Universul Sport, iulie 1939 (Anul 2, nr. 178-208)

1939-07-24 / nr. 201

IO wnn ATLETISM Luna 24 Iulie 1939 Azi pe stadionul A.N.E.F. Un mare concurs popular Programul cuprinde probe pline de atracție . După o pauză de două săptămâni, s’a împlinit sorocul celor două, liga de atletism Muntenia ,profitând de faptul că s’au amânat campionatele naționale de Ștafetă, decathlon și Marathon, de la Brașov a programatpentru astăzi pe stadionul din idealul Spirii un interesant concurs atletic popular la care își vor da Întâlnire toți atleții aflători in Capitală. Deși nu este pus în joc niciun trofeu, concursul se anunță sub cele mai bune auspicii. Juniorii și seniorii rămași în Capitală își vor disputa, dupăun repaos de două săptămâni cursele programate, astfel că spectaculosul este asigurat îndeajuns. Pe de altă parte, concursul, așa cum a fost pus la cale de conducătorii ligii Muntenia, vine să împlinească un desiderat atât al atleților cât și al puținului public ce a rămas credincios acestui frumos sport, anume concursuri cât mai scurte, cât mai bine regizate și cât mai spectaculoase. Cele 15 probe programate ce vor începe să se dispute la ora 9 dim. nu vor cere mai mult de două ore. Astfel că atleții și publicul nu va mai fi obligat să suporte eroic caniculele bucureștene ce se întețesc pe la ora prânzului. CONCURSURI PENTRU COPII O altă inovație a concursului de astăzi sunt probele pentru copii. Au mai figurat și în alte programe, dar nu ca în cel de astăzi. Cursa de 60 m. plat rezervată exclusiv lor, le va da prilejul să se afirme și în fața publicului. Deasemenea din program nu au fost scoase nici probele pentru fete. Nu înțelegem însă programarea cursei de 500 m. plat pentru copii. O găsim prea pretențioasă pentru posibilitățile lor. O cursă de 300 m. era mult mai potrivită. De altfel dreptatea spuselor noastre se vor adeveri astăzi pe teren. ULTIMELE INSTRUCȚIUNI Concursul va începe precis la ora 9 dim., atleții și oficialii fiind obligați a fi prezenți pe stadion la ora 8 dim. La proba pentru copii pot lua parte numai cei născuți in anul 1926 și mai târziu, înscrierile se pot face pe teren până la ora 8,30. După această oră nu se mai primește nicio înscriere. Și în fine, nu se percepe nicio taxă . NUMEROASE PREMII PENTRU FETE ȘI COPII Organizatorii — în speță liga de atletism Muntenia — va răsplăti pe cei ce se vor distinge dintre copii și fete cu diplome și medalii. Primii clasificați în aceste probe vor primi câte o medalie, iar următorilor doi li se va decerne câte o diplomă. JURIUL TEHNIC Comisar general arbitru: Ion C. Petrescu. Judecător la sosire: Arh C. Keraschi, Eugen Stoian, Titus Ianculescu și Gogu Vlădescu. Cronometrari: Ion Baicu, T. Popovici, C. Leoveanu, A. König, C. Neamțu și C. Bejlu. Comisari la aruncări: Petre Fresci, Ion Paraschivescu și Vasile Manolescu. Comisari la sărituri: Ing. Filiti, prof. V. Popescu și Const. Ionescu. Spicheri: Vasile Firea și Guido Garuli. Secretar general: Haralambie Ionescu. Secretar ajutor: Gh. Vasilief. Comisari cu ordinea: Lt. Petre Alexandrescu și Costică Maxim. Casierul concursului: Arh. C. Keraschi. PROGRAMUL Ora 9: 100 metri plat serii. Ora 9.10: greutate fete. Ora 9 20: 3000 metri plat juniori. Ora 9.30: înălțime copii, juniori și seniori. Ora 9.50: 500 metri copii. Ora 10.10: 200 metri plat. Ora 10. 