Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-08-02 / nr. 7973

Pag. a 2-a Dunărea Galați pe locul III in turneul internațional de scrimă de la Skoplje Intre 24 și 27 iulie a.c. a avut loc la Skoplje (R.S.F. Iugoslavia) un turneu internațional de scrimă la care a participat și un grup de sportivi de la Clubul sportiv municipal Dunărea Galați. Pentru a cunoaște cîteva amănunte de la această însemnată confruntare sportivă internațională am solicitat tov. Vasile Ștefan, vicepreședinte al Clubului Dunărea să ne relateze cîteva aspecte desprinse cu această ocazie.  Ce echipe au participat la acest turneu ? — Turneul de spadă rezervat echipelor masculine - a reunit la start formațiile Lokomotiv Karlovy-Vary (R. S. Cehoslovacă), Universitatea Columbia (S.U.A.), Rabotnicski Skopije (R.S.F. Iugoslavia) și Dunărea Galați. Au mai participat selecționatele orașelor Belgrad, Zagreb, Sombor și Subotița. In total au fost înscriși în foile de concurs 42 de spadasini. Care a fost sistemul de desfășurare al competiției și cum s-au comportat reprezentanții noștri ? — La spadă cei 42 de participanți au fost repartizați în 6 grupe. In primele două tururi reprezentanții clubului nostru s-au comportat bine reușind să ajungă în turul III și apoi în finală. Aici, cu toată lipsa de experiență, au reușit să ocupe două locuri onorabile într-o companie foarte valoroasă : Viorel Ștefănescu (proaspăt campion național de juniori) s-a clasat pe locul V, iar Pavel Irimia a ocupat locul VI. Pe echipe, Dunărea Galați a ocupat locul 3 după Rabotnicski Skoplje (cîștigătoarea turneului de spadă) și Lokomotiv Karlovy-Vary clasată pe locul secund. Ce ne puteți spune despre întrecerea fetelor ? — La turneul de floretă fete au luat startul 16 participante. Sportivele noastre - Ligia Ghițescu și Anicuța Ghițu — copleșite de emoția marilor competiții au fost eliminate în turul II. Concursul a fost cîștigat de iugoslava Eftimiad îs. — Alte impresii ? In primul rînd vreau să subliniez căldura cu care mica noastră delegație a fost înconjurată de organizatori. De altfel, aceștia s-au străduit și au reușit din toate punctele de vedere, să ne facă șederea la Skoplje cit mai plăcută. Am fost înconjurați cu multă simpatie și de către iubitorii sportului din oraș. Acest turneu internațional a constituit un reușit schimb de experiență și a prilejuit afirmarea unor tineri foarte talentați printre care și reprezentantul nostru Viorel Ștefănescu apreciat de specialiștii prezenți aici ca fiind capabil de mari performanțe în viitor. Discuție consemnată de V. IONESCU Recent s-au desfășurat întrecerile etapei municipale a campionatului național al juniorilor la caiac-canoe. Cu această ocazie, în majoritatea probelor disputate au fost obținute rezultate remarcabile, fapt care confirmă forma bună în care se află tinerii canotori gălățeni înaintea finalelor naționale care se vor desfășura intre 13 — 16 august la Snagov. Iată cîteva dintre rezultatele tehnice înregistrate : JUNIORI II. Băieți : K 1-500 m ; 1. Marin Potîrniche (Ancora) ; 2. 1. Ivanov (Dunărea) ; 3. Ștefan Afanase (Ancora): K 2—500 m ; 1. Gheorghe Ceaușu — Ion Oșanu (Dunărea ; 2. 