Viața Nouă, iulie-septembrie 1970 (Anul 26, nr. 7945-8022)

1970-09-26 / nr. 8019

f*a^ a 2-a VIATA VOTA CULESUL VIILOR ȘI VINIFICAȚIA - LUCRĂRI CARE SE CER URGENTATE! Strugurii-s dulci. Totuși nu sînt recoltați. Deși ar trebui să fim un plin sezon al culesului, cînd în vis, după datină, să răsune cînticile fetelor și chiotele flăcăilor, totuși în mai toate podgoriile vizitate domnește o liniște nefirească perioadei în care ne aflăm. Cantitățile de struguri care s-au recoltat din viile de la Nicorești, Matca sau Prîgănești sunt încă foarte mici în raport cu stadiul de coacere, fără să mai vorbim de graficele întocmite de unitățile cooperatiste. De exemplu, C.A.P. „Drumul belșugului" din Matca trebuie să livreze în această toamnă centrului de vinificație Tecrei 420 tone de struguri. Dar pinaieri s-au recoltat și predat beneficiarului circa 75 tone, deși strugurii, după analizele de laborator, au o concentrație de zahăr mai mare de 200 gr la litru de must. Cauza acestui ritm de lucru deosebit de scăzut rezidă din nemobilizarea forțelor de muncă necesare recoltării cantităților de struguri înscrise la graficele de livrare. Aceleași cauze și la C.A P. „Voința" — Tecuci, unde față de 270 tone s-au predat contractantului numai 30 tone la C.A.P. Drăgănești — din 320 tone s-au recoltat 33 tone și cu asemenea exemple am putea continua. Lipsa de materie primă — strugurii — face ca și centrele de vinificație să lucreze cu o infimă parte a capacităților de care dispun. Centrul de vinificație nr. 1 Nicorești, de exemplu, poate vinifica in 24 de ore 240 tone de struguri (cifra realizată în anii anteriori este de 250 tone). Insă, deși recoltatul a fost declanșat cu patru zile în urmă, pînă ieri se vinificaseră 100 de tone de struguri. Pe bună dreptate Marcel Munteanu, șeful centrului ne spunea că nu are ce face cu muncitorii angajați. In asemenea situație nu se poate spune că unitățile agricole cooperatiste din podgoria Nicorești -- C.A.P.-urile „Unirea", „Victoria" și „Podgoria" din Nicorești și Buciumeni au declanșat culesul viilor. Dacă, centrul de vinificatie nr. 1, profilat pe vinuri albe Tiu lucrează din cauză că nu are struguri, alături, centrul de vinificatie nr. 4 — construcție nouă, care trebuia să intre în producție încă în vara trecută — care va trebui să prepare in această toamnă peste 200 de vagoane de vinuri roșii încă nu poate declanșa procesul de producție. (Subliniez că nu este nici o greșeală, execuția centrului trebuia terminată de Trustul de construcții Galați în august 1969). La ora actuală, constructorul a dat spre recepție 17 linuri suspendate din cele 36. Dar... umplute cu apă. Din toate cele 17 bazine din beton curge apa prin zid, drept carte de vizită a calității lucrărilor ! Restul de linuri nu pot fi recepționate pentru că gurile de evacuare a tescovinei sunt mai mici decât dimensiunile capacelor. Ba mai mult, liniile metalica pe care urmează să fie introduse presele sunt cu ecartamentul mai mic decit distanța dintre rotile presei. Despre vinovați ce putem spune ? Doar că Trustul de construcții Galați, (director ing. Petrică Roșea), a dat o asemenea lucrare, după cire ne spuneau tovarășii de la centrul de vinificație, unică în felul ei în țară, pe mîna unui șef de șantier nepriceput, care a lucrat după ureche și nu după proiect. Față de situația creată vor trebui luate măsuri de trimitere la Nicorești a unor meseriași pricepuți și a unor specialiști cu simț de răspundere pentru ceea ce fac, în vederea executării într-un timp