Tribuna Sporturilor, 2009 (Anul 19, nr. 946-992)

2009-06-22 / nr. 967

2 - 28 iunie 2009 Bf Sporturi eromodeliştii juniori de la Palatul opiilor Sibiu, din nou la înălţime ,eromodeliştii de la Palatul depăşind vârsta junioratului, cei piilor din Sibiu au confirmat care i-a luat locul. Ştefan uitatele excepţionale din 2008, Dumitrescu, a confirmat aşteptând mai multe clasări pe ţările antrenorilor Nicolae Muntean Jium la concursurile la care şi Tudorel Dumitru, a prezentat în acest an. Chiar în perioada 20-22 februarie , echipa sibiană a pierdut un 2009, s-a desfăşurat, la Mediaş, artiv de bază, Ciprian Pascu Campionatul Republican de Aeromodele clasa MAX - INDOOR. Ştefan Dumitrescu s-a clasat pe locul al ll-lea, obţinând medalia de argint şi titlul ele vicecampion naţional. Sportivii Attila Seprodi şi Cosmin Dediliuc s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5, echipa obţinând astfel medalia de argint, la doar câteva puncte de locul I, în salina Slănic Prahova, "Catedrala aeromodelismului românesc", între 8 şi 10 mai, s-a desfăşurat Campionatul de Aeromodele de interior FID. Aceste modele, deşi au dimensiuni relativ mari (60-70 cm), cântăresc doar 1 gram. La acest Campionat, Attila Seprodi a obţinut medalia de aur şi titlul de campion naţional, Cosmin Dediliuc s-a clasat pe locul III, iar Ştefan Dumitrescu pe locul IV. Echipa formată din cei 3 sportivi a obţinut medalia de aur şi titlul de campioană naţională. Toţi cei 3 sportivi fac parte din lotul ce va reprezenta România la Campionatele Europene care se vor desfăşura la Belgrad, între 9 şi 14 august. La Turda, în perioadă 11-15 iunie, s-a desfăşurat Memorialul "Popa Crângu" şi "Turda Cup", etape de Cupă Mondială cu participare internaţională (Franţa, Cehia, Polonia, Austria). Attila Seprodi s-a clasat pe locul al III- lea individual, iar la echipe s-a obţinut locul al lll-lea. în data de 16 iunie, în aceeaşi locaţie, s-a desfăşurat Campionatul Naţional, categoria FIE (planoare de pantă cu pilot magnetic). La acest concurs juniorul Ştefan Dumitrescu a obţinut medalia de aur şi titlul de campion naţional, iar Attila Seprodi a terminat pe 4. Echipa, deşi formată din 2 sportivi, s-a clasat pe locul al lll-lea. Confirmând rezultatele de anul trecut, când a fost campion naţional, Attila Seprodi este membru component al echipei ce va reprezenta România la Campionatul Mondial care se va desfășura în localitatea Rhon, din Germania, în luna septembrie a acestui an. Cupele europene ■ Emoţii pentru Steaua Echipa Steaua Bucureşti îşi va afla astăzi adversara pe care o va întâlni în turul al doilea preliminar al Ligii Europa, în urma tragerii la sorţi programata la Nyon (Elveţia), începând cu ora 14.30 (ora României). Steaua, care are cel mai mare coeficient UEFA (53,781) dintre cele 57 de formaţii calificate deja în fund secund preliminar, va disputa cele doua manşe în datele de 16 şi, respectiv, 23 iulie. Formaţia FC Vaslui va participa la tragerea la sorţi pentru turul al treilea preliminar în data de 17 iulie, iar echipele româneşti care vor disputa play-off-ul de calificare în grupele Ligii Europa, CFR Cluj