Taxisok világa, 1992. (2. évfolyam, 1-12. szám)

1992-07-01 / 7. szám

TARTALOM Válasz a petíciókra 4. old. Biztosítás Magyarországon 6. old. A Volántaxi esztétikai szemléje 7. old. Tele?ATELE5 8. old. Kutyás hiéna... 9. old. Együtt könnyebb? 10. old. A batyu, a trom és a szimplex 11. old. Taxi információs oldal 14. old. Taxisok Szabad Szakszervezete 15. old. Tudod-e? 16. old. A PRINTAX taxióra 17. old. Szabad ár­hatósági ár­­hatóságilag maximált ár? 18. old. Dolgozni, vagy szerepelni? 20. old. Tisztelt Szerkesztőség! 23. old. A Budapesti magántaxisok története (15.) 28. old. Dilim.....................................■■■■minima 2 Előző számunkban Werner Jenő - Z neve helytelenül jelent meg.­­ Elnézést kérünk. (A szerk.) -j ■ ii ii mii mii Mim in ii mim ii Mimia TAXISOK VILAGA Megjelenik havonta Készült a Taxisok Kamarájának és a Budapesti Taxisok Ipartestületének támogatásával. Főszerkesztő: Berkó Károly Tipografizálta: Szinovszki Sándor Szedés, tördelés: Vörös Erzsébet Kiadó: VOLÁNCOM Nyomda: BERGER Nyomdaipari Kft. Budapest X., Gergely u. 83. A BTI tagok és a CITY, a Fő­, a Yellow Pages, a Palota, a Rádió, a Tele5 és a Volán taxisok a magazint ingyen kapják. Megvásárolható a Budataxinál, a BTI-ben és a szerkesztőségben A szerkesztőség címe: 1148 Budapest, Lengyel u. 15. Telefon: 163-7000, 252-7999/162 Fax: 2525526 taxisok világa a Szakma? Abból az általános kérdésből kiindulva, hogy mi a­­Szakma­ érdeke már elég sok megnyilatkozást hallhattunk, illetve cikket olvashattunk. Éppen ezért gondoltam arra, talán felidéznék közülük néhányat személytelenül és rögtön meg is válaszolnám. Előrebocsátom, messze nem a személyeskedés a célom! Annál is inkább nem, mert az Urak akikre gondolok, valamilyen téren már tettek pozitívumokat az asztalra! Remélem azonban gondolatébresztőnek , néhány sor azért jó lesz. Az első kérdésem: vajon jó-e nekünk ha kormányzati intézkedésre (üzem­anyag-drágítás) tiltakozó akciót, pántlikázást esetleg egyéb megmozdulásokat szervezünk? Véleményem szerint ez a reagálás nem szerencsés, főleg akkor, ha a szakmai válasz elmarad! Azt hiszem a központi intézkedések okozta vesz­teséget forgalomnöveléssel, vagy áremeléssel lehet ellensúlyozni. Más kérdés, hogy ma forgalmat növelni lehetetlen, vag­y csak egymás rovására lehet idősza­kosan! Fentiekből adódik, hogy a kamaraiak az egészséges áraányok hosszú távú kialakításában kell segíteni. Ebben a szellemben muszáj véleményt nyilvá­nítani egyénnek és csapatnak egyaánt. A címben is utaltam egy korábbi írásra mellyel mélységesen egyetértettem, és szégyelltem hogy a City és a Kamaa akkori elnöke cserbenhagyta a­­Gábriel’-t. Minden szakmai indokot félredobva, helytelen döntést hozott. Nem értem, ha annak idején a korrektség és az egysé­ges ár kialakítására tett bátor lépés volt a Gábrielé, akkor most mi van? Esetleg a T. újságban található, kissé nagyképű hirdetés az említett célokat szolgálja? Én azt hiszem, nem! Egy másik gondolat kapcsán leírok egy történetet Úgy 5 évvel ezelőtt a­­hőskorszakban* kaptam egy címet a .Budától’: XII., Nagysalló u. 8. - ha jól em­lékszem. Úticél Békásmegyer, Bogár I. u. A Kedves Hölgy kérte, hogy 1/2 óra múlva küldjék neki egy taxit! Tudtam, hogy­­állandó’ Budás megrendelőről van szó, így azonnal kértem a Szilvikét (diszpécser kisasszony volt a fenti cégnél) majd leadtam a­­Budás’ megrendelést­­ a Budánál! Ezzel szemben ma nincs is talán olyan telepített rádiónk a vendéglátók, szál­lodák körében, ahová ne érkezett volna meg a Buda ,korrekt ajánlatai, így állunk pillanatnyilag! Én a magam részéről itt a cikkben kijelentem, álláspontunk az, hogy együtt­működést csak akkor kezdeményezünk, ha az elődünk valamiért már nem jól Az ajánlatainkat is ilyen formában tettük meg, pedig a vendéglátók és szállo­dák döntő többsége hosszú időn keresztül velünk dolgozott, tehát lenne jog­alap a kapcsolatfrissítésre. Mi mégis a­­moratórium’ hívei lennénk, ha...­ Még egy utolsó gondolat. Ez év áprilisában több kollégát el kellett távolítani a Cityből túlkövetelésért, illetve batyu használatáért. Úgy tudom a Kamarában megállapodás született, hogy az ilyen problémák miatt eltanácsolt kollégákat egyik csapat sem foglalkoztatja. Ezzel szemben egyik volt munkatársunk a fe­hér Mercedesével ma vidáman feszít a Főtaxinál, pedig kétszer is reklamáltunk, másodszor az illetékes vezetőnél. Vagy talán ez a példa szolgálja az annyira áhított öntisztulást? Biztosan nem. A Kamara etikai normái csak akkor válnak valóra ha betartjuk őket. Itt függ össze a fegyelmi helyzet és a jól kialakított ár kérdése. Az alacsony tarifa ingerli az esendőket Ez nem lehet célunk. Befejezésül visszatérek az említett gondolatokra, nevezetesen az egész­séges árra, az egymás iránti korrektségre, az igényességre a fegyelmi helyzet kapcsán. Lehetetlen szakmánkat kimozdítani pillanatnyi válságából, ha az ár­ban nem merünk lépni Javaslom először az alapdíj másfél km-ben történő kamarai szintű megálla­pítását. A korrektségre tekintve nem ajánlhatok semmit A City és én be fogjuk tartani a cikkben írtakat még akkor is, ha ez nem nyer viszonzást! A túlkövetelésnél nincs pardon!!! Soha nem is volt igen tisztelt régi munka­helyem ,biztos csak véletlen jutott idáig’! Kérem azokat akik érintve érzik magukat,­­békejobbnak* tekintsék sorai­mat Teremtsük meg a feltételét a normális ár kialakításának. Ez alapkérdés. El kell ismernünk, hogy a taxiár három, öt éven keresztül emelkedni fog, vélemé­nyem szerint évi 10-15%-kal. Ellenkező esetben megágyazunk a korrupciónak és a ma annyiszor elítélt­­kollégák­ válnak a kaszáláson keresztül legális, becsü­letes taxissá, mi pedig tönkremegyünk és lehet hogy 5 év múlva­­fekete taxiz­ni’, vagy koldulni fogunk. Ha nem lépünk, tényleg igaz lesz a címben foglalt dolog: .Cumin a szakma’­ Tisztelettel: Pálinger Sándor City 231­ 3

Next