Vocea Covurluiului, decembrie 1886 (Anul 14, nr. 3215-3236)

1886-12-03 / nr. 3216

ANUL XIV. — Nr. 8.216. ABONAMENT pentru România Pe un an ... 20 lei , 6 luni . . . io « VeSî P*g* IV premiul cent abonaților pentru străinătate Pe un an ... 34 lei , 6 luni ... 17 * Abonamentel se fac In Galați la Administrapunea ziarului,în districte la biururile postale. 10 BANI EXEMPLARUL. MERCURI, 3 DECEMBRIE 1886 anuncie linia pelit Pagina IV : 40 feanî Ulj^ 80 , •I N S E R T I U N I Ji RECLAME Pagina III ! 8obani La Cronică : 2 iei Repe urile se fac cu rahat însemnat. ,'Scrisori nebancare se relusă. — Ardcolele nepublicate nu se Redacţiunea : 22 str. Mare. 1 APARE !N TOATE zILELE DE LUCRU. !|! Administraţiunea : 22, str. Mare. Xologram. a Serviciul part. al .Vocii Covurluiului* AGENŢIA HAVAS. BUCURESCI, 13 Decembrie. — Camera a continuat discuțiune» pe »rticole a projectului de răspuns la mesagiu pănă l» paragraful 6. Ați vorbit In favoarea projectului D. ministru al justiţiei şi D-nui C. Stoicescu, Iepurescu şi Disescu, iar contra D. Al. Djuvara. — Secatul a lucrat în secţiuni. » Cronica, bpostlat — Golfiţenil aşteptat cu impacienţă sosirea în sinul lor a P. S. S. mitropolitului primat. Aflăm că deja este vorba a se forma un comitet, compus din diferiţii capi de autorităţi, precum şi din cetăţeni, cari împreună să intocmescâ programa recepţiunii Un vapor al Statului va pleca Vineri diminaţă din Galaţi spre a primi şi aduce de la Brăila pe înaltul prelat. Dacă timpul va continua a fi frumos, Galăţenii, suntem convinşi, vor şti să facă o primire demnă de cei pe care l’au iubit. — D. deputat Al. Djuvara a atins ieri în Cameră cestiunea scrisorii trimisă din Galaţi contra D lui prefect Lupu Costache şi publicată de Voinţa Raţională. D. ministru al justiţiei a tratat de nebun pe acel ce a scris acea scrisoare, care s’a inserat din nebăgare de seama. Ar trebui ca Voinţa să dea pe faţa numele acelui nebun, pentru ca pe de o parte să şcie lumea a semen de el, iar pe de alta să nu planeze acest epitet puţin măgulitor asupra altora. — Iata mişcarea populaţiunii oraşului nostru de la 23 până la 29 Noiembrie : născuţi : 8 băiaţi legitimi şi 2 nelegitimi, 12 fete legitime şi 3 nelegitime, total 25 (din cari 4 israeliţi) ; căsătorii : 5 ; morţi : 20 (din cari 5 israeliţ). — E. S. Ziabey, ministrul plenipotenţiar otoman la Bucureşci, a sosit anţi diminaţă în oraşul nostru cu trenul de Bucureşci. De aci se va îmbarca pentru Constantinopole. — Cu acelaşi tren au sosit D. Beştelet, supleant la Curte, D. Papadopol Calimah, deputat, şi D. Bonachi, senator. — Joi, 4 curent, se celebreaza în Bucureşci căsătoria D-lui M. Deşliu cu D-şora A. Bărculescu. D. Deşliu s’a dat demisiunea din postul de supleant la tribunalul nostru, şi se va stabili în Bucureşci. Adresând felicitările noastre tinerei părechi, încă o dată regretăm retragerea D-lui Deşliu din magistratură. QxozaJLcă, nu,text6s& — Cetim în Epoca : Astăzi un deputat din oposițiune va cere guvernului dosarul alegerii de la Botoșani. După aceasta se va adresa o interpelare guvernului asupra acestei cestiuni. La acestă interpelare va lua parte și D. deputat Stroici, care a fost față la toate evenimentele întâmplate la Botoșani. — Cu părere de rău suntem informați ca sănătatea D lui P. Mavroghenli, ministrul nostru la Viena, inspiră serioase îngrijiri. D-sea n a părăsit încă Viena. Probabil că va pleca în Italia în cursul septămânei viitoare. — Un deputat va adresa guvernului o interpelare asupra Convențianil consulare cu Germania. Cel ce se va însărcina cu aceasta va fi probabil D. N. Fleva. — Se vorbeșce la primăriă că D. I Câmpineanu, față cu situațiunea desperată în care se găsește comuna, își va da demisiunea din primar. — Ieri s’a celebrat la biserica greceasca din strada Doamnei un Te-deum în onoarea majoratului principelui moştenitor al Greciei. — Ieri D. M. Kogâlniceanu a spus unuia din prietenii noştri că cabinetul actual se va retrage peste puţin, afară numai dacă va fi positiv înştiinţat că un resbel va isbucni între Francia şi Germania. După D-sea, neretragerea cabinetului va fi o probă că acest resbel se apropie, şi din contra retragerea mea va dovedi că pacea Europei nu este încă compromisă într’un mod