Világgazdaság, 2011. november (43. évfolyam, 212/10727-232/10747. szám)
2011-11-30 / 232. (10747.) szám
2011. NOVEMBER 30., SZERDAI VÁLLALATOK ÉS PIACOK Indul a globális honfoglalás fejlesztés Három éven belül öt-tíz új játékkal jönne ki a THX Games Néhány éven belül több milliárd forintos árbevételt vár a Honfoglaló és a Triviador nevű játékokat fejlesztő THX Games Zrt, amely a közelmúltban jutott 400 millió forintnyi friss tőkéhez. Jandó Zoltán Komoly fejlesztéseket tervez a következő években a hazai piacon főként a Honfoglaló nevű játékról ismert THX Games Zrt. A társaság befektetőt is talált terveihez: az érintettek kedden jelentették be, hogy az Euroventures Kockázati Tőkealap Kezelő Zrt. egy társbefektetővel közösen 400 millió forintot fektet a cégbe. A társaság első nagy nemzetközi hírnevet hozó dobása a Facebookon bevezetés alatt álló Triviador stratégiai kvízjáték lehet, Bihari Attila, a THX Games igazgatóságának elnöke azonban a Világgazdaság kérdésére elmondta: a következő 3 évben további 5-10 játékkal jelenhetnek meg a piacon. A cég üzleti modellje az úgynevezett mikrotranzakciókra épül, ezek lényege, hogy játékaik ugyan ingyenesek, de a játékosoknak kínálnak egyéb fizetős termékeket, szolgáltatásokat, amiből jelentős forgalma származhat a társaságnak. A modell sikerének a kulcs minden bizonnyal a hozzáférhetőség, és a játékosok számának dinamikus növekedése, amit a vállalatvezetés reményei szerint a Facebook biztosítani tud a cég számára. A Triviador terjedése mindenesetre egyelőre optimizmusra ad okot: alig több mint egy hónappal az indulást követően ma már 150-nél is több országból havi 200 ezer felhasználó látogatja az oldalt a partner közösségi site-on. A cégnél úgy számolnak, hogy a növekedés ezt követően is exponenciális lehet, s 3 éven belül napi 0,5- egymillió játékost szeretnének. Bihari Attila jelezte: ezzel párhuzamosan a vállalat árbevétele is dinamikusan nőhet, s a harmadik üzleti évben már több milliárd forintra rúghat. Az igazgatóság elnöke hozzátette: a gyors növekedés érdekében komoly marketingtevékenységet is terveznek: a most kapott 400 millió forint nagyobb részét kommunikációra, kisebb részét fejlesztésre fordítják. Játékaik ugyan ingyenesek, de a játékosoknak kínálnak egyéb fizetős termékeket, szolgáltatásokat. Az üzleti modellt a befektetők is működőképesnek tartják. Tóth Zoltán az Euroventures igazgatósági tagja a Világgazdaságnak elmondta: azért esett választásuk a THX Games-re, mert a játékfejlesztő cégben komoly növekedési lehetőséget látnak, ráadásul a vállalat a növekedés kezdeti fázisában van, s a menedzsment is komoly iparági tapasztalatokkal rendelkezik. Tóth Zoltán hozzátette: jellemzően 3-5 évre fektetnek be vállalatokba, s most is ilyen időtávra terveznek. Ezt követően több kiszállási lehetőség is kínálkozik, a vállalat részesedését megvásárolhatja például egy szakmai befektető, de a tulajdonolt cég tőzsdei bevezetése sem elképzelhetetlen. Napi akár egymillióan is játszhatnak három éven belül a Triviadorral A PROMÓCIÓ Díjazták a Provident munkáját Az elégedett ügyfél visszatér állítja a gyorshiteleket nyújtó pénzügyi vállalkozás vezetője A cég iránt elkötelezett alkalmazottak kiváló munkájával magyarázza Szirmák Botond vezérigazgató, hogy a Provident Pénzügyi Zrt. az idén telefonos és személyes kategóriában is megszerezte a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj” első helyezését. A vezérigazgató szerint a verseny megnyerése nem cél, hanem eszköz arra, hogy ügyfeleik minél elégedettebbek legyenek. - Kitől kapták ezt az elismerést, és mi a célja a versengésnek? - A díjért folyó versenyt a ClientFirst Consulting három éve rendezi meg Magyarországon. A szervezők azt vizsgálják, hogy a jelentkezők mennyire figyelnek oda ügyfeleik igényeire. A kiszolgálás színvonalát három kategóriában is összehasonlítják, így a személyes, a telefonos és az elektronikus úton tartott kapcsolatokat külön-külön értékelik. - Milyen módszerrel hasonlítják össze a jelentkezőket? - Egyrészt az ügyfelekkel kérdőíveket töltetnek ki arról, hogy mennyire voltak elégedettek a kapott szolgáltatással, másrészt