Taxisok világa, 2005. (15. évfolyam, 1-12. szám)

2005-01-01 / 1. szám

TARTALOM A fix ár megállapításának felelőssége a fővárosé 4. Elvégeztette a luxusautóért 10. Fix tarifa - fixa idea II. 11. Létszámkérdés, droszt, ellenőrzés, fix tarifa 12. Megihletődtem... 15. Hajnali rablás 16. Nehogy ráfázzunk, és áfázzunk! 17. Az egységes tarifáról 17. PRV II. 17. Szabálysértésből büntetőügy 18. Csapda a repülőtéren? 21. Az adatvédelemről­­ talán utoljára 23. Ötvenezerért kivégezték 25. Tudod vagy tippelsz? 26. Idén folytatódhatnak az ellenőrzések a fővárosban 27. BTl - Taxicentrum hírek 28. Drosztdíj-statisztika 28. itt a Honda fr-v 33. Bin laden Costa Ricában 34. Teherautó tépte le a taxi ajtaját 34. Könyveléshez szükséges adatok­­ 5 évre visszamenőleg 37. Nlorfondáriák 39. SEAT Toledo: Az új limuzin­­koncepció 40. Rádiófelhívás a jogsiért 43. A taxiórákról és a taxisok kiszolgáltatottságáról 44. A gépkocsik téli üzemeltetése 45. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA FŐSZERKESZTŐ: Berkó Károly KIADÓ: QcBetax Kft. Kiadásért felelős: Kukulyák János ügyvezető igazgató MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A SZERKESZTŐSÉG CÍME: 1191 Bp. XIX. kér., Attila u. 49-53. Telefon/Fax: (06 1) 280-1864 E- m a i I: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu A részünkre így küldött üzene­tek, levelek esetén kérjük jelez­zék, ha hozzájárulnak a lapban való - esetleg kivonatos vagy rövidített - közzétételéhez. taxisokba A Levegő Munkacsoport a taxisok érdekében A Levegő Munkacsoport már számos alkalommal javasolta a Pénzügyminisztéri­umnak a taxihasználat adókedvezményben részesítését, mivel környezetvédel­mi szempontból jóval előnyösebb, ha az emberek igény esetén taxival utaznak, és nem állandóan a saját autójukkal. A Levegő Munkacsoport 1988-ban alakult országos környezetvédelmi szövet­ség. Egyik fő célja a városi közlekedés okozta környezetszennyezés csökkentése, szorgalmazza Budapesten a forgalom csillapítását. Ezt elősegítheti egy olyan parkolási rendszer bevezetése, ahol a nem helyben lakóknak (a taxik kivételé­vel) mindenütt fizetniük kell a parkolásért. Ezáltal kevesebb lesz a forgalmi du­gó, és jelentősen megnövekszik az igény a tömegközlekedés és a taxik iránt. A hatályos jogszabályok értelmében minden adófizető szabadon rendelkez­het befizetett jövedelemadója 1 százalékáról egy civil kezdeményezés, társadal­mi ügy javára. Az összeg az eleve fizetendő adó része, így semmilyen többlet­­költséget nem ró az adófizetőre. Az egyéni vállalkozók éves adóbevallásának beadási határideje február 15. Amennyiben egyetért a Levegő Munkacsoport céljaival, kérjük, támogassa az egyesületet adója 1 százalékával. A rendelkező nyilatkozaton a következőt kell feltüntetni: Levegő Munkacsoport, adószám: 18226254-2-42 Drágák az éjszakai bárok, a kuplerájok, de indul a szociális taxi Január 5-e, szerda, este. Jobb híján, leülök a televízió elé, és ahogy elvárható a médiák által kellően elhülyített állampolgártól, di­vatos és igen szemléletes megfogalmazás­sal élve: nézek ki a fejemből. A 1­­2­7-es hír­adót követően jön a „valóságot” tükröző magazinműsor, mely rejtett kamerával most megmutatja az igazi éjszakát. (Csak önöknek, és csak itt!) A műsorvezető na­gyon kedvesen, erőteljesen hangsúlyozva elmondja, hogy a következőkben taxisokról is szó lesz, ám ők csak egy kisebbség, akiket a szakma csak hiénáknak nevez és kiközö­sít. Tehát a többi taxis ne sértődjön meg, nem róluk lesz szó, szól a bevezető. És jön a rejtett kamerás riport, melyből kiderül, hogy bizonyos éjszakai szórakozóhelyeken nagyon drágán lehet inni, enni, és ...Úgy bizony. A hír szerint becsapják a magyaro­kat, de még inkább a külföldieket. Pfuj! A műsor arról már nem szól, hogy a „boldog békeidőkben", amikor még a piros lámpák legálisan világítottak bizonyos házak olda­lán, nem tiltakoztak a drága kuplerájok el­len a polgárok képviselői. Akinek nem volt erre pénze, otthon maradt, és mindenből a számára is elérhetőt választotta. Akinek meg­futotta, az pezsgőt is rendelt minden­kinek, majd fizetett (mint a katonatiszt). Szerintem az éjszakai mulatozás ára ma sem számít bele a KSH által összeállított „fogyasztói kosárba". Szabadáras tevékeny­ség, ami a kereslet-kínálat elvén működik. Van olcsóbb variációja is, mely egyik eset­ben italbolt néven működik, másik variá­cióban az országutak mellé települt ki. Ám erre a pénzkímélőbb megoldásra, ki tudja miért, nem mindenki kíváncsi. Vagyis az éjszakai szórakozóhelyekre piaci igény van. Az pedig, hogy az ilyen helyekre a kuncsaf­tok taxin mennek, nem túl nagy poén. Leg­többször az utas kéri a taxis segítségét egy ilyen hely kiválasztásában, mert hogy sze­retne egy jó nagyot inni... A taxis pedig se­gít, mint a nappalos az SzTK megtalálásá­ban. Ha pedig ennek a szórakozóhelynek a személyzete örül, az is érthető. Az örömét pedig mindenki másképpen fejezi ki. Ez magánügy. Senkit sem érdekel, hogy példá­ul egy-egy jobb rejtett kamerás riportért ki mennyit és kitől kap. Ugye? De, hogy egy „uniós" példát is hozzak: a sör a boltokban Párizsban is olcsóbb, mint például az Eif­­fel-torony tetején lévő exkluzív étterem­ ecomeler® Ui ecometer NT-93 SWM03 akár hőnyomtatóval (új rendeleteknek megfelelő), _­­ 20.000.-Ft befizetésével, , I havi 10.000.-Ft-os részletre H __ fi f­elvihető. Pasqsa'Jl Ui ecometer WT-99 akár hőnyomtatóval, választható kijelző színnel és nyomógombbal 20.000.-Ft befizetésével,­­ ........ havi 15.000.-Ft-os részletre elvihető. GPS, GSM(GPRS), POS, stb. modulokkal bővíthető­­ CSERÉLJE LE MEGINT TAXIÓRÁJÁT! Használt óra beszámítás! Ecometer Kft. 1039 Budapest, Rákóczi u.8. Tel.:06-1-240-9479 Mobil:06-20-9344-529 E-mail: szalai@ecometer.com Weblap: www.ecometer.com

Next