20: disc. Ora 10.30: 60 metri fete. Ora 10.40: 3000 metri seniori. Ora 10.50: 100 metri plat finală. Ora 11: 800 metri plat. Ora 11.10: lungime. Ora 11.20: 60 metri copii. Ora 11.30: suliță. Ora 11.40 : 4x100 metri juniori. La București, Brașov și Cluj Concursuri de selecționare pentru matchul triunghiular de la Klagenfurth Plecarea atleților români la Klagenfurth pentru matchul triunghiular Germania—România—Iugoslavia, a început să intre pe făgașul realităților. In urma ajutoarelor pe care le-a primit F. R. A. din partea Ministerului Propagandei prin d. ministru Eugen Titeanu, deplasarea atleților români este mai mult ca sigură. In acest scop comisiunea tehnică de pe lângă F. R. A. de sub conducerea d-lui Jean Baicu a hotărît ca astăzi să se desfășoare concursuri de selecționare în trei centre atletice și anume la București, Brașov sau Predeal și la Cluj. In vederea acestor concursuri de selecție, F. R. A. a dat legilor respective toate directivele necesare pentru ca observațiile făcute să poată fi de cât mai mult folos comisiei tehnice pentru alcătuirea echipei naționale. UNDE SE VOR DESFASURA CONCURSURILE  La București în cadrul concursului ce se va desfășura astăzi pe A. N. E. F. se vor disputa două probe, una de 400 m. plat și alta de 800 m. plat, la care vor fi supuși observării următorii atleți: Nicolae Iordache, Francisc Nemeș, A. Stelorian, Ion Lăpușan, Ahmet Suliman, Sucitu, Radu Ioniță și Anton Tvardochil. Prezența acestor atleți pe stadion este absolut obligatorie sub sancțiunea suspendării. La Brașov sau la Predea, F. R. A. nu a primit încă nimic din partea ligii Țara Bârsei, de asemenea, se vor desfășura mai multe probe unde vor fi observați atleții Venusului cari se găsesc cantonați la Predeal și cei din Brașov. Iată cei cari intră in vederile selecționeurilor : 100 m. și 200 m. : Luciu Virgil, Drăgănescu, Schmidt și Liess. 400 m. : Lazăr de la Viforul Dacia care este de asemenea la Predeal. La Cluj d. dr. Somody va observa pe următorii atleți: 100 m. și 200 m.. : Moinea, Covaci, Iuliu Dejenariu și Covacu. 400 m. : Nemecz și Fosto. Chiar în cursul acestei seri conducătorii ligilor din provincie vor telefona rezultatul observărilor lor la F. R. A., Comitetul tehnic va alcătui imediat, pe baza acestor observațiuni, echipa națională care ne va reprezenta la acest mare concurs atletic. PROBABIL, ECHIPA ROMNIEI VA PLECA MIERCURI După toate probabilitățile echipa națională va pleca spre Klagenfurth Miercuri seara. Până atunci secretariatul general al F. R. A. ar trebui să îngrijească de obținerea pașapoartelor necesare pentru ca un ziu sT hotărîtă de plecare, echipa națională să poată pleca. Experiențele Londra și Istanbul au fost prea crude ca să mai fie repetate. Grecii la lucru Un interesant program de pregătiri în vederea jocurilor Balcanice din Septembrie Atena. 22. — Cea de a X-a Balcaniadă atletică ce se va desfășura la poala anticului Olymp, preocupă actualmente în mai înalt grad pe oficialitățile grecești. In ultima ședință a SEGAS- ului s’a elaborat un vast plan de bătaie până în preziua concursurilor, totul având ca unic obiectiv pregătirea cât mai temeinică a atleților greci în vederea acestei întreceri balcanice, care va împlini în toamna anului acesta o decadă de existență. Lunile August și jumătate din Septembrie au fost rezervate exclusiv acestor pregătiri. In acelaș program sunt prevăzute toate datele și probele ce se vor desfășura în diferite centre atletice din Grecia. PROGRAMUL PREGĂTIRILOR Iată acest program: pe 13 August, 20 km. pe drum și pistă antrenament pentru marathoniști: 3000 m. steeple. 20 August: 100 m., 400 m., 1.500 m., 5000 m., 110 m. garduri, lungime, înălțime , triplu, disc liber, disc stil elenic și ciocan. 27 August: campionatele Greciei de decathlon. 3 Septembrie: restul de probe prevăzute în programul J. B. plus aruncarea ciocanului și 30 km. Marathon. 14 Septembrie: 3.000 m. steeple. După aceste probe comitetul tehnic va păși imediat la formarea echipei naționale cari vor apare culorile naționale ale Greciei în ce de-a Balcaniadă Atletică. s Nicolae Iordache a fost la Istanbul?. ...