Steaua Roşie, iunie 1970 (Anul 21, nr. 127-151)

1970-06-02 / nr. 127

PAGINA 2 STEAUA ROSIE Duminică a început Turneul final al campionatului mondial de fotbal Duminică, pe stadionul „Azteca" din capitala Mexicului, a avut loc festivitatea de deschidere a turneului final a celei de-a IX-a ediţii a campionatului mondial de fotbal. La solemnitate au participat preşedintele Republicii Mexicane, Gustavo Diaz Ordaz şi preşedintele F.I.F.A., Stanley Rous. In tribunele stadionului se găseau peste 100.000 de spectatori. După solemnitate, s-a disputat prima întîlnire în cadrul turneului final, între reprezentativa ţării gazdă şi cea a U.R.S.S. Meciul s-a încheiat cu un scor alb: 0—0. ROMANIA — ANGLIA Primul meci al reprezentativei României în turneul final al C. M. de fotbal are loc azi, la Guadalajara, cu reprezentativa Angliei, campioană mondială. Iată „unsprezecele“ nostru, în această întîlnire: Adamache — Sâtmăreanu, Lupescu, Dinu, Mocanu — Dumitru, Nunweiller — Dembrovschi, Tătaru, Dumitrache, Lucescu. Fosturile noastre de radio și televiziune vor transmite meciul începînd de la ora 23:50. COMPETIŢII - REZULTATE # Rezultate din „Cupe României“ la fotbal: U.T.A. — A.S.A. Tg.Mureş 1—0; Jiul — C.I.L. Gherla 2—1; Petrolul — Dinamo Bacău 2—0; Dinamo Bucureşti — Tractorul Braşov 3—0; Farul — C.F.R. Paşcani 3—1; F.C. Argeş — Metalul Tr. Severin 3—1; Steaua — Sportul studenţesc 4—1; Steagul roşu Braşov — „U" Cluj 2—1. # După o pauză de trei săptâmini, duminică au fost reluate întrecerile seriei a VII-a a campionatului diviziei C la fotbal, Iată rezultatele înregistrate: Chimia Făgăraş — Medicina Tg.-Mureş 4—0 (1—0); Unirea Cristuru Secuiesc — Chimia Victoria 6—1 (2—0); Carpaţi Braşov — Lemnarul Odorheiul Secuiesc 2—1 (1—1); Torpedo Zărneşti — Viitorul Gheorghieni 3—2 (1—1); Colorom Codlea — Oltul Sf. Gheorghe 1—1 (1 — 1). Au fost aminate următoarele meciuri: Chimica Tîrnăveni — Metalul Copşa Mică, Avîntul Reghin — Tractorul Braşov şi Minerul Bălan— Vitrometan Mediaş. # Simbătă şi duminică au continuat intrecerile campionatului judeţean de fotbal, Iată rezultatele înregistrate: Lacul Ursu Sovata — Viitorul Tg.-Mureş 0—3; Fabrica de zahăr Tg.-Mureş — C.F.R. Sighişoara 1—3; Voinţa Tîrnăveni — Voinţa Miercurea Niraj 0—1; Mureşul Luduş — Energia Iernut 1—0; Tractorul Sărmaşu — Lemnarul Tg.-Mureş 2—0; Mureşul confecţii Tg.-Mureş — Dermagant Tg.-Mureş 1—0. Duminică, pe şoseaua Tg.Mureş — Voiniceni, s-a desfăşurat etapa judeţeană a campionatului republican de semifond la ciclism pentru toate categoriile, la care au participat 26 de concurenţi. Iată cicliştii clasaţi pe primele locuri: seniori (60 km): 1. David Nicolae, 2. Györfi Árpád, 3. Viorel Boronea. Juniori mari (40 km): 1. Petru Kelemen, 2. Zoltán Ajtai, 3. Vasile David. Juniori mici (30 km): 1. Valentin Hoţa, 2. Alexandru Pali, 3. Bela Vinczefi. Biciclete de turism (15 km): 1. Iuliu Toth, 2. Carol Böjthe, 3. Iuliu Kiss. Handbal divizia „B“ Medicina Tg.-Mureş— A.S.A. Tg.