Steagul Roşu, februarie 1971 (Anul 23, nr. 6715-6738)

1971-02-25 / nr. 6735

Pag. a 2-a STEAGUL ROŞU REZOLUŢIA CONGRESULUI AL IX lea AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist, a analizat activitatea desfăşurată de organizaţiile de tineret de la ultimul Congres şi a stabilit obiectivele şi sarcinile ce revin Uniunii Tineretului Comunist în perioada viitoare. Desfăşurîndu-şi lucrările în preajma gloriosului jublieu — aniversarea a 50 de ani de la crearea Partidului Comunist Român, conducătorul încercat al poporului în lupta pentru realizarea idealurilor de libertate naţională şi socială, pentru înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste — Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist, a constituit un nou prilej de afirmare a adeziunii unanime a tinerei generaţii la politica internă şi externă a partidului. I. — Aprobind activitatea desfăşurată de Comitetul Central în perioada la care se referă Raportul, Congresul apreciază că îndeplinirea măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie-decembrie 1967 şi Consfătuirea pe ţară a U.T.C. a avut ca rezultat îmbunătăţirea generală a activităţii politico-educative în rindul tineretului, îmbogăţirea şi diversificarea formelor şi metodelor de muncă, creşterea iniţiativei tinerilor, a organizaţiilor U.T.C., sporirea eficienţei muncii acestora. Investirea Uniunii Tineretului Comunist cu o sferă largă de preocupări, atribuţii şi răspunderi nemijlocite, în organizarea unor activităţi cultural-educative, sportive, turistice, de pregătire a tinerilor pentru apărarea patriei, participarea reprezentanţilor tineretului în consiliile de conducere ale unităţilor economice şi ale instituţiilor de învăţământ, ale organismelor economice şi ale administraţiei de stat, au dus la îmbogăţirea vieţii şi activităţii organizaţiilor U.T.C., la creşterea influenţei şi prestigiului lor în rândurile tineretului. Experienţa ultimilor trei ani, rezultatele obţinute, confirmă pe deplin justeţea orientării date de partid muncii Uniunii Tineretului Comunist, conducerea nemijlocită şi îndrumarea permanentă a întregii activităţi de către partidul comunist constituind chezăşia succeselor viitoare ale organizaţiei revoluţionare a tineretului din România. Congresul constată însă existenţa unor deficienţe în munca organelor şi organizaţiilor U.T.C., în generalizarea experienţei pozitive, în colaborarea cu ceilalţi factori educativi, în conceperea şi desfăşurarea acţiunilor proprii. II. — Congresul stabileşte ca sarcină politică fundamentală a activităţii de viitor a Uniunii Tineretului Comunist participarea întregului tineret, de la oraşe şi sate, la activitatea economică, socială, politică şi culturală a ţării, la opera de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Dezvoltarea într-un ritm susţinut a industriei şi agriculturii noastre socialiste impun sporirea contribuţiei tuturor organizaţiilor U.T.C. la înfăptuirea planurilor de dezvoltare economică, la activitatea productivă. Totodată, o preocupare mai susţinută vor trebui să manifeste organizaţiile U.T.C. faţă de rezolvarea problemelor de muncă şi viaţă ale tinerilor. Modernizarea şi perfecţionarea continuă a industriei necesită intensificarea activităţii organizaţiilor U.T.C. pentru dezvoltarea la tineri a spiritului de răspundere faţă de pregătirea profesională, însuşirea cunoştinţelor teoretice şi practice de specialitate. Se va extinde experienţa pozitivă şi organizării concursurilor şi olimpiadelor pe meserii şi profesii ale tinerilor din industrie, transporturi, construcţii, comerţ şi cooperaţie. Organizaţiilor U.T.C. din cooperativele agricole de producţie şi întreprinderile agricole de stat, din unităţile de mecanizare le revin îndatoriri deosebit de importante în mobilizarea tinerilor la realizarea sarcinilor de producţie ale unităţilor agricole, în stimularea şi dezvoltarea spiritului de muncă în comun, a simţului gospodăresc. O atenţie mare se va acorda pregătirii tinerilor pentru meseriile şi profesiile noi ale satului. Se impune ca organizaţiile U.T.C. din mediul rural, alături de ceilalţi factori, să dea dovadă de solicitudine în asigurarea condiţiilor necesare manifestării plenare a capacităţii, priceperii şi hărniciei tinerilor, pentru găsirea unor forme şi modalităţi specifice de activitate, în mod deosebit cu tinerele fete, contribuind astfel la formarea unor buni şi pricepuţi gospodari, care îndrăgesc satul şi munca pămîntului — cadre de nădejde ale agriculturii noastre moderne Congresul consideră necesară creşterea eficienţei muncii Uniunii Tineretului