Viața Nouă, ianuarie-martie 1970 (Anul 26, nr. 7793-7866)

1970-03-28 / nr. 7864

Organ al Comitetului județean Galați al P.C.R. și al Consiliului popular județean ANUL XXVI — Nr. 7854 SÎMBATA 28 MARTIE 1970 6 PAGINI — 30 BANI IN CUPRINSUL ZIARULUI ■ Darea de seamă cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România în anul 1969, prezentată de tovarășul Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe (pag. III—IV) ȘCOALA (pag. V) ROMA. Mariana Bumar a prezentat lista noului cabinet Situația din Cambodgia Declarația M.A.E. al R.P. Chineze Relații comerciale normale: un imperativ al realității (pag. Vi) PLENARA CONSILIULUI NATIONAL AL FRONTULUI UNITATII SOCIALISTE In ziua de 27 martie a.c., sub președenția tovarășului Nicolae Ceaușescu, au avut loc lucrările plenarei Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. Plenara a dezbătut modul în care s-au rezolvat propunerile făcute de către cetățeni în campania electorală din ianuariemartie 1969, precum și activitatea depusă pînă acum de consiliile Frontului Unității Socialiste și principalele sarcini ce le revin în anul 1970. Plenara a aprobat materialele prezentate in aceste probleme și programul de activitate al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste. dar Plenara a dezbătut și a aproactivitatea internațională desfășurată de Frontul Unității Socialiste, precum și planul relațiilor externe pe anul 1970. Plenara a adoptat textul documentului „Cu privire la securitatea europeană”, care se dă publicității. Plenara a hotărît ca tovarășii Gheorghe Apostol și Constantin Mateescu, care au făcut parte din Biroul Executiv și din Consiliul Național al Frontului Unității Socialiste, ca reprezentanți ai Uniunii Generale a Sindicatelor din România, respectiv ai Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum, să fie eliberați din aceste funcții ca urmare a schimbărilor intervenite în conducerea acestor organizații. Plenaru a ales ca membri ai Consiliului Național și ai Biroului Executiv al Frontului Unității Socialiste pe tovarășii : Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv al Prezidiului Permanent și secretar al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Naționale Cooperativelor Agricole de Producție, Florian Dănălache, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Uniunii Generale a Sindicatelor din România, Valerian Popescu, președintele Uniunii Societăților de Științe Medicale și Dumitru Bejan, președintele Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum. De asemenea, plenara a ales ca membru al Consiliului Național pe tovarășul Traian Dudaș, președintele Consiliului județean Mehedinți al Frontului Unității Socialiste. La dezbaterile din plenară au luat cuvîntul tovarășii : Nicolae Tăbîrcă, Coriolan Pop, Carol Király, Zaharia Stancu, Aurelia Dănilă, Gheorghe Paloș, Constantin Petre, Dumitru Toma, Carol Gollnez, Ion Mărgineanu, Constantin Dumitrescu și Damian Ascanio. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. CUVÎNTAREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU Tovarăși, Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste a dezbătut probleme de mare actualitate. Toți membrii Consiliului care au luat cuvîntul aici au evidențiat preocupările consiliilor județene, orășenești și comunale pentru rezolvarea propunerilor oamenilor muncii făcute în timpul campaniei electorale precum și, în general, pentru rezolvarea diferitelor sesizări și propuneri adresate curent de oamenii muncii consiliilor Frontului, diferitelor organisme ale statului. Trebuie să spunem, că, intr-adevăr, în perioada care a trecut de la alegeri a existat o mai intensă preocupare pentru rezolvarea acestor probleme, pentru soluționarea chestiunilor de muncă și viață care îi privesc nemijlocit pe cetățeni, precum și a problemelor de ordin gospodăresc-edilitar. După cum au arătat mai toți vorbitorii, cu deosebire în domeniul gospodăresc-edilitar s-au realizat multe lucruri bune — deși trebuie spus că mai avem mult de muncit pentru a asigura ca orașele și comunele patriei să fie bine întreținute și gospodărite. Paralel cu rezultatele bune pe care le-am obținut, în acest domeniu mai persistă destule neajunsuri. Unele consilii ale Frontului, cât și unele consilii populare nu se îngrijesc cu toată atenția ca mijloacele pe care le au la dispoziție să fie folosite cu rezultate maxime în ridicarea nivelului edilitar-gospodăresc al orașelor și comunelor, în crearea unor condiții de viață tot mai bune ale cetățenilor patriei noastre. De asemenea, după cum