Tribuna, august 2007 (Anul 123, nr. 5008-5034)

2007-08-04 / nr. 5011

SPORT Iulian PAMPU Thilum Baschetbaliştii sibieni, care luptă pentru doborârea recordului mondial pentru cel mai lung meci de baschet ■ disputat vreodată, au trecut de jumătatea drumului. Prima zi a meciului a trecut bine pentru cei 24 de jucători amatori, aceștia mai jucând, în pregătiri, 24 de ore. Primele ore de acomodare la efort au trecut, iar gândul că vor deveni deţinătorii unui record mondial îi animă pentru a depăşi acest grandios, dar deloc dificil, obstacol. 72 de ore de joc Sala Transilvania le-a devenit casă, masă, iar jucătorii şi membrii din staff-ul organizatorilor familie. Totul pentru dezideratul de a întrece recordul stabilit de câţiva britanici. Potrivit organizatorilor, niciunul dintre jucători nu a suferit vreo accidentare, unul dintre ei având mici probleme cu stomacul. "Totul se prezintă în condiţii foarte bune. Unul dintre ei a avut ceva probleme stomacale. Medicii se ocupă acum de el, dar nu este nimic grav. Cred că va putea să joace in continuare", a declarat preşedintele Asociaţiei "Al 6-lea jucător”, Claudiu Hila. Conform oficialilor, ziuă de ieri a fost una dificilă din punct de vedere psihic, trecând de 36 de ore de joc continuu. "Mâine (n.r. -sâmbătă) va fi greu din punct de vedere fizic. Tonusul lor este bun. Ritmul jocului nu mai este atât de alert ca la începutul meciului. Şi-au dat şi ei seama că nu trebuie forţată nota. Suntem alături de ei şi suntem convinşi că, dacă astăzi totul decurge bine, recordul va fi doborât duminică, la 11", a mai spus Hila. Ieri, la ora 16, scorul era de 1552-1538, pentru echipa "Roşie”. Oficialii îi invită pe sibieni să asiste şi să-i sprijine pe jucători prin prezenţa lor în Sala Transilvania. Intrarea este liberă, iar accesul este permis şi noaptea, încă 24 de ore! Reguli Baschetbaliştii vor fi obligaţi să doarmă şi să mănânce în sală, iar pe parcursul pauzelor, ei vor putea merge la vestiare, dar nu vor avea voie să părăsească Sala Transilvania. Pentru partidă, organizatorii au sprijinul a 10 arbitri FRB şi a 10 medici. Tentativa de doborâre a recordului poate fi urmărită în direct pe Internet. Cei care nu pot ajunge la Sala Transilvania vor putea viziona meciul până duminică. Organizatorii au pus la dispoziţie două pagini: live.sibiul.ro și http://record.csufans.ro. Cupele europene la fotbal Steaua, Oţelul şi CFR, griji pentru Dinamo Bine pentru Echipa Dinamo Bucureşti va juca în compania formaţiei italiene Lazio Roma, în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, s-a stabilit, ieri, la tragerea la sorţi de la Nyon. Dinamo va juca primul meu în deplasare, la 14/ 15 august, iar returul va avea loc, la București, la 28/29 august. Steaua București va evolua în compania învingătoarei din meciul Bate Borisov (Belarus) - Hafnarfjordur (Islanda), în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, în cazul în care va trece de Zaglebie Lubin, în turul doi al competiţiei. Steaua ar urma să joace primul meci în deplasare, 14/15 august, iar returul la Bucureşti, la 28/29 august, în turul doi preliminar al Ligii Campionilor, Steaua joacă în compania formaţiei Zaglebie Lubin. Echipa pregătită de Gheorghe Hagi s-a impus în deplasare, cu scorul de 1-0, urmând ca returul să aibă loc miercuri, 8 august, la Bucureşti, în prima manşă din turul doi preliminar, Hafnarfjordur (Islanda) a pierdut, pe teren propriu, în