Comunist în şcoli şi facultăţi, pentru aprofundarea cunoştinţelor şi dezvoltarea deprinderilor de studiu individual, de gândire independentă, pentru asigurarea unei mai strînse legături a procesului de învăţămînt cu viaţa, cu instruirea practică. Se va acorda o atenţie mai mare dezvoltării concursurilor pe obiecte şi cercurilor pe meserii, cercurilor practice şi atelierelor de producţie, societăţilor tehnico-ştiinţifice, extinderii cercetării aplicative, a atelierelor de proiectare şi unităţilor lucrative studenţeşti. Un accent deosebit se va pune pe : asigurarea unor condiţii optime de desfăşurare a practicii în producţie în toate formele de învăţămînt. Se va urmări pregătirea fiecărui elev în vederea asimilării unei meserii. Congresul apreciază că este necesar ca organizaţiile U.T.C. să dezvolte în rindul tinerilor intelectuali din unităţile de producţie, institutele de cercetări şi proiectări, interesul şi pasiunea pentru cercetările fundamentale şi aplicative, orientate spre aspectele şi necesităţile actuale ale producţiei. Organizaţiile U.T.C. vor depune şi în continuare eforturi pentru antrenarea unor mase largi de tineri muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi la acţiunile de muncă patriotică destinate înfăptuirii obiectivelor de investiţii ale noului plan cincinal, executării la timp şi în bune condiţii a lucrărilor agricole, a unor construcţii agrozootehnice, sisteme de irigaţii, de îmbunătăţiri funciare şi de apărare contra inundaţiilor, a unor baze sportive şi turistice simple, amenajarea unor cluburi şi spaţii pentru activităţi educative, înfrumuseţarea comunelor şi oraşelor patriei. Totodată, Uniunea Tineretului Comunist va extinde experienţa pozitivă a organizării unor şantiere naţionale şi locale ale tineretului. Congresul trasează Comitetului Central sarcina iniţierii unei largi mişcări de masă pentru însuşirea realizărilor ştiinţei şi tehnicii care să cuprindă tineri din toate categoriile. XIX. — Viaţa social-politică a României contemporane, importanţa şi complexitatea evenimentelor politice, sarcinile majore la înfăptuirea cărora partidul, poporul, cheamă tînăra generaţie, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătăţirea activităţii educative, perfecţionarea continuă a mijloacelor şi modalităţile de acţiune care contribuie la formarea conştiinţei socialiste, a idealului de viaţă comunist. Obiectivul principal al activităţii politico-ideologice desfăşurate de Uniunea Tineretului Comunist il va constitui cunoaşterea şi aprofundarea de către tineri a politicii marxist-leniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcţia socialistă în ţara noastră , dezvoltarea economiei naţionale, perfecţionarea conducerii vieţii socialpolitice, dezvoltarea ştiinţei, învăţămîntului şi culturii ca factori de bază ai progresului şi civilizaţiei , precum şi a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru şi a principiilor promovate de ţara noastră în relaţiile internaţionale. In acest scop se impune o mai largă diversificare şi adaptare a formelor şi metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului în spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiţii de muncă şi luptă ale poporului nostru, ale mişcării muncitoreşti, comuniste şi de tineret din România, în spiritul dragostei şi devotamentului neţărmurit faţă de patrie şi partid. Cunoaşterea de către tineri a eforturilor şi realizărilor construcţiei socialiste, a perspectivelor de dezvoltare social-politică şi economică, cultivarea sentimentului de demnitate şi mîndrie naţională, combaterea influenţelor ideologiei şi apologeticii capitaliste, trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizaţiilor U.T.C. Organizaţia noastră va dezvolta şi în viitor sentimentul frăţiei dintre tinerii români şi cei aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare. O atenţie permanentă vor acorda organizaţiile U.T.C. educării tineretului în spiritul principiilor internaţionalismului socialist, al solidarităţii şi prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social şi pace. Una din preocupările esenţiale ale activităţii Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea ştiinţifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoaşterea cuceririlor ştiinţei şi tehnicii contemporane, a valorilor gindirii şi practicii umane. Organizaţiile U.T.C. vor promova cu consecvenţă atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăţilor şi concepţiilor retrograde, mistice, in scopul formării şi dezvoltării unor puternice convingeri ştiinţifice, materialist-dialectice despre natură