Sztár Sport, 2004. október-december (7. évfolyam, 40-52. szám)

2004-10-20 / 42. szám

Noha még három futam hátravan a rali-világ­­bajnoki sorozatból, a francia Sebastien Loeb már elnyerte a vb-címet - amiről tavaly haj­szállal lemaradt a szintén francia Citroën­­csapat pedig megvédte konstruktőri koroná­ját. Ráadásul tulajdonképpen hazai pályán, Korzikán. A verseny 47 éves történetében mindig is főszerepet játszott az időjárás, mi­ként ezúttal is. Októberben errefelé már nagyon változékony az idő: a száraz szakaszok hirtelen váltották egymást a vi­zes aszfalttal, ahol a verseny előtti napok­ban esett eső sem tudott felszáradni, így nehéz volt megválasztani a legjobb gumit. Vasárnap kivételével még jócskán érkezett égi áldás a szakaszokra. Az év egyik legjobb döntése volt viszont, hogy a két utolsó asz­faltos versenyen a csapatok ismét használ­hatják a kémautókat, melyek segítségével megtudhatják az utolsó, aktuális informáci­ókat a szakaszok állapotáról. A körülményekhez való alkalmazkodás­ban a verseny kezdetétől a Ford-csapat bi­zonyult a legjobbnak: Francois Duval már az első szakaszon a legjobb időt futotta, s a na­pi négy szakasz után 15 másodperccel hú­zott el csapattársától, Markko Martintól. Ám szombaton Martin már az első szakaszon át­vette a vezetést a belgától, aki kétszer is túl későn fékezett, s ezzel időt vesztett. A vi­lágbajnoki cím várományosa, Sebastian Loeb négy szakasz után a 3. helyen ért célba, ami jó kezdésnek bizonyult, hiszen csak 5 pontra volt szüksége, hogy hazai pályán nyerhesse el a vb-címet. A franciát a másik Citroennel Carlos Sainz követte. A két Fordot és két Citroent két Peugeot követte a sorban, Marcus Grönholm és Ced­ric Robert. Utóbbitól másnap elpártolt a szerencse: 3 kilométerre a rajttól, egy job­bos kanyarban egy tócsán megcsúszva ke­resztbe fordult az úton, nekicsapódott a fal­nak, és megütötte a hűtőt. Az autó elzárta az utat, így az utána rajtoló Grönholm és Sainz nem tudta normál idővel teljesíteni a szakaszt, ezért a Szardínia-ralin már életbe lépett szabály szerint egyéni átlagidőt kap­tak. Az utánuk indulókat addig nem enged­ték a pályára, amíg a Peugeot-t el nem tá­volították az útból, így a verseny félórás késéssel folytatódott tovább. Az elmúlt versenyeken brillírozó világ­­bajnoki címvédő Petter Solberg kezdetben csak a 7. tudott lenni. Bár az okát nem tud­ta pontosan, hiszen úgy érezte, elég gyor­san megy, és csak a beírónál derült ki, hogy az idők nem ezt mutatják. A vasárnapi négy szakaszon a verseny­zők már csak a meglévő helyük megtartá­sára törekedtek, bár egyetlen kieső mégis akadt. Duval vesztette el a 2. helyét a nyi­tószakaszon, motorhiba miatt. „A rajt után egy kilométerrel a víz- és az olajhőmérsék­­let-jelző kigyulladt, s már csak három hen­ger működött. Tudtam, hogy ez számomra a véget jelenti. Hét kilométer múlva meg kel­lett állnunk, mert a motorháztető alól füst csapott fel, de azonnal sikerült eloltani a tüzet. Elképesztően csalódott vagyok" - mondta a belga, aki biztos volt benne, hogy képes lett volna harcolni az első helyért, így a kiesésének Martin örülhetett, aki ez­zel bebiztosította magának a vezető pozíci­ót. „Fantasztikus verseny volt, jó dolog nyerni, amikor kezdettől fogva minden jól megy" - lelkendezett az észt. Loeb számára minden adott volt a biz­tonságos, kockáztatás nélküli célba érés­hez. A három nap alatt egyetlen egy alka­lommal futott legjobb időt, ezzel együtt si­került a dobogó második fokára állnia, így a Cit­roen az idén a csapatok versenyében is elvitte a pálmát. Tíz évvel ezelőtt Didier Auriol volt az utol­só francia, aki világbajno­ki címet tudott nyerni, így különösen nagy ün­nep volt a hazaiak köré­ben, ami kicsit el is vonta a figyelmet Martin futam­győzelméről. Ráadásul Duval kiesésével a másik Citroennel hajtó Sainz is felállhatott a dobogóra. „Duval kiesése jól jött nekünk, neki persze nem, de ilyen az élet. Nagyon örülök, hogy Korzi­kán még egyszer dobogóra állhattam" - mondta a spanyol, a negyedik helyen célba érő Grönholm viszont elég elkeseredett volt. „Kezdettől fogva nem éreztem jól ma­gam az autóban, és azt kell mondanom, hogy nem igazán várom a következő ver­senyt" - dühöngött a finn. Érthető módon a világbajnoki címet „elvesz­tő" Solberg sem volt túlsá­gosan elégedett az 5. hellyel. „Ma leginkább egy show-hoz hasonlított az au­tózásom az alulkormány­­zottság miatt, de legalább a nézőknek tetszett. Na­gyon örülök Sebastian eredményének, aki az egész szezonban nagysze­rűen teljesített. Igazán megérdemli a győzelmet" -­­ nyilatkozta sportszerűen a­­ norvég.­­­Érdekesség, hogy a fran­­cia Sarrazin, aki Forma-1-es­­ tesztpilóta, a 6. helyre hoz-­­­ta be a 2003-as fejlesztésű Subarut. Az őszi,­­ mediterrán körút következő állomása októb­­­ber 29. és 31. között a szintúgy aszfaltos ka­­f­talán rali lesz. A Korzika-rali végeredménye 1. Markko Martin (észt, Ford Focus) 2. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara) 3. Carlos Sainz (spanyol, Citroen Xsara) 4. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 5. Petter Solberg (norvég, Subaru Impreza) 6. Sebastien Sarrazin (francia, Subaru Impreza) 7. Freddy Loix (belga, Peugeot 307 WRC) 8. Armin Schwarz (német, Skoda Fabia)

Next