-Mureş 22-16 Meciul a debutat echilibrat, cu atacuri rapide de ambele părţi, dar spre sfirşitul primei reprize studenţii au atacat cu mai multă vigoare şi cu şuturi mai precise la poartă terminînd repriza cu un avantaj de trei puncte (12—9). După pauză atacul militarilor a slăbit, permiţînd studenților detaşarea: 22—16. Cei mai eficace au fost Domokos Részeg cu 9 goluri, Alexandru Baroti cu 6 goluri și Bela Gagyi cu 3 goluri. SEBASTIAN ALBU Cooperativa „Metalul“ Tirp-Mureş Str. Bartók Béla nr. 1 angajează imediat muncitori calificaţi (pot fi şi pensionari) care să lucreze după-amiaza la repararea maşinilor de uz casnic: frigidere, aspiratoare de praf, maşini de spălat etc. Informaţii suplimentare se pot primi la telefonul 51-72. PRONOSPORT REZULTATELE CONCURSULUI DIN 31 MAI 1970 1. Chimia Sv.—Ceahlăul 2—0 1 2. Dunărea — Poiana 1—0 1 3. Metrom—Oţelul Galaţi 4. Progresul Brăila — Flacăra 3—1 1 5. C.F.R. Timişoara — Metalul Turnu Sev. anulat 6. Chimia Rm. Vîlcea — C.S.M. Reşiţa 3—1 1 7. Atalanta — Como 1—0 1 8. Taranto — Reggina 3—1 1 9. Catanzaro — Varese 1—1 X 10. Perugia — Mantova 0—0 x 11. Piacenza — Monza 0—0 x 12. Reggiana — Genoa 1—0 1 13. Ternana — F’oggia 0—2 2 1—0 1 In atenţia electricienilor întreprinderea de reţele electrice Tg.-Mureş (I. R. E. Tg.-Mureş) anunţă că examenul de AUTORIZARE A ELECTRICIENILOR, aminat din data de 13—15 mai 1970, se va ţine la sediul I.R.E. din Tg.Mureş, str. Elba nr. 3, în zilele de 25 iunie 1970 pentru autorizaţii noi şi definitive şi 26—27 iunie 1970 pentru reexaminare. La sediul exploatărilor judeţene Mureş şi Harghita se găsesc spre vînzare Regulamentele U.E.E. Tîrgumureşenii au părăsit „Cupa“ A.S.A. - U.T.A. 0-1 Ambiţia echipei tîrgumureşene A.S.A. de a intra în posesia Cupei României, ediţia 1970, drept o compensare pentru toate insuccesele din campionatul diviziei A, s-a spulberat ca un balon de săpun, tinerii elevi ai lui Tiberiu Bene fiind obligaţi finalmente să părăsească stadionul din Cluj la scorul de 1-0 în favoarea U.T.A. Scorul minim, realizat în prelungiri, arată foarte elocvent că pe teren, ambele echipe au făcut uz de întregul lor bagaj de cunoştinţe tehnico-tactice, risipind totodată şi multă energie fizică, dacă ne gîndim că tot timpul partidei o burniţă măruntă a cernut continuu. In ansamblu, partida a plăcut, purtînd pecetea unei dispute rapide, presărată cu o serie de faze gustate şi apreciate în consecinţă la scenă deschisă. De fapt — după cum remarcau clujenii — la fel de bine puteau să cîştige şi jucătorii de la A.S.A., dar lipsa de şansă a lui Caniaro, Lucaci, Fazekas sau pur şi simplu rezistenţa barelor (Hajnal şi Ciutac în min. 55 şi 69), a făcut ca plasa porţii lui Bătrîna să rămînă neatinsă. Se cuvine să consemnăm aici forma excelentă a portarului Sólyom care, deşi a rămas electrizat la golul ex-tîrgumureşeanului Dembrovschi, un pancher care vine puternic din spate, ameninţînd şefia golgheterilor, a apărat foarte bine. Golul lui Dembrovschi din min. 92 n-a fost opera unei gîndiri şi acţiuni colective, ci mai degrabă