Világgazdaság, 2011. november (43. évfolyam, 212/10727-232/10747. szám)

2011-11-30 / 232. (10747.) szám

2011. NOVEMBER 30., SZERDA­I VÁLLALATOK ÉS PIACOK Indul a globális honfoglalás fejlesztés Három éven belül öt-tíz új játékkal jönne ki a THX Games Néhány éven belül több milliárd forintos árbevé­telt vár a Honfoglaló és a Triviador nevű játékokat fejlesztő THX Games Zrt, amely a közelmúltban ju­tott 400 millió forintnyi friss tőkéhez. Jandó Zoltán Komoly fejlesztéseket tervez a következő években a hazai pia­con főként a Honfoglaló nevű já­tékról ismert THX Games Zrt. A társaság befektetőt is talált ter­veihez: az érintettek kedden je­lentették be, hogy az Euroven­­tures Kockázati Tőkealap Keze­lő Zrt. egy társbefektetővel kö­zösen 400 millió forintot fektet a cégbe. A társaság első nagy nemzetközi hírnevet hozó dobá­sa a Facebookon bevezetés alatt álló Triviador stratégiai kvízjá­ték lehet, Bihari Attila, a THX Games igazgatóságának elnöke azonban a Világgazdaság kérdé­sére elmondta: a következő 3 év­ben további 5-10 játékkal jelen­hetnek meg a piacon. A cég üzleti modellje az úgy­nevezett mikrotranzakciókra épül, ezek lényege, hogy játéka­ik ugyan ingyenesek, de a játé­kosoknak kínálnak egyéb fize­tős termékeket, szolgáltatáso­kat, amiből jelentős forgalma származhat a társaságnak. A modell sikerének a kulcs min­den bizonnyal a hozzáférhető­ség, és a játékosok számának di­namikus növekedése, amit a vállalatvezetés reményei szerint a Facebook biztosítani tud a cég számára. A Triviador terjedése mindenesetre egyelőre optimiz­musra ad okot: alig több mint egy hónappal az indulást köve­tően ma már 150-nél is több or­szágból havi 200 ezer felhasz­náló látogatja az oldalt a part­ner közösségi site-on. A cégnél úgy számolnak, hogy a növeke­dés ezt követően is exponenciá­lis lehet, s 3 éven belül napi 0,5- egymillió játékost szeretnének. Bihari Attila jelezte: ezzel pár­huzamosan a vállalat árbevéte­le is dinamikusan nőhet, s a har­madik üzleti évben már több milliárd forintra rúghat. Az igazgatóság elnöke hozzátette: a gyors növekedés érdekében ko­moly marketingtevékenységet is terveznek: a most kapott 400 millió forint nagyobb részét kommunikációra, kisebb részét fejlesztésre fordítják.­­ Játékaik ugyan ingye­nesek, de a játékosok­nak kínálnak egyéb fi­zetős termékeket, szol­gáltatásokat. Az üzleti modellt a befektetők is működőképesnek tartják. Tóth Zoltán az Euroventures igazgatósági tagja a Világgazda­ságnak elmondta: azért esett vá­lasztásuk a THX Games-re, mert a játékfejlesztő cégben komoly növekedési lehetőséget látnak, ráadásul a vállalat a növekedés kezdeti fázisában van, s a me­nedzsment is komoly iparági ta­pasztalatokkal rendelkezik. Tóth Zoltán hozzátette: jellem­zően 3-5 évre fektetnek be vál­lalatokba, s most is ilyen időtáv­ra terveznek. Ezt követően több kiszállási lehetőség is kínálko­zik, a vállalat részesedését meg­vásárolhatja például egy szak­mai befektető, de a tulajdonolt cég tőzsdei bevezetése sem el­képzelhetetlen. Napi akár egymillióan is játszhatnak három éven belül a Triviadorral A PROMÓCIÓ Díjazták a Provident munkáját Az elégedett ügyfél visszatér állítja a gyorshiteleket nyújtó pénzügyi vállalkozás vezetője A cég iránt elkötelezett alkalmazottak kiváló munkájával magyarázza Szirmák Botond vezér­­igazgató, hogy a Provident Pénzügyi Zrt. az idén telefonos és sze­mélyes kategóriában is megszerezte a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj” első helyezését. A vezérigazgató szerint a verseny megnyerése nem cél, hanem eszköz arra, hogy ügyfeleik minél elé­gedettebbek legyenek. - Kitől kapták ezt az elisme­rést, és mi a célja a versen­gésnek? - A díjért folyó versenyt a ClientFirst Consulting három éve rendezi meg Magyar­orszá­­gon. A szervezők azt vizsgálják, hogy a jelentkezők mennyire fi­gyelnek oda ügyfeleik igényei­re. A kiszolgálás színvonalát há­rom kategóriában is összeha­sonlítják, így a személyes, a te­lefonos és az elektronikus úton tartott kapcsolatokat külön-kü­­lön értékelik. - Milyen módszerrel hasonlít­ják össze a jelentkezőket? - Egyrészt az ügyfelekkel kér­dőíveket töltetnek ki arról, hogy mennyire voltak elégedettek a kapott szolgáltatással, másrészt