Steaua Roşie, decembrie 1974 (Anul 26, nr. 284-309)

1974-12-01 / nr. 284

PAGINA 2 STEAUA ROȘIE REZULTATELE MICI NOASTRE - DOVADA ADEZIUNII ŞI APROBĂRII DOCUMENTELOR CONGRESULUI Comuniştii, locuitorii de pe meleagurile judeţului Mureş, români, maghiari, germani, alături de întregul popor, îşi exprimă deplina convingere că documentele adoptate de Congresul al XI-lea şi realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al partidului, constituie garanţia înaintării noastre victorioase pe drumul luminos şi fericit al comunismului. Continuăm să redăm secvenţe din manifestarea acestor sentimente, exprimate în telegrame, fapte şi realizări. Cu inimile pline de mîndrie patriotică, muncitorii, inginerii şi tehnicienii din cadrul Trustului de construcţii-montaj, unind gîndurile şi sentimentele lor cu cele ale întregii naţiuni — se subliniază în telegrama adresată tovarăşului Nicolae Ceauşescu de către acest colectiv — îşi exprimă, încă o dată, aprobarea şi adeziunea lor deplină faţă de documentele programatice aprobate de Congresul al XI-lea. „Ne angajăm să urmăm cu nestrămutată încredere partidul, să înfăptuim neabătut politica sa, să traducem în viaţă hotărîrile marelui forum, semnînd cu noi fapte şi realizăm acest angajament solemn“. „Colectivul nostru de muncă — se spune în telegrama oamenilor muncii de la Combinatul de îngrăşăminte chimice din Tg.-Mureş — pătruns de simţul responsabilităţii faţă de sarcinile ce-i revin, se angajează să-şi intensifice eforturile pentru terminarea lucrărilor de investiţii, a rodajelor mecanice şi începerea probelor tehnologice la unitatea de îngrăşăminte complexe, în vederea intrării acesteia în producţie, la începutul anului viitor“. Lucrătorii întreprinderii „Electromureş“, in frunte cu comuniştii, raportează că, în perioada 25—28 noiembrie, au obţinut la producţia globală industrială un spor în valoare de 3,3 milioane lei, concretizat în conductori electrici, cablaje auto, produse electrocalorice, maşini de calculat. Alăturîndu-se intenselor trăiri, întregii ţări, colectivul de carbidari de la Combinatul chimic din Tirnăveni, ţinînd să-şi exprime bucuria şi satisfacţia pentru adoptarea primului program unitar, politic, economic şi social al României şi a hotărîri- ‘ lor luate, raportează că în ultima zi a Congresului a dat peste plan 125 tone carbid. Cumulat pe perioada 1—28 noiembrie, aceasta înseamnă 2.170 tone de carbid în plus. Pînă la sfîrşitul acestui an, harnicii carbidari vor realiza o producţie suplimentară de 38.500 tone carbid. Muncitorii, tehnicienii şi inginerii, tineri şi vîrstnici, din cadrul întreprinderii de sticlărie şi faianţă Sighişoara, decişi ferm să realizeze sarcinile actualului cincinal înainte de termen, raportează că pînă în dimineaţa zilei de 29 noiembrie, secţia faianţă şi-a îndeplinit planul în proporţie de 120 la sută, iar secţia sticlă şi-a depăşit sarcinile cu 8,1 la sută. La Sighişoara şi Tîrnăveni, la Reghin sau Luduş, la Rîciu şi Pogăceaua, pretutindeni, la casele de cultură, în institute de învăţămînt superior şi şcoli, la cluburi, manifestările cultural-artistice organizate au constituit tot atîtea momente de a-şi exprima intensa trăire, de a se angaja să răspundă prin fapte de muncă demne de urmat la chemarea adresată de la înalta tribună tuturor locuitorilor ţării. Gînduri sincere, pure şi angajamente solemne. Totul reiese din cuvintele lor angajante, revenite ca un laitmotiv in toate telegramele, scrisorile, semnele de adeziune. Iată cum îşi exprimă sentimentele faţă de iubitul prieten al tineretului, purtătorii cravatelor roşii: „Purtînd la gît aprinsul tricolor / De aur, omenie şi-nfrăţire, / Ne strîngem în privire bucuria / Că reales în fruntea ţării, / Iubite NICOLAE CEAUŞESCU, / Ne vei purta prin rouă primăverii / ... / Din ce rostit-a al XI-lea Congres / Şi din lumina cărţilor de şcoală / Vom prinde trainic al nostru legămînt, / Cutezători să ducem mai departe / Victoriile acestui scump pămînt". " Spectacol omagial într-o atmosferă însufleţitoare, generată de remarcabilele hotărîri ale Congresului al XI-lea, la clubul Combinatului chimic din Tîrnăveni s-a desfăşurat, joi, 28 noiembrie, un spectacol omagial, la care chimiştii au cinstit în poezii