1. Totolici __ Marcel Felea (Ancora) ; 3. I. Achimfiev — Șt. Smolii (Ancora) ) 4 — 500 m : 1. Dunărea ) 2. Ancora. G 1—500 m : 1. Petrică Marcov (Dunărea); 2. Ilie Apetri (Ancora) ; 3. Ion Ariton (Ancora). C 2 — 500 m: 1. Gh. Petrencu — T. Cîșlăganu (Dunărea) ; 2. M. Galaniu — M. Dumitriu (Ancora) ; 3. 1. Scobrits — 1. Nicolae (Dunărea). FETE : K 1 — 500 m : 1. Mitrița Iordan (Ancora) ,• 2. P. Gâzi (Dunărea) ; 3. G. Decianu (Ancora). K 2 — 500 m : I. L. Mărcuș — G. Decianu . (Ancora) ; 2. M. Buceag — A Danea (Dunărea) ; 3. Mihăița — V. Niculescu — M. (Ancora); K 4 — 500 m ; 1. Ancora ; 2. Dunărea. JUNIORI I. Băieți : K 1 — 1 000 m : 1. D. Stamatescu (Dunărea) ; 2. Radu Damian (Ancora) ; 3. C. Bolea (Ancora). K 2 — 1 000 m : 1. P. Vasilache — Iordan Jelescu (Dunărea) ; 2. Iacob Ivanov — Hristu Mitrofan (Ancora) ; 3. V. Gheorghiu __ Petre Pavel (Ancora). K 4 — 1 000 m : 1. Ancora 2. Dunărea. C 1 - 1 000 m : I. C. Ceatraș (Ancora) ; 2. Ion Țurlică (Dunărea); 3. Gh. Mereuță (Ancora). C 2 — 1 000 m : 1. Enache Drăgan — Alexe Gheorghe (Ancora) ; 2. Tofan Gheorghe — Ion Neculae (Dunărea) ; 3. Gheorghe Borisov — A. Cheba (Ancora). K 1 — 5 000 m: 1. Gh. Baccela (Dunărea) ; 2. V. Dumitriu (Ancora) ; 3. N. Andronache (Ancora); K 2 — 5 000 m . A. Bazaracai — A. Pitule (Ancora) ; 2. 1. Toma — A. Luca (Dunărea) ; 3. A. Furtună — A. Dediu (Dunărea); D. CONSTANTIN Caiac - canoe Rezultate bune în Campionatul de juniori al municipiului Galați Aceștia sunt oamenii fluviului (Urmare din pag. I) cetățeni, a aduce necesarul de produse alimentare poșta. „Orașul de la Dunărire" n-a fost nici un moment izolat. Vitalitatea lui a fost Întreținută prin conjugate ale unor eforturi de oameni ca Eugen Negoiță, Federsev Cozma, Constantin Crețu, Radu Lazăr, care au arătat în acele zile la ce cote înalte se manifestă spiritul de solidaritate al marinarilor. Nu știu cind să fi fost solicitat transportul pe apă mai mult ca în primăvara asta. Și cu toate acestea am navigat „cu vint prielnic din pupa", cum spunem noi, ne relata tov. Dumitru Pătrăuceanu, inginerul șef al DNF „Navrom" Galați. Să asiguri pe primul semestru prestații suplimentare de aproape 3 milioane călători/kilometru, iar unele remorchere ca „Făurei", „Dorna", „Rodna", „Poiana Țapului" să efectueze peste plan intre 200 000 pina la un milion tone kilometri nu-i așa de simplu. „Nu-i simplu", dar nici greu, au ținut să dovedească marinarii. Și pentru asta remorcherul „Poiana Țapului", spre pildă, a aminat reparațiile curente și a rămas acolo in prima linie a muncii. Iarna prin gheață, iar primăvara tăindu-și drum sigur printre valuri, remorcherul a mărșăluit mereu. Comandantul Constantin Popescu atribuie succesul oamenilor din echipaj. Șeful mecanic Ionel Borșan pare surprins : „Ce mare lucru am făcut noi! Că remorcherul a circulat aveam datoria s-a „Datoria" - cuvîntul facem", sună luînd ceva din tăria omului, din voința lui, din caracterul șlefuit în preajma focului dogoritor din sala mașinilor. Fluviul cu neștiuta lui tarie, fluviul care oricînd poate să încurce și pe cel mai încercat navigator i-a apropiat pe oameni, le-a sădit în inimi neliniștea căutărilor, a întrebărilor, i-a învățat sâ anticipeze, să simtă încotrobat valurile. Cind se vorbește despre unul dintre cei mai tineri comandanți ai navelor de linie imediat se amintește numele lui Mircea Borovschi de pe „Rodna". Nu virita impune drept pildă, ci experimența ciștigată și