Tribuna Sibiului, iunie 1970 (Anul 3, nr. 708-732)

1970-06-03 / nr. 709

I . NOI AVANTAJE CRESCĂTORILOR DE ANIMALE Pentru noi, cei din zonele de munte, creşterea animalelor a fost şi va rămîne o îndeletnicire de bază. Fiind principala noastră sursă de venituri, am simţit în permanenţă sprijinul partidului şi statului, atît în asigurarea, sub diferite forme, a bazei materiale, cît și în valorificarea produselor animaliere. Prin sistemul de contractare și livrare la fondul de stat de bovine adulte, viţei, porci, oi, miei etc. sau produse animaliere nu s-au creat o serie de avantaje care au constituit un element hotărîtor în dezvoltarea producţiei de carne, lapte, lină, ouă. Personal, în ultimii ani am contractat şi livrat lafondul de şi al viţei, porci, lapte pentru care am primit, pe lingă bani, şi furaje la preţuri foarte avantajoase. In anul trecut, de exemplu, am livrat, pe bază de contract, 4 viţei la o greutate medie de 280 kg, precum şi 1 500 litri lapte. Pentru creşterea şi îngrăşarea viţeilor am primit din fondul de achiziţii cîte un kg de porumb pentru fiecare kg de carne livrat. Totodată, am încasat peste 10 000, lei, iar pentru lapte — aproape 3 000 lei, în total deci vreo 13 000 lei, din care cheltuielile mele nu se ridică la mai mult de 6 000. Văd că din nou conducerea partidului şi statului nostru vine în sprijinul crescătorilor de animale. Am citit cu multă bucurie noua Hotărire cu privire la îmbunătăţirea preţurilor de cumpărare a animalelor, produselor animaliere, precum şi alte măsuri de stimulare a dezvoltării zootehniei. Preţurile şi avantajele prevăzute în Hotărîre ne dau un imbold şi mai puternic să creştem, să contractăm şi să livrăm la fondul de stat animale sau produse animaliere tot mai multe. Hotărîrea preconizează un şir întreg de avantaje care ne vor aduce cîştiguri şi mai mari, nouă, crescătorilor de animale. DUMITRU DAMASCHIN, crescător de animale din comuna Sălişte PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNTO-TA ! ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul III, Nr. 709 Miercuri,3 iunie 1970 14 pagini 30 Bani Măsuri eficiente pentru dezvoltarea zootehniei şi îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei In ansamblul măsurilor iniţiate şi aplicate consecvent de partidul nostru pentru a asigura dezvoltarea armonioasă a întregii economii naţionale, sporirea producţiei bunurilor de consum alimentare — între care carnea, laptele şi celelalte produse animaliere ocupă un loc important — s£ înscrie organic Hotărîrea Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România privind îmbunătăţirea preţurilor de cumpărare a animalelor şi produselor animaliere, precum şi alte măsuri de stimulare a dezvoltării zootehniei. Complexul de măsuri preconizate sporeşte considerabil cointeresarea materială a unităţilor agricole socialiste, a celorlalţi crescători de animale, a întregii ţărănimi la creşterea efectivelor de bovine, ovine, porcine, păsări, la ridicarea continuă a producţiei animaliere. Creşterea continuă a populaţiei ţării şi în special a puterii de cumpărare a oamenilor muncii, necesitatea satisfacerii într-o măsură tot mai mare a cerinţelor de consum mereu crescînde ale populaţiei cu aceste produse cu valoare nutritivă ridicată impune dezvoltarea într-un ritm corespunzător a producţiei animaliere, aşezarea acestei ramuri a agriculturii noastre pe o bază mai solidă, într-un cadru mai stimulativ pentru realizarea unor producţii constante, îndestulătoare şi de calitate tot mai bună. Indreptîndu-şi întreaga atenţie în direcţia rezolvării eficiente a tuturor problemelor legate de creşterea şeptelului şi sporirea producţiei animaliere, Plenara din martie a.c. a C.C. al P.C.R. a adoptat Programul naţional de dezvoltare a zootehniei, care prevede, între altele, dublarea, pînă în 1975 în comparaţie