un moment de cumpănă al apărătorilor de la A.S.A., care pur și simplu s-au invitat unul pe celălalt în a-l deposeda, lăsînd astfel timp suficient arădeanului să șuteze de la circa 18 m jos, la colț. Solyom, mascat, a plonjat dar foarte tîrziu. Din acest moment poarta U.T.A. este luată cu asalt, Lereter, Pojoni sau Broșovschi acordînd în extremis cornere după cornere. In partea a doua a prelungirilor U.T.A. atacă mai insistent, dar incursiunile lui Dumitrescu, Axente sau Dembrovschi îl găsesc pe Solyom la post. Regretăm sincer insuccesul tîrgumureșenilor care, în noua formulă, ar fi meritat să ajungă în sferturi, dacă nu chiar în finală. Ar fi fost un balon de oxigen foarte preţios, în atmosfera atît de rarefiată din campionat. Oricum, nu trebuie depuse armele, o mobilizare a tuturor compartimentelor cerîndu-se cu şi mai mare insistenţă, chiar dacă zarurile diviziei A au fost aruncate în şuvoaie, cu voia sau fără voia factorilor din conducerea tehnică a echipei. Aşadar, A.S.A. a părăsit şi Cupa. Pînă la reluarea campionatului — 21 iunie a. c. — să fim ochi şi urechi la El Mundial ’70, unde reprezentanţii fotbalului nostru, toată elita fotbalului mondial, se confruntă în cea mai aprigă dispută care este campionatul mondial. Au jucat formaţiile: A.S.A.: Solyom, Şleam, Dondoş, Ispir, Czako, Szöllösi, Ciutac, Canaro, Fazekas, Hajnal (Trăznea min. 84) şi Lucaci. U.T.A.: Bătrîna, Birău, Lereter, Pojoni, Broşovschi, Axente, Petescu, Schiopu, Dobai (Sima min. 54), Dembrovschi şi Dumitrescu. ATANASIE POPA Cum va fi vremea in această săptămină Vremea s-a menţinut umedă, cu precipitaţii însemnate şi în săptămină trecută, împiedicînd sau îngreunînd efectuarea lucrărilor agricole. Cu toate că au fost şi citeva zile cu soare, solul este încă excesiv de umed şi pe alocuri bălteşte încă apa. Timpul probabil pentru sâptămîna de la 1 la 7 iunie. Vremea continuă să se menţină in general schimbătoare, alternînd zile însorite cu altele înnorate. . Precipitaţiile vor avea un caracter local şi vor fi însoţite de descărcări electrice mai cu seamă după-amiaza. Temperatura aerului, staţionară la început, va înregistra o uşoară scădere trecătoare la sfirşitul săptâmînii, maximele fiind cuprinse între 20—26 grade, iar minimele între 8—13 grade. Vîntul va sufla slab din sectorul sud-vestic, cu unele intensificări de scurtă durată. DUMITRU MARINICA şeful staţiei meteorologice Tg.-Mureş 6 IUME 1970 &CHX'JUfULI LLLtii'uVLtlttCL^ Rr©ni©sp©rt CAMPIONATUL MONDIAL DE FOTBAL 1970 — Premii în bani pe criteriile obișnuite — Premii suplimentare din fond special, prin tragere la sorți ca: A autoturisme a motoretă A televizoare a frigidere A aparate de radio A magnetofoane Fiecare variantă are două posibilităţi de cîştig Amănunte la agenţiile LOTO-PRONDSPORT trustul de construcţii - montaj Mureş Tîrgu-Mureş STR. GHEORGHE DOJA NR. 36 Telefon 3188 int. 51, ANGAJEAZĂ: — EXCAVATORIŞTI; — MACARAGII PENTRU POD-RULANT, MACARA TURN AUTOMACARA; — MECANICI PENTRU UTILAJE GRELE DE CONSTRUCŢIE. Salarizarea conform prevederilor H.C.M. 914 din 1968. Relaţii suplimentare se obţin de la serviciul personal al întreprinderii. Se asigură cazare la Grupul social în Tîrgu-Mureş, Sighişoara, Tîrnăveni, Bălan, Topliţa şi Bistriţa.  