Magyar királyi állami felsőbb leányiskola, Trencsén, 1915

jeszkedve az arányok tanára. b) Geometria­. Az algebrai ismeretek alkalmazása a területszámításra, a legfontosabb tételek és vonalak arányosságáról és a hasonlóságról. Rajz. Plasztikus díszítmények. Ingbetét tervezés. Magyar mo­tívumok ecsettel. Használati tárgyak. Virágok. Kézimunka. A fehérneműek szabásrajza; női ing szabása és varrása, hurkolással és monogrammal. Ének. Két- és több szólamu nép- és műdalok. A kemény és lágy létrák hét alakítójegyig. A létraképzés szabályai; hangközök; a vocalizálás gyakorlása. Testgyakorlás helyett séta. VI. OSZTÁLY. Hittan. a) Róm. kath.: Az apost, hitvallás magyarázata. b) Ág. hitv. ev.: A reformáció története. c) Izraelita: Héber olvasás gyakorlása. Az I—V. osztály tan­anyagának ismétlése. Erkölcstan. Az ember rendeltetése. A szabad akarat és önuralom. Az erkölcsi személyiség eszméje és a jellem. A jóindulat vagy szeretet eszméje; a kedély. Az egyesség esz­méje. A tökéletesség eszméje. A tízparancsolat beható tárgyalása. A zsidók az egyes európai államokban és Magyarországon. Magyar nyelv, a) Olvasmányok: A Révy-Lengyel-féle magyar irodalomtörténeti olvasókönyvben közölt szemelvények a magyar irodalomból. Szemelvények Kazinczy Ferenc „Erdélyi levelek" című művéből. Ovadányi József: Peleskei nótárius. Petőfi Sándor: Apostol. Házi olvasmányok: Jósika Miklós báró: Abafi. Eötvös József báró: Magyarország 1514-ben. Kármán József: Fanni ha­gyományai. Vörösmarty Mihály: Zalán futása. b) Szavalatok: Balassa Bálint: Coeliához. Berzsenyi Dániel: Búcsuzás Kemenesaljától. Vörösmarty Mihály: Elő szobor. Gyulai Pál: Szeretnélek még egyszer látni. Petőfi Sándor: Mily szép a világ! Minek nevezzelek? Tóth Kálmán: Emlékezem reád. c) írásbeli dolgozatok: A renaissance hazánkban. Margit és Gizella jelleme Jósika „Abafi“-jában. Milyennek ismerjük meg Mikest leveleiből? A magyar líra fejlődése a XVII. század végéig.

Next