s-a subliniat aici, nu toți deputații acordă atenția cuvenită problemelor ridicate în întîlnirile avute cu cetățenii. Trebuie să atragem atenția tuturor deputaților — atît celor ai Marii Adunări Naționale, cit și ai consiliilor populare — să se preocupe in mai mare măsură de rezolvarea problemelor ridicate de alegători. Desigur, sînt probleme care nu-și pot găsi o rezolvare rapidă , dar chiar și în acest caz cetățenii trebuie să primească răspuns, arătîndu-li-se ce se poate și ce nu se poate soluționa, explicîndu-li-se cu argumente cauzele, motivele. Numai așa oamenii muncii simt în mod concret că organele statului, organismele Frontului Unității Socialiste se preocupă cu adevărat de problemele lor. Acolo unde nu condițiuni pentru există încă rezolvarea propunerilor făcute sau cînd problemele ridicate sînt neîntemeiate, trebuie date explicații pline de răbdare cetățenilor, procedînd astfel, vom avea de cîștigat din toate punctele de vedere. Așa cum am mai spus și în alte împrejurări, organele noastre de stat și organele Frontului Unității Socialiste precum și organele de partid și organizațiile de masă— au ca datorie fundamentală să se ocupe permanent de soluționarea problemelor ridicate de cetățeni. Activiștii organelor de stat, de partid și ai organizațiilor obștești — deci și ai consiliilor Frontului Unității Socialiste — trebuie să înțeleagă că sunt chemați să servească prin întreaga lor activitate, interesele cetățenilor. Numai în măsura în care își îndeplinesc cu răspundere și consecvență aceste atribuțiuni ei se bucură de încrederea cetățenilor. Numai astfel ei vor reuși să unească elanul și energia tuturor cetățenilor în înfăptuirea sarcinilor privind dezvoltarea societății, ridicarea nivelului de viață și de civilizație al orașelor și satelor patriei noastre socialiste. In această ordine de idei, aș dori să mă refer la necesitatea ca deputații Marii Adunări Naționale să prezinte în mod mai organizat dări de seamă" în fața alegătorilor. Cred că ar fi bine să ne gindim ca, în cursul lunilor maiiunie să aibă loc asemenea întîlniri în întreaga țară. Cu acest prilej să se dezbată atît problemele legate de activitatea deputaților, modul de rezolvare a problemelor ridicate de alegători, cât, mai cu seamă, problemele hotărîte de ultima plenară a Comitetului Central al partidului privind dezvoltarea ■agricultu [UNK]rii, precum și hotărîrile Marii Adunări Naționale privind calitatea produselor, organizarea și disciplina muncii. Este necesar ca înseși Consiliile Frontului să exercite un control mai operativ asupra felului în care deputații mențin contactele cu alegătorii, îi informează asupra activității lor și asupra problemelor generale, rezolvă problemele pe care le ridică cetățenii. In Frontul Unității Socialiste sunt prezente toate organizațiile obștești , de aceea este necesar ca în consiliile Frontului să se dezbată modul în care aceste organizații participă la înfăptuirea programului adoptat în comun, a programului cu care ne-am prezentat în alegeri în fața poporului, realizarea politicii partidului și statului. In această privință, cred că atît Consiliul Național, cit și consiliile județene au făcut încă destul de puțin. In planul de măsuri al Consiliului Național există unele prevederi în această privință ; cred că trebuie să ne propunem să dăm mai multă viață consiliilor, să facem ca ele să aibă un rol mai mare în coordonarea activității organizațiilor componente. Aici s-a considerat că o problemă importantă este creșterea contribuției uniunilor de scriitori, artiști plastici și compozitori la munca de educare, îndeosebi a tineretului. Mi-a făcut plăcere să ascult că Uniunea Scriitorilor a început să întreprindă unele acțiuni în această direcție. Sperăm că începutul bun care s-a făcut — și care constituie, poate, o revenire la unele obiceiuri bune din trecut, în mod nejustificat uitate — va fi dus mai departe. Este necesar să se încetățenească în activitatea Uniunii Scriitorilor și a celorlalte uniuni ca o metodă permanentă întărirea contactului cu cititorii, cu beneficiarii operelor, cu cetățenii Desigur, în cadrul acțiunilor de care s-a vorbit, artiștii vor citi sau vor prezenta cetățenilor operele lor, dar cu această ocazie ei vor trebui să asculte și ce spun cititorii. Din aceasta va ieși ceva util atît pentru public, cit și pentru creatori. In felul acesta cititorii, ascultătorii, spectatorii vor primi din partea uniunilor de creație sprijin, astfel încât să poată înțelege mai bine operele. In același timp însă și scriitorii, artiștii, oamenii