faţa formaţiei Bate Borisov (Belarus), cu scorul de 1-3 Returul va avea loc săptămâna viitoare. Oţelul Galaţi va întâlni echipa bulgară Lokomotiv Sofia, în turul doi preliminar al Cupei UEFA. Partida tur va avea loc la Galaţi, la 16 august, în timp ce returul se va disputa la 30 august, în Bulgaria. CFR Cluj întâlneşte echipa cipriotă Anorthosis Famagusta, tot în turul doi preliminar al Cupei UEFA. Clujenii vor juca pe teren propriu primul meci, la 16 august, în timp ce returul va avea loc la 30 august, în Cipru. Liga Campionilor, turul III preliminar BATE Borisov (Belarus) / FH Hafnarfjordur (Islanda) - Steaua București (România) / Zaglebie Lubin (Polonia) Levski Sofia (Bulgaria) / Tampere United (Finlanda) - Rosenborg Trondheim (Norvegia) / FC Astana (Kazahstan) Spartak Moscova (Rusia) - Celtic Glasgow (Scotia) Werder Bremen (Germania) - Dinamo Zagreb (Croaţia) / NK Domzale (Slovenia) FC Salzburg (Austria) / FK Ventspils (Letonia) - Şahtior Doneţk (Ucraina) / Pjunik Erevan (Armenia) Ajax Amsterdam (Olanda) - Slavia Praga (Cehia) / MSK Zilina (Slovacia) FC Valencia (Spania) - Elfsborg (Suedia) / Debrecen VSC (Ungaria) FK Sarajevo (Bosnia) / KRC Genk (Belgia) - Dinamo Kiev (Ucraina) Fenerbahce Istanbul (Turcia) - Anderlecht Bruxelles (Belgia) /veta Golubovci (Muntenegru) / Glasgow Rangers (Scoţia) - Levadia Tallinn (Estonia) / Steaua Roşie Belgrad (Serbia) FC Toulouse (Franţa) - Liverpool FC (Anglia) Benfica Lisabona (Portugalia) - Beitar Ierusalim (Israel) / FC Copenhaga (Danemarca) SS Lazio (Italia) - Dinamo Bucureşti (România) Sparta Praga (Cehia) - Arsenal Londra (Anglia) FC Zurich (Elveţia) - Beşiktaş Istanbul (Turcia) /Şerif Tiraspol (Moldova) FC Sevilla (Spania) - AEK Atena (Grecia). Prima manşă va avea loc la 14/15 august, iar returul la 28/ 29 august. Echipele calificate din această fază vor accede în grupele Ligii Campionilor. Cupa UEFA, turul II preliminar CFR Cluj (România) - Anorthosis Famagusta (Cipru) Oţelul Galaţi (România) - Lokomotiv Sofia (Bulgaria) FK Rabotnicki (Macedonia) - NK Zrinjski (Bosnia) sau Partizan Belgrad (Serbia) Slaven Koprivnica (Croatia) - Galatasaray (Turcia) Leiria (Portugalia) - Maccabi Netanya (Israel) Hajduk Split (Croatia) - Sampdoria Genova (Italia) Besa (Albania) - Litex Loveci (Bulgaria) Maccabi Tel-Aviv FC (Israel) - Kayseri Erciyesspor (Turcia) Atletico Madrid (Spania) - Vojvodina (Serbia) NK Siroki Brijeg (Bosnia) - Hapoel Tel-Aviv (Israel) AC Omonia (Cipru) - TSKA Sofia (Bulgaria) FC Basel (Elveţia) - Mattersburg (Austria) Ried (Austia) - FC Sion (Elveţia) FC MŠKA (Armenia) - FC Artmedia Petrzalka (Slovacia) FC Daper Dnepropetrovsk (Ucraina) - GKS Belchatow (Polonia) Honvéd FC (Ungaria) - SV Hamburg (Germania) Young Boys Berna (Elveţia) - RC Lens (Franţa) TobolKostanay (Kazahstan) - Groclin Grodzisk Wielkopolski (Polonia) Austria Viena (Austria) - FK Jablonec (Cehia) Zlate Moravce (Slovacia) - Zenit Saint-Petersburg (Rusia) Rapid Viena (Austria) - Dinamo Tbilissi (Georgia) Myllykosken Pallo 4 (Finlanda) - Blackburn Rovers (Anglia) Drogheda United FC (Irlanda) - Helsingborgs IF (Suedia) SK Liepajas Metalurgs (Letonia) -AIKsonna (Suedia) HJK Helsinki (Finlanda) -Aalborg BK (Danemarca) FK Ekranas (Lituania) - Valerenga IF (Norvegia) Dunfermline (Scotia) - BK Hacken (Suedia) Brann (Norvegia) - FK Suduva (Lituania) FC Haka (Finlanda) - FC Midtjylland (Danemarca) FC Dinamo Minsk (Belarus) - Odense BK (Danemarca) Kaeijeng 