şi societate. Un obiectiv principal al muncii politico-ideologice a Uniunii Tineretului Comunist îl reprezintă cultivarea la toţi tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor şi principiilor moralei comuniste, a responsabilităţii faţă de muncă şi sarcinile profesionale, a angajării social-politice, a respectării legilor şi legalităţii socialiste. Ţinind seama de cerinţele şi exigenţele actuale, de particularităţile de vîrstă, preocupări, nivel de cunoştinţe şi sfera de interese ale tinerilor, Congresul apreciază că organizaţiile U.T.C. trebuie să-şi perfecţioneze necontenit formele şi modalităţile de propagandă şi informare politică, să realizeze un dialog cit mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient în activitatea lor mijloacele de comunicare în masă, literatura social-politică şi ştiinţifică, alte mijloace prin care pot influenţa conştiinţa tinerilor, întreaga muncă politico-ideologică în rindul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să ţină pasul cu dinamica vieţii sociale, să fie mai strîns legată de problemele cu care tinerii se confruntă în muncă şi viaţă, înlăturîndu-se astfel caracterul abstract, didacticist, formal sau schematic al multor acţiuni. Corespunzător actualelor cerinţe şi exigenţe pe care le formulează activitatea generală de educaţie, se impune promovarea în rindul tineretului a preocupărilor multiple pentru cultură şi artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acţiuni destinate informării elevilor şi studenţilor cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural-artistic şi ştiinţific, pe extinderea activităţii cercurilor, a societăţilor literare şi ştiinţifice, a cenaclurilor, ca şi a altor modalităţi proprii cunoaşterii şi însuşirii culturii, pe îmbunătăţirea conţinutului revistelor şcolare şi universitare. Organizaţiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activităţi a caselor de cultură, căminelor culturale şi a celorlalte aşezăminte culturale, vor înfiinţa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum şi alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă şi de recreare a tineretului, iniţiind în acest scop manifestări şi acţiuni de masă cit mai atractive. Publicaţiile pentru tineret vor trebui, in perioada care urmează, să-şi adincească şi diferenţieze mai pregnant profilul, să-şi îmbunătăţească substanţial conţinutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul şi organizaţia sa. IV. Obiectivul principal al activităţii organizaţiilor U.T.C. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acţiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de a practica individual exerciţiile fizice. Biroul de Turism pentru Tineret, organizaţiile U.T.C. vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cit mai mare de tineri la activităţile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotărîrii de a contribui la consolidarea, dezvoltarea şi apărarea cuceririlor revoluţionare ale poporului nostru. Organizaţiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ şi eficient cu unităţile militare şi gărzile patriotice, să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extinderea caracterului practic, aplicativ al acestora, prezenţa detaşamentelor de tineri la paza şi apărarea avutului obştesc, la acţiunile de sprijinire a miliţiei, pompierilor etc. Organizaţiile U.T.C. din cadrul forţelor armate au datoria să desfăşoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostaşi în vederea însuşirii măiestriei militare şi a dezvoltării unor trăsături politicomorale înaintate. V. — Congresul relevă că în perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie-decembrie 1067 şi Consfătuirea pe ţară a U.T.C. au fost obţinute rezultate pozitive în îmbunătăţirea structurii organizatorice, în întărirea rîndurilor Uniunii Tineretului Comunist şi lărgirea democraţiei interne de organizaţie. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti, tuturor organizaţiilor U.T.C. ca obiectiv central al activităţii lor,, consolidarea politică şi organizatorică, creşterea capacităţii de mobilizare şi acţiune a fiecărei organizaţii U.T.C., dezvoltarea spiritului de iniţiativă şi autonomiei acestora, participarea activă a tuturor uteciştilor la întreaga viaţă şi activitate a organizaţiei. O atenţie deosebită se va acorda pregătirii tinerilor pentru a deveni membri ai organizaţiei U.T.C., precum şi pregătirii celor mai buni utecişti pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizaţiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenţie sporită lărgirii şi dezvoltării continue