de creație în general vor înțelege mai bine aspirațiile și dorințele publicului pentru a putea crea lucrări care să corespundă dorințelor și năzuințelor cetățenilor patriei noastre. Deci din strîngerea acestui contact are de cîștigat pină la urmă societatea noastră socialistă, arta și cultura, oamenii de creație, cetățenii patriei. S-a vorbit despre activitatea Uniunii Arhitecților. Cred că una din recomandările pe care Consiliul Național trebuie să le facă Uniunii Arhitecților este aceea de a asigura ca în fiecare județ să existe cîțiva arhitecți ; oricîte eforturi ar depune Uniunea Arhitecților din București, ea nu poate înlocui ceea ce pot face arhitecții care trăiesc și muncesc în județe. Sînt de acord ca județele să se adreseze Uniunii Arhitecților, urmînd ca aceasta să organizeze trimiterea pe teren a unor echipe din care să facă parte — în afara arhitecților — cadre din învățămînt și din institute. Aceste echipe să ajute organele locale în definitivarea sistematizării și în proiectare. Eu cred că, într-adevăr, Uniunea ar putea crea grupe de arhitecți pentru județele care n-au institute puternice , aceste grupe să aibă oarecum o răspundere permanentă, acordînd județelor un sprijin, un ajutor sistematic. Acesta ar fi un lucru bun. Sunt însă și alte probleme, tovarăși, care merită să facă obiectul discuțiilor în cadrul consiliului nostru , cred că organizațiile care fac parte din Consiliul Național, cit și biroul Comitetului Executiv se vor gîndi să lărgească tematica dezbaterilor. Ar fi bine dacă la ordinea de zi s-ar pune măsurile ce trebuie luate de către Consiliul Național al Frontului pentru înfăptuirea celor două programe adoptate recent de Comitetul Central în domeniul agriculturii. Trebuie să avem în vedere că în cursul următoarelor luni se va definitiva planul cincinal , ținînd seama că el privește toate sferele de activitate ale societății noastre, este normal ca Consiliul Național să-și spună părerea, să-și aducă contribuții la definitivarea lui. Sunt și alte probleme care, puse în dezbaterea Consiliului, cu participarea reprezentanților tuturor categoriilor sociale, ai tuturor organizațiilor obștești, vor putea fi soluționate în mai bune condițiuni, corespunzător cerințelor dezvoltării continue a societății noastre socialiste. Aceasta este, de altfel, una din rațiunile creării Frontului Unității Socialiste. Prin participarea mai activă, organizată, a tuturor categoriilor sociale, tuturor organizațiilor obștești , la elaborarea politicii interne și externe a partidului nostru, să asigurăm adeziunea largă a întregului popor opera de edificare a socialislmului, la politica externă, de apărare a păcii, dusă de statul român ! Totodată, activitatea Frontului este și o cale eficace de atragere a maselor largi populare la viața politică și socială a țării. In felul acesta, democrația noastră socialistă devine tot mai efectivă și tot mai eficientă. Prin participarea tot mai vie a organizațiilor obștești, a reprezentanților tuturor categoriilor sociale, a maselor înseși la întreaga politică a partidului și statului facem pași înainte în perfecționarea democrației noastre socialiste , parte componentă, inseparabilă a edificării societății socialiste multilateral dezvoltate față de ce cred că trebuie să ne gîndim mai serios la perfecționarea muncii consiliilor Frontului Unității Socialiste, începînd chiar cu munca Consiliului Național. In ce privește problemele internaționale, după cum a reieșit din informarea prezentată aici, în perioada care a trecut biroul executiv a desfășurat o activitate importantă, stabilind legături cu o serie de organizații similare din țările socialiste, cu organizații din țările în curs de dezvoltare ,cu mișcări de eliberare națională și cu alte organizații și partide din țările capitaliste. Pornind de la interdependența dintre politica noastră internă și externă, este necesar ca Frontul să acționeze cu și mai multă fermitate pentru a contribui la realizarea liniilor generale ale politicii externe a țării noastre — politică de colaborare cu țările socialiste, cu toate țările lumii, în interesul progresului, al mai bunei cunoașteri reciproce, al dezvoltării relațiilor tehnico-științifice și culturale intre popoare, pentru , victoria cauzei păcii și socialismului in lume. Hotărârea plenarei noastre de a se intensifica legăturile cu toate organizațiile politice și de altă natură din Europa, în vederea conlucrării pentru realizarea securității europene, este în deplină concordanță cu politica Partidului Comunist