stima echipajului. Aceștia sunt cîțiva dintre oamenii a căror identitate o certifică faptele lor, aceștia sunt oamenii fluviului care au preluat tradiția generațiilor de marinari care s-au rinduit de-a lungul celor 80 de ani de cind s-a înființat Societatea de navigație pe Dunăre. Cind astăzi zeul Neptun își va rosti alocuțiunea, cind serbarea și jocul marinăresc ne vor incinta ca nu toți anii de Ziua Marinei să știți că zîmbetul acela de satisfacție înflorit pe fețele marinarilor își are semnificația lui. Ei bucură pe marinari că sunt sărbătoriți, dar sunt mindri mai ales că de ziua lor au ridicat muncii un simbolic Mare Pavoaz. Imagine de la instalația de lansare a navelor la SNG. VIAȚA NOUA Succese, dar și rezerve, pe șantierul S.B.C. (filmare din pag. I) lor, preciza tovarășul ing. Gheorghe Lăscăteu, este neapărat nevoie să se urgenteze asigurarea de către beneficiar a cel puțin unuia din cele două poduri rulante de 125 tone forță de ridicare care mai sunt de montat. Din lipsa unei astfel de instalații nu putem să acționăm la montaj utilajele din strungăria de cilindri. De asemenea, lipsesc o serie de sorturi de țeavă, profile și armături care stînjenesc cursul execuției instalațiilor. In al doilea rînd, așa după cum sublinia inginerul Ștefan Prică, directorul grupului IV electrotehnic, în scopul creării condițiilor necesare începerii reglajelor și probelor încă din trimestrul IV a.c., este necesar să se urgenteze de către titularul de investiții achiziționarea aparaturii de protecție pentru stațiile de distribuție și să se soluționeze aprovizionarea cât mai urgentă cu cabluri de 6 și 10 kw și cabluri flexibile. Mai multe eforturi trebuie depuse apoi, de către șantierele I.C.M.S.G. în cadrul gospodăriei de apă a laminorului, la efectuarea subturnărilor unor utilaje pentru a se permite montarea aparaturii In această caselor și finisarea. ultimă problemă. Institutul de proiectări laminoare București va trebui să-și dea concursul, definitivind studiul fenomenului de tasare, după care să se poată executa recentrarea utilajelor. O altă problemă care merită luată in atenție de către factorii responsabili o constituie urgentarea pardoselilor, turnarea fundațiilor auxiliare și închiderea definitivă în scurt întregii hale, deoarece timp a vîntul, ploile și praful sunt elemente ce nu se admit in perioada finisărilor și probelor. Rezolvarea cet mai competentă a acestor aspecte - sens în care șantierele de construcții și beneficiarul, prin direcția de investiții, trebuie să acționeze cu promptitudine, va crea posibilitatea ca ritmul de execuție să crească în intensitate, ca lucrările de construcții și montaje la laminorul de benzi la cald să fie încheiate la termenul angajat. MEMENTO OliHâ „CENTRAL" — filmul Sub semnul lui Monte Cristo — orele 9,45; 12; 44,45 ; 17; 19,15; 21.15. La Grădină — 20,15. „REPUBLICA" — filmul Tăcerea de aur — orele 10; 12; 15 ; 17 ; 19 ; 21. Grădina „11 Iunie" — filmul Marșul asupra Romei — orele 20.15. „ȚIGLINA" — filmul Misteriosul X din cosmos — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „DUNĂREA" — filmul Angelica și sultanul — orele 15; 17; 19; 21. „POPULAR" — filmul Moll Flanders — orele 15; 17; 19; 21. „DOINA" — filmul 24—25 nu se înapoiază — orele 15; 17; 19; 21. „CONSTRUCTORUL" — filmul Anchetatorul din umbră — orele 18 ; 20. S3 A IDO © DUMINICA 2 AUGUST 1970 Programul 1 6,05 — Concertul dimineții. Radiojurnal. 