cu 1969, a producţiei şi a fondului de stat la carne, lapte şi ouă. Realizarea acestui deziderat major al activităţii din agricultură impune, pe lîngă întreaga gamă de măsuri tehnico-organizatorice, o şi mai intensă utilizare a pîrghiilor stimulatoare, între care cointeresarea producătorilor este de mare eficienţă. Prin majorarea preţurilor de cumpărare a animalelor şi a produselor animaliere, prin mai buna lor fundamentare economică sunt stimulate eforturile crescătorilor de animale pentru îmbunătăţirea continuă a activităţii lor, pentru sporirea producţiei animaliere. Ca urmare a aplicării măsurilor preconizate de recenta Hotărîre, în 1970 ţărănimea va realia venituri suplimentare în sumă de 850 milioane lei. Preţurile diferenţiate, în funcţie de calitatea animalelor, mărirea mai accentuată a preţului de cumpărare la lapte în perioada de iarnă sunt de natură să stimuleze producătorii — unităţi agricole socialiste, crescători de animale — în a realiza şi a vinde statului cantităţi cît mai mari de lapte, carne, ouă. Importantele fonduri necesare pentru majorarea preţurilor de cumpărare şi acordarea celorlalte stimulente prevăzute se vor asigură în bună parte din fondurile statului, iar o anumită parte — prin majorarea preţurilor cu amănuntul la unele produse de origine animală. Hotărîrea precizează că la unele sortimente de larg consum — carne de o anumită calitate, unt, slănină, untură, smîntină etc. — se menţin actualele preţuri. Deşi de mare eficienţă economică, măsurile cuprinse în recenta Hotărîre nu vor acţiona de lasine. Se impune ca aceste avantaje şi înlesniri acordate crescătorilor de animale să fie aplicate cu multă răspundere, pentru ca producţia animalieră să crească în toate sectoarele, pentru satisfacerea cît mai deplină a cerinţelor crescînde ale populaţiei şi ale nevoilor de progres ale societăţii noastre. Stimulent puternic în accelerarea profilării și specializării Recenta Hotărîre a Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România va contribui într-o măsură considerabilă la accelerarea procesului de profilare a producţiei şi de specializare a unităţilor agricole. Cînd fac această afirmaţie am în vedere crearea posibilităţii de suplimentare a fondurilor băneşti de care dispun unităţile pentru modernizarea tehnologiilor de lucru din sectorul creşterii animalelor. Hotărîrea prevede majorarea preţurilor de cumpărare a produselor animaliere. Ceea ce mi se pare deosebit de stimulativ este faptul că se acordă o atenţie deosebită creşterii efectivelor, sporirii producţiilor animaliere şi ridicării calităţii produselor. Sunt stimulate mai ales eforturile concentrate în direcţia ridicării calităţii la produsele zootehnice. în acest sens, Hotărîrea arată că se majorează preţurile de cumpărare la animalele livrate la fondul de stat cu 1,70 lei/kg în viu la calitatea I şi cu 1,40 lei — la calitatea a 11-a. De asemenea, majorarea preţurilor de cumpărare la porcine este mai substanţială în cazul livrării porcilor la greutatea de 101—115 kg. Vom acorda o mai mare atenţie îngrijirii bovinelor şi în special a vacilor pentru lapte. Efectivul mediu furajat, de 310 vaci, este lotizat şi i se aplică o furajare diferenţiată. Am luat măsuri pentru asigurarea unei baze furajere cît mai complete şi cît mai variate. In scopul asigurării suculentelor în cantităţi mai mari şi de calitate mai bună am semănat 3 hectare de mazăre. Pentru amestecul furajer ce-1 vom însiloza, vom semăna 5 hectare porumb în acelaşi scop şi încă 30 hectare porumb pentru masă verde, după recoltarea orzului. Vom acorda o atenţie deosebită preparării nutreţurilor, sporirii valorii nutritive a celor mai sărace sorturi de nutreţuri. Aceste măsuri ne vor ajuta să realizăm producţia marfă planificată, de 4 200 hl lapte de vacă. Prin aplicarea recentei Hotărîri numai din acest sector