cât mai scurt posibil a remedierilor. M. CREȚEANU Minusuri ce aparțin întreprinderii „Vinalcool“ și constructorului T. C. Calați De unde cu o zi în urmă, cu prilejul raidului întreprins la centrele de vinificatie am sesizat o serie de deficiențe în activitatea de recoltare și co predare a strugurilor de către cooperativele agricole de producție, concretizate în nerespectarea graficelor de predere, ieri la centrele Băleni, Smulți, Bălăbănești, CerțișU, Corod, Negrilești, Priponești și Berheci an constată, aspecte nesatisfăcătoare, ce se datoresc Întreprinderii „Vinalcool" Galați și Trustului de construcții Astei, deși beneficiarul, Intreinderea „Vinalcool" Galați cunoștea încă de la începutul anului necesarul de utilaj tehnologic ce trebuia montat în corelație cu execuția lucrărilor de construcții, totuși abia în cursul acestei săptămîni au adus pe șantierele de la Băleiu, Smulți, Bălăbănești, Priponești și Berheci șnekurile inoxidabile ce trebuie instalate la linuri. Mai mult decât atlc, la Bălăbănești lipsesc electromotoarele pentru acționarea mnelurilor, lagărele, sitele de la șnekuri, ansamble fără de care nu se pot termina lucrările de montaj și care trebuiau j"igniate "de către beneficiar, așa după cum am fost informați de către șeful șantierului tovarășul iur. Șerban, încă de la data de 15 mai a.c. O situație foarte gravă am întîlnit-o la Priponești unde se lucrează, după cum ne mărturisea tovarășul Vasile Moraru, șeful centrului, similar condițiilor anului 1955, neputînd beneficia de aportul și tehnice noilor capacități de produc're, întrucît execuția acestora este mult rămasă în urmă. Răspunzător de aceste situații se face și Șantierul IV insulariv din cadrul Trustului de construcții (șef șantier ing Gheorghe Țîrîianu), deoarece în afara rămânerilor in urmă datorate depunerii la dispoziție de către beneficiar a utilajelor pentru montaj, manifestă lacune în organizarea și executarea lucrărilor de instalații și montaj, la care are condițiile asigurate. Așa, de pilda, icentrele Smulti și Priponești trebuiau executate racordurile la posturile trase, la Bălăbănești, racordarea macaralelor și instalația de P.V.C. Or in ziua de 25 septembrie a.c. la Priponești nu lucra nici un instalator, iar la Bălăbănești numai doi muncitori. In asemenea condiții, lucrările sunt mult intimate. Și lucrările executate în regie proprie de către Intreprinderea „Vinalcool" Galați înregistrează serioase rămâneri in urmă. Un exemplu concludem în această direcție este oferit de centrul de la Certești, la care și în prezent se montează utilajele campania de vinificatie propunîndu'se să incea,. j abia după data de 28 septembrie a.c. Lipsa de preocupare în executarea lucrărilor de racordare la rețeaua" de înaltă tens"une a centrului de la Corod a făcut ca vinificația să înceapa aici abia în ziua de 24 septembrie a.c. și în ziua următoare timp de peste cinci ore să nu se lucreze datorită unor defecțiuni ivite în furnizarea energiei electrice. De asemenea, am întîlnit și cazuri de nerespectare a graficelor de predare de către unele cooperative agricole de producție, dintre care amintim pe cele de la Smulți, Drăgușeni, Corod, „1 Mai" —" Blînzi „1 Mai" — Țepu. Dar sînt și șisituații cînd unii șefi de centre de vinificație se mulțumesc să justifice rezultatele slabe obținute pînă în prezent prin nelivrarea strugurilor de către .. C.A.P.