Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-17 / nr. 3314

Pagina 8 Tribuna sport 17 ianuarie 2002 Judo/Turneu internaţional Sibienii se vor lupta in Peninsula în acest weekend o delegaţie de judeca de la CSS Şoimii Cristian Popa şi Vălean Purice, la 73 kg, şi Camelia Temerarul Sibiu va participa la un concurs internaţional Herman, la 52 kg şi va fi condusă de profesorul Ioan în Italia. Delegaţia este compusă din şase sportivi, Marius Chiorean. Turneul italian reprezintă primul concurs de gen Şimon - 55 kg, Ovidiu Ionaş - 60 kg, Sorin Comşa - 66 kg. din acest an pentru judoca sibieni. M. Ionescu Ştiri din şah Elevii sibieni şi-au desemnat campionii In organizarea Inspectoratului Şcolar Judeţean Sibiu, marţi, 15 ianuarie s-a desfăşurat etapa municipală a Campionatului Şcolar de şah rezervat şcolilor generale, la individual, fete şi băieţi. Cei 25 de băieţi şi cele 8 fete, care au reprezentat şcolile generale nr. 5,1,46,15 şi Colegiul Pedagogic "Andrei Şaguna", s-au întrecut cu ardoare pe parcursul a patru ore de joc. Iată în ordine,clasamentul primilor trei. La fete: Bianca Popa şi Raluca Milea - Şc.Gen. 15, Ioana Natea - Şc.Gen.6. La băieţi: Alexandru Gârtonea- Şc.Gen. 6, Horaţiu Poplăcean - Colegiul Pedagogic "Andrei Şaguna" şi Iulian Ţichindelean - Şc. Gen. 15. De precizat că la acest concurs nu au avut drept de participare sportivii legitimaţi nu numai la şah dar chiar şi la alte ramuri sportive. Nu ştiu ce gândesc factorii responsabili din Ministerul Educaţiei şi Cercetării, dar de-a lungul anilor această competiţie şcolară suferă tot felul de bizarerii şi transformări ce nu pot fi decât în detrimentul elevilor. La numărul extrem de redus de competiţii şi bani puţini în performanţă, adevăratele valori şcolare, indiferent de ramura sportivă, privesc cu jind cum unii colegi de-ai lor mai puţin valoroşi se întrec în concursuri, ei fiind "pedepsiţi" pentru faptul că sunt legitimaţi în performanţă. Se impune o liberalizare a participării tuturor elevilor, altfel se aruncă sume importante de bani pe Apa Sâmbetei. Motivul pueril de depistare a sportivilor pentru eventuala performanţă la şah, cel puţin, nu are nici o eficacitate. Am arbitrat voluntar acest concurs, desfăşurat în deplină sportivitate, fără veleităţi tehnice, cu elevi pasionaţi de sportul minţii. Şcoala Generală nr. 15 s-a dovedit încă o dată o gazdă ospitalieră, iar inimosul profesor de educaţie fizică Vasile Neagoie reprezintă un model demn de urmat prin acţiunile sale organizatorice, nu numai la şah, dar şi la multe alte ramuri sportive. Numai în acest an şcolar, Şcoala Generală nr. 15 a organizat trei concursuri de şah. Prezenţa la concurs a numai doi dascăli de educaţie fizică de la şcolile generale nr. 6 şi 1 dovedeşte că unii colegi se remarcă an de an printr-un absenteism total. Poate fi mulţumit Inspectoratul Şcolar cu numai şase şcoli generale participante dintr-un număr de 25 câte fiinţează în municipiu? Eu cred că în nici un caz, având în vedere că, după cum rezultă din presa centrală, ministrul Andronescu este de acord cu introducerea facultativă a şahului în şcoli, chiar din toamna acestui an. De menţionat că la festivitatea de premiere a participat doamna director a Şcolii Generale nr. 15, o înfocată susţinătoare a şahului şcolar, elevii premiaţi primind diplome şi sume modeste de bani din partea sponsorilor, regia Renel şi domnul Ioan Turcu. Urmează în continuare faza judeţeană a aceleiaşi competiţii ce va fi programată. Prof. Gheorghe RĂŞINARU început decan Eurosportul ne... răsfaţă cu sporturi de iarnă, în care unii îşi pierd schiurile, alţii îşi pierd viaţa. Noi, mai domestici şi cu plăcerea hibernării în case, ne omorâm vremea citind tot felul de ştiri fără sare şi piper în gazete şi pe teletext. Că nu ne