serios. — Ieri s’a ţinut un consiliu de miniştri sub preşedinţa D-lui Brătianu. Totuşi primul-ministru tot n’a asistat ieri la discuţiunea răspunsului la mesagiu. — Aflăm că D. Cogălniceanu a regretat foarte mult că, din causa sănătăţii, na putut lua parte la alegerea mitropolitului primat. Deea a adăogit că, de ar şei că se va duce în cârje, şi tot va căuta să fie faţă la alegerea ce se va face pentru episcop, şi că cu ateva pasiune va da pe față toate netrebniciele ce se comit de colectivitate în numele bisericei și rejiginii. — 1. P. S. S. mitropolitul Iosif al Moldovei n’a luat parte la ceremonia investiturei noului mitropolit primat. In ultimul moment M. S. R gele ordonă a se mai aștepta mitropolitul Moldovei, dar după o jumătate oră de aşteptare zădarnică, ceremonia se săvârşi cu vădita nemulţumire a suveranului. — Cetim în Lupta. Se vorbeşte că oposiţiunea va interpela imediat pe guvern asupra noutăţilor grave relative la un apropiat răsboiu în care România va lua parte. Macabrii oposiţiunii se vor înţelege pentru a designa pe unul din ei ca să ia cuvîntul în aceasta cestiune. Se spune că junimiştii îşi fac reservea lor în privinţa interpelării, de vreme ce ea are de scop a ataca politica externă a cabinetului, şi se ştie că aceasta politică este condusă de rege. — Ministrul de resboill, întrebat ieri de un grup de senatori despre telegrama sosită din Berlin şi de care vorbim mai sus, a răspuns : telegrama nu are alt înţeles decât următorul : ,dacă voeşci pace, pregitescete de resbo.'it .* — Se 4 ce că D. Dim. Giani îşi va propune candidatura, din partea opoiuţiunii, ca senator la colegiul I din Târgovişte, a cărui alegere va avea loc la 26 Decembrie. Foliota .VOCII COVURLUIULUI MORUL FATAL MARTIRIUL UNEI MAME PARTEA II. Fiul de adopţiune V. (Urmare) Dejunul După un moment George reluă : — A fi iubit, e sault ; dar nu e restul... Crecjt că pot spera ? Credi că generalul și D-na de Presles vor consimți ? — A te vedea bărbatul Diane! ? — Da. — Pentru mine nu e umbra unes ndouell... — Cu tót© aceste... nu sunt gentilom... — Acesta e un detaliu fără importanță... Poate că mai întâi părinții mei vor rădica oare-cari dificultăţi, şi încă nu cred ; dar în ori-ce cas vor ceda iute... Ore o fétà ce iubeşce n’ajunge tot*d’a-una la scopul ei cu puţnă[perseveranţă ?... Afară de aceste tatăl meu te iubesce mult, şi mama mea profeseazà pentru D-tea o stimă cu totul particulară... şi apoi ai o avere ce îndepărtază multe obstacole!... Iu tine, bunul meu amic George, Diana va fi a D-tele, nu a altuia, îți dau cuvântul meu ! .. E^ci un cumnat după inima mea.. nu’mi vei face niciodată morală și’mi vei împrumuta bani !... Voesc ca pană în cese lun! să dansez la căsătoria D-téle ... Acesta e sfârșit, nu te mai preocupa !.„ acest râu de Gontran va fi naşul primului seu nepot și a primului D-téle copil ?... in sănătatea finului meu !... Și Gontran, apucând o butilcă de viu de Champagne încă virgină, turnă jumătate într’un vas de porțelan de Japon și goli acel vas de dușcă. VI. Intorcerea Gontran rămase oaspetele lui George. Nu vom mai spune diferitele mijloace prin cari acest din urma căută a’i storce bani, și pe cari George nu i’i refusă, în un interes pete egoist, dar nu știm care în posițiunea sea ar fi făcut altmintrele. Proveneeul scrise comtelul de Presses, anunţându-l sosirea la el a fiului seu; şi fâceadu se garant pentru căinţa lui, îi cerea iertarea. Generalul îi răspunse că ierta şi că mulţumit lui George pentru ceea ce făcuse pentru fiul seu. El anunţa că nu se va întoarce în Provence decât după uşurarea D-nei de Presles. D. de Presles mai scrise încă de câteva ori. Pe la finea lunei Februarie 1831 anunţă fericita uşurare a Duei de Presles, care născuse o fetá, care primise numele de Blanca. Sarisovaa generalului era straniă. Nu respi/* acea bucuriă viuâ și profundă ce tot-dauna inundă inima bătrînilor l» venirea unui copil nesperat. Fiecare liniă exprima din contra o tristețe imensă. Trecu ierna intrega. Pe la finea lunei lui Aprilie generalul anunță interesrea sea pentru a doua zi și indică ora sosirii sale. Comtele de Presles și familia mea trebuiau să sosească la 3 ore după Iinata după dejun George și Gontrou se urcară pe cai și plecară 33