NATIONAL 23 — 1976 ZIUA COPSLUUJÍ1070 { Cu prilejul zilei de 1 Iunie — Ziua internaţională a copilului, Consiliul Naţional al Femeilor a tipărit într-un tiraj de 5.000.000 exemplare o cocardă ce urmează a fi difuzată Intre 1 şi 25 iunie a. c. In localităţile judeţului nostru vor fi distribuite 30.000 de asemenea cocarde, de către pionieri, elevi şi femei, pe baza contribuţiei benevole a cetăţenilor. Sumele realizate vor fi depuse în contul C.E.C. 2000. In cinstea Zilei copilului, Comitetul judeţean al femeilor a tipărit o frumoasă ilustrată, de mărimea unei cărţi poştale. Reproducerile realizate după desenul graficiene, Szotyori Anna din Tg.-Mureş sunt difuzate de către pionieri şi membrele comitetelor de femei. Sumele încasate vor fi folosite pentru ajutorarea copiilor din familiile sinistrate. In localităţile judeţului nostru, comitetele de femei au organizat numeroase manifestări cu prilejul Zilei copilului. Astfel, Teatrul de păpuşi din Tg.-Mureş a prezentat în localităţile Cuci şi Cheţani, spectacole gratuite pentru copiii sinistraţi, cărora le-au fost împărţită pachete cu dulciuri în valoare de 5.000 lei. DARUL CETĂŢENILOR DIN JUDEŢUL OLT Grija faţă de copiii care au avut de suferit din cauza inundaţiei se manifestă cu pregnanţă în aceste zile. Din partea cetăţenilor judeţului Olt, duminică a sosit un microbuz încărcat cu diferite articole pentru sugari, jucării şi dulciuri. Darurile au fost împărţite copiilor sinistraţi din Sighişoara. Cu prilejul Zilei internaţionale a copilului concurs de desene pe asfalt Peste 200 de pionieri şi şcolari din clasele I—IV, precum şi un număr de preşcolari au participat, duminică, la concursul de desene pe asfalt, organizat de Consiliul municipal al Organizaţiei pionierilor — Tîrgu-Mureş, în cinstea Zilei internaţionale a copilului. Pe asfaltul parcului din Piaţa Trandafirilor micii desenatori au trasat cu linii de cretă contururile imaginaţiei stîrnite îndeosebi de evenimentele din ultimele săptămini. Multe dintre desene au avut ca teme: inundaţia; ajutorul primit din partea judeţului Buzău şi a cetăţenilor Capitalei; furia apelor, flori de ziua mamei etc. S-au distins în mod deosebit desenele realizate de Doina Bugnar, clasa a IV-a, Şcoala generală nr. 7; Bustya István, clasa a lll-a Şcoala generală nr. 4; Székely Zol tán, clasa a Il-a de la Liceul „Papiu llarian"; Fakó Arpăd, clasa Ide la Liceul „Bolyai"; Török Gyopár, clasa a ll-a de la Liceul „Bolyai"; Păun Patricia, clasa I, Şcoala generală nr. 9; Cîmpeanu Ovidiu, clasa a ll-a de la Liceul „Papiu llarian"; Szöcs Zoltán de la gră diniţa de pe str. Eminescu; Torra Anna Maria, clasa a IV-a Şcoala generală nr. 2; Oltean Persida, clasa I Şcoala generală nr. 16; Cepoiu Lucian, de la grădiniţa nr. 20; Cismaşu Adriana, clasa a lll-a de la Şcoala generală nr. 5; Rus Mariana, clasa a IV-a de la Liceul „Unirea"; Ghebuţiu Mioara, clasa a lll-a, Liceul „Unirea". Premiile constind din: rachete, păpuşi, alte jocuri pentru copii, blocuri de desen, cretă colorată, plastilină etc. au fost oferite din partea Comitetului judeţean al femeilor şi a Casei pionierilor din Tg.