próbavásárlásokat hajtanak vég re, melyek során a kiszolgálás minden részletére figyelmet fordítanak. Olyan objektív tényeket is vizsgálnak, hogy mennyire volt pontos egy képviselő, de azokat a szubjektív szempontokat is figyelembe veszik, mennyire tartották az ügyfelek kedvesnek az őket kiszolgáló személyt. A vizsgálat alaposságát mutatja, hogy a felmérésben 6000 ügyfél véleményét összesítették, és több száz próbavásárlást végeztek. - Hogyan készültek fel a versenyre? - A versenytől függetlenül folyamatosan képezzük mintegy négyezer alkalmazottunkat, akiknek a túlnyomó többsége közvetlen kapcsolatban áll az ügyfeleinkkel. A megmérettetésre készülve külön tréningeket is tartottunk, hogy munkatársaink a lehető legkiválóbb szolgáltatást nyújtsák. Azt szeretnénk, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek, adott esetben ismét minket válasszanak, ha hitelre lesz szükségük, és ismerőseiknek is ajánljanak bennünket. - Mennyire voltak elégedettek az ügyfeleik munkájukkal? - A call centernél 98 százalékos, a személyes ügyintézésnél 94 százalékos elégedettséget regisztráltak. Ezzel mindkét kategóriában a legjobbnak bizonyultunk, és megújítottuk tavaly elért elsőségünket a telefonos kategóriában. Ezeket az eredményeket azért is nagyra értékeljük, mert igen erős mezőnyben az ország legnagyobb vállalatai, mobilszolgáltatói, pénzügyi intézményei mérték össze szolgáltatásaik minőségét. - Ön szerint minek köszönhető ez a jó eredmény? - Úgy gondolom, elsősorban a cégünk iránt elkötelezett munkatársaink kiváló munkájának. Mindig is azt szerettük volna elérni, hogy kollégáink jól érezzék magukat nálunk, azonosuljanak a cég céljaival és befolyásolni is tudják a társaság működését. Ezt úgy érzem, elértük, mert nálunk nagyon alacsony az elvándorlás, a munkatársaink szeretnek itt dolgozni. - Tudja-e hasznosítani a cég a felmérés eredményét? - A verseny szervezői nem csupán eredményt hirdettek. A felmérési módszereiket ugyan nem ismertették, de arról beszámoltak, hogy a vizsgált folyamatokban hogyan szerepeltünk, így kiderült, hol tudunk még kiválóbbak lenni, javítani az ügyfélkiszolgálás minőségét. Ezért a jövő év elején olyan tréningeket tartunk majd, ahol ezekre a pontokra figyelünk. Jövőre ugyanis már várhatóan nem lesz elég az első helyezéshez, ha ugyanazon a szinten teljesítünk, mint az idén. Szirmák Botond vezérigazgató Társbefektetőkkel dolgoznak A befektetésre a Jeremie prgram keretében kerül sor, amelynek úgynevezett coinvestment alapját kezeli az Euroventures. Az alap célja, hogy magánbefektetők mellett fellépve, magyar közép- és kisvállalkozások tőkefinanszírozását elősegítse, támogatva a kellő tőkével nem rendelkező társbefektetőket, jelen esetben Andó Sándort Arról, hogy a mostani befektetésből mekkora részt vállalt az Euroventures, és mekkorát a társbefektető nem nyilatkoztak a felek, ugyanakkor a vállalat mindig nagyobb összeggel száll be egyegy cégbe, mint partnere, s a befektetendő összeg akár 70 százalékát is biztosíthatja. Az Eurventures egyszerre több hasonló co-investment projekttel is foglalkozik, értesüléseink szerint az előző hetekben 34 hasonló tranzakciót zártak le. KARRIERVONAL Új igazgató a CBRE-nél A clore Global Investors EMEA november 1-jei hatállyal Magyar Balázst (37) nevezte ki igazgatónak magyarországi ingatlanbefektetési üzletágának élére. A teljes ingatlanbefektetési portfoliót felügyeli, továbbá ellenőrzi, irányítja és összehangolja a kereskedelmi ingatlan portfoliót kezelő egység tevékenységét. A szakember ezt megelőzően az ING REIM Europe Hungary vezető magyarországi vagyonkezelője volt 2010 óta. ■ VG Vezetőváltás a Peugeot Citroennél JANUÁR ELSEJÉTŐL Wojciech Tomaszkiewicz (40) vezeti a Peugeot és a Citroen magyarországi képviseleteit. A szakember 1994 óta dolgozik a PSA Peugeot Citroennél: előbb a Citroen lengyel leányvállalatának kereskedelmi területi vezetője volt, majd az Automobiles Citroen párizsi központjában dolgozott. 2002 és 2009 között a lengyel leányvállalat kereskedelmi igazgatója volt, ahonnan ismét Párizsba került. Ez év januárja óta a Citroen Hungária Kft. ügyvezető igazgatója volt. ■ VG