Vasárnapi Hírek, 2000. július-december (16. évfolyam, 27-52. szám)

2000-11-19 / 47. szám

14. oldal ­ Megnyerő­ francia stílus Citroen köntösben Az extravagáns autók kedvelői körében koráb­ban megkülönböztetett fi­gyelem kísérte a Citroen­­modelleket. A különleges műszaki és formai megol­dásai sajátos egyénisé­get kölcsönöztek ennek a francia márkának. A 80-as években az autós divatot követve szolidabbá vál­tak a Citroënek. Az igazi átütő sikert a középka­tegóriában a Xsara hozta. A há­rom éve megjelent típusból ed­dig 888 ezret értékesítettek Eu­rópában és Amerikában. Most a sikeres modell megújított válto­zata került az üzletekbe. A ráncfelvarráson átesett új tí­pust gazdagabb felszereltség, markánsabb külső és korszerűbb motorkínálat jellemzi. A globális biztonság terén a Xsara, kategó­riájában az élenjáró autók közé tartozik. Az ABS és az elektroni­kus fékerőelosztó kitűnő a meg­erősített utastér, a négy légzsák pedig jó védelmet biztosítanak egy esetleges ütközéskor. Az új Xsara erős, tekintélyes, az eddiginél robosztusabb és mégis légies. Az új orr-rész kitű­nően illeszkedik a Citroen kíná­latába. A három hosszanti éllel tagolt motorháztetővel harmoni­kusan belesimul a szembetűnő Citroën-emblémával díszített hű­tőrácsba. A fényszórók csiszolt üvegborítást kaptak, teljesítmé­nyük a korábbihoz képest 20 szá­zalékkal nagyobb, és az új lám­pák magukban foglalják a köd­fényszórókat is. A stílus légies elemei a Xsara kiegyensúlyozott megjelenéséhez járulnak hozzá, míg a visszafogottabbra alakított farrész a gépkocsi eleganciáját erősíti. Az erőteljes megjelenést a 15 colos kerekek és a szélesebb sárvédők is hangsúlyozzák. Az utastér is megújult, ezáltal még kifinomultabb környezet­ben valódi Citroen kényelmet nyújt. Az exclusive változatok eleganciáját növeli a faberakás, amely számos helyen megjele­nik, például az ablakemelők és a szivargyújtók körül és fadíszí­tést kapott a hamutartófedél, a kesztyűtartó és a sebességváltó kar gombja is. A biztonságra is megkülön­böztetett figyelmet fordítottak a Xsara konstruktőrei. Az utastér erősebb lett és a legszigorúbb európai ütközési tesztek köve­telményeinek is megfelel. Mind­ezt a már meglévő biztonsági elemek megerősítésével, illetve új merevítő elemek beépítésével érték el. A gépkocsi elejére olyan speciális elemek kerültek, amelyek segítenek abban, hogy ütközés esetén a motor és sebes­ségváltó egység a „bölcsőben” maradjon. Az új Xsarán négy el­ső légzsák védi a vezetőt és a mellette utazót. Ezek két foko­zatban oldanak ki az ütközés erejétől függően. Baleset esetén a gépkocsi kigyulladásának megakadályozása végett a mo­torháztető alatt található kap­csoló automatikusan megszakít­ja a tüzelőanyag-ellátást, ezután pedig bekapcsolódnak a vészvil­­logók, hogy figyelmeztessék a többi közlekedőt is a veszélyre. Lopás és feltörés ellen is átlagon felüli védelemmel rendelkezik az új típus. Érdekesség, hogy 20 km-es sebesség elérésekor a cso­magtér ajtaja automatikusan záródik, és akkor is zárva ma­rad, ha a jármű a forgalomban megállni kényszerül. Ez a funk­ció garantálja a csomagtérben szállított tárgyak biztonságát. A Citroen új modelljét négyfé­le benzines és két dízelmotorral kínálják. Külön is említésre méltó az új 1,6 literes motor, melynek teljesítménye 110 ló­erő, kitűnő nyomatékkal rendel­kezik, és ami szintén fontos, 20 százalékkal kevesebb üzem­anyagot fogyaszt, mint a koráb­bi, 1,8 literes motor. A 2000 köb­centis, 137 lóerős erőforrás is új a kínálatban. Jellemzői között meg kell említeni, hogy már ala­csony fordulatszámon jelentős teljesítményre képes és dinami­kai tulajdonságai is nagyon jók. Természetesen szerepel a kíná­latban a már jól ismert 71 lóerős szívó dízelmotor, és a 2000 köb­centis HDI turbódízel. A Citroennél az új típus nö­vekvő sikerére számítanak, en­nek megfelelően a következő év­ben naponta 1220 Xsara típusú gépkocsi gördül le a gyártószala­gokról. Az eddig értékesített mo­dellek 40 százaléka dízelüzemű volt és 72 százalékát pedig ex­portálták. A gyáriak szerint ezek a számok