unitatea noastră va realiza un venit suplimentar de aproximativ 50 000 lei. Tot din sectorul creşterii bovinelor vom suplimenta livrarea cărnii cu 2 tone, adică în acest an vom vinde statului 28 750 kg. Ing. IULIU NIRIŞTEANU preşedintele C.A.P. Şura Mică om realiza un venit suplimentar de peste 300000 lei întreprinderea noastră are un puternic sector zootehnic: 2 300 taurine, din care 1 200 vaci pentru lapte, 100 scroafe fătătoare, 1 000 oi. în cadrul efectivelor de bovine, predomină Bălţata Românească, avem şi un nucleu de Pinzgau — de 130 vaci — restul fiind metişi de Holstein şi Pinzgau. Veniturile planificate a fi realizate în acest an din zootehnie — 8 870 000 lei — reprezintă peste 21 la sută din totalul veniturilor planificate. Avem de obţinut, la producţia marfă a acestui an, 32 800 hl lapte de vacă, 204 tone de carne. Rezultatele de pînă acum ne dau speranţa că vom realiza această producţie marfă, ba o vom şi depăşi cu 10 tone de carne de bovine. Aplicarea recentei Hotărîri a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România ne va da posibilitatea să realizăm venituri suplimentare anuale de peste 300 000 lei. Am cumpărat recent 159 viţei, pe care avem de gînd să-i punem la îngrăşat şi să-i livrăm la peste 300 kg greutate vie fiecare. Numai de la această acţiune vom realiza un beneficiu suplimentar de peste 50 000 Iei. Am dat numai un exemplu al efectului financiar al aplicării prevederilor recentei Hotărîri. Producţia medie planificată a se realiza în acest an în unitatea noastră, de 3 050 litri lapte de la fiecare vacă furajată, va trebui ca în viitor să fie depăşită. Capacitatea productivă a actualelor efective nu este prea strălucită. Va trebui să luăm măsuri pentru reîmprospătarea şeptelului, pentru ameliorarea efectivelor. Baza materială de care dispunem poate şi trebuie să fie folosită mai bine. Vom acţiona hotărît în toate fermele pentru ca rentabilizarea tuturor sectoarelor să devină o realitate palpabilă. Ferma nr. 5 Sevis are de rezolvat unele probleme destul de grele în acest sens. Va trebui ca sprijinul nostru acordat acestei ferme să fie mai eficient. Am început aici procesul de metisare a efectivelor cu Holstein, am organizat mai bine reproducţia. Vom continua aceste acţiuni, le vom intensifica, vom urmări să asigurăm o alimentaţie ştiinţifică pentru animale. Şi toate aceste măsuri, precum şi altele, urmăresc acelaşi scop: ridicarea continuă a producţiei animaliere, sporirea eficienţei economice a activităţii desfăşurate în acest sector. Consider că aplicarea recentei Hotărîri este un sprijin puternic în munca noastră, stimulîndu-ne căutările pentru soluţionarea adecvată a tuturor problemelor pe care ni le pune complexa producţie zootehnică modernă. Ing. CONSTANTIN VERDEAȚĂ directorul I.A.S. Sibiu PENTRU DIMINUAREA PAGUBELOR ȘI REFACERE PENTRU REINTRAREA GRABNICĂ PE FĂGAŞUL NORMAL Pilde grăitoare de dăruire tinerească Apele s-au retras de mult. Mai colcăie undeva, la marginea oraşului. Ceasul înseninării a sosit. Viaţa a reintrat în normal. Numai grăieceea ce a fost picla nu unei singure nopţi ci a zile in şir. Dispunînd de o puternică bază materială (internat, cantină, cluburi), zile informe de cărămizi, resturile conducerea școlii împreună cu organmile de mobilier, mîlul gros. — pe alocuri, mai stau mărturie, mai trezesc imagini ce apocalips. Acum, cînd tăvălugul funest a lăsat în urmă secvenţe terifiante cu care retina s-a obişnuit greu, consider că a reveni asupra verbului a apăra este un omagiu adus oamenilor muncii participanţi la marea epopee a acelor zile. Indiferent că aceştia sunt muncitori, funcţionari, luptători din formaţiunile patriotice, elevi, militari etc., toţi la un loc au făcut dovada unei camaraderii frăţeşti, au păstrat treaz sentimentul solidarităţii în faţa apelor năboite. ... Grupul şcolar de petrol