Tribuna Sporturilor, 1993 (Anul 3, nr. 146-196)

1993-07-19 / nr. 173

Pagina a 2-a Tribuna Sporturilor Anul I, nr 173 / 19.07 - 25.07.1993 Pe terenul fertil al “Challange Day”- ului s-au manifestat cei mai inimoşi ciclişti ai Sibiului. Acum, în plină vacanţă şi sezon al concediilor, cine preia iniţiativa pentru a-i strânge pe iubitorii pedalelor împreună, pentru a continua tradiţia acestei utile şi frumoase discipline sportive? Fotó: A. BUTA 00 3. Textila Cisnădie, campioana ineditei variante a Diviziei C, a realizat la sfârşitul acestei prime ediţii următoarea linie de clasament: 22 15 2 5 53,21-32, în ciuda debutului nefericit de la Mîrşa, unde a clacat la limită în faţa tinerei formaţii locale, "unsprezecele” textilist - solid articulat, beneficiar totodată al unei ireproşabile pregătiri fizice - a avut apoi, pe parcursul întregului sezon autumnal, o evoluţie constantă, ascendentă şi extrem de efcientă, concretizată nu numai prin scontatele succese de la Cisnădie (a fost de altfel unica echipă care şi-a valorificat plenar avantajul propriului teren), dar şi prin preţioasele victorii realizate pe arenele din Sibiu (cu Construcţii şi Tractorul), Agnita şi Ocna Sibiului, la ele adăugându-se şi norocoasa remiză de la Copşa Mică. Acumulând +o în clasamentul adevărului viitoarea campioană a reuşit - la jumătatea întrecerii - să se detaşeze cu 4 puncte de principala sa urmăritoare, Carpaţi Agnita. Returul, din păcate, nu s-a dovedit la fel de fast pentru elevii antrenorului G. Pavlovici, care prin jocul lor, mai puţin exact, pigmentat cu mici dar dese lacune şi carenţe, au vădit o surprinzătoare şi periculoasă oboseală nervoasă, generată se pare şi de unele neînţelegeri apărute între conducerea unităţii tutelare şi colectivul de jucători. Doar aşa se poate explica faptul că aceeaşi formaţie n-a reuşit, din cele 5 deplasări efectuate în primăvară să aducă decât un singur punct, smuls și acela in extremis unei echipe (Vitrometan) în vădită eclipsă de formă. Dar cele 4 puncte avans ale Textilei, coroborate și cu jocul rezultatelor contracandidatelor sale (Unirea - “U” 2-1; Carboment - "U” 2-2 şi "U" - Carpaţi 3-1), s-au dovedit, până la urmă, decisive pentru cucerirea titlului şi accesul spre barajul de promovare în divizia B (ratat după cum bine se ştie). în cele 22 de etape conducerea tehnică a utilizat, cu predilecţie, cam aceeaşi formulă de echipă, fapt ce a conferit acesteia omogenitate, coeziune şi un sensibil echilibru al compartimentelor Deşi a gafat şi ea în câteva momente importante - în special spre finalul întrecerii apărarea s-a dovedit superioară celorlalte linii datorităsobrietăţii şi impetuozităţii componenţilor ei. Bine grupaţi în turul veteranului M. Stoica, au evoluat la cote constant superioare D.Liebhardt, L. Popovici (deşi accidentat în retur) şi H. Hila, revenit in colectiv, după încheierea turului, abia la 30 aprilie. Un cert câştig pentru echipă V. Găman, cu deposedări corecte şi eficiente, harnic şi exact, pe orice post ce i s-a încredinţat, D. Aftenie. Prea puţin folosit pentru a putea fi concludent, I. Combei. Cei doi portari, M. Ioniţă şi L. Achim, utilizaţi în egală măsură au alternat deopotrivă paralele excelente, din multe partide, cu ieşiri inoportune şi ratări nepermise. Linia mediană, placa turnantă a echipei, în trecut veritabil laborator şi rampa de lansare a unor raiduri devastatoare determinată în mare măsură de forma şi pofta de joc a liderului ei ( V.Terteci, destul de anonim în unele partide), de zilele bune sau rele ale lui I. Ionuş (accidentat mult timp) şi de fantezia tinerilor M. Munteanu şi M. Truică, a căror reuşite, deşi onorabile, sunt încă sub nivelul aşteptărilor şi talentului lor. Polivalentul