Român și a guvernului, cu năzuințele națiunii noastre socialiste. Este necesar ca Frontul Unității Socialiste să acționeze mai intens în această direcție, să inițieze acțiuni, dialoguri cu diferite partide politice și organizații care se pronunța pentru securitatea europeană, pentru relații de colaborare intre statele europene. aceasta, Frontul Unității Prin Socialiste își va putea aduce contribuția la găsirea căilor celor mai potrivite pentru realizarea conferinței statelor europene, pentru înfăptuirea securității pe continentul nostru. Totodată, este necesar să se intensifice legăturile cu mișcările de eliberare națională, cu organizațiile și partidele politice din țările în curs de dezvoltare, cu toate mișcările antiimperialiste, contribuind și pe această cale la întărirea solidarității poporului nostru cu popoarele care luptă împotriva imperialismului, pentru eliberare națională și socială, pentru dezvoltare independentă, fără nici un amestec din afară. Apreciez că există toate condițiunile ca Frontul Unității Socialiste, biroul executiv, tovarășii care se ocupă efectiv de relațiile internaționale să facă mai mult ca până acum în acest domeniu. De asemenea, tovarăși, din tot ce s-a spus aici putem trage concluzia că, pe baza experienței pe care am cîștigat-o intr-un an și jumătate de la formarea Frontului Unității Socialiste și a consiliilor, trebuie să acționăm în continuare ca aceste organisme îndeplinească în condiții să-și tot mai bune rolul de a contribui la realizarea unei unități tot mai depline a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, a întregii națiuni socialiste, în lupta pentru înfăptuirea programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului, pentru înfăptuirea societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Cu aceasta, aș dori să închei lucrările plenarei noastre, unind tuturor tovarășilor succes în activitatea lor. Vă rog să transmiteți tuturor consiliilor Frontului Unității Socialiste și organizațiilor care fac parte din el, deci tuturor cetățenilor din județele dumneavoastră, urări de noi succese în activitatea viitoare și multă sănătate. (Cuvîntarea a fost subliniată în repetate rînduri cu puternice aplauze). Cu privire la securitatea europeana Consiliul Național al Frontului Unității Socialiste a examinat și aprobat în ședința plenară din 27 martie a.c. activitatea desfășurată în anul 1969 de către Biroul său Executiv, precum și proiectul planului pentru anul 1970 in domeniul relațiilor internaționale. Consiliul Național consideră că una dintre principalele probleme care preocupă astăzi popoarele Europei este instaurarea securității pe acest continent. Opinia publică europeană, tot mai multe organizații politice, profesionale, personalități de prestigiu ale vieții publice, culturale artistice etc., mase largi de oameni ai muncii din toate țările continentului, împărtășesc mereu mai intens această convingere și apreciază că este imperios necesar să se statornicească fără întârziere un climat de pace, favorabil dezvoltării cooperării multilaterale între popoarele europene. Soluționarea problemei securității europene reprezintă o etapă de cea mai mare importanță pe calea promovării co- existenței pașnice între toate țările planetei noastre."Consiliul Național dă o înaltă prețuire acțiunilor întreprinse în această direcție de Partidul Comunist Român și Guvernul Republicii Socialiste România în spiritul Declarației Consfătuirii de la București din anul 1966 și Apelului de la Budapesta ale Comitetului Consultativ al a Statelor participante la Tratatul de la Varșovia. Consiliul Național consideră că se dezvoltă în tot mai mare măsură condițiile necesare pentru convocarea conferinței statelor europene în problema securității. Avînd convingerea că securitatea este cauza comună a tuturor popoarelor, fie ele mari sau mici. Consiliul Național este de părere că atît in fazele pregătitoare ale conferinței cit și în etapele următoare, la discutarea și rezolvarea acestei probleme trebuie să participe, cu drepturi deplin egale, reprezentanții autorizați ai tuturor țărilor interesate, fie că aparțin sau nu unor blocuri militare sau participă la alte aranjamente bi sau multilaterale. De asemenea, Consiliul este încredințat că atît în perioada premergătoare, cit și în cursul desfășurării conferinței, vor fi examinate cu atenție toate propunerile constructive, care se vor dovedi utile cauzei înțelegerii și securității statelor europene. In temeiul concluziilor desprinse din dezbaterile care au avut loc, ținind