Steaua Roşie, martie 1966 (Anul 18, nr. 49-75)

1966-03-01 / nr. 49

2 BASCHET Trei victorii ale echipelor lipare ■ Ştiinţa Tg.-Mureş — Ştiinţa Timişoara 84-62 ■ Mureşul Tg.-Mureş — I.C.F. Bucureşti 45-39 ■ Voinţa Tg.-Mureş — Şcoala sportivă Craiova 54-38 Sfîrşit primăvăratec de februarie. Pretutindeni, în sălile de sport, pe stadioane, au început marile confruntări sportiv ale campionatelor republicane, sau se fac intense pregătiri pentru reluarea în curînd a activităţii competiţionale. La Tg.-Mureş, sezonul ghioceilor a coincis cu alinierea la start — alături de celelalte formaţii — şi a baschetbaliştilor din prima serie a campionatului, începutul, de bun augur, s-a soldat cu o victorie preţioasă a studenţilor târgumureşeni în dauna tizilor timişoreni. Băieţii fostului internaţional Borbély, chiar fără aportul rutinaţilor Toth şi Héjas, şi-au surclasat adversarul direct în urma unui joc de mare clasă, cum de mult nu s-a mai jucat la Tg.-Mureş. Se vede treaba că etapa precompetiţională a fost folosită din plin, aplicarea unor noi scheme tactice de joc dovedindu-se foarte eficace : e vorba în primul rînd de viteza mare a tuturor acţiunilor din atac la apărare şi, mai ales, utilizarea cu maximum de eficienţă a semidistanţei pe contra-atac, procede debordant şi foarte greu de stăvilit. Au excelat Tordai, Haller, Soos, Szilveszter şi, în ultima parte Cédula, duminică foarte strict marcat de timişoreni şi, oarecum „ieşit" din mînă. Spuneam că a fost cel mai frumos joc văzut în ultimii ani la Tg. Mureş. La aceasta au contribuit ambele formaţii, care practicînd un baschet deschis, rapid, folosind cele mai variate procedee tehnice, au creat un frumos spectacol baschetbalistic aplodat, la scenă deschisă, de sutele de tîrgumureşeni care umpluseră pînă la refuztribunele improvizate adhoc în jurul planşeului de la sala I.M.F. De la oaspeţi o impresie deosebită a lăsat Dan Puşcac, un jucător complex a cărui infinite procedee tehnice de a conduce balonul, dar mai ales precizia aruncărilor la coş din orice poziţie, i-au atras admiraţia unanimă. Jocul începe rapid. Szilveszter punctează primul coş. La „10", timişorenii preiau conducerea. Re face magistral Tordai ca din minutul 15 tîrgumureşenii să se distanţeze destul de serios, ca urmare a unui joc colectiv eficace şi a cursivităţii ameţitoare a balonului. Scorul la pauză era de 48—28. La reluare, aliura jocului se menţine aceeaşi. Pe planşeu se înfruntau cvintetele aproape neschimbate : Ivanici, Spătariu, Ionescu, Puşcaş, Chiriuţă (Timişoara), Cédula, Mihálydeák, Tordai, Szilveszter, Serdült (Tg.-Mureş). Pendulările, de o parte şi de alta le fac Almaşi pentru oaspeţi, Haller şi Soos pentru gazde. Greşelile personale îşi spun cuvîntul, banca de rezervă a timişorenilor se cam termină în a da jucători de talia întîi. Astfel, pînă la fluierul final scorul se modifică şi mai mult în favoarea studenţilor tîrgumureşeni. Scor final • 84—62. Bun a fost arbitrajul lui Dinescu—Tănăsescu (Bucureşti).