Tér és forma, 1931 (4. évfolyam)

IV. évfolyam, 1. szám - A budapesti autóbuszgarázs

tetett 5 cm vastag hőszigetelő kovarca­ lapokból áll, melyek kőllemezzel fedettek le. A csarnok padozata 15 cm beton-aljzaton bazalt és érc­beton. A csarnoknak a műhelyépület felé eső ablakai­ban tűzbiztos galván-üvegezés van, a javító­aknák előtt luxfer-ü­vegezés. A csarnokhoz nyugat felől csatlakozó kéteme­letes és tornyos műhelyépület földszintjén van­nak a kalauzok és gépkocsivezetők tartózkodó és leszámoló helyiségei, a garázs- és kocsimester szobái, telefonközpont, kéziraktárak, bádogos-, lakatos- és kovácsműhelyek, az I. emeleten a tanterem, orvosi rendelő és váró, a személyzeti öltöző-, mosdó- és zuhanyozó­ helyiségek, a meg­felelő toilettekkel, a kárpitos- és asztalosműhe­lyek, a torony II. és III. emeletén irodahelyisé­gek, a IV. emeleten víztartányok, összesen 84.000 literes űrtartalommal. A pincében van a kazánház, szénraktár, salak­raktár, villamos központ, nyomásfokozó, akku­mulátortöltő, szivattyú-gépház és raktárak. A műhelyépület 9

Next