-Mureş. Tuturor participanţilor li s-a distribuit ciocolată. În aceeaşi zi, pe Bulevardul 1 Mai s-a desfăşurat tradiţionalul concurs de trotinete, triciclete şi biciclete cu participarea a peste 200 de copii. Tot acolo a avut loc şi o interesantă demonstraţie de carturi. MINIER BĂLAN angajează muncitori pentru munca în subteran Se asigură cea mai înaltă reţea de salarizare din industria minieră, încadrările tarifare fiind intre 61—114 lei post pe zi, în funcţie de calificare şi stagiu în meserie. La încadrările tarifare se adaugă următoarele sporuri: — de la 8—18 la sută pentru realizarea planului peste 100,5 la sută; — 15 la sută pentru cei ce locuiesc în cămine (conform H.C.M. nr. 1053/1959); — 15 la sută pentru munca de noapte; — 4—6 la sută pentru conducerea formaţiilor de lucru. — Echipament de protecţie. — Cazare gratuită în blocuri de nefamilişti (cămine), cu instalaţii moderne şi încălzire centrală. — Servirea mesei la cantină, 3 mese 12,50 lei. — Posibilităţi de calificare. Cei interesaţi, avînd virsta între 18—45 ani, vor prezenta la angajare buletinul de identitate, actul privind situaţia militară și carnetul de muncă. Cinema MARŢI, 2 IUNIE TG.-MUREŞ — Arta: Operaţiunea „Leontine“. Select: O intîmplare. Progresul: Dansînd Sirtaky. Tineretului: Castelul condamnaţilor. Unirea: Profesioniştii. Muncitoresc: Taina leului. Flacăra: Operaţiunea „Crossbow“. Televiziune 17,55 — Microavanpremiera: 18,00 — Buletin de ştiri; 18,05 — Exterra ’70. Emisiune-concurs de construcţii tehnice; 18,25 — Ce ştim şi ce nu ştim despre om. Excursie... moleculară; 18,50 — Antologie corală; 19,20 — 1001 de seri. La concursul de frumuseţe; 19,30 — Telejurnalul de seară; 20,00 — Teatru: „Nora“ de Henrik Ibsen (interpretează un colectiv al Teatrului din Baia Mare); 22,00 — Memoria Romei — film; 22,25 — Studio dans. Balet pe muzică de compozitori români; 22,40 — Telejurnalul de noapte; 23,10 — Prietenii cîntecului; 23,40 — Telesport; 23,50 — Campionatul mondial de fotbal. România — Anglia. Transmisiune directă de la Guadalajara. Radio Tg.-Mureş MIERCURI, 3 IUNIE în limba română: 6—6,30: Emisiunea pentru crescătorii de animale. Refacerea adăposturilor şi a bazei furajere în zonele calamitate de inundaţii. Cîntece populare. 18—19,30: Cronica actualităţii. Muzică instrumentală. Orizont economic. Reactivarea tuturor capacităţilor de producţie la „Electro-Mureş“ din Tg.Mureş. Interpreţi ai cîntecului şi jocului popular. Lecturi literare. Cîntă formaţia „Sincron“. In limba maghiară: 6,30—7: Jurnal de dimineaţă. Caleidoscop muzical. 16,30—18: Cronica actualităţii. Cronica de concert. Viaţa literară. Studioul III. Trei reporteri în trei judeţe.