărețele perspective deschise patriei noastre, pe drumul edificării societății socialiste multilateral dezvoltate ce se degajă cu claritate din documentele Congresului al X-lea al partidului și a indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu la ședința Comitetului executiv al C.C. al P.C.R. și a guvernului din noiembrie, precum și la Plenara C.C. din decembrie 1970, ne însuflețesc și ne mobilizează la noi eforturi pentru a obține în anul 1971 rezultate și mai bune în toate domeniile de activitate, în întîmpinarea celei de a 50-a aniversare a P.C.R în numele tuturor cetățenilor județului nostru, Consiliul popular al județului Bacău se angajează să înfăptuiască în anul 1971 următoarele obiective peste plan : 1. In industria locală: — depășirea planului producției globale industriale cu 3 milioane lei și a planului producției marfă cu 4 milioane lei din care este un milion,pină la 8 mai, 7 — depășirea sarcinii de export pe total cu 100 mii lei valută din care cu 30 mii pînă la 8 mai ★ — asimilarea a cel puțin 50 produse noi, destinate fondului pieții, peste numărul celor prevăzute în t|i plan. — depășirea sarcinilor fizice la I j următoarele sortimente : — 100 tone agregate de carieră și balastieră — 500 mc prefabricate din beton — 500 mii buc, cărămizi și blocuri ceramice — 300 tone construcții metalice — 25 tone piese turnate din fontă — 1,0 milion lei mobilă — 20 tone produse zaharoase. 2. In sectorul de gospodărie comunală și locativă : Prin folosirea rațională a fondurilor materiale și bănești, prin dezvoltarea și diversificarea prestațiilor de servicii către populație, se va asigura : —• depășirea prestațiilor de servicii cu 5 milioane lei din care 2 milioane lei pînă la 8 mai. — depășirea prestațiilor în construcții cu 3 milioane lei. — extinderea rețelelor de apă și canalizare cu 2 km peste plan. — modernizarea peste plan a 75 mii mp străzi și trotuare în municipii și orașe. — depășirea volumului prestărilor de servicii față de realizările obținute în 1970, la : — apă distribuită cu 500 mii I mc și la transport călători cu autobuze cu 1,5 milioane lei. 3. In sectorul de proiectare-sistematizare : — folosirea proiectelor tip pentru locuințele care se vor proiecta în anul 1971, în procent de 92%. — scurtarea termenelor de elaborare a proiectelor față de termenele contractuale, cu 2500 zile proiectate. — proiectarea locuințelor pentru anul 1972 un procent de 70% pe soluții industrializate. — întocmirea schițelor de sistematizare pentru 25 comune inclusiv satele de reședință, realizîndu-se pînă la finele anului 1971 peste 54% din această acțiune. — reactualizarea schițelor de sistematizare pentru municipiul Bacău și pentru orașele Buhuși, Comănești și Slănicul Moldovei. 4. In sectorul de investiții : Prin pregătirea din timp a documentațiilor, eliberarea amplasamentelor, procurarea utilajelor tehnologice și urmărirea execuției, se va asigura : — realizarea intrim. I a 21%, iar în semestrul I a 51% din planul de investiții pe anul 1971. — darea în folosință înainte de termenele planificate a 70 obiective industriale și social culturale, printre care : — fabrica de pîine din municipiul Gh. Gheorghiu-Dej cu o lună. — hala chimică din municipiul Gh. Gheorghiu-Dej cu 2 luni — secția de vară Bacău cu 2 luni. — secția de prefabricate Urechești cu 2 luni. — darea în folosință a tuturor a parlamentelor proprietate de stat, prevăzute în plan, pînă la 30 noiembrie. — pînă la 15 august se vor asigura documentații de execuție și amplasamente libere, pentru toate obiectivele prevăzute în planul de investiții centralizate pe anul 1972, iar pînă la 31 decembrie se vor asigura STE pentru toate lucrările prevăzute în planul pe 1975. 5. In sectorul de producție construcții-montaj : — realizarea a 20% din planul anual de producție construcții montaj în trim. I. — depășirea producției de construcții-montaj cu 10 milioane lei reprezentînd o creștere de fată de plan din care 2 milioane lei pînă la 8 mai. — extinderea executării lucrărilor în acord global pe bază de contract în proporție de 60%. — obținerea calificativelor de„bine“ și „foarte bine“ la 80% din obiectivele ce se vor pune în funcțiune. — reducerea cheltuielilor la mia de lei producție cu 1 leu față de plan. 6. In sectorul de drumuri: — reducerea cheltuielilor față de realizările din anul 1970 cu : — 50 mii lei pe km de drum modernizat — 40 mii lei pe km la îmbrăcăminți asfaltice ușoare — 2 mii lei pe km la întrețineri de drumuri — 1 mii lei pe ml de pod — se vor executa peste plan 2 km îmbrăcăminți asfaltice ușoare. 