7,15 De la munte 7,00 la mare — muzică ușoară. 9,00 Radiomagazinul femeilor. 9,30 Ora satului. 10,00 Cavalcada ritmurilor. 11,15 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 12,00 De toate pentru toți. 13,00 Radiojurnal. 13,15 De toate pentru toți... turiștii. 14,00 Unda veselă. 14,30 Valsuri și tangouri celebre. 15,00 Caravana fanteziei. 15,55 Estrada duminicală. 19,00 Gazeta radio. 19,20 Compozitor și interpret : Florin Bogardo. 20,05 Teatru scurt : Picnic pe cîmpul de luptă 21,00 Zece melodii preferate. 21,35 Romanțe. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Muzică de dans. 23,00 Cîntecul e pretutindeni. 0,03 — 5,00 Estrada nocturnă. LUNI 3 AUGUST 1970 Programul 1 5,05—6,00 Muzica dimineții. 6,05 — 9,30 Muzică și actualități. 9,30 Revista literară radio. 10,30 Opera „Pelleas și Mélisande“. 11,05 Radio- Prichindel. 11,50 Cotele apelor Dunării. 12,00 Din muzica popoarelor. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,22 Muzică de Grigore Florian. 13,35 Cîntece populare. 14,30 Te apăr, te laud, te ctnt. 15,12 Compozitorul săptămînii. 16,00 Radiojurnal. 16,20 Nestemate folclorice. 16,30 Revista economică. 17,05 Antena tineretului. 17,30 Soliști de muzică populară. 18,00 Muzică ușoară. 18,30 Melodii de pretutindeni. 19,00 Gazeta radio. 19,20 Muzică ușoară. 19,35 La izvoarele Mioriței — folclor muzical. 20,10 Muzică ușoară interpretată de Margareta Pîslaru. 20,25 Solista serii : Lili Ivanova, nic : premiera 20,45 Teatru radiofo„Copaci numărați“. 22,00 Radiojurnal. 22,30 Refrene de altă dată — muzică ușoară. 23,00 Revista șlagărelor. 0,03 — 5,00 Estrada nocturnă. TV DUMINICA 2 AUGUST 1970 9.00 Deschiderea emisiunii. Vara copiilor. 10,00 Viața satului. 11,15 In reluare la cererea telespectatorilor . Recital Harry Belafonte. Microrecital Luminița Dobrescu. 12,00 De strajă patriei. 12,30 Concert simfonic. Pagini cunoscute din muzica lui W. A. Mozart. 13,15 Emisiune în limba maghiară. 14,45 Tele vacanța. 15,30 Duminica sportivă. Campionatele mondiale de caiac-canoe. Transmisiune directă de la Copenhaga. Comentator Radu Urziceanu. 17,40 Atletism : „Cupa Europei“ — semifinale. Participă : Austria, Cehoslovacia, Elveția U.R.S.S. și România, Italia, Polonia. Transmisiune directă de la Stadionul Republicii. 19.40 Telejurnalul de seară. 20.15 Film artistic : „Heidi“. 22:00 Jocuri marinărești. 22:10 Invitații noștri : Mihaela Mihai, Nina Pirell, (Suedia), Ai Primera, (Venezuela). 23.00 Telejurnalul de noapte. 23.30 închiderea emisiunii. LUNI 3 AUGUST 1970 18.00 Deschiderea emisiunii. Microavanpremiera. 18.05 „Minitechnicus “70“. 18.35 Panoramic științific. 19.00 Actualitatea în economie. 19,20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19,30 Telejurnalul de seară. 19,50 Reflector. 20,00 Roman foileton „Iluzii pierdute“ (III). 21,00 Selecțiuni din Festivalul internațional de muzică ușoară — Sopot 1969. 21,30 Rampa. 22,10 Telejurnalul de noapte. 