Tolnai Világlapja, 1928. január-március (28. évfolyam, 1–13. szám)

1928-01-11 / 2. szám

Tolnai Világlapra 114 A filmszínésznő házasodik Milyen családi életet élnek az amerikai filmszínésznők ? — A gazdag férj és a szegény férj — .1 fimszínésznő házasodik. Nem őt t­eszik el, hanem ő megy férjhez ahhoz a férfihez, akit kiszemel magának. .1 filmszínésznő sokat, esetleg nagyon so­kat keres, a férj azonban kevés pénzt hoz a házhoz. . . Képzeljük el, hogy ennek a férjnek milyen kellemes házas­életet kell élnie . . . A filmszínésznő karriert csinált, férj­hez akar menni?Mit tesz ilyenkor? Vagy regényes körülmények között megy férjhez, vagy egy európai vagy ázsiai elszegényedett arisztokratát vá­laszt magának, vagy pedig férjhez megy egy szegény ördöghöz. Egyik esetben sem él rendes családi életet, mert nem a szíve miatt házaso­dott . Az elmúlt néhány esztendő alatt a ha­jadon filmszínésznők közül többen lá­zas sietséggel bárókat, grófokat vagy hercegeket kerestek férjekül, hogy úgy mondjuk, divat lett grófi és hercegi fér­jeket választani. Esztendőnként nagyon sok elszegényedett európai arisztokrata megy Amerikába szerencsét próbálni és ezek közül nagyon sokan — mivel a legtöbbször produktív munkára nem al­kalmasak— nyomorba jutnak és ilyen­kor mint egy utolsó szalmaszálba, a házasságközvetítőbe kapaszkodnak, akik nem előkelő származású, de annál gaz­dagabb feleséget közvetítenek nekik. A címre nagyon sokat adott a patkó­szögön vagy a fogpiszkálón meggazda­godott chicagói vagy buffalói milliomos és ez a cím és rangkórság ragadt több filmszínésznőre is. De ez a divat is elmúlt. A milliomos­papák és leányaik már nem rajongnak a cifra címerekért és ugyanezen a vál­tozáson estek át a filmszínésznők is. Ma már más divat járja: szegény, földhöz ragadt fiatalemberekhez, kis­hi­vatalnokokhoz és ügynökökhöz men­nek a sztárok és sztárjelöltek és ez a szürke ember az első pillanatban csodá­latos jövőt rajzol ki magának. A nagy filmszínésznő oldalán élni!... De igen hamar jelenkeznek a bajok. A férj né­hány dollárért egész nap­lót­ fut, míg a felesége hetenként ötszáz vagy ötezer dollárt keres. A legtöbbször az a vége a dolognak, hogy a férj zsebpénzt kap a feleségétől , ha jól viseli magát. . . * * A filmszínésznő ideges, mert a ren­dező rendreutasította vagy mert rivá­lisa kapta azt a szerepet, amire ő biz­tosan számított. Ilyenkor kin tölti ki a bosszúját? A szegény férjen, aki szív­szorongva várja otthon a feleségét, esetleg késő éjszakáig és amikor haza­jön az asszony a táncszalonból, vagy a mulatóból, megkezdődnek a családi mulatságok, persze jazz-band nélkül... Ezt a zenét azonban sokszor tökéletesen pótolja a tányérok és a vázák csöröm­pölés­e. És a végén mindig a férj örül, ha megszabadulhat a feleségétől. * A gazdag férj majdnem ugyanúgy jár, mint a szegény ördög. Ő is éjsza­kákon keresztül várja haza a feleségét és jár, ha hazajön és tűr, ha nem jön haza. Csak az a különbség kettőjük kö­zött, hogy a filmszínésznő naponként alapos támadásokat intéz a gazdag férj pénztárcája vagy a csekk-könyve ellen. Még azok a legideálisabb házassá­gok a filmvilágban, amikor a férj szintén filmszínész, bár ebben az eset­ben is gyakran előfordul, hogy a férj a saját felesége sikerére féltékeny vagy a felesége nem veszi jónéven, ha a férje nagy sikereket arat. Ezzel szemben ter­mészetesen nagyon sok filmsztár-házas­pár a legharmonikusabb házaséletet éli. Igen gyakori az utóbbi időben az is, hogy filmgyári igazgatók vagy tisztvi­selők feleségül veszik a sztárokat vagy a sztárjelölteket. Ennek a házasságnak igen sokszor az a háttere, hogy a film­színésznő a férje révén, a férje segít­ségével akar előnyös szerződést szerezni vagy karriert csinálni. Ezek a házassá­gok is nagyon ritkán boldogok. * A film: álom és illúzió, a filmváros: kulisszaváros, a filmarc: festett arc, a filmhőstett: hazug hőstett és a filmjel­lem: hazug jellem. És azok, akik ebben a illúzió-narkotikummal teli világban élnek, néhány esztendő múlva alig tud­ják megtalálni a film és a valóság kö­zött húzódó határvonalat. A fimbe a való életet kell préselni, hogy tökéletes legyen a közönség illú­ziója és a filmszínészek az életükbe pedig a filmet viszik. Annyiszor háza­sodnak és nősülnek a filmen, a felvevő­gép előtt, hogy végül az életben is ugyanúgy csinál­ják . . . Természetes, hogy ezek nagyon álta­lános megállapítások és nagyon sok a kivétel Nagyon sok józanul gondol­kozó, rendes családi életet élő filmszí­nész és filmszínésznő van a világa, de azért gyakran furcsa folytatása van annak, ha a filmszínésznő házasodik . . . Egy cirkuszelőadás filmen Mary Astor és Lloyd Hughes játssza a J­o it again" című most készülő film f­őszerepeit. A film egyik jelenete egy tel­jes cirkuszelőadást is bemutat és erre a jelenetre a filmgyár leszerződ­tette Al G. Barnes egész cirkuszát. A többezer személy befogására alkalmas cirkuszba úgy toboroztak publikumot, hogy erre az előadásra mindenki in­gyen mehetett. Miközben a felvételek folytak, a cirkusz egész programja le­pergett. Js „Három a Kislány", Schubert világhírű, kedves operettje legközelebb egy amerikai stúdióban filmre kerül. A két főszerepet Janet Gaynor és Charles Farrell fogják eljátszani, míg a rendezést Frank Sforrage, a Hetedik menyország ren­dezője vállal­t­a el. Doris Kenyon ismét filmezik Doris Kenyon, Million Sills felesége elvállalta ,,Az óriások völgye" című film női főszerepét és természetes, hogy a partnere a férje lesz.

Next