seama de obiectivele sale programatice și de necesitatea de a aduce contribuția sa la organizarea conferinței pentru statornicirea securității în Europa, Consiliul Național al Frontului Unității Socialiste : — însărcinează Biroul Executiv să acționeze pentru stabilirea și dezvoltarea de relații cu formații politice similare Frontului, partide politice, organizații sociale, culturale și științifice, reprezentanți ai parlamentelor și personalități din toate sectoarele vieții sociale din țările Europei, care pot fi interesate in pregătirea conferinței guvernelor, continentului consacrată soluționării problemelor securității europene ; — recomandă organizațiilor de masă, obștești și profesionale, uniunilor culturale și științifice care fac parte din Frontul Unității Socialiste să stabilească și să intensifice relațiile lor cu organizațiile, asociațiile, uniunile obștești, culturale și științifice, din toate țările Europei, care militează sau doresc să acționeze pentru mobilizarea celor mai largi cercuri ale opiniei publice, a parlamentelor și guvernelor în vederea organizării conferinței pentru securitatea europeană. Consiliul Național al Frontului Unității Socialiste este pe deplin convins că Poporul Român își va aduce și pe viitor contribuția sa la promovarea cooperării între toate țările, la statornicirea securității în Europa, în întreaga lume. CONSILIUL NAȚIONAL AL FRONTULUI UNITĂȚII SOCIALISTE DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NATIUNAIF B Hin K Ji -'Si w »* I Cea de-a treia zi a lucrărilor sesiunii Marii Adunări Naționale a fost consacrată dezbaterii politicii internaționale a Republicii Socialiste România. In sală se aflau deputații marelui sfat al țării, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale și organizații obștești, activiști de partid și de stat, personalități ale vieții economice, științifice și culturale, ziariști. Printre invitați se aflau șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București și numeroși corespondenți ai presei străine. Deputații și invitații au întîmpinat cu vii și puternice aplauze pe conducătorii partidului și statului, tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Mie Verdeț, Maxim Bergheanu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vibu, tele Deschizînd lucrările, președintarii Adunări Naționale, Ștefan Voitec, a dat cuvîntul deputatului Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, care a prezentat Darea de seamă cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România în anul 1969. La dezbaterea generală au luat cuvîntul deputații : Mihai Dalea, președintele Comisiei pentru politica externă a Marii Adunări Naționale, Gheorghe Roșu, prim-secretar al Comitetului județean Bacău al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, Stanciu Stoian, secretar general al Ligii române de prietenie cu popoarele din Asia și Africa, Mihail Lupșan, maistru la Combinatul siderurgic din Reșița, general-locotenent Ion Coman, adjunct al ministrului forțelor armate, Eduard Eisenburger, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană, Ion Ursu, președintele Comitetului de stat pentru energie nucleară, Ștefan Peterfi, vicepreședinte al Consiliului de Stat, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate maghiară, Ion Spătărelu, președintele Cooperativei agricole de producție „Gheorghe Doja", Ialomița, Ion Dumitrescu, județul președintele Uniunii Compozitorilor, și Maria Groza, vicepreședinte al Marii Adunări Naționale, vicepreședintă a Consiliului Național al Femeilor. In numele Biroului M.A.N. tovarășul Ștefan Voitec a propus apoi adoptarea unei hotărîri a Marii Adunări Naționale cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România în anul 1969, hotărîre care a fost examinată și însușită de Comisia pentru politică externă a M.A.N. Marea Adunare Națională a Republicii Socialiste România, a aprobat în unanimitate, prin vot deschis, hotărirea cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România in anul 1969. Deputații supremului for al țării, invitații, aplaudă îndelung manifestînd aprobarea deplină, adeziunea integrală a poporului la politica externă a Republicii Socialiste România, politică ce corespunde pe deplin intereselor și năzuințelor națiunii noastre socialiste. La amiază, lucrările sesiunii s-au întrerupt urmînd ca următoarea ședință plenară a sesiunii a patra a celei de-a șasea legislaturi a Marii Adunări Naționale să fie anunțată din timp. Președintele Marii Adunări Naționale, Ștefan Voitec, a anunțat că, potrivit