I. Ciorogaru având sarcini multiple,a încercat să le onoreze, alergând pe ambele flancuri şi acoperind, prin travaliu, o mare zonă a terenului, n-a reuşit să fie la fel de productiv în faza de finalizare. Linia de atac alcătuită din jucători extrem de bine dotaţi, a ratat exasperant de multe situaţii clare de gol, nevalorificându-şi principalele lor calităţi, iuţeală, viclenia şi forţa de pătrundere. C. Voinea, L. Corfaru şi I. Lăpădat, trebuie să aplice cu mai multă fermitate presingul în treimea adversă, iar schimbările direcţiilor de atac-pentru a deveni eficiente şi derutante - trebuie să dobândească o sporită viteză şi un mai mare grad de neprevăzut. Apariţiile cu rezultate notabile ale foştilor juniori I. Aniculesei şi M. Rădulescu, care au demonstrat certe calităţi, merită a fi continuate şi în viitor. Echipa a fost penalizată cu 22 cartonaşe galbene (M. Munteanu, D. Liebhardt şi L. Popovici au cumulat fiecare câte 4 avertismente). Au fost eliminaţi de pe teren: L. Corfaru, I. Ionuş şi M. Ioniţă (în total 6 etape de suspendare). Suntem convinşi că în perioada pregătitoare conducerea tehnică va şti, mai bine ca oricine, să lichideze apatia ce a cuprins o parte a jucătorilor, precum şi starea de “suficienţă” cu care aceştia şi-au tratat de multe ori adversarii. Tot ea are datoria să inoculeze tinerilor vaccinul încrederii în forţele proprii şi dorinţa de a se autodepăşi. De fapt este imperios necesar ca la nivelul tuturor ce lucrează în acest domeniu să se producă urgent o radicală schimbare de mentalitate. Se aşteaptă de la fiecare om ce activează, direct sau indirect, în fotbal, mai multă dăruire şi profesionalitate în tot ceea ce întreprinde în vederea creşterii calităţii acestuia. Iar jucătorii sunt primii datori să înţeleagă că profesionalismul incumbă - pe lângă drepturi, onoruri şi recompense - şi datorii. Iar acestea se cere şi trebuie, pe deplin şi la timp onorate. V.M. “Piticii” săriturilor în opi s-au întrecut în fosa judeţeană Zilele trecute, la bazinul "Olimpia" din Sibiu era mare animaţie, în bazinul de înot cei mai mici "delfini" se iniţiau în tainele alunecării pe apă, iar în celălalt bazin de sărituri se desfăşura un concurs oficial. Aici, în organizarea Comisiei judeţene de sărituri se desfăşura etapa judeţeană a Campionatului naţional de copii. Au fost prezenţi 23 practicanţi ai acestei discipline sportive între 10 şi 13 ani care îşi disputau dreptul de a se califica în finala pe ţară în speranţa obţinerii de medalii la finale, Iată câteva rezultate ale copiilor care vor reprezenta, în ziua de 22 iulie, la Bucureşti, cele două cluburi sibiene C.S.Ş şi C.S.M. Categoria A: Anca Ţilea (C.S.Ş. Sibiu) s-a situat pe locul I la trambulinele de 1 şi 3 m, precum şi la platformă. Categoria B: Adela Găvozdea (C.S.S.) De asemenea locul I la toate probele, Alexandra Constantinescu (C.S.S.) locul II la 1 m şi platformă şi locul III la 3 m, Carmela Barbu (C.S.Ş.) loc. II la 3 m, loc. III la 1 m şi platformă, Tiberiu Şandru (C.S.S) locul I în toate probele. Categoria C: Alexandru Prodea (C.S.S) locul I în toate probele. Paul Vodă (C.S.S.) locul II în toate probele. Clara Ioniță (C.S.M.) locul I în toate probele. Dima Bara (C.S.S) locul II în toate probele. Categoria D: Ovidiu Vecerdea (C.S.M.) locul I în toate probele. Alexandri Dinu (C.S.S.) locul II în toate probele. Aurelian Papară (C.S.S). locul III în toate probele. Adina Danciu (C.S.S.) locul I la 3 m+platformă, locul II la 1 m. Mirela Ciobotaru (C.S.S.) locul I. la 1 m. loc. III la 3 m. Alina Militaru (C.S.S.) locul 11 la 3 m. Andreea Surpățeanu (C.S.M.) loc. III la 1 m. Luni, 19 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Echitaţie 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis Cupa Davis 14.00 Magazinul sporturilor cu motor 15.00 Automobilism 16.00 Ciclism 18.00 Motociclism MP din San Marino 19.00 Automobilism 20.00 Eurofun Magazin sportiv 20.30 Ştiri 1 Rezultate, analize 21.00 Tenis 23.00 Ciclism 0.00 Meciuri internaţionale 1.00 Golf 2.00 Ştiri 2 Rezultate, analize Marţi, 20 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Triatlon CE Luxemburg 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis 13.00 Automobilism 14.00 Karting CE Formula A şi Super A, Olanda 15.00 Tenis Turneul ATP de la Stuttgart 20.00 Eurofun Magazin sportiv 20.30 Ştiri Rezultate, analize 21.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine 23.00 Ciclism Turul Franţei 0.00 Billiard CM, sferturile de finală 2.00 Ştiri Rezultate, analize Miercuri, 21 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Triatlon The Ironman 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis 13.00 Billiard CM, sferturile de finală 15.00 Ciclism Turul Franţei 17.00 Tenis Turneul ATP Stuttgart 20.00 Automobilism 20.30 Ştiri 1 Rezultate, analize 21.00 Atletism MP IAAF 0.00 Ciclism Turul Franţei 1.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine 2.00 Ştiri 2 Rezultate, analize Joi, 22 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Golf - magazin Turneul european PGA 11.00 Ciclism Turul Franţei 17.30 Tenis Turneul ATP Stuttgart 20.00 Ciclism montan 20.30 Ştiri 1 Rezultate, analize 21.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine, Frankfurt 23.00 Ciclism Turul Franţei 0.00 Box Meciuri internaţionale. CM.CE 1.00 Box thailandez 3.00 Ştiri 2 Rezultate, analize 2.30 închiderea programului Vineri, 23 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Ciclism montan Cupa Mondială, Colorado 10.30 Automobilism 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine 13.00 Atletism MP IAAF, Nisa Vinerea în direct 14.00 Automobilism 15.00 Ciclism Turul Franţei 15.30 Tenis Turneul ATP de Stuttgart 70.30 Știri 1 Rezultate 21.00 Sporturi cu motor: magazin 22.00 Atletism MP IAAF, Londra 1.00 Automobilism 2.00 Moto: magazin 2.30 Știri 2: analize " PENTRU ROMANIA (14) Echipa româno-americană "Am căutat spaţiu, măreţie, asprime, frumuseţe şi le-am găsit din , plin". Ionel COMAN-maestru al sportului la alpinism 20 iulie. Odată primit acordul americanilor, încep preparativele e necesare pentru un nou asalt. Mai întâi, la solicitarea liderului li expediţiei internaţionale -britanicul Barny- semnez o declaraţie , prin care renunţ de bună-voie la toate serviciile pe care le plătisem anticipat: parteri până la Skardu, cazare şi masă la hotel 5 stele la Islamabad, avion Skardu-Islamabad şi avion Islamabad- Londra. Menţionez totodată că, privind siguranţa mea personală, sunt în totalitate răspunzător pentru acţiunile mele viitoare şi consecinţele acestora, confirmând că expediţia internaţională şi organizatoarea acesteia - compania Himalayan Kingdoms din Bristol, Anglia nu mai au din acest moment, nici un fel de obligaţie faţă de mine. Documentul este semnat de mine, de Barny şi Nels (din partea expediţiei americane). Sunt conştient de faptul că deşi am devenit independent, din punct de vedere administrativ, situaţia mea se complică foarte mult, trebuind să-mi rezolv singur o mulţime de probleme legate de întoarcere. Şi, totuşi, sunt hotărât să-mi apăr în continuare şansele, oricât de mici ar fi acestea. || Colegii din echipa internaţională, foarte drăguţi cu mine, mă înzestrează cu un cort (primit de la coreeni), un primus cu gaz şi 10 raţii alimentare zilnice individuale. Ţinând cont şi de rezervele de Epigaz şi proviziile de hrană lăsate la taberele I şi II, pot avea, practic, o autonomie de cel puţin două săptămâni. După amiază mă întâlnesc