próbavásárlásokat hajtanak vég­­ re, melyek során a kiszolgálás minden részletére figyelmet for­dítanak. Olyan objektív tényeket is vizsgálnak, hogy mennyire volt pontos egy képviselő, de azo­kat a szubjektív szempontokat is figyelembe veszik, mennyire tar­tották az ügyfelek kedvesnek az őket kiszolgáló személyt. A vizs­gálat alaposságát mutatja, hogy a felmérésben 6000 ügyfél véle­ményét összesítették, és több száz próbavásárlást végeztek. - Hogyan készültek fel a ver­senyre? - A versenytől függetlenül folyamatosan képezzük mint­egy négyezer alkalmazottunkat, akiknek a túlnyomó többsége közvetlen kapcsolatban áll az ügyfeleinkkel. A megmérette­tésre készülve külön tréninge­ket is tartottunk, hogy munka­társaink a lehető legkiválóbb szolgáltatást nyújtsák. Azt sze­retnénk, hogy ügyfeleink minél elégedettebbek legyenek, adott esetben ismét minket válassza­nak, ha hitelre lesz szükségük, és ismerőseiknek is ajánljanak bennünket. - Mennyire voltak elégedet­tek az ügyfeleik munkájuk­kal? - A call centernél 98 százalé­kos, a személyes ügyintézésnél 94 százalékos elégedettséget re­gisztráltak. Ezzel mindkét kate­góriában a legjobbnak bizonyul­tunk, és megújítottuk tavaly el­ért elsőségünket a telefonos ka­tegóriában. Ezeket az eredmé­nyeket azért is nagyra értékel­jük, mert igen erős mezőnyben az ország legnagyobb vállalatai, mobilszolgáltatói, pénzügyi in­tézményei mérték össze szolgál­tatásaik minőségét. - Ön szerint minek köszönhe­tő ez a jó eredmény? - Úgy gondolom, elsősorban a cégünk iránt elkötelezett mun­katársaink kiváló munkájának. Mindig is azt szerettük volna elérni, hogy kollégáink jól érez­zék magukat nálunk, azonosul­janak a cég céljaival és befolyá­solni is tudják a társaság műkö­dését. Ezt úgy érzem, elértük, mert nálunk nagyon alacsony az elvándorlás, a munkatársa­ink szeretnek itt dolgozni. - Tudja-e hasznosítani a cég a felmérés eredményét? - A verseny szervezői nem csupán eredményt hirdettek. A felmérési módszereiket ugyan nem ismertették, de arról beszá­moltak, hogy a vizsgált folyama­tokban hogyan szerepeltünk, így kiderült, hol tudunk még ki­válóbbak lenni, javítani az ügy­félkiszolgálás minőségét. Ezért a jövő év elején olyan tréninge­ket tartunk majd, ahol ezekre a pontokra figyelünk. Jövőre ugyanis már várhatóan nem lesz elég az első helyezéshez, ha ugyanazon a szinten teljesí­tünk, mint az idén. Szirmák Botond vezérigazgató Társbefektetőkkel dolgoznak A befektetésre a Jeremie prgram keretében kerül sor, amelynek úgynevezett co­­investment alapját kezeli az Euroventures. Az alap célja, hogy magánbefektetők mellett fellépve, magyar közép- és kis­vállalkozások tőkefinanszíro­zását elősegítse, támogatva a kellő tőkével nem rendelkező társbefektetőket, jelen esetben Andó Sándort Arról, hogy a mostani befektetésből mekkora részt vállalt az Euroventures, és mekkorát a társbefektető nem nyilatkoztak a felek, ugyanakkor a vállalat mindig nagyobb összeggel száll be egy­­egy cégbe, mint partnere, s a befektetendő összeg akár 70 százalékát is biztosíthatja. Az Eurventures egyszerre több hasonló co-investment projekt­tel is foglalkozik, értesüléseink szerint az előző hetekben 34 hasonló tranzakciót zártak le. KARRIERVONAL Új igazgató a CBRE-nél A clore Global Investors EMEA november 1-jei ha­tállyal Magyar Balázst (37) nevezte ki igazgatónak ma­gyarországi ingatlanbefek­tetési üzletágának élére. A teljes ingatlanbefektetési portfoliót felügyeli, továb­bá ellenőrzi, irányítja és összehangolja a kereske­delmi ingatlan portfoliót kezelő egység tevékenysé­gét. A szakember ezt meg­előzően az ING REIM Europe Hungary vezető magyarországi vagyonke­zelője volt 2010 óta. ■ VG Vezetőváltás a Peugeot Citroennél JANUÁR ELSE­JÉTŐL Woj­­ciech To­­maszkiewicz (40) vezeti a Peugeot és a Citroen ma­gyarországi képviseleteit. A szakember 1994 óta dolgo­zik a PSA Peugeot Citroen­nél: előbb a Citroen lengyel leányvállalatának kereske­delmi területi vezetője volt, majd az Automobiles Citroen párizsi központjá­ban dolgozott. 2002 és 2009 között a lengyel leányválla­lat kereskedelmi igazgatója volt, ahonnan ismét Párizs­ba került. Ez év januárja óta a Citroen Hungária Kft. ügy­vezető igazgatója volt. ■ VG

Next