Vasárnapi Hírek, 2000. július-december (16. évfolyam, 27-52. szám)
2000-11-19 / 47. szám
14. oldal Megnyerő francia stílus Citroen köntösben Az extravagáns autók kedvelői körében korábban megkülönböztetett figyelem kísérte a Citroenmodelleket. A különleges műszaki és formai megoldásai sajátos egyéniséget kölcsönöztek ennek a francia márkának. A 80-as években az autós divatot követve szolidabbá váltak a Citroënek. Az igazi átütő sikert a középkategóriában a Xsara hozta. A három éve megjelent típusból eddig 888 ezret értékesítettek Európában és Amerikában. Most a sikeres modell megújított változata került az üzletekbe. A ráncfelvarráson átesett új típust gazdagabb felszereltség, markánsabb külső és korszerűbb motorkínálat jellemzi. A globális biztonság terén a Xsara, kategóriájában az élenjáró autók közé tartozik. Az ABS és az elektronikus fékerőelosztó kitűnő a megerősített utastér, a négy légzsák pedig jó védelmet biztosítanak egy esetleges ütközéskor. Az új Xsara erős, tekintélyes, az eddiginél robosztusabb és mégis légies. Az új orr-rész kitűnően illeszkedik a Citroen kínálatába. A három hosszanti éllel tagolt motorháztetővel harmonikusan belesimul a szembetűnő Citroën-emblémával díszített hűtőrácsba. A fényszórók csiszolt üvegborítást kaptak, teljesítményük a korábbihoz képest 20 százalékkal nagyobb, és az új lámpák magukban foglalják a ködfényszórókat is. A stílus légies elemei a Xsara kiegyensúlyozott megjelenéséhez járulnak hozzá, míg a visszafogottabbra alakított farrész a gépkocsi eleganciáját erősíti. Az erőteljes megjelenést a 15 colos kerekek és a szélesebb sárvédők is hangsúlyozzák. Az utastér is megújult, ezáltal még kifinomultabb környezetben valódi Citroen kényelmet nyújt. Az exclusive változatok eleganciáját növeli a faberakás, amely számos helyen megjelenik, például az ablakemelők és a szivargyújtók körül és fadíszítést kapott a hamutartófedél, a kesztyűtartó és a sebességváltó kar gombja is. A biztonságra is megkülönböztetett figyelmet fordítottak a Xsara konstruktőrei. Az utastér erősebb lett és a legszigorúbb európai ütközési tesztek követelményeinek is megfelel. Mindezt a már meglévő biztonsági elemek megerősítésével, illetve új merevítő elemek beépítésével érték el. A gépkocsi elejére olyan speciális elemek kerültek, amelyek segítenek abban, hogy ütközés esetén a motor és sebességváltó egység a „bölcsőben” maradjon. Az új Xsarán négy első légzsák védi a vezetőt és a mellette utazót. Ezek két fokozatban oldanak ki az ütközés erejétől függően. Baleset esetén a gépkocsi kigyulladásának megakadályozása végett a motorháztető alatt található kapcsoló automatikusan megszakítja a tüzelőanyag-ellátást, ezután pedig bekapcsolódnak a vészvillogók, hogy figyelmeztessék a többi közlekedőt is a veszélyre. Lopás és feltörés ellen is átlagon felüli védelemmel rendelkezik az új típus. Érdekesség, hogy 20 km-es sebesség elérésekor a csomagtér ajtaja automatikusan záródik, és akkor is zárva marad, ha a jármű a forgalomban megállni kényszerül. Ez a funkció garantálja a csomagtérben szállított tárgyak biztonságát. A Citroen új modelljét négyféle benzines és két dízelmotorral kínálják. Külön is említésre méltó az új 1,6 literes motor, melynek teljesítménye 110 lóerő, kitűnő nyomatékkal rendelkezik, és ami szintén fontos, 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a korábbi, 1,8 literes motor. A 2000 köbcentis, 137 lóerős erőforrás is új a kínálatban. Jellemzői között meg kell említeni, hogy már alacsony fordulatszámon jelentős teljesítményre képes és dinamikai tulajdonságai is nagyon jók. Természetesen szerepel a kínálatban a már jól ismert 71 lóerős szívó dízelmotor, és a 2000 köbcentis HDI turbódízel. A Citroennél az új típus növekvő sikerére számítanak, ennek megfelelően a következő évben naponta 1220 Xsara típusú gépkocsi gördül le a gyártószalagokról. Az eddig értékesített modellek 40 százaléka dízelüzemű volt és 72 százalékát pedig exportálták. A gyáriak szerint ezek a számok várhatóan