şi Dinamo Bucureşti, vor intra în urne la 7 august Turul 2 preliminar, posibili adversari FC Lahti (Finlanda) FBK Kaunas (Lituania) Suduva Marijampoie (Lituania) Vetra Vilnius (Lituania) Sligo Rovers (Irlanda) Skonto Riga (Letonia) Metalurgs Liepaja (Letonia) Dinaburg Daugavpils (Letonia) Rudar Veienje (Slovenia) Naftan Vovopolotsk (Belarus) MTZ-Ripo Minsk (Belarus) Dinamo Minsk (Belarus) Síroki Brijeg (Bosnia) Slavija Sarajevo (Bosnia) FK Sarajevo (Bosnia) Újpest TE (Ungaria) Flaladas Szombathely (Ungaria) Iskra-Stal Ribnita (Moldova) Dacia Chişinău (Moldova) Zimbru Chişinău (Moldova) KR Reykjavik (Islanda) Fram Reykjavik (Islanda) FC Zestafoni (Georgia) Keflavik (Islanda) Olimpi Rustavi (Georgia) FC Vaduz (Liechtenstein) Milano Kumanovo (Macedonia) Gafabag Agdam (Azerbaidjan) Flora Tallinn (Estonia) KS Flamurtari Vlore (Albania) Tobol Kustanai (Kazahstan) GandzasarKapan (Armenia) Bangor City (Ţara Galilor) Crusaders Belfast (írt. de Nord) FiB Torshavn (Feroe) Differdange 03 (Luxemburg) OFK Petrovac (Muntenegru) Santa Coloma (Andorra) Sliema Wanderers (Malta) Juvenes Dogana (San Marino) Meciurile vor avea loc pe 15 şi 23 iulie. Turul 3 preliminar Dacă trece de turul 2, Steaua se califică în turul 3 preliminar al Europa League. Tragerea la sorţi pentru turul 3 va avea loc pe 17 iulie. Meciurile vor avea loc pe 30 iulie şi 6 august. Steaua ar putea întâlni una din cele 35 de formaţii de mai jos: AE Larissa (Grecia) IF Elfsborg (Suedia) Young Boys (Elveţia) Falkirk FC (Scoţia) Motherwell (Scoţia) Chemo More Varna (Bulgaria) AA Gent (Belgia) Randers (Danemarca) Valerenger IF (Norvegia) Sigma Olomouc (Cehia) Fredrikstad FK (Norvegia) Legia Varşovia (Polonia) Polonia Varşovia (Polonia) SK Sturm Graz (Austria) Dinamo Tbilisi (Georgia) Vojvodina Novi Sad (Serbia) FKSevojno (Serbia) Maccabi Netanya (Israel) Bnei Yehuda (Israel) APOP Kingras Peyras (Cipru) Omonia Nicosia (Cipru) IFK Göteborg (Suedia) MFK Kosice (Slovacia) Spartak Trnava (Slovacia) Derry City (Irlanda) St. Patrick's Athletic (Irlanda) Nova Gorica (Slovenia) Hajduk Split (Croatia) NK Rijeka (Croaţia) Slaven Koprivnica (Croaţia) Rabotnicki Skopje (Macedonia) Honka Espoo (Finlanda) HJK Helsinki (Finlanda) IB Ljubljana (Slovenia) Honved Budapesta (Ungaria) Sportivii din Mediaş au plecat la Jocurile Internaţionale ale Copiilor şi Elevilor Vasile ANTIPA _____ O delegaţie de 17 sportivi din Mediaş, însoţiţi de 3 profesori pleacă în această dimineaţă, spre Atena, unde vor participa până în 27 iunie, la ediţia 2009 a Jocurilor Internaţionale ale Copiilor şi Elevilor. Continuând tradiţia ultimilor anii, sportivii medieşeni nu vor lipsi nici la ediţia din acest an a acestei extrem de populare competiţii, care reuşeşte să strângă peste 2000 de sportivi de pe toate continentele ,începând din 1996, Mediaşul a participat an de an la Jocurile Internaţionale ale Elevilor. în acest an, municipiul Mediaş va fi reprezentat de o delegaţie formată din 17 sportivi şi 3 antrenori la această competiţie, care se va desfăşura în perioada 23-27 iunie, la Atena. Sportivii medieşeni vor participa în probele de atletism, fotbal şi tenis