a democraţiei de organizaţie, asigurînd în mai mare măsură preponderenţa în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv îin organismele executive, a linere- Idr care-şi desfăşoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unităţi agricole, instituţii, şcoli şi facultăţi, în scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată a problemelor specifice diferitelor categorii de tineri şi adoptarea de măsuri adecvate în diferite domenii, se constituie în cadrul C.C. şi al comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti Consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor şi ale tinerelor fete. Uniunea Asociaţiilor Studenţeşti din România, formă specifică de organizare a activităţii U.T.C. în rîndurile studenţilor, va trebui să-şi îmbunătăţească în continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, educativă şi obştească corespunzător cerinţelor şi exigenţelor actuale, funcţiilor şi atribuţiunilor specifice ale aiberaţiilor studenţeşti. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-ş i intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuţiile ce i-au fost încredinţate de către partid în rezolvarea problemelor de viaţă şi de muncă ale tinerilor, în participarea reprezentanţilor uteciştilor în comitetele de direcţie şi consiliile de administraţie, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producţie, senatele universitare şi consiliile profesorale, precum şi în alte organisme colective de conducere, în vederea creşterii competenţei cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogăţirii permanente a cunoştinţelor politice, de cultură generală şi de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti sarcina îmbunătăţirii muncii de selecţionare, promovare şi pregătire a cadrelor, îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la perfecţionarea continuă a pregătirii cadrelor de partid şi ale organizaţiilor de masă şi obşteşti. Congresul aprobă noul statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite în viaţa organizaţiei, creşterii rolului şi atribuţiilor sale, perfecţionării formelor şi metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viaţa economică, socială şi politică, culturală şi ştiinţifică a ţării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui să acorde o atenţie deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, fundamentării soluţiilor în vederea îmbunătăţirii activităţii educative, a metodologiei muncii politice de masă desfăşurate de organizaţiile U.T.C. în rîndul tineretului VI. — Dînd glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanţii la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă ataşamentul şi profunda lor adeziune faţă de politica externă a partidului şi statului nostru care promovează cu consecvenţă prietenia, alianţa şi cooperarea cu toate ţările socialiste, colaborarea cu celelalte ţări ale lumii pe baza principiilor independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte a dreptului fiecărui popor, mare sau mic, de a-şi hotărî singur soarta, fără , nici un amestec din afară. Congresul aprobă, în deplină unanimitate, activitatea internaţională desfăşurată de U.T.C. şi U.A.S.R. Condamnînd cu hotărîre agresiunea americană împotriva popoarelor din Vietnam, Laos şi Cambodgia, acţiunile de escaladare a războiului, Congresul îşi manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului şi popoarelor din Indochina, cere încetarea războiului şi retragerea necondiţionată a trupelor amercane şi ale sateliţilor lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-şi hotărî singure destinele, potrivit voinţei şi aspiraţiilor lor. ‘ Conghesul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului şi popoarelor din ţările arabe împotrivaimperialismului, pentru libertate, democraţie şi progres social, sprijină deplin poziţia partidului şi statului nostru privind soluţionarea pe cale politică a conflictului din “Orientul Apropiat, în spiritul rezoluţiei Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmind solidaritatea militantă cu organizaţiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale şi rasiste, pentru drepturi şi libertăţi democratice, participanţii la Congres îşi exprimă sentimentele de solidaritate revoluţionară, sprijină lupta dîrză a tineretului din Angola, Mozambic şi Guineea Bissau, precum şi cu forţele revoluţionare şi democratice ale tineretului din Grecia, Spania şi Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internaţionalistă a tineretului român cu tineretul din ţările Americii Latine in lupta adusă alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominaţiei imperialismului american, pentru securitate şi progres social. Totodată, Congresul îşi exprimă solidaritatea internaţională cu popoarele, cu tineretul din ţările Asiei şi Africii care luptă împotriva colonialismului şi neocolonialismului, pentru dezvoltarea economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita în continure pentru a promova dialogul, înţelegerea şi buna cunoaştere cu organizaţiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din ţările europene de a căuta modalităţile prin care tineretul Europei poate să-şi aducă o contribuţie sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state şi la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanţia dezvoltării sale libere, independente şi suverane. Congresul consideră că U.T.C. şi U.A.S.R. trebuie să aibă in continuare un rol activ, constructiv în cadrul F.M.T.D şi U.I.S., aducîndu-şi aportul la lărgirea şi dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele ; şi, cooperarea cu diferite organizaţii internaţionale de tineret şi studenţeşti pentru întărirea solidarităţii şi unităţii de acţiune a tinerei generaţii, pe baza obiectivelor şi aspiraţiilor fundamentale comune. ★ Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de partidul comunist de-a lungul existenţei sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne şi externe, exprimîndu-şi mulţumirile şi satisfacţia profundă ce o nutreşte pentru condiţiile de muncă şi viaţă care-i sînt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniştilor, să dezvolte virtuţile democratice, revoluţionare ale înaintaşilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămîntul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor ţării, o înflăcărată chemare de a-şi consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia şi eforturile, elanul lor creator, pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propășirii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Text prescurtat) JOI 25 FEBRUARIE PROGRAMUL I 10,00—11,30 Emisiuni-lecţii pentru lucrătorii din agricultură. 18,00 Deschiderea emisiunii — emisiune in limba maghiară. 18.30 La volan — emisiune pentru conducătorii auto. 18,50 Mult e dulce şi frumoasă. 19,15 Publicitate, 10,20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 România ’71. Azi — judeţul Sălaj. 20.30 Film serial „Vidocq“ (XII). 20.55 Conferinţa de presă T.V. cu tovarăşul Ion Cosma, ministrul turismului. 21.45 Film documentar de montaj . Planeta se grăbeşte. 22.29 Telejurnalul de noapte. 22.30 Campionatele mondiale de patinaj artistic de la Lyon. Proba de perechi. PROGRAMUL II 20,00 Concertul orchestrei simfonice a Radioteleviziunii. 20,40 Univers XX. 21,25 Buletin de știri. 21,30 Reportaj anchetă prin Sindicatele din Capitală. 21,45 Istoria filmului. RADIO JOI 25 FEBRUARIE PROGRAMUL I 14,00 Compozitorul săptăminii. 14,40 Solişti de muzică populară. 15,05 Pe noi trepte de progres şi civilizaţie. 15,25 Piese vocale şi orchestrale din muzica de estradă. 16,00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16,15 Cîntece. 16,30 Melodii de ieri şi de azi de Elly Roman. 16,50 Publicitate radio. 17,00 Antena tineretului. 17,30 Concert de muzică populară. 18,00 Orele serii. 20,00 Tableta de seară de Pop Simion. 20,05 Zece melodii preferate. 20,40 Romanțe şi cîntece populare. 20,55 Ştiinţa la zi. 21,00 Bijuterii muzicale. 21,25 Consemnări. 21,30 Revista șlagărelor. 22,00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22,30 Pentru magnetofonul dumneavoastră. 22,55 Moment poetic. 23,00 Concert de muzică ușoară. 0,03—6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 14,08 Muzică populară. 14,30 Ateneu. 15,00 Cîntece cu Sergiu Maragamba şi Ion Cristinoiu. 15,20 Melodii populare. 15,30 Radio-şcoala. 16,00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16,15 Cîntă Charles Trenet şi Alain Barriere. 16.15 Cronica lirică. 16,55 Sfatul medicului. 17,00 Doine şi jocuri. 17,20 Dicţionar de literatură universală. 18,00 Publicitate radio. 18,20 Lucrări corale. 18,55 Partidului, inima şi versul. 19,05 Cîntecul e pretutindeni. 19,30 Selecţiuni din operete. 19,50 Noapte bună, copii ! 20,00 Concertul orchestrei simfonice a Radioteleviziunii. 22,00 Jazz. 22,30 Vocile artei moderne. 22,50 Muzică uşoară. 23,05 Actualitatea muzicală 23,45 Muzică de cameră de Dimitrie Cuclin. 