a jövőben is hasonlóképpen alakulnak. Ami pedig az árakat illeti, az 1400 köbcentis kivitel, ami egyébként 75 lóerős, 2 millió 790 ezer forintba kerül. A legmagasabb felszereltségű 2 literes 137 lóerős változat pedig 4 millió 370 ezer forint. P. Cs. A megújult Citroen Xsara megőrizte alapvető formai elemeit, de a markáns orrkiképzés, az új fényszórók még vonzóbbá tették CITROEN Moteur 1.616V TUSIM Az 1.6 literes motor 110 lóerejével és nyomatékával érdemel figyelmet Az utastér elemeit is újrarajzolták a dizájnerek Autó 2000. november 19 Siker: Alfa Romeo 147 Minden évben az Év Autója Díj odaítélése rendkívül rangos eseménynek számít, így volt ez az idén is, ahol nagyon szoros küzdelem alakult ki az első három helyen. Végül a tekintélyes nemzetközi szakzsűri döntése alapján a megtisztelő év autója címet az Alfa Romeo 147-es nyerte 238 ponttal. Mindössze három ponttal kapott kevesebbet a Ford újdonsága, a Mondeo. A harmadik helyre a Toyota Prius került 229 ponttal. Az Audi A2-es 184 pontot ért el, a Mercedes C 164-et az Opel Corsa 133-at, a Volvo S60/V70-es 92-t, a Chrysler 74- et a, a Peugeot 607-es 43-at, és tizedik helyre került a Citroen Picasso-modellje 8 ponttal. * Az Alfa 147, ez az új, kicsiségében is óriási autó, amely mind a kikapcsolódással felérő vezetés, mind az utazás öröme terén mindazt nyújtja, ami a legújabb generációs Alfa-modelleket oly sikeressé tette. Németország legnagyobb elismerését, az „Arany Kormánykerék 2000” Díjat nyerte el. A rendkívül tekintélyes díjat a napokban Berlinben, a nemzetközi hírű Tempelhof repülőtér egyik hangárjában, a német autóipar, kereskedelem, kultúra, sport és politika képviseletében megjelent több mint 500 személy - közöttük a világ legjelentősebb autógyárainak elsőszámú vezetői (a Volkswagentől Piech, a Fordtól Nasser, a Daimler-Chrysler részéről Schremp úr - részvételével megrendezett fogadáson Róbertek Testőre, a Fiat autó vezérigazgatója vette át. Az ünnepélyes eseményt, amelynek keretében a Fiat-csoport négy alkalommal is - 1993- ban a Punto, 1995-ben a Brava és az Alfa Romeo GTV, 1999- ben pedig a Lancia Lybra okán - elismerésben részesült,, az Európában legnépszerűbb, kb. 2 millió 600 ezres példányszámban megjelenő, több mint 10 milliós olvasótáborral büszkélkedő vasárnapi folyóirat, a Bild am Sonntag immár 25 éve rendszeresen megrendezi. Az arany kormánykerék díjat négy különböző gépkocsi kategória, valamint egy, az autógyártás terén különlegesen kiváló munkát végzett manager kaphatja meg. A zsűriben szak- és általános újságírók, Formula-1-es és raliversenyzők, valamint az autózáshoz valamilyen formában kötődő, a gépkocsit szenvedélyesen szerető, s magas fokon hozzáértő személyiségek nyilvánítanak véleményt. A díjra felterjesztett gépkocsikat mindannyian igen konkrét szempontok - stílus, motor- és meghajtás, vezetési komfortérzet, ár/minőség viszony, ergonómiai meggondolásokat tükröző részletmegoldások, utazás során nyújtott kényelem, biztonság, üzemanyag-fogyasztás és környezetbarátság - alapján rangsorolják. A kompakt karosszériás kategóriában díjat nyert Alfa 147 az Audi A2-t és az Opel Corsát utasította maga mögé. Erő, sportosság és dinamika jellemzi az új Alfa Romeót Az oldalt Puskás Csaba szerkeszti A tesztautókhoz Agip RF 2001 üzemanyagot , AalD és Agip Tecsint kenőanyagot használtunk. Emi W --ától------------------ Ön szerint az alábbi autók közül melyik 3-hoz jár egy évig 3 féle ajándék biztosítás? ..... Természetesen mindegyikhez! Mert ha még idén vásárol egy NISSAN Micra, Almera vagy Primera gépkocsit, egy évig nem kell törődnie se a baleset-, se a gépjármű felelősség biztosítással. Sőt! A CASCO-t is ajándékba kapja, így, modelltől függően 85.000 - 250.000 forintot takaríthat meg. A hagyományosan biztonságos NISSAN-modellek közül tehát most ők hárman a biztos befutók. Szóval idén nemcsak a kényelmet biztosítjuk. Hanem az autóját is. ...4** Ajánlott kenőanyag: Mobil : www.nissan.hu Nissan. Ha egyszer beül, többé nem akar kiszállni.