Színházi Élet, 1920. december 19–25. (9. évfolyam, 51. szám)
1920-12-19 / 51. szám
5-SZÍNHÁZI ÉLET herceget, a pesti szívek ideálja, aki ezzel az alakításával méltó babérlevelet rak eddigi nagy sikereinek koszorújához. Egyszóval a festő lakásán vagyunk és vidáman folyik a szilveszteri cécó. Tánc, dalolás, mulatság. És betoppan a kis Inkognitóban jött, szeretné kimulatni hercegnő, magát szabadságának ezen az utolsó estélyén, mert holnap az örökös rabság következik ; férjhez kell mennie a család elhatározása és választása folytán. Diskurál a zeneszerzővel, akinek éppen egy nagy operettsikere készül, kitűnő új könyvet kapott. És ebből a diskurzusból két olyan dolog derül ki, ami a darab további folyására fontos. Az egyik az, hogy a zeneszerző új operettjének témája egy érdekes hindu szokás : van egy éjszaka, mikor szabad a csók, férj is, feleség is mehetnek erre az éjszakára, ahova akarnak és reggel egyiknek sem szabad megkérdeznie a másiktól, hol volt, mit csinált. A másik dolog pedig az, hogy a hercegnő megvallja, hogy a hajdani zongoraleckék alatt bizony szerelmes volt titokban egy kicsit a mesterébe. Kit ne főzne meg egy hercegnő szerelmének gondolata ? Herendi is nagyon oda van, mikor ez a lehetőség felmerül előtte. Nagy főzőcske kezdődik. A zeneszerzőben erősen dolgozik a férfi hiúsága, hogy egy ilyen előkelő nő az övé lehet, a hercegnőben pedig felébred a szabadság után való vágy. Különben is szeszélyes, elkényeztetett lény, aki könnyen kapható bolond ötletekre. Most sem kell sokáig rábeszélni, hogy szökjön meg a tervezett házasság elől. Sőt annyira meg) BERCZELLY MAGDA, TOMPA, HONTHY HANNA Revü Színház : .Szilveszter" (Angelo fotografia)