-uri și nu fac nimic neutru a le determina pe acestea să-și respecte obligațiile. Cum poate fi calificată poziția tovarășului Ion Căpcănaru — șeful centrului Bălăbănești — care nici măcar nu ne-a putut prezenta graficele de livrare a strugurilor ? Cu ocazia raidului întregim": la centrele de vinificatie am mai sesizat și un alt aspect privitor la desfășurarea actualei campanii. Astfel, deși plata municipiului Galati este aprovizionată insuficient cu struguri de masă, unele cooperative agricole de producție ce : Odaia Manolache, Scînteiești, „Victoria socialismului" — Timăcani, Tintînele, Oancea, „Calea spre socialism" — Munteni, livrează asemenea soiuri centrelor de vinificație. Pentru lichidarea acestei deficiențe este necesar ca întreprinderea județeană de legume și fru;te să trimită de urgență delegați competenți care de comun a acord cu consiliile de conducere ale C.A.P.-urilor să întocmească grafice corespunzătoare de predare a strugurilor de masă și să fie urmărită îndeaproape ridicarea cantităților stabilite. Neajunsurile sesizate în ziarul nostru trebuie să constituie un serios semnal de alarmă și pentru conducerea Combinatului panini industria alimentară Galati (director general ing Rodica Gabor) care nu trebuie să se mulțumească doar cu urmărirea prin rapoarte statistice a mersului acestei importand acțiuni, ci prin delegați competenți la fața locului să ajute în mod concret la eliminare grabnică a deficiențelor și greutăților întîmpinate. ION AL. MOCANU GICA ANDREI Iată cum arăta în ziua de 21 septembrie incinta secției de vinificație din Gănești, la orele 14 cînd ar fi trebuit să forfotească de mașini și căruțe încărcate cu struguri. Noi obiecte de uz casnic După cum fost informați ani de către Direcția comercială, zilele acestea s-au contractat cu fabricile producătoare noi obiecte de uz casnic care vor putea fi găsite în magazinele de specialitate din județul nostru în trimestrul IV al anului în curs. Dintre noutăți se detașează noul tip de frigider „Fram“ in capacitate de 112 litri. Și pentru că sezonul rece se anunță, este bine ca cei interesați să cunoască că își vor putea procura, de asemenea, calorifere electrice cu termostat sau sobe de încălzit cu petrol, confort II. Discuri noi Casa de discuri „Electrecord" a editat și difuzat de curînd noi serii de discuri cuprinzînd muzică simfonică, muzică populară și zică ușoară. Relevăm ca mult fapt lăudabil noile discuri dedicate muzicii românești : „Poemul Carpaților" de Al. Pașcanu, cele două lucrări de Mircea Chiriac — „Concert pentru orchestră de coarde" și suita nr. 2 din muzica baletului „Iancu Jianu", imprimarea celor trei lucrări fiind făcută cu concursul Orchestrei simfonice a Radioteleviziunii (dirijor Emanuel Elenescu) și al Orchestrei Filarmonicii de stat din Ploiești, dirijor George Petrescu. Din creația muzicală a lui Mozart, ne sunt prezentate cu acest prilej două lucrări : „Simfonia nr. 33 in Si bemol major (K.V. 319) și „Concertul nr. 3 pentru vioară și orchestră in Sol Major (K.V. 216), realizatorii imprimării, orchestra de cameră „București", avindu-l ca solist și dirijor pe Ion Voicu. La rîndul ei, muzica populară este bogat reprezentată și de data aceasta. interpreți ii amintim pe Printre Aurelia Fătu-Raduțu, Nicolae Trofin, Marioara Precup și Maria Cornescu. JCIHIMA GALAȚI: „Central" — filmul Mayerling (cinemascop) — orele 9,30; 12; 15; 18; 20,30; „Republica" — filmul Călătorie în stil grec — orele 9,45; 12; 14 45 ; 17; 19,15; 21,15; „Țiglina" — filmul Această femeie orele 10; 14.45; 17; 19,15; 21,15; „Popular" — filmul Sub semnul lui Monte Cristo — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21 ; „Doina“ — filmul Joc dublu în serviciul secret (cinemascop) — orele 15; 17 ; 19; 21. „Dunărea" filmul Winnetou în valea morții — orele 15 ; 17 ; 19 ; 21. „Constructorul" — Ulmul Dragoste neîmplinită — orele 18 ; 20. IM DIO SIMBATA 26 SEPTEMBRIE 1970 PROGRAMUL 1 5,05 — 6,00 Muzica dimineții. 