97(Luxemburg) - Standard Liege (Belgia) Fredrikstad FK (Norvegia) - Hammarby (Suedia). UEFA are până la 16 august termen pentru a decide soarta echipei Partizan Belgrad, calificată pe teren, care a făcut apel la sancţiunea de excludere din competiţie după ncidentele cauzate de suporteri la meciul tur. Partidele tur sunt programate la 16 august, în timp ce returul va avea loc la 30 august. Vasile ANTIPA Tobman Iubitorii voleiului din Mediaş sunt aşteptaţi astăzi la o inedită întrecere, organizată de Radio Rina şi unul dintre localurile din oraş. „Ring Beach Volei", competiţie aflata la prima ediţie, şi-a propus să-i provoace pe toţi amatorii de volei la câteva ore de distracţie, singura condiţie impusă de organizatori referindu-se la vârsta participanţilor, care nu trebuie să fie mai mică de 16 ani. Partidele se vor desfăşura pe strada Virgil Madgearu, iar pentru ca ambianţa să fie una cât mai apropiată de o plajă adevărată, organizatorii au amenajat una artificială. „Organizăm pentru prima dată în Mediaş „Cupa Ring’ la beach volei, li aşteptăm la Non Solo Pizza pe toţi medieşenii care doresc să petreacă câteva ore alături de noi, iar după ora 20 îi invităm pe toţi la o seară specială de vară Pe această cale doresc să mulţumesc tuturor colaboratorilor şi celor care ne-au sprijinit în realizarea acestui eveniment. Acest eveniment vine în completarea celorlalte seri pe care noi le organizăm, seri de jazz, de folk, de rock şi în continuare vă aşteptăm la noi pentru alte detalii şi programul care va fi în toamnă", ne-a declarat Radu Comşa, unul dintre organizatorii evenimentului. Deşi se află doar la prima ediţie, Cupa Rings la beach volei beneficiază de o participare numeroasă şi din partea sponsorilor. „Suntem tot mai des solicitaţi să ne implicăm în susţinerea şi organizarea anumitor acţiuni sportive sau caritabile. Am considerat că este normal să dăm o mână de ajutor şi să susţinem acestă acţiune care se desfăşoară în premieră la Mediaş. Aş dori sa îi felicit pe organizatori pentru această iniţiativă, iar participanţilor le dorim mult succes", ne-a declarat Gheorghe Roman, vicepreşedintele Partidului Democrat Mediaş, unul dintre sponsorii principali ai competiţia. Astăzi la Mediaş, „Cupa Ring” la beach volei ■ Competiţia, organizată în premieră în oraş, se va desfăşura pe strada Virgil Madgearu, unde va fi amenajată o plajă artificială. sâmbătă, 4 august 2007 ■ Tribunal 0flj?55 ijjOig SUSPENDARE ANULATĂ. Comisia de Apel a LPF a anulat, ieri, decizia Comisiei de Disciplină în ceea ce priveşte sancţiunea dictată împotriva clubului Dinamo, prin care gruparea din Şoseaua Ştefan cel Mare era obligată să dispute două meciuri, pe teren propriu fără spectatori, în schimb, Comisia de Apel a dublat enalitatea financiară pentru mnamo, de la 50.000 de lei la 100.000 de lei. Dinamo, prin intermediul managerului sportiv Petre Buduru, a anunţat că nu va face recurs la decizia luată de Comisia de Apel. Comisia de Disciplină a LPF a decis, joi, să sancţioneze FC Dinamo cu disputarea a două meciuri pe teren propriu fără spectatori, ca urmare a incidentelor de la meciul din deplasare cu Gloria Buzău, din prima rundă a Ligii I, in urma deciziei Comisiei de Apel. Dinamo va putea beneficia de aportul suporterilor la meciul cu FC Vaslui de az. HOLYFIELD LUPTĂ PENTRU TITLUL MONDIAL Fostul pugilist Evander Holyfield are posibilitatea să lupte cu deţinătorul centurii