pătrunse de un vibrant patriotism, în cîntece şi jocuri succesele obţinute sub conducerea partidului. A fost un moment de autentică înălţare, o manifestare cu adîncă rezonanţă în conştiinţa lor. ( (Urmare din pag. 1) şi în secţiunile pe probleme, caracterul profund democratic, de principialitate şi exigenţă partinică al alegerii organelor de conducere ale partidului vor rămîne înscrise în memoria timpului, se vor reflecta puternic în întreaga viaţă politică şi socială a ţării. Infăţişînd magistral impresionantele realizări obţinute de poporul nostru în perioada trecută de la Congresul al X-lea pe plan economic, atît Raportul general — exemplu de analiză ştiinţifică, marxist-leninistă, sinteză strălucită a politicii partidului, cît şi dezbaterile din Congres au reliefat progresele însemnate în perfecţionarea relaţiilor de producţie şi a raporturilor sociale, perfecţionarea formelor şi metodelor de organizare şi conducere a societăţii, a cadrului de participare a oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, la viaţa economico-socială, la conducerea ţării Bilanţul marilor înfăptuiri ale revoluţiei şi construcţiei socialiste — expresie a justeţei politicii partidului nostru — oferă tuturor oamenilor muncii satisfacţia unor ani de activitate rodnică, le sporeşte convingerea că dezvoltarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a înaintării României spre comunism dispune de o temelie puternică Toate aceste mari realizări obţinute de poporul nostru după Congresul al X-lea, în toate domeniile de activitate, îşi leagă numele nemijlocit de activitatea şi personalitatea, de puterea de muncă şi concepţie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu care, aflat în aceşti ani în fruntea partidului, a militat neobosit pentru traducerea în faptă a nobilelor principii ce s-au aflat şi se află la baza politicii partidului nostru. Pătrunşi de acest adevăr, comuniştii delegaţi la Congres au acordat încrederea lor unanimă, entuziastă, adînc responsabilă celui care s-a distins prin remarcabile calităţi de militant revoluţionar, printr-un înalt devotament faţă de popor, realegîndu-l în cea mai înaltă funcţie, aceea de secretar general al partidului, întregul nostru popor a primit cu vie şi entuziastă satisfacţie, într-o unanimitate deplină, înalta învestitură acordată de Congres tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Această unanimitate reflectă adeziunea poporului la politica pe care o promovează partidul, modul în care cel ce se află în fruntea sa şi-a pus şi-şi pune viaţa şi munca în slujba poporului, pentru binele şi prosperitatea patriei noastre socialiste, pentru pace şi progres în lume. Congresul al XI-lea al partidului, într-o deplină unanimitate, a adoptat Programul partidului — Carta ideologică, teoretică și politică, document ce trasează perspectiva clară a dezvoltării viitoare, a înaintării ferme spre cea mai înaintată societate pe care a cunoscut-o vreodată omenirea — societatea comunistă. Bazat pe principiile materialismului dialectic şi istoric şi pe experienţa practică proprie, Programul dezvoltă concepţia partidului nostru asupra problemelor fundamentale ale transformării revoluţionare a societăţii noastre şi dezvoltării lumii contemporane. Este pentru prima dată cînd partidul nostru dispune de un document care sintetizează viaţa şi lupta de două milenii a poporului român, activitatea maselor populare, a forţelor progresiste, a mişcării revoluţionare, istoria însăşi a partidului. Prin conţinutul său de idei, Programul are un rol de o importanţă deosebită în ridicarea nivelului politic şi ideologic al întregului popor. El va exercita o puternică influenţă în creşterea combativităţii revoluţionare a partidului, în îndeplinirea rolului său de forţă politică conducătoare a societăţii, în creşterea forţei şi unităţii sale — garanţia mersului tot mai hotărît înaintea României spre comunism. Programul partidului nostru, în actualele condiţii mondiale, de afirmare tot mai puternică a voinţei popoarelor de a fi stăpîne pe destinele proprii, de a se dezvolta libere şi independente, capătă şi o puternică semnificaţie internaţională. El va impulsiona şi mai mult activitatea Partidului Comunist Român de