folosesc la nimic, asta e o altă mâncare de peşte. Astfel, aflu că Bălăci primeşte de la arabi ceasuri de mii de dolari, dar pe el îl interesează tot Universitatea Craiova, pe care ar vrea s-o cumpere de la Gigi Neţoiu. Vasile Ianul, fost fotbalist la "Poli" Iaşi, fost arbitru, fost preşedinte la Dinamo Bucureşti, nu mai este acuzat de delapidare, ci de gestiune frauduloasă, care, vezi doamne, îi permite să fie judecat în libertate, aşa că a fost descarcerat de la Jilava şi nu m-aş mira să ceară, până la urmă, daune morale pentru că a fost ţinut încătuşat nevinovat; antrenorii şi jucătorii Stelei au făcut o chetă, adunând 42 milioane lei pentru ca tehnicienii Centrului de Copii şi Juniori ai clubului să-şi cumpere câte un porc de sărbători. Aceşti... amărâţi, demni de milă, sunt Ştefan Someş, Constantin Dumitriu (V sau VI?), Mihail Majearu, Radu Troi, Adrian Bumbescu, Gheorghe Tătaru (II), Lajos Sătmăreanu (I), George Mărculescu.... Leonard Doroftei a cucerit titlul mondial, versiunea WBA, la categoria uşoară (61,900 kg) în faţa argentinianului Raul Balbi. Decizia i-a fost acordată cu 2-1, dar a fost o victorie a la Pyrrhus, cu mult sânge vărsat de român. Vorba ilustrului comandant militar grec: "Dacă dobândesc încă o asemenea victorie, sunt pierdut". Pentru 63.000 de dolari, cât a câştigat din acest meci - faţă de 188.000 cât a luat învinsul - eu nu m-aş fi lăsat măcelărit nici cu satârul, darmite cu pumnii, generalul Iordănescu a acceptat "cu plăcere" postul de selecţioner al reprezentativei noastre de fotbal, promiţând calificarea la Campionatul European din 2004. Cu un cap tot mai pleşuv, acoperit parţial de o şepcuţă tip baseball, Anghel, zis Puiu, pare optimist şi încrezător în steaua sa. Este mai bun decât Hagi, dar nu decât Lucescu sau Dinu, datorită performanţelor cu Galatasaray, Mircea fiind nominalizat al 11 -lea antrenor al lumii. M-aş bucura să mă înşel, dar este o vorbă, care i se potriveşte lui Iordănescu: "Anghel şi-a omorât mâţa dându-i să mănânce, însă nedându-i să bea". (n.r.n.) Parteu de dMme din Coborârea pe crampoane Federaţia Română de Fotbal şi selecţionerul Iordănescu au păstrat secret lotul celor 21 de jucători care se va întruni la Hotel Turist pe 19 ianuarie, în vederea deplasării în Portugalia. Abia ieri am aflat numele "probabililor". S-a spus că se reia practica "muţeniei" atât de neplăcută presei şi cititorului peluzist. Nu-i aşa. Adevărul este că generalul nu ştia nici el, cu siguranţă, pe cine poate să conteze. Nu ştia dacă Piţurcă va accepta să livreze ceva în lot. Piţurcă a făcut nazuri, spunând că deplasarea în Portugalia îi strică pregătirea Stelei pentru cucerirea titlului de campioană. Am mai coborât o treaptă: antrenorul unei echipe poate să dea sau să nu dea voie jucătorilor săi să evolueze la echipa naţională. Generalul Puiu nu ştia, până mai ieri, nici numele "secunzilor", a "statului major" care va funcţiona în campania iberică. Ce se ştie precis, este că relaţia cu domnul Mircea Sandu funcţionează ca unsă, că fiind întrebat dacă se teme de acest turneu, Iordănescu s-a inspirat din celebrele meditaţii hagiene şi a dat sec: "Mai rău decât să ne bată, ce pot să ne facă?". Gică spusese că "nu-i nici o nenorocire dacă ratăm calificarea". Ba un fel de nenorocire tot a fost, de vreme ce Piţurcă a ajuns să stea pe gânduri când a venit vorba de "naţionala" României. După ce tot campionatul intern este luat în derâdere şi se năruie sub loviturile de berbece date de Federaţie şi Ligă, era de aşteptat ca să ratăm calificarea asiatică. După ce am ratat calificarea, Hagi şutând pe sub poartă din pasa lui Mircea Sandu, era absolut firesc să apară un Piţurcă sau un altul care să dispreţuiască echipa naţională. Nu se poate spune că este ceva ieșit din normalitate. Doar se