Színházi Élet, 1926. december 6–12. (16. évfolyam, 49. szám)

1926-12-06 / 49. szám

38 SZÍNHÁZI É­LET 38 Royal Orfeum ezen a héten mutatja be új mű­sorát. E műsor egyben debüje az orfeum új vezető­ségének, illetve Zerkovits Béla igazgatónak, aki alábbi nyilatkozatában a műsor gazdaságának valóságos bőségszaruját önti a közönség elé: — Négy héttel ezelőtt, mikor átvettem a Royal Orfeum igazgatását, nem adtam programot, mert tudtam, hogy első nagy műsorom meg fogja mondani azt, amit én akarok. — Erő, szépség és elegancia jellemzi artista­műsoromat, amelynek egyik fénypontja a 4 Julián nevű csoport, akik nyújtón produkálják a csodála­tosnál csodálatosabb mutatványokat. — A Dubszky-csoport ikarusi játé­kai olyanok, amilyent Pesten még nem láttunk. Rengeteg utánajárásomba került megszerezni a párisi Folies Bergère stárjait, a 2 Fellow-ot, akiket nem lehet az elcsépelt reklám­jelzőkkel dicsérni, ezeket látni kell! Utoljára hagytam „akiket" pedig elsőnek kellett volna megemlítenem, Dickit és Francit, a csoda-csimpánzokat.­­ Még néhány pompás artistaszám, amelyeket csupa magyar csemege fűz egymáshoz: a bájos, kis Czuppon Sári, aki már nem is ígéret, hanem valódi arrivé, Harmath Imre sanzonjaival, Dénes Oszkár pályája tetőpontján, kitűnő kedélyével, széles gesz­tusaival a felejthetetlen Gyárfást juttatja eszünkbe. Dénes több Márkus Alfréd—Harmat­h-kuplét fog el­énekelni és ezek az uj kuplék ismét erős riválisai lesznek a sok importált amerikainak. Solti Herminről nincs mit mondanom. A maga nemében egyedülálló. A kabaré-irodalom egyik gyöngye Vadnay László Róza néni című­ vígjátéka, amelyet a kis Roll, illetve a kisebbik Rott, Dénes, Felhő Rózsi, Czuppon Sári és Horváth Kálmán, kitűnő rendezőm, játszanak. — Ellensége vagyok a reprizeknek és a „Beppó" cimű­ operettemet csak kisérletképen állítom be, hogy kipróbáljam azt, vajjon jogosult volt a „Beppó" több mint száz pesti és sok száz külföldi előadása. Most azonban úgy látom, a reprizek elleni küzdelemben nincs igazam, mert a próbák folyamán a szereplők lelkesedése valósággal új operettet formált a „Beppó"­ból. A nápolyi esztéria különös exteriőrje tipikusan olasz, buja, melódiák, a pompás primadonna, Szo­kolay Olly és partnere, a kitűnő Dezsőffy László fé­lelmetes apacstáncai, a mindenben Putty Llára (a szerep régi kreálójára) emlékeztető ragyogóan szép Rasovszky Juci, a Beppó dalait gitározó Sárossy Mi­hály és az esztéria tarka-barka csőcseléke, minden bizonnyal kedves, meleg fogadtatásra talál. — Első szerelmem, a Royal színpadáról szolgálom most újra a pesti közönséget, azt a közönséget, amely mindig tüntető melegséggel és szeretettel állt mellém. Azt hiszem, hogy ezzel a műsorral, első debümmel megköszönök minden szeretetet. Tehát: köszönöm szépen . . .

Next