várhatóan a jövőben is hasonlóképpen alakulnak. Ami pedig az árakat illeti, az 1400 köbcentis kivitel, ami egyébként 75 lóerős, 2 millió 790 ezer forintba kerül. A legmaga­sabb felszereltségű 2 literes 137 lóerős változat pedig 4 millió 370 ezer forint. P. Cs. A megújult Citroen Xsara megőrizte alapvető formai elemeit, de a markáns orrkiképzés, az új fényszórók még vonzóbbá tették CITROEN Moteur 1.616V TUSIM Az 1.6 literes motor 110 lóerejével és nyomatékával érdemel figyelmet Az utastér elemeit is újrarajzolták a dizájnerek Autó 2000. november 19 Siker: Alfa Romeo 147 Minden évben az Év Autója Díj odaítélése rendkívül ran­gos eseménynek számít, így volt ez az idén is, ahol na­gyon szoros küzdelem alakult ki az első három helyen. Végül a tekintélyes nemzetközi szakzsűri döntése alap­ján a megtisztelő év autója címet az Alfa Romeo 147-es nyerte 238 ponttal.­ ­ Mindössze három ponttal ka­pott kevesebbet a Ford újdonsá­ga, a Mondeo. A harmadik hely­re a Toyota Prius került 229 ponttal. Az Audi A2-es 184 pon­tot ért el, a Mercedes C 164-et az Opel Corsa 133-at, a Volvo S60/V70-es 92-t, a Chrysler 74- et a, a Peugeot 607-es 43-at, és tizedik helyre került a Citroen Picasso-modellje 8 ponttal. * Az Alfa 147, ez az új, kicsiségé­ben is óriási autó, amely mind a kikapcsolódással felérő vezetés, mind az utazás öröme terén mindazt nyújtja, ami a legújabb generációs Alfa-modelleket oly sikeressé tette. Németország legnagyobb elismerését, az „Arany Kormánykerék 2000” Díjat nyerte el. A rendkívül tekintélyes díjat a napokban Berlinben, a nem­zetközi hírű Tempelhof repülő­tér egyik hangárjában, a német autóipar, kereskedelem, kultú­ra, sport és politika képvisele­tében megjelent több mint 500 személy - közöttük a világ leg­jelentősebb autógyárainak el­sőszámú vezetői (a Volkswa­gentől Piech, a Fordtól Nasser, a Daimler-Chrysler részéről Schremp úr - részvételével megrendezett fogadáson Ró­bertek Testőre, a Fiat autó ve­zérigazgatója vette át. Az ünnepélyes eseményt, amelynek keretében a Fiat-cso­port négy alkalommal is - 1993- ban a Punto, 1995-ben a Brava és az Alfa Romeo GTV, 1999- ben pedig a Lancia Lybra okán - elismerésben részesült,, az Európában legnépszerűbb, kb. 2 millió 600 ezres példány­számban megjelenő, több mint 10 milliós olvasótáborral büsz­kélkedő vasárnapi folyóirat, a Bild am Sonntag immár 25 éve rendszeresen megrendezi. Az arany kormánykerék dí­jat négy különböző gépkocsi kategória, valamint egy, az au­tógyártás terén különlegesen ki­váló munkát végzett manager kaphatja meg. A zsűriben szak- és általános újságírók, Formula-1-es és rali­versenyzők, valamint az autó­záshoz valamilyen formában kötődő, a gépkocsit szenvedé­lyesen szerető, s magas fokon hozzáértő személyiségek nyilvá­nítanak véleményt. A díjra felterjesztett gépkocsi­kat mindannyian igen konkrét szempontok - stílus, motor- és meghajtás, vezetési komfortér­zet, ár/minőség viszony, ergonó­miai meggondolásokat tükröző részletmegoldások, utazás során nyújtott kényelem, biztonság, üzemanyag-fogyasztás és kör­nyezetbarátság - alapján rang­sorolják. A kompakt karosszériás kate­góriában díjat nyert Alfa 147 az Audi A2-t és az Opel Corsát uta­sította maga mögé. Erő, sportosság és dinamika jellemzi az új Alfa Romeót Az oldalt Puskás Csaba szerkeszti A tesztautókhoz Agip RF 2001 üzemanyagot , AalD és Agip Tecsint kenőanyagot használtunk. Emi W --ától------------------­ Ön szerint az alábbi autók közül melyik 3-hoz jár egy évig 3 féle ajándék biztosítás? ..... Természetesen mindegyikhez! Mert ha még idén vásárol egy NISSAN Micra, Almera vagy Primera gépkocsit, egy évig nem kell törődnie se a baleset-, se a gépjármű felelősség biztosítással. Sőt! A CASCO-t is ajándékba kapja, így, modelltől függően 85.000 - 250.000 forintot takaríthat meg. A hagyományosan biztonságos NISSAN-modellek közül tehát most ők hárman a biztos befutók. Szóval idén nemcsak a kényelmet biztosítjuk. Hanem az autóját is. ...4** Ajánlott kenőanyag: Mobil : www.nissan.hu Nissan. Ha egyszer beül, többé nem akar kiszállni.

Next