22,20 Fotbal . Retrospectivă Mexico-70, 23,50 închiderea emisiunii. Buruiana necinstei crește la umbra nepăsării (Urmare din pag. I) țeană hotărăște destituirea achizitorului în baza punctului 29 din Decizia 80/961 a CENTROCOOP. Dar Dănăilă și Cărbunaru ignorează hotărîrea organului județean și ilegal îl mențin pe post de achizitor. Uniunea județeană se mulțumește doar să revină la sus-amintită și astfel adresa Rusu Dumitru rămîne „bun” in post. O slăbiciune care ar putea genera surprize nedorite, iar paravanul „hîrtiilor" oficiale nu credem că vor putea constitui o acoperire pentru U.J.C.C. Și lista ilegalităților ar putea continua încă pe multe pagini, culminînd cu acele trei procese verbale fictive, două dintre ele întocmite de Cărbunaru cu asentimentul lui Dănăilă, pentru acoperirea sumei de 43 787 lei din delapidarea de 54 937 lei a lui Nicolae Crișan. Ceea ce a pus însă vîrf la toate și ceea ce evidențiază slăbiciunea de care a dat dovadă Uniunea Jeană a cooperativelor judede consum este faptul că după ultima revizie care a avut loc în perioada 22 - 24 mai 1968 și care stabilește lipsa sumei de 54 937 lei in gestiunea lui Crișan, acesta în loc să fie scos din muncă, cum prevede legea, cum ar fi fost necesar, este numit de conducerea cooperativei din Pechea la gestiunea debitului de tutun, unde în 11 zile delapidează suma de 3 318 lei. Comentariile ni se par de prisos. Faptele de mai sus dovedesc fără putință de tăgadă că acolo unde domnește bunul plac, unde legalitatea este înlocuită cu toleranța, cu ambițiile personale, unde organele locale dovedesc nepăsare față de unele abuzuri și ilegalități, atentatorii la avutul obștei, profitorii au posibilitatea să se înfrupte cu lăcomie. Este de mirare cum nimeni din factorii de conducere ai comunei nu s-au sesizat de modul de viață deșănțat pe care-l duceau Dănăilă, Cărbunaru Crișan, de chefurile pe care aceștia le organizau „discret" în cămăruța din spatele bufetului, uneori în tovărășia altor gestionari. Au fost suficiente semnale de alarmă , de ce nu au fost recepționate la timp ? Simion Dănăilă era un om care se bucura de oarecare prestigiu în comună, dar Ion Cărbunaru a știut cum nu se poate mai bine să speculeze acest prestigiu pentru ca la „umbra" sa să-și poată desfășura activitatea sa frauduloasă. După cum remarca tovarășul Gheorghe Șelaru, șeful Serviciului control al U.J.C.C. Galați organele Uniunii județene au avut multe de învățat din acest caz. O îndrumare mai atentă a cooperativelor, un control permanent și eficace, o cunoaștere a oamenilor cărora li se încredințează munci de răspundere în conducerea cooperativelor, în gospodărirea avutului obștesc sunt doar cîteva dintre sarcinile ce vor trebui ca pe viitor să stea permanent în atenția Comitetului executiv al U.J.C.C. Galați. Sentința penală nr. 186 a Tribunalului județean prin care Nicolae Crișan a fost condamnat la 6 ani închisoare și confiscarea averii, Ion Cărbunaru la 2 ani închisoare, iar Simion Dănăilă la 1 an și 8 luni închisoare, a fost primită cu multă satisfacție de locuitorii comunei Pechea. Un încă timid și brigada Se știe că brigada artistică e menită să aibă un rol stimulativ în procesul de producție. Concepută în scopul de populariza metode noi de lucru, acțiuni pozitive, fruntași, precum și de a vesteji elementele negative, practicile inadecvate, viciile individuale și colective, brigada își poate dovedi eficiența numai printr-o activitate susținută și operativă, îmbinînd talentul și pasiunea componenților ei cu o conștiință