0,27—1,00 Formaţia Pro musica antiqua. TEATRE JOI 25 FEBRUARIE Liliacul, ora 19,30 : Opera Română Soarele Londrei, ora 19,30 : Teatrul de Operetă Coana Chiriţa, ora 20 : Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (Sala Comedia) Leonce şi Lena, ora 20 : Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ (Sala Schitu Măgureanu) Puricele in ureche, ora 20 : Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ (Sala Studio) Nicnic, ora 20 : Teatrul de Comedie Primarul lunii şi iubita ta, ora 20 : Teatrul Mic La grădina Cărăbuş, ora 19,30 : Teatrul satiric-muzical „C. Tănase“ (Sala din Calea Victoriei 33) Şi eu am fost in Arcadia, ora 19,30 : Teatrul „C. I. Nottara“ (Sala Magheru) Cind luna e albastră, ora 20 : Teatrul „C. I. Nottara“ (Sala Studio) Tango la Nisa, ora 19,30 : Teatrul Ciuleşti Comoara din insula piraţilor, ora 9.30 : Poveste neterminată, ora 18 : Teatrul „Ion Creangă" Pe placul tuturor, ora 19.30 : Teatrul Evreiesc de Stat Miul Coblul, ora 17 : Teatrul „Ţăndărică" (Sala Victoriei) Amnarul, ora 17 : Teatrul „Ţăn'' dărică“ (Sala Academiei) Floare de cactus, ora 19,30 : Teatrul de Revistă şi Comedie „Ion Vasilescu“ Internaţional *71, orele 16 şi 19.30 : Circul „Globus“. CINEMATOGRAFE Mihai Viteazul Patria [(10, 10 ) Ora scorpionului S Lumina (9,30 ; 14.30 ; 17,30 ; 20,31) îngerii negrii : Festival (0,30 ; 11,30 ; 14.30 ; 17,30 ; 20,30) Strada lăturalnică : Central (11,30 ; 13,43 ; 10 i 18,18 ! 20,30) Incineratorul : Central (0,10) Romeo şi Julieta : Capitol (3,40 i 11,13 ; 14,43 ; 18 , 21) Bătălia pentru Alger Floreasca (13,30 ; 18 , 20,30) Ambasador al Uniunii Sovietice: înfrăţirea Intre popoare (20,10) : înfrăţirea Intre popoare (10,30 ; 18) Clanul cbilienilor : Luceafărul (8,45 ; 11,15 ; 13,40 ; 10,15 ; 18,45 ; 21,15) ; Bucureşti (8,30 ; 11 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 21) ; Favorit (10 ; 12,30 ; 15,30 ; 10 ; 20,30) ; Modern (3,30 ; 11 ; 13,30 ; 16 ; 10,30 ; 21) Cita fără frontiere : Timpuri Noi (9,15 ; 17,15) Program de filme documentare : Timpuri Noi (19,20,45) Tripla verificare : Unirea (15,30 ; 18 ; 20,15) Băieţi buni, băieţi răi, Griviţa (9,30 ; 11,30 ; 13,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,30) ; Melodia (0 ; n,15 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 20,45) ; Gloria (9 , 11,15 13,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,80) Un Italian In America : Feroviar (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18;15 ; 20,30) ; Excelsior (9,15 ; 11.30 ; 13,45 ; 18 ; 18.15 ; 20,30) ; Victoria (9 ; 11,18 ; 13.30 ; 16 ; 18,30 ; 20,45) Ultimul Samurai : Aurora (9,30; 12 ; 15;15 ; 17,45 ; 20,15) Pe luciul gherii : Dacia (8,45 — 20.30) ; Moșilor (15 ; 17 ; 19 , 21) B. D. intră in acţiune : Ferentari (15,30 ; 18 ; 20,15) Cinci pentru Infern : Volga (9 15 ; 11,30 ; 13,45 ; 16 ; 18.15 ; 20.30) ; Tomis (9 ; 11,15 ; 13.30 ; 16 ; 19.15 ; 20.30) ; Flamura (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18.15 ; 20.30) Vara de alladaia : Laromel (17,30 ; 19.30) Semnale pe drum Progresul (15,30 ; 18 , 20) Cintecele mării i Bucegi (18 ; 18 15 ; 20,30) Suplu pe situaţie : Buzeşti (15,30 ; 18 ; 20,30) Vagabondul : Pacea (9 ; 12,30 ; 16 ; 19,30) ; Rahova (9 ; 12,30 ; 16 ; 19,30) Călătorie In jurul craniului meu s Viitorul (21) Şarada : Viitorul (15 ; n ; 19) Străini : Lira (15,30 ; 18 ; 20,15) Ursul şi păpuşa 1 Drumul Sării (15,30 ; 17,45 ; 20) | Giuleşti (15,30 ; 18 ; 20,30) Răzbunarea Sfintului Cringaşl (15,30 ; 18 ; 20,15) Genoveva de Brabant : Mioriţa (9 ~î4'20 ; 16,30 ; 18,30 (20,30) ; Arta (15,30 ; 18 ; 20,15) Ai grijă de Suzi ! Munca (îl 18 * 20) rel®.. vagabonzilor 1 Flacăra (15,30 ; 18 ; 20,15) Comisarul x şi „Panterele albastre“ : Vitan (15,30; 18; 20,15) 1^Adio, 1^)prieteni : Cosmos (15,30 ) GIURGIU Bucureşti : Cintecele mării Lumina : King Kong evadează OLTENIŢA Flacăra : 100 de carabine Club S.N.O. : Medicul de la asigurări URZICENI Pacea : Răzbunarea Sfintului BUFTEA Libertăţii : Sentinţa BOUNTIN Luceafărul , Castelul condamnaţilor 19,30) Deschiderea lucrărilor Consfătuirii pe ţară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat In Capitală au început miercuri dimineaţa lucrările primei Consfătuiri pe ţară a lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat. Consfătuirea se înscrie pe linia promovată de conducerea partidului şi statului de a organiza periodic consultarea largă a lucrătorilor şi specialiştilor din diferite sectoare ale economiei naţionale, în legătură cu activitatea desfăşurată şi căile prin care pot fi puse în valoare, cit mai chibzuit şi deplin, rezervele de creştere a producţiei şi a eficienţei economice. La lucrările Consfătuirii participă aproape 2 600 de delegaţi — muncitori, tehnicieni, ingineri agronomi şi zootehnişti, medici veterinari şi economişti din întreprinderile