și totuși în ziua buclucașă a fost văzut în București Nu mică ne-a fost surprinderea citind eri în două ziare de specialitate rezultatele complete ale concursului atletic internațional de la Istanbul ce s’a desfășurat Duminica trecută și la care România a fost reprezentată prin patru atleți și printre cari figurează și numele stadistului Nicolae Iordache (!). Nu știam că stadistul are și darul ubicuității, ca în acelaș timp să fie prezent la București și la Istanbul. Noua calitate descoperită de cei doi confrați — cari au mai avut grija să spună „că după ce am dat rezultatele brute, le prezentăm acum complete“, un mare neadevăr, fiindcă numai coloanele ziarului nostru au făcut cunoscute imediat cititorilor rezultatele românilor la acest concurs, îl pun pe bietul Iordache într’o postură foarte neplăcută pentru posibilitățile lui, clasificându-l în locul patru în cursa de 400 m. plat. Pe cei cari cunosc numele atleților români ce s’au deplasat la Istanbul, fără îndoială că noutatea aceasta i-a stupefiat ca și pe noi. In aceiași zi când confrații noștri îl clasifică într’o cursă disputată la cca 1500 km. de ac., noi l-am întâlnit pe Iordache în București care după toate aparențele — era foarte vesel — nu părea surprins de rezultatul lui în acea cursă. Ori poate am avut vreo iluzie optică?... Nu credem. Cel puțin subsemnatul, unul dintre cei ce l-au văzut la București, nu poartă nici ochelari de soare... C. M. C. La 29 și 31 iulie la Berlin și la Stuttgart Primind pe Lanzi la el acasă, va reuși Harbig o nouă ispravă? Berlin. 22. — Preparațiile atleților germani pentru Jocurile Olympice de la Helsinki intră în fază decisivă la sfârșitul acestei luni. Federația germană de atletism anunță, în adevăr, două mari manifestațiuni internaționale la 29 și 31 iulie, una la Berlin și alta la Stuttgart, unde toți finaliștii recentelor campionate germane se vor întâlni cu atleți japonezi, suedezi, italieni, norvegieni, maghiari, estoniemi și francezi. La Berlin se vor disputa 10 probe, iar restul la Stuttgart. Insă clon-ul acestor reuniuni va fi format de întâlnirea Harbig-Lanzi pe 800 m. plat. Harbig va concura în fața publicului său, pe pista pe care o cunoaște bine, victoria trebuind să-i revină din nou. Este foarte interesant de a vedea dacă Harbig va egala timpul său de la Milano, sau va ameliora încă odată colosalul său timp de 1 m. 46 s. 6. HARBIG a fost felicitat de cancelarul Hitler Imediat după întoarcerea de la Milano a noului recordmani mondial pe 800 m., Rudolf Harbig, cancelarul Hitler l-a invitat la cancelariatul Reichului, felicitându-l călduros pentru performanța sa. Presa germană închină formidabilului său atlet pagini întregi, considerându-l ca pe cel mai bun atlet al celui de al HI-lea Reich. In afară de satisfacția morală a lui Harbig, este mai mult ca sigur că el va fi decorat de Führer cu o înaltă distincțiune, acordându-i în acelaș timp un prețios premiu. POLO PE APA Cea mai echilibrată partidă a returului: Metropola I. C.F.R. Cea mai interesantă partidă a campionatului se va juca astăzi între Metropola I și C. F. R. I, care, dacă va reedita matchul din tur, când Metropola a învins greu (3—2) după ce la pauză a fost condusă cu 0:2, va da publicului un rar spectacol. Ambele echipe au jucători consacrați, cari își vor da ultima lor energie pentru tranșarea rivalității. Feroviarii fiind desavantajați din cauza lipsei rutinatului T. Țapu — care este bolnav, —vor trebui să lupte din greu pentru a scoate un rezultat onorabil. Echipele se vor alinia astfel: C. F. R.: Iacobini — Radu Grigore, Vasiliu I. — Pătulea — Savu Florea, Szatmary, Vasiliu Mială. METROPOLA: Ifrim Niky — Niculescu, Stroescu — Manoliu —■ Firu, Pușcașu, Toth. Va conduce d. T. Bronz. Favorit: Metropola după mare luptă. REZULTATELE MATCHURILOR DE IERI C. F. R. H — TELEFON CLUB 6:1 (3:1) S’au remarcat: Pătulea, Sava FI. și Noni R. dela C. F. R. iar de la Telefon Club, Riedl cel mai bun, Herold, Petruț și Săculeanu, MACABY — ST. ROMAN S’au remarcat dela Macabi, Borna iar dela St. Roman: Veteranul Dumitru Nicolae, Olteanu și I. Haralambie 4:3 (2:2)