Színházi Élet, 1923. február 18–24. (12. évfolyam, 8. szám)

1923-02-18 / 8. szám

44 SZÍNHÁZI ÉLET 44 s­s KI­PZO MU VERSZET S VESZTRÓCZY MANÓ A modern művészeti mozgalmakban elejétől fogva mindenütt ott lehetett látni tevékenységét. A szűzies Nagy­bányától a „keresők" drámai útjáig az újítók minden lépésével együtt tartott. Érdemes művész, de nem élelmes. Mások, kikkel együtt járt, azóta vezető pozíciót szereztek maguknak ; Vesztróczy nem gondoskodott magáról. Legújabban pedig, hogy a megszükített művészeti piacot a festők Társaság­okba tömörülve felosztották közt, Vesztróczy nem járt utána, hogy egy ilyen egymás társa­ságba kerüljön. Most aztán cserkésszen eg­yedül, ahogy tud. De ő vállalja is, hogy egyedül fejtse ki erejét. Ős­­szel gyűjteményes kiállításon számol kiállítás be fejlődéséről. S ő ismét meg fogja hozni neki azt a közmeg­becsülést, amit modern törek­vésével mindig kivívott. Újabb képei : háborús em­lékei, evező matrózok, egy tengeri barlang , majd ter­mészetimádatot lehelő tájai, a csikorgó hóval borított vagy üde napsütésben ra­gyogó zalai dombok, ba­latoni fürdői, árnyas falusi utcái, és a vasárnapra kiöl­tözött parasztlányai harsány színezésükkel vagy tompa borújukkal nemcsak érdekes festői kifejezéséről tanúskod­nak, hanem egy finom köl­tői kedély tükrözői. Egy mély tónusú tartalmas önarcképe, mely egyszerű vonalvezeté­sével érett stílusának teljesé­gét mutatja, bepillanttást en­ged művészi lelkületébe. (If) „SZELES NAP" Vesztróczy Manó pasztellje VESZTRÓCZY MANÓ

Next