WBO la categona grea, Sultan Ibragimov, pentru a deveni a cincea oară campion mondial, informează BBC. Holyfield, în vârstă de 44 de ani, poate lupta cu Ibragimov, după ce adversarul iniţial al rusului, uzbekul Ruslan Chagaev, a trebuit sâ renunţe la meciul de unificare a titlurilorABO şi WBA din cauza unei accidentări. Evander Holyfield nu va deveni cel mai vârstnic campion mondial din istorie dacă îl va învinge pe Ibragimov, deoarece George Foreman l-a timis la podea pe Michael Moorer în 1994, la vârsta de 45 de ani, într-un meci pentru câştigarea titlurilor WBA şi IBF CUPA UEFA Rezultate înregistrate în partidele disputate joi, în manşa secundă a primului tur preliminar al Cupei UEFA FC Alma-Ata (Kazahstan) - (+) Zlate Moravce (Slovacia) 1-1 (în tur 1- 3); (+) FC Mika (Armenia) - MTK Budapesta (Ungaria) 1-0 (în tur 1- 2); Teuta Durres (Albania) - (+) Slaven Koprivnica (Croaţia) 2-2 (în tur 2-6); Ameri Tbilisi (Georgia) - (+) GKS Belchatow (Polonia) 2- 0 (în tur 0-2). Belchatow s-a calificat la penaltiuri, scor 4-2; (+) Ekranas (Lituania) - B36 Torshavn (Feroe) 3-2 (în tur 3-1); (+) FK Suduva (Lituania) - Dungannon Swifts (Irlanda de Nord) 4-0 (în tur 0-1); Trans Narva (Estonia) - (+) Helsingborgs (Suedia) 0-3 (în tur 0-6); (+) Dinamo Minsk (Belarus) - Skonto FC (Letonia) 2-0 (în tur 1 -1); Hibernians (Malta) - (+) Vojvodina Novi-Sad (Serbia) 0- 2 (în tur 1-5); Zimbru Chișinău (Moldova) -(+) Artmedia Petrzalka (Slovacia) 2-2 (în tur 1-1); (+) FC Haka (Finlanda) - Rhyl (Țara Galilor) 2-0 (în tur 1-3); (+) Maccabi Tel-Aviv (Israel) - Santa Coloma (Andorra) 4-0 (în tur 0- 1); Dinamo Brest (Belarus) - (♦) Metalurgs Liepajas (Letonia) 1-2 (în tur 1-1); Etzella Ettelbruck (Luxemburg) - (+) HJK Helsinki (Finlanda) 0-1 (în tur 0-2); (+) Anorthosis Famagusta (Cipru) - Vardar Skppje (Macedonia) 1-0 (în tur 1-0); Neftchi Baku Azerbaidjan) - (+) SV Ried Austria) 2-1 (în tur 1-3); (+) Brann Bergen (Norvegia) - Carmarthen Town (Țara Galilor) 6-3 (în tur 8- 0); (+) Valerenga (Norvegia) Flora Tallinn (Estonia) 1-0 (in tur 1- 0); (+) Odense BK ■(Danemarca) - Saint Patrick's (Irlanda) 5-0 (în tur 0-0); (+) Midtjylland (Danemarca) - Keflavik (Islanda) 2-1 (în tur 2-3); (+) Litex Loveci (Bulgaria) - Sliema Wanderers (Malta) 4-0 (in tur 3- 0); (+) Young Boys Berna (Eveţia) - Banants (Aremnia) 4- 0 (în tur 1-1); FC Vaduz (Liechtenstein) - (+) Dinamo Tbilisi (Georgia) 0-0 (în tur 0-2); (+) Mattersburg (Austria) - Aktobe (Kazahstan) 4-2 (în tur 0-1); FC Koper (Slovenia) - (+) Siroki Brijeg (Bosnia-Herţegovina) 2-3 (în tur 1- 3); (+) Rabotnicki (Macedonia) - NK Gonea (Slovenia) 2-1 (în tur 2- 1); (+) AIK Solna (Suedia) - Glentoran FC (Irlanda de Nord) 4-0 (In tur 5-0); (+) Hajduk Split (Croaţia) - Buducnost Podgorca (Muntenegru) 1-0 (In tur 1-1); Rudar Pljevlja (Muntenegru) - (+) Omonia Nicosia (Cipru) 0-2 (In tur 0-2); (+) Besa (Albania) - Bezanija (Serbia) (H) (In tur 2- 2) (+) Partizan Belgrad (Serbia) 0 (In tur 6-1); Hi (Ungaria) - (+) Nistru Otaci (Moldova) 1-1 (In tur 1-1); Nistru Otaci a câștigat la penaltiuri, scor 5-4; (+) Groan Grozisk (Polonia) - MICT Araz(Vzertaidjan) 1-0 (In tur 0-0); KR Reykjavik (Islanda) - (+) Hacken (Suede) 0-1 (In tur 1-1); (+) Drogheda (Irlanda) - Libertas (San Marino) 3-0 (în tur 1-1); EB/Streymur (Feroe) - (+) Myllykosken Paso-47 (Finlanda) 1-1 (în tur 0-1). Echipele precedate de acumul (+) s-au calificat in turn doi pretrimar. (han.) Pubi