înaintată. Recent, am putut surprinde în ființă cîteva formații de brigadă datorită pregătirilor în vederea susținerii unui concurs în mai multe etape, ceea ce presupune o durată mai mare și a favorizat desfășurarea cu de precară a unei activități. Am constatat cu acest prilej, Că există forme variate de organizare a brigăzilor, fie pe secție, fie la nivel de întreprindere și că resursele genului își justifică existența. Această prezență presupune simbioza, vrînd să realizeze un minimum de atracție. Avînd în vedere că un program de brigadă durează cel mult 15—20 de minute, e poate normal să fie cuplat cu alte activități: la uzina Laminorul de tablă brigada vine să completeze analiza efectuată în diferite adunări ; la S. N. G. acest program e urmat de unul de estradă. Trebuie spus că și în acest caz, deși elementul atracție a fost obținut, mobilizarea se face foarte greu, cel mai adesea cu „sarcină". Asta în cazul în care există totuși activitate, fiindcă un activist cultural ne-a mărturisit că „brigăzile răsar ca ciupercile după ploaie, în preajma concursurilor". Brigada secției nr. 2 sudură de la S.N.G. care a participat la faza a doua a concursului a luat ființă cu patru zile înainte de spectacolul-vizionare. Re glaj intermitent: artistică petiții fulger, „artiști* improvizați (cineva fusese chemat special din concediu), textul adaptat după unul mai vechi, prezentat ce-i drept de o altă echipă. Nici textul brigăzii de la Uzina Laminorul de tablă nu ni s-a părut foarte nou. E drept că textele atingeau vicii, lipsuri esențiale cum ar fi: rebuturile exagerate, diferitele specii de chiulangii, dar foarte rar informația era la zi și generalul — acoperit de concret. De text se leagă evident creatorul lui și aici apare una din problemele cele mai spinoase ale acestei activități. Lipsa de cadre de îndrumare culturală, de textieri se arată a fi deosebit de acută. Tov. Valentin Iancu este în același timp. Instructor artistic la Uzina Laminorul de tablă, la Stația de sortare a minereului, la întreprinderea 7 C.M. și la C.N.F. La S.N.G., tov. Ioan Guțanu este responsabil cultural, instructor și textier. La Consiliul județean al sindicatelor există părerea (îmbrățișată și de noi) că această muncă ar trebui sprijinită de actori de la cele două teatre gălățene. Pe de altă parte, activitatea brigăzilor nu se poate desfășura normal datorită schimbări survenite în deselor efectivul lor, legate și ele de fluctuația de personal dar nu numai de aceasta. Încă sunt membri ai brigăzilor artistice nu activează cu pasiune, care fie că nu au fost selecționați bine, fie că organizatorii culturali nu se stimulează printr-o angajare susținută înclinațiile și dragostea pentru scenă. Un exemplu pozitiv în acest sens îl constituie veteranul mișcării de amatori de la Uzina Laminorul de tablă, tovarășul Tudorei Fekete, sortator de tablă. De asemenea, această unitate deși își desfășoară procesul de producție în trei schimburi continue și duminica are o brigadă artistică care a devenit una din cele mai cunoscute formații de acest gen, care a primit numeroase premii și mențiuni la diferite concursuri. In acest context de probleme, o întrebare ni s-a părut firească, care e înțeleasă cu adevărat menirea brigăzii ? Declarațiile pe care le-am primit din partea