6,05 — 9,30 Muzică și actualități. 7,00 Radiojurnal. 9,30 Miorița. 10,30 Din țările socialiste. 11,05 Pagini din muzica de estradă. 11,45 Sfatul medicului. 12,15 Muzică ușoară. 12,30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,10 Avanpremieră cotidiană. 13,30 Atențiune șoferi, atențiune pietoni. 14,10 Piese instrumentale de virtuozitate. 14,25 Melodii dragi. 14,45 Jocuri populare. 15,00 De la. 3 la 7. 16,00 Radiojurnal. 19,00 Gazeta radio. 19,30 Cîntece de nuntă și jocuri. 20,05 Tableta de seară. •20,20 Argheziană. 20,25 Zece melodii preferate. 21,00 In jurul globului. 21,30 Moment poetic. 22,00 Radiojurnal. 22,20 Sport. 22,30 De toate pentru toți... turiștii. 23,00 Expres melodii. 0,05 — 6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL NI 6,00 Program muzical de dimineață. 7,00 Radiojurnal. 7,15 Program muzical de dimineață. 8,10 Tot înainte. 8,25 Mari interpreți. 9,00 Cîntă corul „Gavril Muzicescu“ din Iași. 9,20 Melodii populare. 10,05 Radioenciclopedie pentru tineret. 10,30. Parada soliștilor și a orchestrelor de muzică ușoară. 11,00 Selecțiuni din opera „Secretul Suzanei“ de Wolf Ferrari. 11,35 Caruselul melodiilor de succes. 12,03 Avanpremieră cotidiană. 12,15 Concert de prînz. 13,00 Muzică populară. 13,30 Opera Luiza“ de Charpentier. 14 08 Melodii de Nicolae Kirculescu și Aurel Giroveanu. 14,30 Muzică de promenadă. 14,45 Selecțiuni din operete românești. 15,00 Triplu concert în la minor pentru flaut, vioară, clavecin și orchestră de J.S. Bach. 15,30 Soliști și formații artistice de amatori. 16,00 Radiojurnal. 16,45 Orchestra de muzică populară „Orzișorul” din Roșiorii de Vede. 17,05 Antena tineretului 17,20 Publicitate — radio. 17,35 Concert de muzică populară. 18,03 Muzică ușoară. 18,25 — 365 de cîntece. 18,30 Odă limbii române. 19,05 Cîntă Ion Dichiseanu și Patty Pravo. 19,30 Bibliotecă de poezie românească. 19,50 Noapte bună, copii. 20,00 Concert Béla Bartók. 21,45 Pagini din operete. 22,00 Muzică de dans. 22,30 Album de romanțe. 22,50 Orchestra Gigi Cichellero. LOTO REZULTATELE TRAGERII LOTO DIN 25 09 1970 Extragerea I . 54 87 15 36 2 24 90 33 80 Fond de premii . 436 407 lei. Extragerea a II-a : 82 81 50 69 63 403 Fond de premii : 415 527 lei. IT I IL si Vil 10 yIN 11 SIMBATA 26 SEPTEMBRIE 1970 15.15 Descinderea emisiunii. Fotbal : Rapid—U.T.A. Transmisiune de la Stadionul Republicii. In pauza, filmul „In lumea pescarilor sportivi“. 17.00 Emisiune în limba germană. 18.05 Microavanpremiera zilei. 18.15 Bună seara, fete! Bună seara, băieți / (Emisiune pentru tineret). 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. Lucrările agricole de toamnă — ediție specială. 20.00 Avanpremieră la o nouă emisiune-concurs pentru tineret: „Ocolul țării în opt luni“. 20.15 Campionatul Balcanic de baschet masculin , România — Bulgaria (repriza a ll-a). Transmisiune directă de la Sala Floreasca. 20,50 Film serial „Incoruptibilii“. 21.40 Nocturnă bucureșteană. Program de varietăți muzical-coregrafice. 21,55 Reportaj filmat de la vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România în Austria. 22.40 Telejurnalul de noapte. 23.00 Fotbal: Feijenoord — U.T.A. (Rezumat filmat primit de la Rotterdam). 