de câmp. Sperăm ca, şi la această ediţie, aşa cum am fost obişnuiţi, sportivii noştri să obţină rezultate deosebite”, ne-a spus profesoara Angela Ionescu, din cadrul Clubului Sportiv Şcolar Mediaş. Ediţia din acest an a Jocurilor Internaţionale ale Copiilor şi Elevilor va reuni un număr record de participanţi. Astfel, între 10 şi 15 iulie, la San Francisco vor ajunge nu mai puţin de 2000 de sportivi din peste 100 de ţări. Play-off Dacă va trece şi de turul 3, Steaua se califică în playoff-ul Europa League. Tragerea la sorţi pentru play-off va avea loc pe 7 august. Meciurile vor avea loc pe 20 şi 27 august. Steaua va înfrunta una din cele 36 de formaţii de mai jos: Genoa (Italia) Slovan Liberec (Cehia) Red Star Belgrade (Serbia) Anorthosis Famagusta (Cipru) NAC Breda (Olanda) Hearts FC (Scoţia) Aberdeen (Scotia) Krylia Sovetov Samara (Rusia) Bröndby IF (Danemarca) Trabzonspor (Turcia) Metalurg Donetsk (Ucraina) En Avant Guingamp (Franţa) Heisingborg IF (Suedia) PAOK Thessaloniki (Grecia) Amkar Perm (Rusia) Dinamo Moskow (Rusia) MSKZilina (Slovacia) Tromso IL (Norvegia) Rapid Wien (Austria) Vorskla Poltava (Ucraina) Paşos de Ferreira (Portugalia) FC Sion (Elveţia) Nációnál Funchal (Portugalia) FC Salzburg (Austria) Sivasspor (Turcia) Racing Genk (Belgia) FKTeplice (Cehia) Kalmar FF (Suedia) APOEL Nicosia (Cipru) Stabaek IF (Norvegia) Slovan Bratislava (Slovacia) FK Ventspils (Letonia) NK Maribor (Slovenia) FH Hafnarfjardar (Islanda) InterTurku (Finlanda) Ekranas Panevezys (Lituania) ■ Reprezentativa Africii de Sud s-a calificat, sâmbătă seară, în semifinalele Cupei Confederaţiilor, în ciuda înfrângerii, scor 2-0, cu Spania, însă beneficiind de remiza dintre Irak şi Noua Zeelandă (0-0). Spania, deja calificată, s-a impus datorită golurilor marcate de David Villa şi Fernando Llorente. Spania a terminat grupa A pe primul loc. Irakienii s-ar fi putut califica dacă ar fi învins Noua Zeelandă la o diferenţă de două goluri, însă nu au reuşit să treacă de apărarea «AII White», care a câştigat primul punct în nouă meciuri la Capa Confederaţiilor. * Clubul turc Galatasaray Istanbul vrea să achiziţioneze doi jucători olandezi, atacantul de la Real Madrid, Klaas-Jan Huntelaar, şi fundaşul de la Atletico Madrid, John Heitinga, informează presa turcă. Noul antrenor al echipei turce, Frank Rijkaard, a informat conducerea clubului despre dorinţa sa de a transfera aceşti doi jucători, scrie publicaţia Vatan. Potrivit presei turce, deja au avut loc discuţii pentru realizarea acestor transferuri. Huntelaar, în vârstă de 25 de ani, figurează pe lista de transferuri la Real Madrid. ■ Naţionala de handbal masculin a României a ratat, sâmbătă, calificarea la turneul final al Campionatului European din 2010 (Austria), după ce a fost învinsă, în deplasare, de reprezentativa Poloniei, cu scorul de 34-22 (17-8), în ultimul meci din grupa I preliminară. Naţionala masculină a disputat 8 partide în grupa I, obţinând 3 victorii, un egal şi 4 înfrângeri, iar cu 7 puncte a încheiat pe locul 4, după liderul Suedia (7 jocuri, 12 puncte), Polonia (8 jocuri, 11 puncte) şi Muntenegru (8 jocuri, 8 puncte).