principiului sesiunilor deschise, lucrările vor continua în comisiile permanente. (Agerpres) HOTĂRIREA Marii Adunări Naționale cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România Marea Adunare Națională, dezbătînd darea de seamă prezentată de ministrul afacerilor externe cu privire la activitatea internațională desfășurată de Republica Socialistă România în anul 1969. HOTĂRĂȘTE: Aprobă linia politică externă și activitatea internațională a Republicii Socialiste România desfășurată în anul 1989 . Reafirmă hotărîrea Republicii Socialiste România de a promova și în viitor, în politica sa externă, întărirea și dezvoltarea prieteniei, alianței și cooperării multilaterale cu toate țările socialiste, extinderea colaborării cu toate statele, fără deosebire de orinduire socială — pe baza principiilor suveranității și independenței naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc , sprijinirea luptei popoarelor aflate sub dominația colonială și lărgirea relațiilor de colaborare cu tinerele state independente pentru dezvoltarea lor liberă, de sine stătătoare, asigurarea unui climat de pace și securitate în Europa și în lume, întărirea unității și solidarității cu forțele antiimperialiste ale contemporaneității, însărcinează Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România să ia toate măsurile pentru înfăptuirea acestei politici. CU FLAN1IL TRIMESTRIAL INDEPLINIT Fabrica de ulei Galați Alături de alte colective de muncă și cel al Fabricii de ulei Galați a raportat îndeplinirea planului producției globale și marfă pe primul trimestru al anului, cu cinci zile mai devreme. Drept urmare, conform calculelor preliminarii, pînă la sfîrșitul trimestrului se va obține o producție globală și marfă peste prevederile planului în valoare de 2 242 000 lei, ceea ce, din punct de vedere fizic, echivalează cu 230 tone ulei comestibil. De menționat că sporul de producție depășește cu mult angajamentul luat de colectivul de muncă al fabricii în cadrul întrecerii socialiste. Așa după cum ne-a precizat tovarășul Veniamin Găiduț, directorul unității, aceste rezultate sunt legate în mod direct de o mai bună organizare a locurilor de producție, de folosirea cu maximum de randament a capacității utilajelor și a forței de muncă. I. f. L nr. 1 Galați are nevoie de mai mult sprijin Consecvența cu care întreprinderea de industrie locală nr. 1 Galați s-a situat și continuă să se situeze printre puținele unități ale județului nostru care nu reușesc să-și îndeplinească în mod ritmic sarcinile de producție și angajamentele luate în întrecerea socialistă dovedește din capul locului existența în această unitate a unor serioase deficiențe în ceea ce privește organizarea în ansamblu a producției, lipsa de preocupare și de răspundere a unor cadre de conducere privind crearea condițiilor necesare înfăptuirii sarcinilor la care este chemată să răspundă industria locală. Faptul că în perioada 1 ianuarie - 20 martie a.c. producția globală industrială a fost realizată numai în proporție de 94,3 la sută, producția marfă în proporție de 96,3 la sută, iar producția marfă vîndută și încasată, față de planul trimestrial, doar în procent de 83,2 la sută, vine să întărească afirmațiile noastre și scoate în același timp în evidență că în locul redresării așteptate a activității, întreprinderea accentuează din ce în ce mai mult rămînerile in urmă. De altfel in primele două decade ale lunii martie planul producției globale și marfă a fost realizat numai în procent de 87,7 și respectiv 82,1 la sută. Pentru a primi un răspuns la multiplele probleme ce se ridică în legătură cu îndeplinirea sarcinilor de plan în această întreprindere, am purtat recent o discuție cu cîteva cadre cu munci de răspundere din unitate, urmărind să aflăm în primul rînd cauzele care au determinat situația de față și măsurile întreprinse în vederea aducerii cât mai rapide pe linia de plutire a activității unității. — Aprovizionarea cu materii și materiale, ne spune tovarășul Ștefan Mușunoiu directorul în GH. LUPOAE (Continuare în pag. a II-a) La S. N. O. Premieră industrială Ieri, la Șantierul naval din Galați au luat sfîrșit probele tehnologice generale ale unei noi mașini automate de tăiat și debitat tablă navală direct după planuri. Noua mașină automată, întrunind caracteristici tehnice superioare, va conduce la creșterea potențialului de croire. Mașina poartă denumirea „Contor" și începutul în procesul de fabricație îl face prin tăierea și debitarea părților metalice pentru navele mineralier nr. 5 și nr. 6.