agricole de stat — precum şi numeroşi invitaţi , activişti de partid, reprezentanţi ai ministerelor şi instituţiilor centrale, oameni de ştiinţă din institutele de cercetări şi din învăţămîntul superior agricol. Prima zi a lucrărilor Consfătuirii a fost consacrată dezbaterii pe secţii de specialitate — culturi de cimp , legume şi cartofi ; pomicultură ; viticultură ; vaci pentru lapte ; taurine pentru carne; ovine ; porcine ; păsări şi animale mici. De asemenea s-au purtat discuţii pe marginea celor mai moderne tehnologii şi forme de organizare a producţiei şi a muncii care pot contribui la sporirea continuă şi substanţială a aportului întreprinderilor agricole de stat, la dezvoltarea economiei noastre naţionale. In cursul zilei de joi, lucrările Consfătuirii se vor desfăşura în plen, urmînd a fi prezentate concluziile dezbaterilor din secţiile de specialitate şi a se stabili măsuri pentru perfecţionarea activităţii viitoare, în spiritul directivelor, adoptate de partid în vederea ridicării agriculturii noastre socialiste pe trepte noi de progres. (Agerpres) UA,,... SPORT SPORT SEMIFINALELE „CCE." LA HANDBAL Mîine seară, sala sporturilor Floreasca din Capitală va găzdui o nouă confruntare internaţională importantă. Este vorba de un meci decisiv, contînd pentru semifinalele „Cupei campionilor europeni“ la handbal. Steaua va susţine a doua „manşă“ cu puternica echipă iugoslavă Partizan Hjelovar, care cuprinde mai mulţi jucători valoroşi, aşa cum sunt internaţionalii Horvat, Pribanici, Vidovici, Bratici, participanţi la ultima ediţie a „mondialelor“ din Franţa. Deci, la un interval de numai cinci zile formaţiile campioane de handbal ale României şi Iugoslaviei se intîlnesc din nou. Amintim că prima confruntare a avut loc duminică in localitatea Karlovac. Jocul a fost echilibrat pînă în min. 50, cind tabela de marcaj indica un scor strîns : 16—14 pentru gazde. Apoi, handbaliştii militari au comis o serie de greşeli în apărare ca şi în atac, dînd posibilitate handbaliştilor iugoslavi să termine învingători cu 19—14. Desigur, acest avantaj va permite echipei Partizan să joace mai relaxat in partida retur de la Bucureşti, avînd şanse să se califice pentru finala „C.C.E.“. Meciul de mîine seară va începe la ora 21. Repriza secundă se va transmite pe micul ecran. M. L. Ce facem cu echipele noastre din divizia B Preocupări diverse m-au ţinut departe de activitatea cotidiană de pregătire a celor două formaţii din divizia B care onorează pe drept cuvint mişcarea sportivă din judeţul nostru. Intre timp am aflat de cîştigul enorm pe care l-au acumulat jucătorii celor două formaţii după zilele intense de muncă petrecute pe crestele înzăpezite ale Predealului. Un fapt pozitiv care va avea efecte dintre cele mai bune asupra activităţii de viitor a echipelor. Nu vreau nici un moment să încerc o cit de neînsemnată concluzie după jocurile celor două echipe care au evoluat şi în Capitală, pentru că ar fi prematur. Echipele antrenate de Petre Mindru şi Gigi Staicu sunt încă în perioada acumulărilor şi rezultatele obţinute sunt fireşte departe de a putea spune cit de cit ceva. In afara unei temeinice pregătiri fizice necesare unui retur foarte greu pentru ambele echipe, antrenorii urmăresc consolidări tactice, omogenizare, formule de echipă. Este, aşadar, perioada unei intense activităţi, a unei munci care nu poate incinta cu nimic sutele şi chiar miile de suporteri care-i urmăresc în acest timp pe băieţi. Puţintică răbdare, căci sezonul oficial nu este departe. Dar... Of ! Dacă nu ar exista acest dar. Am văzut echipa S. N. Olteniţa jucind la Bucureşti cu formaţia de tineret a clubului Steaua. Am încercat un sentiment de jenă pentru cum erau echipaţi. Nici măcar 10 tricouri nu aveau la fel, l-am văzut şi duminică tot la Bucureşti. Nici o schimbare nn bine. Oare merită aceşti jucători un astfel de tratament ? Pe cine reprezintă formaţia din Olteniţa ? In primul rird un oraş şi apoi pe muncitorii şantierului care se mindresc pe bună dreptate cu performanţele realizate. Atunci pentru ce atita nepăsare din partea conducerii asociaţiei sportive, a Comitetului sindicatului care are obligaţia fermă să se ocupe de activitatea social-culturală şi sportivă a muncitorilor din Şantier ? De fapt nu numai lipsa de echipament sportiv este cea mai acută la ora actuală pentru o formaţie cu pretenţii cum este cea din Olteniţa. Există o nepăsare şi în privinţă altor condiţii de pregătire, a unor condiţii ce trebuie create jucătorilor şi antrenorilor. Socotim că este momentul să se facă puţină ordine in activitatea asociaţiei sportive