din Mediaş, cu peste 1 000 de elevi — viitori sondori operatori, mecanici de motoare, strungari, sudori, lăcătuşi pentru foraje şi extracţii — a contribuit din plin la înlăturarea a nizaţia de partid a luat hotărîrea de a veni în ajutorul semenilor cu tot ce le stă în putinţă. Şi hotărîrea s-a transformat în fapte. A fost evacută una din clădirile internatului prin comasarea elevilor în alt corp de clădire, iar cea eliberată a fost pusă la dispoziţia locuitorilor oraşului rămaşi fără adăpost. Astfel, cele 400 de paturi au constituit doar o parte din adăposturile oferite sinistraţilor de către Comandamentul municipal Mediaş. Pentru aceeaşi perioadă s-a asigurat şi masa la cantina şcolii la un număr de cca. 300 persoane sinistrate. In acelaşi timp, elevii şcolii au participat efectiv la salvarea bunurilor materiale ale populaţiei şi ale întreprinderilor. Fie că au încărcat, descărcat lăzi, alimente în cadrul O.L.F.-ului şi I.C.R.A., sau au contribuit la stivuitul cherestelei, încărcarea ei, a cimentului, la lucrări de îndepărtare a noroiului, la curăţirea străzilor Alexandru Vlahuţă, Papait Cerna, Gheorghe Lazăr şi Tîrgului cu un efectiv de cca. 700 elevi zilnic, faptele lor nu trezesc decit admiraţie. Desigur că curajul, abnegaţia acestor tineri capătă o multitudine de nuanţe, culori şi nu se opreşte aici. Continuă dovezile, continuă aportul pentru ca trenele fumurii de imagini învălmăşite să dispară cît mai repede. Alături de muncitorii Uzinei mecanice gaz metan Mediaş, elevii şi maiştrii şcolii participă la recuperarea utilajului şi a tablourilor de distribuţie ce au suferit avarii de pe urma inundaţiei. Ateliere, laboratoare sunt folosite din plin pentru curăţirea utilajelor de la întreprinderi ce aparţin de Centrala industrială a gazului metan, pentru verificarea parametrilor lor funcţionali. Totodată, în aceste ateliere s-au iniţiat acţiuni de recondiţionare a mobilelor salariaţilor şcolii ce au avut de suferit de pe urma inundaţiilor. In progamul de ajutorare întocmit de şcoală intră şi contribuţia cu manoperă şi specialişti pentru a asigura condiţii normale salariaţilor sinistraţi. „Şcoala noastră a răspuns şi va răspunde mereu la toate acţiunile iniţiate de Comandamentul municipal Mediaş. In paralel însă, noi am hotărît să contribuim în afară de ajutorul ce-l dăm salariaţilor noştri sinistraţi — la ajutorarea întregii populaţii din zonele calamitate" ne spune Gheorghe Cristea, secretarul organizaţiei de partid. Şi contribuţia acestui nucleu unde inteligenţa cu practica merg mînă-n mînă atît de armonios, nu se opreşte aici. „Prin măsurile luate de conducerea şcolii, am urmărit ca să realizăm şi să depăşim sarcinile de plan ce ne revin (n.n. — elevii şcolii lucrează şi în producţie). Astfel am prevăzut extinderea spaţiilor de producţie la două secţii , ceea ce ne permite să angajăm o serie de lucrări privind recondiţionarea aparaturii de laborator şi a motoarelor electrice ale întreprinderilor sinistrate. Considerăm că în acest fel elevii şi cadrele didactice îşi aduc contribuţia la recuperarea pagubelor" adaugă ing. Ioan Lupu, directorul şcolii. De menţionat că extinderea celor două secţii se face nu prin investiţii ci prin recondiţionarea şi transformarea in încăperi de către elevii şcolii a o serie de barăci metalice declasate ce aparţin diferitelor întreprinderi. Aşadar, doar cîteva dovezi, suficient de elocvente a ceea ce înseamnă contribuţie, a ceeace înseamnă a apăra. Derulînd filmul acelor zile înţeleg mai profund semnificaţiile puternicei, imensei forţe concentrată pentru reconstrucţie, pentru a înlătura cit mai grabnic urmele calamităţii. V. BARBU Cantităţi sporite de lapte şi carne, o mai bună aprovizionare a pieţei Recenta Hotărîre a Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi a Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România