Út és Cél, 1971 (23. évfolyam, 1-12. szám)

1971-03-01 / 3-5. szám

8. oldal UT­ES CEL­ gresszusi tételekből következik, hogy kritikus álláspon­tot foglaltak el bizonyos olyan szélsőségekkel szemben, amelyek a tekintélyi rendszerektől eredhettek. Együttműködésük tárgya nem a múlt igazolása vagy magasztalása volt, hanem mindenekelőtt alkalmas esz­közök tanulmányozása azon célra, hogy a világ ket­téosztását kimondó Yalta-i döntést újra napirendre tűz­zék és harcoljanak azon zsidó diktatúra ellen, amely rá akarja magát erőltetni az egész világra, bevezetve min­denütt hatalmi eszközét a plutodemokratikus rendszert! A Malmoe-i kongresszuson megalakult Európai Szo­cialista Mozgalom nem tudta legyőzni azokat az aka­dályokat, amelyeket a rendőruralmak működésük elé helyeztek. Néhány hónap után meg kellett állapítani, hogy a képmutatásnak és elnyomásnak abban az at­moszférájában, amelyet 1945-től egész Európában be­vezettek, egy legális szembesítése eszméinknek más pár­tokéval lehetetlenné vált. A sajtó eszközei valamint a pénzügyi lehetőségek is hiányoztak. A zsidó diktatúrával szembeszállni képes politikai szervezetek újjászervezése gyakorlatilag lehe­tetlen volt ezen körülmények miatt. Ha összehasonlítjuk az Európában 1950-ben létesült nemzeti politikai erők térképét a maival, meg kell álla­pítanunk, hogy nagyon kevés fejlődés mutatkozik. Viszont a világpolitika fejlődése olyan irányt vett, amelyet előreláttunk. A plutodemokratikus demokrá­ciák tehetetlensége és az, hogy alávetették magukat a zsidó világdiktatúrának, mind nyíltabban megmutatko­zott, és a körülmények olyan hallgatóságot biztosítot­tak a Malmoe-ben kihangsúlyozott ideák számára, a­­mely túlszárnyalja mindazt, amire számíthattunk. Ha a szavak még mindig félelmet is okoznak a köz­­vélemény körében, ha a fasizmus, a nemzetiszocializ­mus, és faj­védelem kifejezések a propaganda által te­remtett és táplált húsz éves negatív folyamat után még terhesek, viszonzásul a plutodemokratikus rendszerek kétszínűsége és tehetetlensége, a Churchill és Roose­­velt által elkövetett bűnös tévedések a második világ­háború vezetésében és a világ Yaltában elfogadott fe­losztásával, végül a zsidó nagytőke és politika világ­­hatalma által teremtett állandó veszély ma mély vissz­hangot vált ki a közvélemény nagyon széles szekto­raiban, így a fasizmus európai politikai térképe alig válto­zott ugyan 20 év óta, azonban azoknak az ideáknak a behatására, amelyekre támaszkodik szükségképpen min­den nemzeti politika, kétségtelenül kiterjedést mutat. Ezen új helyzet szerint kell tehát értékelni a fasiz­mus fejlődését és lehetőségeit. * * * Mindenekelőtt — vizsgálódásunk céljára — meg kell kísérelni kihámozni azokat az okokat, amelyek lehetővé teszik, hogy oly széles körben jelentkezzenek azok az érzelmek, amelyek egy felemelkedéshez vezethetnek. Ezek az okok különfélék és főleg, az esetek szerint, különböző hatásuk van a közvéleményre. Egyáltalá­ban nem kétséges, hogy a jelen időpontban, egyik leg­hatásosabb és úgyszólván általános meggyőződés az, hogy a plutokrata rendszer — az eddig ismert formá­jában — teljesen képtelen szembenézni azokkal a ne­hézségekkel és krízisekkel, amelyeket a modern világ produkál. Ebből a szempontból az eredmény látványos volt. Franciaországban nevezetesen, ha összeadjuk a gaullis­­ta és kommunista szavazatok százalékarányát — amely utóbbi egy más formában minden bizalmat megtagad a parlamenti demokráciától, — azt látjuk, hogy e pilla­natban a francia nép kétharmad része mint elavultat elveti a kormány módszereit, amelyeket 100 éven át úgy tekintettünk, mint az egyetlen és legjobbakat, amiket egy modern nép alkalmazhat. A gaullista propagandának és méginkább a gaullista rendszer működésének köszönhetjük ezt a fejlődést. De Gaulle generális hatalomra kerülése Franciaország­nak, gyarmatbirodalma elvesztését, nagyhatalmi rang­jának megszűnését, a rendetlenség, a hivatalos hata­lommal való visszaélés, a hazugság és a középszerűség uralmát jelentette. Mindazonáltal az alkotmány terén, az elnöki demokrácia bevezetése határozott sikert je­lentett és igazolta, hogy egy tekintélyrendszer életképes Franciaországban, ha elhanyagolja és csak tisztán for­malitásra redukálja a parlamenti ellenőrzést, de nem szünteti meg, az egyéni és polgári szabadságot, általá­ban véve az ország ügyeinek vitelére tökéletesen élet­képes és elviselhető rendszert képez, végtelenül szilár­dabb és életképesebb, mint a parlamentáris demokrácia és hibái és kudarcai kizárólag csak az ügyvivő személy­zet középszerűségének és járatlanságának tudható be. Napjainkban a gaullizmus aktuális problémái még ezek : az ügyvivők középszerűek, az államférfiak sar­latánok, vagy félénk ügyvezetők, minden politikai kar­rier bázisa a csalás és a szélhámosság, mégis a rend­­­szer működése kielégítőbb, mint az előzőké volt, mert megszüntette a parlamenti intrikákat. Csak az kellene még, hogy a gaullista rendszer élére egy « fasiszta » beállítottságú ember kerüljön, hogy ez az elnöki köz­társaság egy nemzeti megújulás alapjává váljon. A parlamenti demokráciának ez a megkerülése nem­csak Franciaországban következett be. Enyhébb for­mában manapság leginkább azoknál a plutodemokrata hatalmaknál divat, amelyek csak ezen az áron tudják magukat fenntartani. A kétpárt­rendszer sok mindenre jó. Azon ürügy alatt, hogy a parlamentáris rendszer működését eredményesebbé tegyék, megsemmisítik azt, megszüntetve a közvélemény különféle árnyalatait, és az egyéni előnyöket és becstelen választási törvények­kel rákényszerítve a választókat arra, hogy egyik vagy másik blokkra szavazzon, minthogy mindegyik blokk az ország ellenőrzés nélküli kormányzására hivatott el, hála egy hamisított, de fegyelmezett parlamenti több­ségnek, amely négy vagy öt évre lehetővé teszi egy német, egy angol, vagy egy amerikai « gaullizmus » gyakorlását. A mai nagy államok úgy élnek a parlamentáris rendszer színpadán, mint a Római birodalom élt egy köztársasági színpadon . Az államférfiak az u.n. főnö­kei a többségnek, amely nem létezik az országban, éppúgy mint a római császárok voltak egy személyben konzulok, prétorok, cenzorok, és sikerült nekik egy ab-

Next