7. In sectorul circulației mărfurilor : Pentru îmbunătățirea aprovizionării și servirii populației se vor lua următoarele măsuri : — dezvoltarea rețelei de desfacere a comerțului de stat, peste prevederile planului cu 8 unități cu o suprafață de 1000 mp. — depășirea planului de desfacere cu amănuntul de comerțul de stat, cu 11 milioane lei. — reducerea cheltuielilor de circulație cu 1,0 milioane lei de către : — organizațiile comerciale locale cu 0,5 milioane lei. —• întreprinderea de legume și fructe cu 0,3 milioane lei. — întreprinderea Combustibilul cu 0,1 milioane lei. — centrul de librării cu 0,1 milioane lei. 8. In sectorul de valorificarea legumelor și fructelor sarcinile de plan se vor depăși cu: — 1 milion lei producția globală. — 200 mii lei valută la livrări export, concretizate în : (Continuare în pagina a IlI-a) "*■ UA HOTĂRÎRE pentru aprobarea planului județului pe anul 1971 hotărîre Consiliul popular al județului Bacău, analizînd în cea de a IX-a sesiune ordinară, sarcinile de plan pe anul 1971 , în baza dispozițiilor art. 9 și a art. 14 lit. g din Legea nr. 57/1968 de organizare și funcționare a consiliilor populare. HOTĂRĂȘTE: ART. 1. Se adoptă planul economiei locale de stat pe anul 1971 . ART. 2. Producția globală industrială a întreprinderilor de industrie locală, va fi în anul 1971 de 472.000 mii lei în prețuri 1963 cu modificările intervenite până la 1.1.1965 inclusiv (pentru industria alimentară — până la 17.V.1965 inclusiv), din care : — Municipiul Bacău 282.300 mii lei• — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 86.700 „ ART. 3. Producția marfă industrială a întreprinderilor de industrie focală, în prețuri cu ridicata de întreprindere, inclusiv prețuri de calcul în vigoare la 15.XI.1970 va fi de 436.000 mii lei din care : — Municipiul Bacău 250.300 „ — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 86.700 „ ART. 4. Producția principalelor produse industriale va atinge în anul 1971 următoarele nivele , din care : Sortimente U/M Tótat Municip. Munio^. ____________________Bacău______Gh. Gh.-Dej ___________1___________________2 3__________4____________5 — Construcții metalice pentru construcții industriale tone 800 700 — — Cărămizi și blocuri ceramice mii buc. 22.000 22.000 — •Mobilă mii lei 74.000 48.000 — _ Făină tone 15.600 15.600 —_ Pline tone 54.060 26.660 27.400 ART. 5. Producția globală industriala secundară a Trustului de construcții, în prețuri cu ridicata de întreprindere ale anului 1963 cu modificările intervenite pînă la 1 ianuarie 1965 inclusiv se stabilește la :.............. 27.000 mii lei. — Producția industrială secundară în unități naturale la principalele produse va atinge în anul 1971 următoarele nivele: — prefabricate din beton armat 11.000 mc — agregate grele de carieră și balastieră 350.000 mc — confecții și tîmplărie metalică 1.200 tone ART. 6. Volumul livrărilor de mărfuri către fondul piații în prețuri de desfacere cu amănuntul în vigoare la 15 noiembrie 1970 se stabilește la : Total din care: mobilă Total județ mii lei 131.000 75.000 din care : — Municipiul Bacău mii lei 92.000 45.700 ART. 7. Volumul prestațiilor de servicii ce se execută prin întreprinderile de gospodărie comunală este de 489.640 mii lei, din care : — Municipiul Bacău 103.091 mii lei — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 344.819 mii lei — Orașul Tg. Ocna 8.911 mii lei — Orașul Moinești 23.669 mii lei — Orașul Buhuși 9.150 mii lei ART. 8. Volumul prestațiilor de servicii executate de întreprinderea balneară Slănic-Moldova se stabilește la 24.100 mii lei. ART. 9. Volumul de prestații în construcții este de . . . 41.000 mii lei din care pentru populație 5.000 roii lei din care în ART. 10. Volumul încasărilor din prestări de servicii efectuate populației este de : 122.100 mii lei din care pe municipii și activități astfel: — Municipiul Bacău 1.800 mii lei — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 800 mii lei —Industria locală 800 mii lei — Gospodăria comunală 99.000 mii lei — Construcții montaj 1.700 mii lei —Oficiul de locuințe: 1.000 mii ■ Cinematografie - întreprinderea balneo-climaterică - Agricultură - Sănătate • Artă și cultură 9.500 mii lei 1.600 mii lei 900 mii lei 3.000 mii lei 2.000 mii lei ART. 11. Volumul total al investițiilor centralizate din fondurile statului este de 125.900 mii