privind îmbunătăţirea preţurilor de cumpărare a animalelor şi produselor animaliere, precum şi alte măsuri de stimulare a dezvoltării zootehniei se înscrie în vastul program de dezvoltare a economiei naţionale. Apariţia noii Hotărîri a prilejuit dezbateri în care oamenii muncii şi-au exprimat convingerea în eficacitatea neîntîrziată a măsurilor adoptate. In acest sens, am reţinut părerile unor cetăţeni de profesii şi vîrste diferite. Dumitru Cruciat, electrician la întreprinderea poligrafică din Sibiu: „Personal consider noua Hotărîre pe deplin întemeiată. In felul acesta, ţăranii cooperatori sau cu gospodărie individuală, fiind cointeresaţi, vor livra statului cantităţi sporite de lapte şi carne, ceea ce va permite, indiscutabil, o şi mai bună aprovizionare a pieţii cu produsele respective. Reţine, de asemenea, atenţia faptul că preţurile unor produse cum ar fi untul, slănina, rămîn neschimbate, ceea ce exprimă grija de a nu fi afectate bugetele unor familii cu venituri mai mici". Dumitru R. Luca, tehnician la uzinele „Independenţa": „Subscriu din toată inima la recentele măsuri luate de partid. Ele exprimă grija deosebită pentru dezvoltarea agriculturii şi, în special, în cazul de faţă, a zootehniei. Acordarea primelor de 300—500 lei pentru fiecare junincă la prima tătare, scutirea de impozite a ţăranilor pentru un număr de vaci egal cu cel al viţeilor contractaţi şi livraţi organizaţiilor socialiste de stat sau cooperatiste sînt doar cîţiva dintre ..factorii stimulatori ale căror roade nu vor întîrzia să se arate. Mai multă carne, mai mult lapte înseamnă o mai bună aprovizionare, o satisfacere corespunzătoare cu cerinţele crescînde ale populaţiei ţării". Ion Popa, profesor, director adjunct al Liceului pedagogic din Sibiu. „Cred că stabilirea unor preţuri mai bune, mai bine fundamentate economic care se vor plăti crescătorilor de animale vor da rezultate dintre cele mai frumoase. Creşterea şeptelului întrun ritm mai rapid se va reflecta pe piaţă, în magazine, prin desfacerea unor cantităţi sporite de carne şi lapte". Mircea Ciprian Albu, judecător: „Noua Hotărîre cuprinde în modul cel mai limpede măsuri necesare pentru o dezvoltare armonioasă a economiei naţionale, pentru sporirea bunurilor de consum alimentare, bunuri în rîndul cărora laptele şi carnea se află la un loc de frunte, întregul complex de măsuri tinde spre cointeresarea producătorilor, fie ei ţărani cooperatori, fie cu gospodării individuale. Dreptul ţăranilor de a cumpăra porumb în contul laptelui livrat statului pe bază de contract, degrevarea de impozite a materialelor pentru construirea de complexe şi ferme zootehnice de tip industrial şi pentru extinderea celor existente sunt prevederi concrete, garanţii de netăgăduit şi, totodată, factori ce vor stimula producătorii, aşezînd, astfel, creşterea animalelor pe temeiuri solide, făcind-o cît mai rentabilă. Sînt convins că astfel bunăstarea poporului nostru va spori considerabil". Ladmiss Andreescu, scriitor: „Este verificat că cerinţele de consum ale populaţiei noastre sunt în creştere. Totul se explică prin ridicarea standardului de viaţă, ca o urmare firească a îmbunătăţirii stării financiare a oamenilor muncii. Dacă aceste cerinţe cresc, este firesc să crească şi posibilităţile agriculturii, în cazul de faţă ale zootehniei. Acest lucru îl garantează cu dreaptă apreciere Hotărîrea partidului luată în acest sens. Hotărîrea, care vine întru întărirea economiei naţionale, este judicioasă şi salutară. Sînt sigur că salutare vor fi şi efectele ei în următoarele luni“. Puncte de vedere care exprimă deplina convingere că hotărîrile luate de partid îşi vor arăta neîntîrziat efectele pozitive prin aproxizionarea magazinelor cu produse animaliere in cantităţi sporite şi de bună calitate. MARIN NIŢA s ' 1 , î Bfe \ '1 m m, ■ ? Se