Színházi Élet, 1926. november 29–december 5. (16. évfolyam, 48. szám)

1926-11-29 / 48. szám

SZÍNHÁZI ÉLET 27 sév­el. Minden városban ünnepelték eddig. Nem egy szerepet játszik benne. Fel­lép az Apáca szerepében, de játssza a Madonnát is. Felváltva. Abban az eset­ben, h­a a második felvo­nás táncosnője valamilyen okból nem tud fellépni , Pulszky Romola táncol. Néhányan pedig összesúg­nak ilyenkor és így szól­nak : — Nijinskyiné ... — Karácsony táján érnek Hollywoodba sel. És a film az együttes­székvárosá­ban mit tesz? Erre könnyű megadni a feleletet. Fil­mezni fog. Morris Gestnek már van kész szcennáriuma a számára és Hollywoodban készül el a film. Munka és húsvétig. Akkor vége munka lesz a dolgozásnak és Romola indul vissza Európába, Párizsba, a férjéhez és a gyermekekhez. Kyra addig egy svájci intézetben tar­tózkodik (szabadságot ka­pott a párizsi operától, amelynek kis ballerinája), Tamara pedig itt van ná­lam Pesten. Magyar le­ányka lett a francia gyer­mekből. — Én? Nagyon-nagyon vágyódom Párizsba. Ro­mola arra kér leveleiben, látogassam Szabadságot meg Nijinskyt, fogok kérni és ha lehet még a tél fo­lyamán elutazom hozzá. Az amerikai bubifrizurás hölgy kérését teljesíteni kell ! Most tör utat magá­nak a legnehezebb bányá­ban. Együtt leszek a kis­lányokkal és zömmel. Ak­kor örülni fogok. Tamara csillogó szemek­kel néz. Anyukája messze, az Óperenciás most ten­geren is túl reflektorok fé­nyében és sokezer ember távcsöves pergőtüzében áll és bizonyosan reá gondol. Ellennovella írta Gárdonyi Lola Kedves Villanni ! Ritkán ér­heti az a szerencse, hogy egy öngyilkos, aki a második eme­letről vetette le magát, tetté­nek elkövetése után ,hat nap múlva személyesen önnek. " Én is olvastam válaszoljon a Szín­házi Életben megjelent, rólam irt novelláját, amelyben a lai­posztás évek kedlitől kezdve egész Fedák Zsazsáig minden benne volt, csupán csak az nem, hogy tulajdonképen miért akartam meghalni. Én becsülöm az iró úr tiszteletreméltó a melly­el maga elé tudta fantáziáját, képzelni a szobában kígyózó füstkariká­kat és a patkánytenyésztő bér­kaszárnya udvarát, de viszont elfelejtette megírni, — ami pe­dig fontos lett volna, — hogy sok-sok színészkollégám, akik szerződés nélkül, vagy szerző­désben vannak, havi egy, eset­leg másfélmillió korona fizetés­ből tengetik életüket és nap-nap után azon gondolkoznak, hog­y nem-e lenne jobb valamelyik pesti bérház második emeletéről áthajolni a korláton . . . Higgye el, tisztelt író úr, hogy lehet az ember más miatt is öngyilkos, mint egy bunda miatt. .. A fogamból kiesett blombát már megcsináltattam és remé­lem, hogy a rólam irt cikket époly hamar sikerül majd elfe­lejteni, mint az öngyilkossági em­leket. ,,A festmény remekmű, a modell remek asszony" Petheő Attila — Bajor Gizi — Gál Gyula Nemzeti Szinház: ,,A pirosruhás nő" (Harsányi jelű.)

Next