Színházi Élet, 1932. március 6–12. (22. évfolyam, 11. szám)
1932-03-06 / 11. szám
hetven, és így tovább.. A végén mégis minden rendben lesz. Most egy pillanatig szünetel a felvétel. Dayka Margitra várnak, aki még nem öltötte magára arany Jamé ruháját, hogy szúrós pillantásokkal, izgatottan, lihegve és minden rosszra elkészülve nyisson be a Ritz halljába. Ezalatt a kis szünet alatt a magasan száguldó hídról, amely fenyegető gyorsasággal siklik a kulisszák fölött, leszáll Székely István főrendező. Megtörüli homlokát, mert odafent, ha lehet, még nagyobb a hőség. Egy pillanat ideje van, azalatt beszélhetünk vele. - Boldogan jöttem Pestre, megrendezni László Aladár mulatságos beszélőfilmjét. Mindig örömmel jövök Pestre, hiszen csak nem régen a Hyppolit sikere is igazolta, hogy Pesten méltányolják a jó filmet. Most fejeztem be Berlinben Einsteinreicher Mann című filmemet. Dolly Haas játssza a főszerepét. Ettől a filmtől, amit most forgatunk, komoly, tartós sikert várok. Milyen hosszú volt az út idáig — mondja mosolyogva. Legelső filmem, amelyet Váró Andorral írtam, bár Várkonyi játszotta a főszerepét, rettenetesen megbukott. Úgy megijedtem a bukástól, hogy azonnal szakítani akartam a filmmel, idejekorán felvilágosítottak. Szerencsére hogy a film hazárdjáték. Megjelenik Dayka Margit, az egyik sarokban elhelyezkedik Kabos, Rátkai, Páger és Sarkadi Aladár. Messziről felhangzik a zene, amelyet Angyal László szerzett. Eiben István operatőr jelt ad a munkára és Székely István ismét felsétál a felvevő hídra, amely ördöngös módon siklik mindenütt a szereplők után. Dayka Margit és Figer Antal („I'ki mindent tud", az új magyar beaztlőfilm) Készül Dayka Margit nagy filmjelenete