• In deschidere s-au întîlnit, în cadrul turului III al campionatului republican feminin seria I, Mureşul din localitate şi I.C.F. Bucureşti. După un început modest, fetele antrenate de Fülöp — în frunte cu „veteranele" Olga Fircan şi Varga — (de departe cele mai bune de pe planşeu) reuşesc să se distanţeze şi să cîştige o partidă muncită. Scor final : 45—39, la pauză 19—14. Rămîn totuşi de rezolvat încă multe probleme la această echipă, în special, la capitolul tehnica aruncărilor la coş, fapt de altfel oglindit şi de rezultatele sub 50 de puncte cu care încheie de regulă partidele. Jocul este prea individualist, greşelile de pase şi preluare fiind exasperante. Actualul lot de jucătoare — întinerit — ar putea să dea mult mai mult. Jucînd în cadrul seriei a II-a a campionatului naţional de baschet, baschetbalistele de la Voinţa Tg.-Mureş (antrenor Gruber) au întîlnit în cadrul primului joc din sala I.M.F. Şcoala sportivă de eleve din Craiova. Spectatorii, puţini la număr, au asistat la un joc de slab nivel, ambele formaţii lăsînd impresia că sînt nişte echipe care acum fac cunoştinţă cu acest joc. Doar Demeter de la gazde şi Minculescu de la oaspete suplinesc gravele erori ale colegelor lor. La un moment dat, mai bătăioase la balon, scorul le surîdea craiovencelor. Din minutul 32 Voinţa are o sclipire de 5—7 minute, preia conducerea şi asigurîndu-şi un bagaj suficient de puncte reuşeşte să cîştige în final cu scorul de 54—38 (la pauză 21—20 în favoarea oaspetelor). Această „sclipire" de 7 minute e semn că fetele pot să dea mai mult, că o concentrare mai mare în fazele de finalizare se cere şi de la jucătorii începători ca şi de la cei cu vechi stadii în baschet. ÎN LOC DE EPILOG De fiecare dată organizatorii de la sala I.M.F. Tg.-Mureş fac cîte o „surpriză" prin care să nemulţumească publicul. Duminică, de exemplu, întreaga instalaţie electrică de cronometraj — indispensabilă în jocurile de baschet — a fost ... „scoasă din priză". Totul se conducea cu o baghetă, care chiar dacă ar fi fost „magică" tot nu putea să suplinească conducerea jocului, anunţarea minutelor scurse sau a greșelilor personale. ATANASIE POPA TENIS DE MASĂ Oraşul Tg.-Mureş a găzduit sîmbătă şi duminică întrecerile fazei regionale a campionatului naţional individual de seniori la tenis de masă. La întreceri au participat 36 sportivi şi 16 sportive din raioanele Gheorghieni, Odorhei, Miercurea Ciuc, Tg.-Mureş şi oraşul Tg.-Mureş. Păcat însă că lapoarte* Reghin şi Tîrnăveni, cu toate că au jucători, nu şi-au trimis reprezentanţi la faza regională a acestui campionat. întrecerile au prilejuit dispute dîrze şi chiar unele surprize dintre care amintim eliminarea din cursa pentru titlu a Olgăi László (Ştiinţa Tg.-Mureş) de către tânăra Éva Berekméri (Centrul de copii). PE SCURT HOCHEI. — Duminică seara pe patinoarul „23 August" din Capitală echipa de hochei a ţării noastre a susţinut ultimul meci de verificare înaintea plecării în R.S.F. Iugoslavia la campionatul mondial, cu formaţia reprezentativă a Finlandei, care participă în grupa A a competiţiei. Hocheiştii români au repurtat un deosebit succes, învingînd pe finlandezi cu rezultatul de 7—3. Rezultate din campionatul republican de volei. Feminin: Rapid — Metalul Bucureşti 3—0; C.P.C.S. — Ştiinţa Cluj 3—0; masculin: Rapid Bucureşti — Minerul Baia Mare 3—0; Steaua — Dinamo Bucureşti 3—2. FOTBAL. — Intr-un meci internaţional, duminică la Timişoara, Ştiinţa din localitate, jucînd cu Vasas Budapesta, a terminat la egalitate: 1—1. LUPTE. — Duminică la Tîrnăveni a fost organizat un reuşit concurs de lupte libere la care au participat componenţii centrelor de copii, care funcţionează pe lîngă asociaţiile sportive Comerţul Tg.Mureş (antrenor prof. Francisc Gyarmati) şi Chimica Tîrnăveni (antrenor: prof. Carol Török). Un public numeros a urmărit cu viu interes întrecerea celor 45 luptători de la centrele din cele două orașe, viitorii campioni și sportivi fruntași. ★ MARŢI, 1 MARTIE TG-MUREŞ — Arta: filmul Femeia în halat. Progresul: filmul Oameni şi drapele, seriile I—II. Steagul roşu: filmul Muncile lui Hercule, Tineretului: în matineu filme pentru conii; după-amiaza filme documentare. Muncitoresc: filmul Nunta cu peripeţii. Flacăra: filmul Scaramouche Casa de cultură a sindicatelor: filmul Runda 6 Gheorghieni — Mioriţa: filmul Iudex. Luduş — Flacăra: filmul Cineva acolo sus mă iubeşte. Miercurea Ciuc — Harghita: filmul Dansul etern. Odorhei — Muncitoresc: filmul Păcat de benzină. Reghin — Patria: filmul 800 de leghe pe Amazoane. Victoria: filmul Şoarecele din America. Tîrnăveni — Melodia: filmul Decoraţii pentru copii minune Topliţa — Muncitoresc: filmul Fenix, sala Studio, azi, la orele 20, „Toţi fiii mei" de Arthur Miller. In sala de lectură a Casei de cultură a sindicatelor, azi, la orele 19, va avea loc o audiţie pe discuri de muzică populară şi uşoară. lejurnalul de seară; 19,15 —Pentru cei mici; 20,00 — Telecronica; 20,30 — Emisiune de ştiinţă; 21,15 — Cîntece şi dansuri populare; 21,45 — Trei tablouri pe săptămînă; 22,00 — Ansamblul „La Fiesta Mexic"; 22,30 — Telejurnalul de noapte, sport. Studenţii Institutului de teatru din Tg.-Mureş prezintă în La Casa de educaţie sanitară, azi, la orele 18, în cadrul cursului „Cum vorbim, cum scriem româneşte", va fi ţinută expunerea „Viaţa cuvintelor". Conferenţiar: T. A. Enăchescu, lector la Institutul pedagogic. MIERCURI, 2 MARTIE BUCUREŞTI (Spicuiri) Programul I: 6,15 — Transmitem pentru sate; 8,30 — La microfon melodia preferată; 10,05 — Muzică populară; 12,10 — Melodii de estradă; 12,40 — Rapsozi ai muzicii populare; 13,00 — Muzică uşoară; 14,20 — Cîntece haiduceşti şi jocuri populare; 15,00 — Meciul internaţional de fotbal Steagul roşu Braşov — Espanol Barcelona; 18,30 — Tribuna Radio; 18,50 — Muzică uşoară românească; 19,20 — Sport; 19,30 — Varietăţi muzicale; 20,00 — Radiogazeta de seară; 20,55 — Concert folcloric; 22,20 — Muzică uşoară. Programul II: 8,30 şi 9,30 — Muzică populară; 11,07 — Muzică uşoară; 11,30 — Prelucrări de folclor; 13,08 — Muzică populară; 13,30 — Muzică ușoară de compozitori români; 16,00 — Răspunsuri muzicale iubitorilor de folclor; 16,30 — Roza vînturilor; 19,03 — Compozitorii au cuvîntul: Alfred Mendelsohn; 19,30 —Transmiteri pentru sate; 21,33 — Melodii populare; 22,35 — Pentru fiecare cîte o melodie. ★ TG.-MUREŞ. 5—5,30 în limba română: Corespondenţe, muzică. 5,30—6 în limba maghiară: Conversaţii de dimineaţă pe teme actuale. 