responsabililor culturali : „Brigada este o artă", „Muncitorii noștri sunt activiști, nu artiști", ne îndreptățesc să răspundem afirmativ. Cu teama că aceste afirmații să nu fie simple lozinci, sperăm că apropiatul concurs va stimula inițiativele, înăbușind comoditatea ; este necesar de asemenea, ca brigada să-și capete un rol mereu mai important în producție, dovedindu-se un factor stimulatoriu în creșterea eficienței muncii, în îndeplinirea obligațiilor de plan, modale și morale. MONICA LUPESCU JLk 1 1 Nr. 7973 NAVROM Galați recrutează candidați pentru școala profesională și ucenicie la locul de muncă la următoarele meserii: — MECANICI MOTOARE COMBUSTIE INTERNĂ (NAVIGATORI) — ELECTRICIENI ÎNTREȚINERE ȘI REPARAȚII — LĂCĂTUȘI CONSTRUCȚII METALICE înscrieri se primesc zilnic la sediul C.N.F., str. 13 Iunie 1916 nr. 34 (gara fluvială) serviciul personal-învățămînt, pînă la 31 august a.c. Uniunea județeană a cooperativelor meșteșugărești Galați, str. Traian nr. 69, angajează — ȘEF SERVICIU C.F.I. — CONTABILI REVIZORI PRINCIPALI Angajarea se face cu respectarea condițiilor de studii și stagiu, stabilite de normele legale în vigoare. ANUNȚI T.A.P.L. GALAȚI recrutează pentru ȘCOALA PROFESIONALA COMERCIALĂ tineri (băieți) din orașul și județul Galați absolvenți a 8 clase, în vîrstă de 15—16 ani pentru calificare în meseria de OSPĂTARI și BUCĂTARI înscrierile se fac la serviciul personal, str. Nicolae Bălcescu nr. 35, pînă la 28 august a.c. Relații se pot obține la telefon 13465. I.A.S. BĂRBOȘI cu sediul în comuna Șendreni, telefon 13773, angajează de urgență ȘEF DEPOZIT la sectorul mecanic Condițiile de angajare privind studiile și stagiul în producție sunt prevăzute de H.C.M. 914/1968. Întreprinderea pentru transportul ȘI LIVRAREA PRODUSELOR PETROLIERE PLOIEȘTI face cunoscut consumatorilor de gaz petrolier lichefiat de uz casnic (ARAGAZ) CA PREȚUL UNEI BUTELII LA DOMICILIU ESTE DE LEI 14,10 IN CARE SE INCLUD COSTUL TRANSPORTULUI ȘI MONTAREA BUTELIEI. Orice abatere va fi semnalată conducerii I.T.L.P.P. Ploiești, strada Diligenții nr. 18, telefon nr. 13138— 11533 Ploiești. Comenzile cu adresa cumpărătorilor se primesc la „Peco“ din Galați, depozitul Calea Prutului nr. 62, telefon 15533. Servirea se va face în ordinea primirii comenzilor. Anunțurile la Mica publicitate se primesc la administrația ziarului „Viața nouă“ Galați str. Anuntului nr. 20 telefon 11 300 zilnic între orele 8—16 iar luni și vineri și între orele 17 — 21. Tariful anunțurilor FELUL ANUNȚULUI PREȚUL PENTRU TARIF DE BAZA UN CUVINT — pierderi 1,00 lei — lecții și meditații 2,00 lei — cereri de serviciu 1,50 lei — oferte de serviciu 2,50 lei — schimb de locuință 2,50 lei — închirieri 2,00 lei — vînzări — cumpărări 3,00 lei — anunțuri de familie 2,00 lei — diverse 3,00 lei MAJORĂRI DE TARIF — urgențe (anunțurile se publică în maximum 3 zile) 50 la sută — anunțuri în chenar 50 la sută — literă distinctă 25 la sută — răspunsuri la redacție 20 la sută. MICA PUBLICITATE vînzări Vînd pian cu coadă sau ia placă bronz. Telefon 11080, cu Vînd din cauza bolii, M 72 ataș. Feldman. Primăverii 9. Vînd „POBEDA“ perfectă stare. str. Saturn, blocul 16, apartamentul 16, Țiglina . Telefon 38004 Vînd urgent RENAULT — 10 stare perfectă. Str. Partizanilor Blocul I 2, apartamentul 14, A 1 A T