lucrează la consolidarea malului rîului Tîrnava din Mediaș pentru a opri prăbuşirea acestuia în continuare Foto II. BUCHFELNER \ Angajamente sporite \ La întreprinderea „Flamura roşie" din Sibiu, activitatea pentru recuperarea cît mai grabnică a pierderilor din economie, deteriminate de inundaţiile ce au avut loc, se desfăşoară cu tot elanul. Angajamentele iniţiale ale colectivului de muncă de aci pe a. Anul 1970 au fost, majorate sub- stanţial, la producţia globală cu 5,6 milioane Iei, la producţia marfă cu 4 milioane lei, cu 1 550 000 lei la economii şi cu 2 milioane lei la beneficii suplimentare. Zilnic, o parte din lăcătuşi, instalatori, electricieni, cadre tehnicice sunt prezenţi la lucrările de punere în funcţiune în cel mai scurt timp a maşinilor şi utilajelor de la uzina „Emailul roşu“ Mediaş. La atelierul mecanic al întreprinderii continuă să sosească, pentru a fi recondiţionate, diverse motoare electrice, agreate de sudură, transformatoare, plăci diferite, arcuri spirale de- J teriorate, din care cea mai mare parte au şi fost puse în stare de funcţiune. De la uzina „Tîrnava" Mediaş au fost aduse în Întreprinderea noastră pentru recondiţionate aproape 4 000 metri spete pentru războaiele de ţesut, tindechi şi 7 însemnate cantităţi de mosoare ^ îlgere şi ţevi textile, jj In sprijinul sinistraţilor se va dona lunar valoarea unei zile dej muncă. Numeroşi salariaţi au de- ^ pus la C.E.C. sume de bani în _i contul 2000. Alţii continuă să pre- ’ dea centrelor de colectare obiec- te şi articole de Strictă necesita- ^ ie sinistraţilor. Pe lingă alte ac- țiuni în această direcţie forma- , țiile artistice ale întreprinderii ( vor pregăti şi prezenta spectacole ) iar fondurile obţinute vor fi do- ^ nale. , ^ Prin munca și eforturile depuse, i i întreg colectivul întreprinderii ’ „Flamura roşie“ se simte mobili- 7 7.ai într-un efort continuu pentru a*şi aduce contribuţia Ia recupe- | tarea pagubelor produse de inun- ^ daţii. PARASCHIVA BODEA \ 4 în ultimele zile la Agnita • Ieri după-amiază în ședința Comitetului executiv al Consiliului popular orășenesc a fost analizată activitatea depusă pentru realizarea obiectivelor din planul de măsuri pe anul în curs privind ridicarea nivelului edilitar gospodăresc al Agnitei. S-au stabilit cu această ocazie jaloanele de viitor ale activităţilor ce sa vor desfăşura în etapa pînă la 23 August. • Colectivul de muncăde la MT IX s-a angajat să producă suplimentar, pînă la sfîrșitul acestui an mobilă tip Hîrtibaci în valoare da 180 000 lei, canapele de 41 000 Iei, hîrtie gumată de 25 000 lei şi multe alte produse. De menţionat că unitatea respectivă, care a avut ea însăşi de suferitde pe urma revărsării rîului Hîrtibaci, a primit să ajute întreprinderea „8 Mai“ din Mediaş la recuperarea unei însemnate cantităţi de clei industrial deteriorat de ape. • In cadrul lucrărilor edilitar-gospodăreşti ce se desfăşoară în Agnita, paralel cu ştergerea urmelor inundaţiei (este vorba de reamenajarea imobilelor proprietate personală a cetăţenilor, unităţi economice, străzi etc.), agniţenii şi-au concentrat forţele pentru modernizarea străzii principale — 23 August. Pe o însemnată porţiune din această arteră a oraşului s-au executat, prin muncă patriotică, săpături pentru introducerea canalizării. Pe cap de locuitor, pînă la data de azi revin 134 lei, valoarea muncii patriotice, ceea ce reprezintă aproape totalul valorii muncii patriotice efectuate în întregul an 1969 de către cetăţenii Agnitei. • Zilele trecute a fost dat in folo- • sinţă un local modern pentru farmacie, unitatea 36, care funcţiona într-un spaţiu necorespunzător pe strada 23 August. Noul local, compus din trei încăperi (spaţiul comercial,laborator pentru prepararea reţetelor şi depozit) a fost dotat cu mobilier nou, melaminat, alb cu negru, ceea ce îu dă o notă de elanganţă.