cu un alpinist coreean, însoţit de un şerpaş, care a venit să studieze Broad-Peak-ul în vederea unei expediţii programate în 1993. Asta da, strategie! Mă ofer să-l cong, duc, mâine-dimineaţă, până la tabăra I şi acceptă bucuros, bineînţeles. Ne dăm întâlnire la ora 5. Ultima seară petrecută în sânul echipei internaţionale este destul de emoţionantă. Deşi cu regret în suflet, toţi îmi urează succes. Simt că am încredere în mine. Aş fi vrut foarte mult să reuşim împreună, aşa cum am inceput. Poimâine, 22 iulie, expediţia internaţională va evacua tabăra de bază cu destinaţia Skarduvia Gordogehie La Hushe Valley (Russ şi Stuart vor escalada vârful Gondogoro, de aproape 6000 m). Mă culc târziu. Mâine o voi lua de la capăt. || Altă echipă, alţi colegi, altă atmosferă, acelaşi ţel: Broad Peak-ul. 21 iulie. La 5 coreeanul este la mine. Nori ameninţători deasupra |i noastră. Ninge uşor. Totuşi pornim. Rucsacul meu cântăreşte || circa 30 kg. Am în el echipament complet pentru escaladă, bivuac, alimente. Pe la 5300 m, coreeanul meu renunţă şi se || întoarce. Merg singur la tabăra 1 ( 5800m), pe o vreme închisă. Doi alpinişti barcelonezi din expediţia catalană (care mai încer- . caseră Broad Peak-ul în 1988), aflaţi înaintea mea, se retrag şi ei. La tabăra I. Dave şi Scott mă primesc veseli cu cuvintele : “Bun venit în expediţia americano-română!” Ticu LĂCATUŞU (va urma episodul 15, (A 3-a tentativă). ÎNSCRIERE Echipele care doresc să participe la Campionatul judeţean II de fotbal se pot înscrie până în 25 iulie a.c., la sediul A.J.F. Sibiu. Până la aceeaşi dată formaţiile din divizia C şi campionatul judeţean I de fotbal vor confirma participarea în scris Sâmbătă, 24 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Magazinul sporturilor cu motor 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine. Frankfurt 13.00 Golf Heinecken Dutch 14.00 Automobilism 15.00 Tenis Turneul ATP de la Stuttgart 17.00 Ciclism Turul Franţei. Etapa a 19-a 18.30 Golf Heinecken Dutch Open 20.00 Tenis Turneul ATP de la Washington 21.00 Tenis Turneul ATP de Stuttgart Semifinalele 23.00 Automobilism MP al Germaniei la F1 0.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine Semifinale Duminică, 25 iulie 9.30 Aerobic 10.00 Eurofin Divertisment sportiv 10.30 Automobilism MP al Germaniei la FI încălzirea 11.00 Ciclism Turul Franţei 12.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine Duminica în direct 13.00 Turneul ATP de la Washington. A doua semifinală 14.30 Automobilism MP al Germaniei la FI Cursa propriu - zisă 17.00 Ciclism Turul Franţei. Ultima etapă 18.00 Atletism Concursul BT de la Copenhaga 19.00 Golf Heinecken Dutch Open. Runda a 3-a 20.00 Tenis Turneul ATP de la Stuttgart. Finala 21.00 Tenis Turneul ATP de la Washington. Finala 23.00 Automobilism MP al Germaniei la F1 0.00 Ciclism Turul Franţei 1.00 Tenis Cupa Federaţiei Feminine. Finala conduce autoritar în disputa juniorilor Recent, pista stadionului Compa din Sibiu a găzduit întrecerile etapei a IV-a a Campionatului naţional de dirt-track, rezervat juniorilor. Desfăşurată după formula de 7 alergători şi o rezervă, în 3 manşe duble, etapa de la Sibiu (excelent organizată), a scos în evidenţă forma deosebită a brăileanului Fănică Popa, care a câştigat toate cele 6 manşe la care a luat startul. Iată clasamentul etapei: 1. Fănică Popa (C.S.M. Brăila) - 12; Marian Cojocaru (Faur Bucureşti) - 10; 3. Florin Vlăducă (C.S.M. Brăila) - 8; 4. Alin Baciu (Compa - Voinţa Sibiu) - 6; 5. Daniel Ciontea (Compa - Voinţa) - 6. înaintea etapei finale, ce se va desfăşura în ziua de 22 iulie, la Brăila, pe primele trei locuri în clasament se află: Fănică Popa - 45 p.; 2. Marian Cojocaru - 40; 3. Alin Baciu - 27p. LILIE