S.N.O. Este inadmisibil ca în locul unor preocupări majore pentru pregătire, antrenorul, jucătorii, să se frăminte cu alte probleme care ar putea fi cu uşurinţă rezolvate. Cunosc foarte bine faptul că directorul Şantierelor, tov. Ion V. Cristea este un mare îndrăgostit de fotbal, iubeşte echipa, jucătorii şi nu o dată participă cu tot sufletul la activitatea ei. Dar este oare normal ca acum, când aceşti jucători au o mare nevoie de sprijinul conducerii şantierelor, a directorului personal, acesta să-i ignoreze complet ? Stimate tovarăşe Director, ştiu foarte bine că munca vă ocupă cea mai mare parte din timpul dumneavoastră, dar oare preocupările tinerilor din Şantier, activitatea lor culturală și sportivă nu ar trebui să vă „răpească“ măcar o părticică din bogatul dumneavoastră program cotidian ? Peste puţine zile va începe campionatul diviziei secunde şi sunt sigur îi veţi chema pe jucători şi pe antrenori să le cereţi, în numele muncitorilor, să joace cu pasiune, cu dăruire, dragoste pentru echipă. Băieţii o vor face aşa cum au făcut-o şi pînă acum. Dar sunt oameni şi au nevoie de o oarecare grijă acum în această perioadă cinci asudă din greu la antrenamentele grele cerute de antrenor. Avem ferma convingere că vom fi bine înţeleşi de cei ce ar trebuie să se ocupe cu o mai mare grijă de excelenta echipă din Olteniţa şi vom putea consemna curind efectele pozitive ale acestei griji. PETRE CRISTEA Fiecare acţiune — o sinteză a gindirii colective (Urmare din pag. a l-a) concluzia că această plantă trebuie concentrată în două cooperative : Ghimpaţi şi Letca Nouă. Aşadar, informaţia, în prezent, se prelucrează, supunîndu-se aprobării adunărilor generale din C.A.P.-urile interesate pentru a se lua decizia cea mai bună. Munca, în acest domeniu, nu se termină aici. Decizia, o dată luată, trebuie făcută cunoscută în primul rînd factorilor de răspundere, sectorului economic și desigur tuturor membrilor cooperatori. Următoarea etapă constă în organizarea îndeplinirii ei şi în felul acesta circuitul fluxului de informaţii în dublu sens este neîntrerupt, atît de la consiliul intercooperatist spre cooperative, spre mase, cit şi invers. Acest dinamism este elementul motor al suceselor noastre de viitor. Tovarăşul Nuţu Petre, secretarul comitetului comunal de partid Ghimpaţi, care a participat la discuţia noastră, a ţinut să ne spună „Consiliile intercooperatiste sînt un bunt cîştigat atît pentru continua dezvoltare a agriculturii noastre socialiste cit şi pentru activitatea organizaţiilor de partid de la sate. Obiectivele deosebit de importante ce stau în faţa consiliilor ridică probleme noi şi pentru organizaţiile de partid. De pildă, comitetul comunal de partid ştie că în 1973 va intra în funcţiune complexul de îngrăşare a berbecuţilor de la Valea Plopilor, că în anul următor va fi definitivat şi sistemul de irigaţii. In aceste condiţii, împreună cu ceilalţi secretari ai comitetelor de partid din Letca şi Schitu va trebui ca încă de pe acum să luăm o serie de măsuri, să ne planificăm munca în aşa fel încit pînă la terminarea acestor obiective să avem pregătiţi şi oameni capabili să le exploateze la capacitatea deplină. în al doilea rînd avem datoria de a contribui din plin la generalizarea experienţei înaintate. împreună cu tovarăşii Victor Gancea şi Constantin Gîrju, secretari ai comitetelor comunale din Letca şi Schitu vom căuta să aplicăm în practică, să facem cunoscut şi să generalizăm tot ce e nou şi valoros, cu scopul de a ridica şi în această zonă producţia cerealieră şi zootehnică la nivelul posibilităţilor existente". PRONOEXPRES NUMERELE EXTRASE LA CONCURSUL PRONOEXPRES NR. 8 DIN 24 FEBRUARIE FOND GENERAL DE PREMII ! 2.452.522 lei din care 1.240.269 lei report. EXTRAGEREA II 4 26 37 24 9 29 FOND DE PREMII : 1.488.843 lei din care 855.832 lei report categ. I. EXTRAGEREA a H-a i 18 1 39 14 33 FOND DE PREMII : 963.679 lei din care 384.437 lei report categ. A. ANUNŢ Se aduce la cunoştinţa populaţiei domiciliată în mediul urban, că începînd cu data de 1 martie a.c., livrarea combustibililor solizi pe tichete şi la cota liberă, se va face numai pe bază de programări, pe străzi. Cetăţenii sunt invitaţi să se prezinte pentru a-şi procura combustibilii necesari la termenele prevăzute în listele de programare care se vor afişa la sediul depozitelor de combustibili şi la alte panouri de afişaj de pe raza oraşului unde domiciliază. Se face cunoscut de asemenea că pînă la data de 15 aprilie a.c. se livrează populaţiei din mediul urban şi rural la cota liberă, orice cantitate se solicită, fără nici o restricţie.