14,30—15 în limba maghiară: Din folclorul regiunii —■ Din repertoriul Ansamblului de stat de cîntece şi jocuri din Tg.-Mureş. 17— 17.30 în limba română: Ştiri — Romanţe — Din activitatea cercetătorilor ştiinţifici. 17.30—18.30 în limba maghiară: Cronica industrială — Melodii lirice — Brigada ştiinţifică. MARTI, 1 MARTIE In jurul orei 12,00 — Aspecte de la Campionatul mondial de patinaj artistic; 19,00 — Te HINDRU, Finala „Cupei F.R.H.“ Duminică după-amiază în sala de sporturi a I.M.F. din Tg.-Mureş au început întrecerile din cadrul etapei finale a competiţiei de handbal rezervată senioarelor şi dotată cu „Cupa F.R.H.". La întreceri participă echipe din Bucureşti, Oradea, Sibiu şi Timişoara, cîştigătoare ale fazei interregionale a competiţiei. In primul meci s-au întîlnit formaţiile FAVORIT CRADEA— CONSTRUCTORUL TIMIŞOARA, care şi-au împărţit punctele, meciul terminîndu-se la egalitate : 7—7 (5—4). Cel de-al doilea meci, dintre echipele PROGRESUL BUCUREŞTI—S.S.E. SIBIU, s-a încheiat cu rezultatul de 11—6 (5—3), pentru bucureştence. IOAN PĂUŞ ANDREI SZABÓ corespondenţi voluntari STEAUA ROSIF PREGĂTIRI LA FOTBAL A.S.A. TG.-MUREŞ—GLORIA BISTRIŢA 5—0 Duminică dimineaţa, pe terenul mic din parcul sportiv „23 August", în faţa a peste 1.000 de spectatori, A.S.A. Tg.-Mureş a susţinut un reuşit meci de verificare în compania echipei din categoria C, Gloria Bistriţa. Avînd în permanenţă iniţiativa, militarii au învins categoric cu scorul de 5—0. Oaspeţii au jucat mai mult în apărare, nepericlitînd prea mult poarta apărată de Solyom şi apoi de Stănescu. înaintarea mureşenilor din prima repriză a combinat frumos în cîmp şi în faţa porţii — dar a fost lipsită de eficacitate. Scorul este deschis de Lungu (cel mai bun de pe teren în această partidă) în min. 6, care primind o excelentă pasă în adîncime de la Siko, a dublat apărarea oaspeţilor şi a înscris imparabil din apropiere. După pauză, în linia de atac au fost introduşi Popanica, Turcu şi Pascal, fapt ce a contribuit la creşterea eficacităţii atacului militar. In min. 61, Turcu execută impecabil un corner, şi Czako, printr-o săritură spectaculoasă introduce balonul cu capul în plasă pentru ca apoi în min. 68, Popanica, bine deschis de Csutak, să înscrie din apropiere. In min. 84, Turcu profită de o „bîlbîială" a portarului oaspete şi înscrie prin plonjon cu capul. In fine, în min. 89, Lungu stabileşte scorul la 5—0, transformed o lovitură de la 11 m. Prea multe concluzii despre potenţialul echipei locale nu s-au putut trage, datorită schimbărilor de jucători operate cît şi faptului că oaspeţii au jucat slab în atac, nesolicitînd apărarea militarilor. In afară de Lungu, ne-au plăcut Turcu (în special pentru impetuozitatea ce a arătat-o în joc), Csutak, Gavrilă și Toth (un adevărat „stîlp" al apărării). In perioada de timp relativ scurtă ce a mai rămas pînă la începerea returului, conducerea echipei va trebui să se hotărască asupra „11- lui" de bază. Militarii au jucat în formaţia: Solyom (Stănescu) — Bartók, Toth, Balázs (Simionescu), Czako—Csutak, Dumitriu (Gavrilă) — Lungu, Balint, (Pascal), Siko (Popanica), Achim (Turcu). A arbitrat cu multe