23.30 închiderea emisiunii. PROGRAM CWllulUIL BASCHET. Miine se dispută jocurile etapei a IiI-a a turului diviziei naționale Be feminin. Pentru prima dată de la inovare, echipa Institutului propedagogic din Galați evoluează pe teren propriu. Miine formația studentelor gălățene întîlnește echipa Medicina București. Jocul se dispută pe terenul „Politehnica" cu începere de la ora 9,30. Tot miine în cadrul diviziei naționale școlare debutează și echipele Liceului 4 din Galați. La ora 10 echipa feminină întîlnește formația Unirea Focșani, iar la ora 11 se dispută jocul masculin în care elevii antrenați de prof. L. Gönczi vor întîlni echipa Liceului 4 din Constanța. Ambele partide se vor desfășura pe terenul liceului nr. 4. HANDBAL. Divizia națională A masculin continuă mîine cu întrecerile din etapa a V-a a turului. La Galați, formația locală Politehnica întîlnește miine echipa Politehnica din Timișoara. Jocul este programat să înceapă la ora 11 și va fi găzduit de terenul „Politehnica". La, Tecuci, "în cadrul diviziei școlare feminine, Școala sportivă întîlnește echipa Școlii sportive din Constanța, intîlnirea are loc la ora 11 pe terenul Liceului nr. 1, VOLEI. Consiliul județean pentru educație fizică și sport organizează astăzi de la ora 18 și mîine de la ora 9 în sala „Constructorul", o interesantă competiție feminină dotată cu „Cupa Dunării". La întrecerile actualei ediții participă formațiile Universitatea și Voința din București și Politehnica Galați. FOTBAL. Mîine dimineață, stadionul „Dunărea" găzduiește un interesant cuplaj. La ora 9, în cadrul diviziei naționale C. S.U.T. Galați întîlnește pe malul Plopeni. Partida vedetărea cuplajului are ca protagoniste divizionarele B, Oțelul și Poiana Cîmpina (ora 11). In ambele întîlniri formațiile gălățene au prima șansă. Programul divizionar este completat de încă două jocuri care se dispută în categoria C : Ancora - Voința București (teren „Portul roșu", ora 11) și A S.M. Tecuci - Dacia Galați (stadionul „Tineretului", ora 11). Campionatul județean programează următoarele jocuri : Victoria I.G.L. Galați — Automobilul Tecuci (se dispută astăzi la ora 16 pe terenul „Metalosport"), Oțelul II Galați — Mecanizatorul Bujor (teren „Dunărea"-zgură, ora 11), Tehnometal — Victoria T.C. (teren „Tehnometal", ora 11), Olimpia — Electrica (teren „Victoria T.C.", ora 11), Trefilerul - Metalosport (teren „Trefilerul", ora 11), Gloria Tecuci — Tractorul (stadionul „Tineretului II", Galați ora 13), Foresta Serdaru - Mobila Galați (ora 12) și Recolta Tudor Vladimirescu - Viitorul Berești (ora 13). In deschidere sînt programate întîlnirile echipelor de juniori. Campionatul național al juniorilor și școlarilor are în programul etapei de mîine următoarele jocuri : S.U.T. — Chimia oraș Gheorghe Gheorghiu-Dej (teren „Dunărea"-zgură, ora 13), Ancora - Oțelul (teren „Metalosport“, ora 13) și A.S.M. Tecuci - Dacia Galați (stadionul „Tineretului", ora 13). RUGBI. Mîine începe ediția 1970-1971 a diviziei naționale B. La Galați se dispută un derbi județean ; Ancora — A.S.M. Tecuci. Jocul este programat la ora 10:30, pe terenul „Dacia". Preocupările voleibaliștilor 1 gălățeni Divizionara A de volei, Politehnica G.o.",i și-aue luat încă din luna august pregătirile în vederea noului sezon competițional, care va începe la 18 octombrie. Biroul secției de volei a clubului sportiv universitar Politehnica a hotărît ca de pregătirile echipei să se ocupe ing. George Kramer, fost jucător al acestei formații. Iată și lotul pe care antrenorul Kramer îl