dezvoltare a solidarităţii şi colaborării cu toate partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate forţele democratice şi antiimperialiste, cu ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Programul va lumina calea politicii externe a partidului şi statului nostru, sporind contribuţia lor la făurirea noii ordini economice şi politice internaţionale, a unei lumi mai drepte şi mai bune, a unei lumi a colaborării şi păcii Congresul al XI-lea al P.C.R., în concordanţă cu Programul partidului, a adoptat Directivele cu privire la planul cincinal 1976—1980 şi liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pe perioada anilor 1931—1990, iar în unele domenii pînă în anul 2000. Se poate spune că, Directivele constituie o parte integrantă a Programului, asigurînd realizarea în viață a prevederilor lui. Aplicarea în practică a documentelor programatice adoptate de Congresul al XI-lea al partidului va determina dezvoltare impetuoasă a forţelor de producţie, a progresului economiei naţionale, se va ridica necontenit nivelul de trai material şi spiritual al oamenilor muncii. întregul nostru popor a primit cu vie satisfacţie aprobarea în unanimitate de către Congres a Raportului prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a Programului şi Directivelor, a Proiectului de norme ale vieţii şi muncii comuniştilor, ale eticii şi echităţii socialiste. Documentele Congresului al XI-lea sintetizează activitatea multilaterală desfăşurată de partidul şi poporul nostru, generalizează experienţa în construcţia socialistă a Partidului Comunist Român, a altor partide şi ţări socialiste, experienţa dezvoltării sociale şi a cunoaşterii umane în general. De la înalta tribună a Congresului, în cuvîntul de încheiere a lucrărilor sale, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus: „Am adoptat în aceste zile hotărîri de importanţă istorică. Avem o linie generală politică, marxistleninistă justă, verificată în focul unei lupte şi munci îndelungate. Acum este necesar să trecem cu hotărîre la muncă, în toate domeniile de activitate, pentru realizarea în cele mai bune condiţiuni a tuturor hotărîrilor care vor asigura ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie socialistă. .. Sub conducerea Partidului Comunist Român, a Comitetului său Central, în frunte cu secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, poporul nostru va străbate cu succes o nouă etapă în construcţia socialismului în patria noastră, va înainta ferm spre comunism. Patria noastră socialistă se va înălţa demnă, liberă şi puternică între toate naţiunile lumii, iar poporul ei harnic şi talentat, sub conducerea partidului, se va bucura, ca şi pînă acum, de stima şi preţuirea omenirii întregi pentru munca lui paşnică, constructivă, animată, de nobilele idealuri ale socialismului şi comunismului. Intr-o deplină unitate, poporul român și-a pus semnătura pe documentele Congresului Tovarăşul Nicolae Ceauşescu în mijlocul unui grup de delegaţi la Congres, printre care şi delegaţii din judeţul Mureş A „ROMÂNIA, VIITOR DE AUR“ Sala clubului Electromureş din Tg.-Mureş, in organizarea comitetului sindical şi al U.T.C., a găzduit, recent, concursul gen „Cine ştie răspunde“, cu tema „România, viitor dle aur“, manifestare omagială închinată celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român. Acest concurs se înscrie în aria manifestărilor de răspîndire şi popularizare în rîndul oamenilor muncii şi în special al tineretului a istoricelor documente programatice ale partidului adoptate de Congresul al XI-lea. La concurs au participat echipaje formate din două persoane de la întreprinderile tîrgumureşene Metalotehnica, întreprinderea de pielărie şi mănuşi, IMATEX, I.R.E.M., C.I.C., I.P.L. „23 August“, Fabrica de maşini de calculat, Electrocalorice şi Cablu din cadrul întreprinderii Electromureş. In faţa numeroşilor invitaţi din întreprinderile şi şcolile din municipiul Tîrgu-Mureş, echipajul I.R.E.M., format din ing. Popovici Daniela şi Karácsonyi Sigismund, cel al fabricii de maşini de calculat, format din Dorgoş Maria şi ing. Vancea Victor, şi echipajul de la C.I.C., format din Iacob Ioan și Șuteu Cornel, s-au situat, în ordine, pe primele loturi. ■