scăpări, dr. Szecsei, secondat la tuşe de Russ I. şi Soos I. Joi, 3 martie, A.S.A. va juca la Bistriţa în compania echipei Gloria. NICU STĂNESCU corespondent voluntar MUREŞUL TOPLIŢA—OŢELUL GALAŢI 3—2 Duminică s-a desfăşurat pe stadionul din Topliţa partida amicală de fotbal între echipele Oţelul Galaţi din divizia B seria a 11—a şi Mureşul Topliţa din campionatul regional. In primul lor joc de verificare fotbaliştii topliţeni s-au prezentat destul de bine, reuşind, ca după un joc foarte dinamic, cu multe faze de gol de ambele părţi, să învingă cu 3—2 echipa Oţelul Galaţi. Golurile au fost înscrise de Ambrus, Muszka, Bodi pentru topliţeni şi Cernega, David pentru gălăţeni. V. PAŞCANU corespondent voluntar ANJÎNS»! Primul concurs de sala la Tg.-Mureş Cu mult interes a fost aşteptat de atleţii regiunii noastre primul concurs organizat în frumoasa sală cu zgură de sub tribuna stadionului „23 August" din Tg.-Mureş. La concursul festiv care a avut loc duminică dimineaţa au participat cei mai buni atleţi şi atlete din regiunea noastră. Rezultatele cele mai bune obţinute pe probe 30 m.: juniori I. Dorel Hristea (Mureşul Luduş) 4,3; jun. II. Imre Biro (Start) 4,3; junioare I. Gherghina Moldovan (C.S.C. Mureşul) 4,6;; jun. II. Marta Szatmári (Start) 4,6; înălţime: juniori I Ioan Burcă (Start) 1,80 m; jun. II Deja Orbán (Start) 1,50 m; junioare I Maria Popa (Start) 1,30 m; jun. II Ana Covaci (Start) 1,35 m. Lungime: juniori I Ştefan Szatmári (Start) 6,04 m; jun. II Radu Enache (S.S.E.) 5,62 m; junioare I Maria Popa (Start) 4,79; jun. II Éva Hadnagy (Start) 4,61 m. Triplusalt: juniori I Carol Bartalan (Gheorghieni) 11,63 m. Greutate: juniori I (6 kg.) Stefan Finta (Start) 12,65 m; iun. II (5 kg.) Iosif Rozsa (Start) 10,95 m; junioare I (4 kg.) Maria Cat (C.S.O.M.) 9,13 m; și junioare II (3 kg.) Izabela Kárpát (Start) 9,44 m. Majoritatea concurenţilor fiind la primul lor concurs de sală, iar alţii la primul lor contact cu zgura (în special participanţii din raioane) — în acest an, întrecerile s-au bucurat de un deosebit succes. A. CONSTANTIN coresp. voluntar Poloiştii tîrgumureşeni in aşteptarea noului sezon competitions! In cadrul secţiei de polo de pe lîngă clubul sportiv orăşenesc „Mureşul" din Tg.-Mureş activează în prezent un număr de 32 jucători, dintre care 15 seniori şi 17 juniori. Ei îşi desfăşoară antrenamentele în perioada actuală de patru ori pe săptămînă sub îndrumarea fostului component al echipei naţionale de polo pe apă, Francisc Simon. Antrenamentele din perioada pregătitoare au început la data de 1 octombrie 1965. Dintre cele patru antrenamente săptămînale două se fac în noua sală de sub tribunele stadionului „23 August", iar celelalte două în bazinul de înot de dimensiuni reduse, 14X6 metri, din incinta Institutului de medicină și farmacie. La antrenamente se pune accent pe pregătirea fizică multilaterală, cu care prilej se fac crosuri, diferite jocuri sportive, gimnastică specială, haltere, mînuirea balonului pe uscat exerciţii cu mingi de tenis de masă. •Dacă timpul va permite, la data de 15 martie se va intra în bazinul de înot în aer liber de dimensiuni olimpice „1 Mai", unde poloiştii