are la dispoziție : Gabriel Udișteanu, Iuliu Szöcs, Dan Manu, Marcel Popa, Alex. Păcuraru, Cornel Păduraru, Doru Ungureanu, Constantin Stere, Nicolae Bologa, Dan Lungu. Acestora li se vor alătura Radu Dumitrescu și Dragoș Popescu. Politehnica va susține o serie de jocuri de verificare cu echipe din București și Brăila. Jucătorii Vasile Petrișor, Marcel Coțoveanu și Gyuri Davidovici au primit transferul pentru Siderurgistul Galați — echipă care în acest an a promovat în divizia B. Pronosticul nostru 1. U. Cluj — St. roșu 1 2. Farul — Progresul 1 3. Petrolul — U. Craiova 1 4. F.C. Argeș — Poli. Iași 1 5. C.F.R. Tim. — Dinamo Buc. X 6. Jiul — C.F.R. Cluj 1 7. Steaua — Dinamo Bacău 1 8. Roma — Fiorentina 1 9. Verona — Internazionale 2 10. Catania — Juventus X 11. Bologna — Lanerossi 1 12. Caglian' — Sampdoria 1 13. Milan — Lazio 1 Nr 8019 COMBINATUL SIDERURGIC GALAȚI angajează de urgență : MUNCITORI NECALIFICAȚI PENTRU A FI CALIFICAȚI IN MESERIILE : — ELECTROMECANIC — ELECTRICIAN ÎNTREȚINERE — LĂCĂTUȘ LA BANC — MAȘINIST POD RULANT Condiții de admitere : — școală generală absolvită (7 — 8 clase) — stagiu militar satisfăcut înscrierile se fac la serviciul învățămînt al Combinatului siderurgic Galați pînă la data de 3 octombrie 1970 ÎNTREPRINDEREA DE REPARAȚII CONSTRUCȚII GALAȚI strada 1 Mai nr. 67 angajează de urgență . — MAGAZINER PRINCIPAL Informații suplimentare la sediul întreprinderii. Oficiul pentru construirea de locuințe proprietate personală GALAȚI aduce la cunoștința celor interesați că primește cereri de înscriere și opțiuni pentru apartamente proprietate personală în blocul „Albatros" ce se va construi în Galați, strada N. Bălcescu colț cu strada 1 Mai pe terenul actualei grădini de vară „Albatros". Planurile și prețurile orientative ale apartamentelor sunt expuse la sediul oficiului din Galați, strada Republicii nr. 60 unde se pot primi și informații suplimentare. întreprinderea de industrie locală „Mobila“ Galați execută și vinde imediat fără repartiție . Coșuri industriale din răchită necesită PREȚ INFORMATIV : 70 LEI SETUL A 3 BUCĂȚI. Comenzile se pot trimite la sediul întreprinderii din Galați, strada 1 Mai nr. 156— serviciu] aprovizionare — telefon 14363. Pentru distracția celor mici și mari Incepînd de astăzi 26 septembrie a.c. în parcul „M. Eminescu" din municipiul Galați, lingă cinematograful „Popular" întreprinderea „Agrement și Decorațiuni" București a pus în funcțiune o instalație de SCUTERE (mașini electrice) deschisă zilnic între orele 10-22. întreprinderea de transport orășenesc Galați angajează de urgență : — ȘOFERI PENTRU AUTOBUZE, POSESORI PERMISULUI DE CONDUCERE CU LITERA „D'AI — MECANICI AUTO SAU LĂCĂTUȘI MECANICI — ELECTRICIENI AUTO Informații suplimentare se pot obține la sediul întreprinderii din Galați, strada Mărăști nr. 2. Anunțurile la Mica publicitate se primesc la administrația ziarului „Viața nouă“ Galați str. Avîntului nr. 20 telefon 11300 zilnic între orele 8 — 16 iar luni și vineri și între orele 17 — 21. Tariful anunțurilor FELUL ANUNȚULUI TARIF DE BAZA PREȚUL PENTRU UN CUVINT — pierderi 1,00 lei — lecții și meditații 2,00 lei — cereri de serviciu 1,50 lei — oferte de serviciu 2,50 lei — schimb de locuință 2,50 lei — închirieri 2,00 lei — vînzări — cumpărări 3,00 lei — anunțuri de familie 2,00 lei — diverse 3,00 lei MAJORĂRI DE TARIF — urgențe (anunțurile se publică în maximum 3 zile) 50 la sută — anunțuri in chenar 50 la sută — literă distinctă 25 la sută — răspunsuri la redacție 20 la sută. * i r \ V