lei, din care construcții-montaj 85.800 mii lei (din care lucrări de construcții 85.200 mii lei); volumul minim al investițiilor care se finanțează din credite este de 16.900 mii leii. Volumul investițiilor se repartizează pe localități astfel: Din fondurile centralizate ale statului se vor construi și da în folosință în anul 1971 un număr de 600 apartamente fizice, in localitățile : — Municipiul Bacău 392 apartamente — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 30 apartamente — Orașul Tg. Ocna 40 apartamente — Orașul Moinești 32 apartamente — Orașul Comănești 40 apartamente — Orașul Buhuși 50 apartamente — Orașul Slănic-Moldova 16 apartamente ART. 12. Din fondurile populației cu sprijinul statului în credite și execuții se vor executa și da în folosință 1.100 apartamente. în localitățile : — Municipiul Bacău 1.063 apartamente — Orașul Buhuși 37 apartamente ART. 13. Volumul reparațiilor capitale de construcții pe anul 1971 este de ................................................ 1 ... 8000 mii lei din care : — Industria locală 1.000 mii lei — Gospodăria comunală 2.453 mii lei — Invățămînt 1.700 mii lei — Sănătate 500 mii lei — Drumuri Î.000 mii lei — Cultură și artă 200 mii lei — Asistență socială 200 mii lei — Administrația de stat 500 mii lei — Construcții 400 mii lei — Centrul de librarii 47 mii lei ART. 14. In anul 1971 se vor aplica îmbrăcăminți asfaltice ușoare pe 25 km drumuri județene. ART. 15. Volumul producției de construcții-montaj in anul 1971, este de 251.550 mii lei și se va realiza prin : — Trustul de construcții 243.021 mii lei — în regie 8.529 mii lei ART. 16. Volumul livrărilor de mărfuri pentru export în mii lei valută este de : Indicatorul U/M Total din care: ____________________________________________________Est Vesti Vestit Volumul total de export mii lei valută 3.100 1.800 1.000 300 din care: PREȘEDINTELE COMITETULUI EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR AL JUDEȚULUI BACĂU, GHEORGHE ROȘU (Continuare în pagina a III-a) ■ Total Pentru populație infim — Municipiul Bacău mii lei 22.300 2.300 — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej mii lei 5.200 600, — Orașul Tg. Ocna mii lei 5.500 500 — Orașul Moinești mii lei 4.000 400 — Orașul Buhuși mii lei 4.000 1.200 Localitatea ______________________UM Total C+M — Municipiul Bacău mii lei 71.150 58.000 — Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej mii lei 14.300 6.900 — Orașul Tg. Ocna mii lei 3.500 2.150 — Orașul Moinești mii lei 5.350 4.150 — Orașul Comănești mii lei 1.300 1.250 — Orașul Buhuși mii lei 1.550 1.200 — Orașul Slănic-Moldova mii lei 2.700 2.650 Pe principalele sectoare de activitate se alocă următoarele fonduri de investiții : U M Total CIM Constr. — Industria locală mii lei 22.500 10.000 9.600 — Gospodăria comunală mii lei 36.000 28.600 23.500 — Locuințe mii lei 26.000 25.000 25.000 — Invățămînt mii lei 20.400 16.100 16.000 — Cultură mii lei 300 100 100 — Agricultură mii lei 600 — — — Drumuri mii lei 3.500 2.800 2.800 — Construcții mii lei 13.300 3.200 3.200 — Electrificări rurale mii lei 3.200 — _ — Proiectare mii lei 100 _ _ In mijlocul studenților Problemele de politică internațițonală, expunerile pe marginea lor stîrnesc, întotdeauna, un mare interes. în această constatare de ordin general s-a încadrat și manifestarea de alaltăieri, cînd tovarășul Nicolae Crețu, redactor la Agenția română de presă AGERPRES, s-a întîlnit cu studenți băcăuani. Pornind de la unele întrebări care i-au fost adresate, oaspetele a trecut în revistă aspecte actuale ale politicii externe a P.C.R., s-a referit la prestigiul României socialiste. Intîlnirea ziaristului Nicolae Crețu cu studenții face parte din suita de manifestări inițiate de Comitetul municipal Bacău al U.T.C. în întîmpinarea sărbătorii celor 50 de ani de la crearea P.C.R. „Spiritul istoric al popoarelor“ Mîine, în cadrul cursului auspiciat de Universitatea populară din Bacău — „Actul istoric și semnificația sa“ — pe care profesorul Iulian Antonescu îl ilustrează, de mai multă vreme, cu pasiune, talent oratoric și probitate științifică, sala de conferințe a Casei de cultură a sindicatelor, găzduiește o nouă întîlnire dintre cunoscutul conferențiar și publicul pasionat de istorie. Noua conferință pe care omul de știință băcăuan o va susține, ca de obicei, la ora 11, intitulată „Spiritul istoric al popoarelor“, promite participanților o nouă și interesantă incursiune în istoria universală.