vor avea prilejul să susţină întîlniri amicale. In componența echipei de seniori, care activează în campionatul republican, intră următorii jucători: Ioan Táncos (portar), Francisc Fülöp, Ernest Csiszár, Pal Veress, Arcadiu Soos, Ludovic Csutak, Tiberiu Jozsa, Ludovic Dächer, Imre Szakács, Mihai Olaru, Gheorghe Zsigmond, Ladislau Szarvadi Arcadiusz, Ludovic Basa, Cezar Danciu. Prin îmbunătăţirea condiţiilor de antrenament, prin seriozitatea şi conştiinciozitatea cu care se pregătesc jucătorii de polo de la Mureşul Tg.-Mureş, sperăm, împreună cu toţi iubitorii şi suporterii acestui frumos sport, că în sezonul actual echipa va avea o comportare mai bună decît în anii precedenţi. Timpul probabil. Vremea se menţine frumoasă, cu înnorări izolate după-amiaza. Temperatura staţionară, minimele vor fi cuprinse între minus 6 şi plus 6 grade, iar maximele între plus 6 şi plus 15 grade. Vînt slab din nord-vest. Dimineaţa ceaţă pe văi şi în depresiuni. 4 MARTIE ii 1966 Tragerea II MĂRȚIȘORULUI ii LOTO Se atribuie: 20 autoturis- ] [ me și importante premii în ■ ■ bani și obiecte. I [ ■ • SCHI Faza regională a campionatului şcolar La Lacul Roşu, (raionul Gheorghieni), timp de două zile s-au desfăşurat întrecerile fazei regionale a campionatului şcolar de schi, la care au participat 70 concurenţi din raioanele Tg.Mureş, Reghin, Gheorghieni, Topliţa, Ciuc şi Odorhei, cît şi din oraşul Tg.-Mureş. Condiţiile bune de zăpadă, timpul prielnic cît şi organizarea excelentă au asigurat concursului o desfăşurare foarte bună. După desfăşurarea tuturor probelor pe primele locuri s-au clasat următorii: Slalom uriaş — băieţi: 1. Petru Scruba (Liceul Topliţa). Slalom uriaş — fete: 1. Gabriela Lazar (Gheorghieni). Slalom special — băieţi: 1. Petru Scruba (Topliţa). Slalom special — fete: 1. Eva Markus (M.Ciuc). Fond — băieţi: 5 km: 1. Béla Gyulai (Gheorghieni). Fond — fete 3 km: 1. Maria Barabás (Gheorghieni). Ştafeta — băieţi 3X5 km: 1. Gheorghieni (Zoltán Bálint, Béla Farika, Béla Gyulai). Ştafeta — fete: 3X3 km: 1. Gheorghieni (Maria Barabás, Ida Benedek, Rozália Kolozsi). PUBLICITATE Cocolata ■produse zaharoase lichioruri şi alte băuturifine galanterie, tricotaje marochină de articole cosmetice bijuterii, cristaluri şi porţelanuri discuri, cărţi etc. Mii U^a/ltUottttUii/dSptPotvdz atenţie fAcefout 1 întreprinderea de reparaţii I auto Tîrgu-Mureş | str. Libertăţii nr. 110 U VINDE URMĂTOARELE MATERIALE ŞI PIESE DE SCHIMB AUTO din stoc supranormativ, fără repartiţie: « — diverse materiale & — rulmenţi diferiţi auto (6 — piese de schimb Zi (6 — diferite piese de schimb TV-2, (6 pentru motor 120 şi motor 2119 — diferite piese de schimb SR 101 C9 — diferite piese de schimb SR 131 . Listele cu materialele disponibile se pot consulta zilnic la sediul întreprinderi, serviciii aprovizionare. Relaţii se pot ca cere şi telefonic la nr. 48-46, 48-47, 48-48. (9 FABRICA „ M FT A LOT FII AICI“ Tg.-Mureş, str. Gh. Doja nr. 155. ANGAJEAZĂ — economist cu studii superioare, şi pentru calificare la locul de muncă .— strungari — frezori şi — lăcătuşi cu domiciliul in Tg.-Mureş, preferabil absolvenţi ai şcolii medii, şi cu armata făcută.