vede că ne aflăm în plin avânt la proba de "coborâre". Coborâre pe crampoane. Mihai BRATU Fotbal/Turneu "Cap de zmeu", cel mai bun Mijlocaşul român Cătălin Munteanu a fost cel mai bun jucător al echipei Espanol Barcelona în cadrul turneului amical de fotbal în sală “Franck Muller”, care s-a încheiat, marţi, la Geneva, a anunţat agenţia de presă Europa Press. Potrivit agenţiei citate, Munteanu a reuşit un hat-trick în partida din semifinale, disputată cu echipa Benfica Lisabona, scor 5-1, şi a marcat două goluri în finala câştigată de formaţia catalană, cu scorul de 7-3, în faţa grupării Paris Saint-Germain. Celelalte goluri ale echipei catalane din finala turneului organizat în Elveţia au fost marcate de Raul Tamudo (2), Oscar, De Lucas şi Morales, câte unul. Europa Press adaugă că echipa Espanol Barcelona va primi, pentru câştigarea turneului de la Geneva, suma de 10.000 de euro. Ediţiile anterioare ale competiţiei de la Geneva au fost câştigate de formaţiile Bayern München, FC Porto, Benfica Lisabona şi Real Zaragoza. Fotbal/Clasamentul FIFA Coca Cola Rămânem pe 15! Echipa naţională a României ocupă locul 15, la fel ca şi în luna decembrie, cu 686 de puncte, în clasamentul FIFA Coca-Cola, dat publicităţii, ieri, laNyon, în clasament continuă să conducă reprezentativa Franţei, care este urmată de selecţionatele Argentinei şi Braziliei. Primele 20 de locuri în acest clasament sunt ocupate de următoarele fondaţii: 1.Franţa 812 puncte 11.Iugoslavia 710 2.Argentina 801 12.Germania 707 3.Brazilia 793 13.Paraguay 691 4.Portugalia 741 14.Cehia 689 5.Columbia 739 15.România 686 6.Italia 734 16.Suedia 676 7. Spania730 17.Danemarca 672 8.Olanda 722 Irlanda 672 9.Mexic 714 19.Croația 668 10. Anglia 712 20.Belgia 666 Nataţie/C. M. "Aur" pentru Beatrice Cislaru înotătoarea română Beatrice Cîşlaru a câştigat, marţi, proba de 400 metri mixt din cadrul etapei organizate în Italia a Cupei Mondiale la nataţie în bazin mic. Sportiva română, care a înregistrat timpul de 4 minute, 40 de secunde şi 30 de sutimi, le-a devansat pe italiencele Federica Biscia (4 minute, 41 de secunde şi 36 de secunde) şi Paola Cavailino (4 minute, 45 de secunde şi 12 sutimi), în proba de 200 metri bras din cadrul competiţiei găzduite de Italia. Cîşlaru a ocupat poziţia a treia, fiind cronometrată cu 2 minute, 26 de secunde şi 80 de sutimi. Proba respectivă a fost câştigată de rusoaica Olga Bakaldina (2 minute, 25 de secunde şi 79 de sutimi), în timp ce pe poziţia a doua s-a clasat australianca Brooke Hanson (2 minute, 26 de secunde şi 2 sutimi). Tenis Australian Open voinea in turul trei. Pavel Joacă astăzi Jucătorul român de tenis Adrian Voinea s-a calificat în turul al treilea al turneului de Grand Slam Australian Open, dotat cu premii în valoare totală de 8,6 milioane de dolari. Adrian Voinea l-a învins, ieri, în turul secund, cu scorul de 6-2,6-4, 6-7 (5/7), 2-6,6-3, pe francezul Julien Boutter, cel care îl eliminase în runda inaugurală pe brazilianul Gustavo Kuerten. Voinea şi-a egalat, astfel, cea mai bună performanţă obţinută la Internaţionalele Australiei, turul al treilea, rezultat pe care îl mai realizase la ediţia din anul 2000. Voinea îl va întâlni în turul al treilea pe tenismanul american Taylor Dent, care a trecut, tot ieri, cu scorul de 6-3, 6-4, 6-2, de suedezul Andreas Vinciguerra, cap de serie numărul 31. Pentru calificarea în această fază a primului turneu de Grand Slam al anului, Voinea va primi un cec în valoare de 19.885 de dolari şi 15 puncte în clasamentul ATP. Premiul pentru calificarea în optimile de finală este de 32.365 de dolari şi 30 de puncte. Celălalt tenisman român prezent pe tabloul principal al turneului de la Melbourne, Andrei Pavel, îl va întâlni, azi, în turul al doilea pe brazilianul Alexandre Simoni.