Volán Hírlap, 1983 (9. évfolyam, 1-26. szám)

1983-01-04 / 1. szám

VOLÁNTOURIST TÁJÉKOZTATÓ KAPOSVÁROTT Somogy bemutatkozik Budapestnek A 13-as Volán Kaposvárott ,,Volán-idegenforgalom" cím­mel ankétot és sajtótájékozta­tót tartott. A résztvevők átte­kintést kaptak az 1983. évi fel­adatokról és lehetőségekről. A magyar idegenforgalomról M­eszlényi Géza, a Volán­­tourist igazgatója, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke adott képet. A Volán­­tourist nemzetközi árualapjá­ról, a jelenlegi törekvésekről Holló Péter osztályvezető szólt. Az idegenforgalom nem ül­het a babérokon. Igen nagy erőfeszítéseket kell tennie az eredmények megtartásáért, il­letve fokozásáért, hiszen köz­tudott, hogy világszerte nehe­zedtek az idegenforgalmat be­folyásoló körülmények, emel­kedtek az árak. Meszlényi Géza szavaiból kitűnt: nem szándékozik tétle­nül szemlélni az eseményeket a magyar idegenforgalom! Folytatni kívánja az eddig jól bevált módszereket, s az ide­genforgalom számára még meglehetősen fehér foltokat igyekszik felszámolni, újabb országokat bekapcsolni az „áramkörbe”. A legutóbbi si­keres franciaországi lépések után a skandináv államok fe­lé tekintünk. A Volántourist képviselőjé­nek tájékoztatójából az is nyilvánvalóvá vált, hogy­­ sok embert sikeresen utaztatni, il­letve megfelelően fogadni csak akkor lehet, ha az utazási iro­dák felkutatják az újabb lehe­tőségeket (tartalékokat), ked­vezményeket adnak, az olcsó és jó körülmények mellett a szórakozásról is gondoskodnak. A turisták jó ellátása érdeké­ben ilyen kockázatot vállalt a Volántourist például Bulgáriá­­­­ban, ahol több mint ezer ágyat tart fenn, s ezért kedvezmé­nyes áron tudott szerződést kötni. Idén a bulgáriai utazá­sok adják gerincét a Volán­tourist tevékenységének. Per­sze, emellett újabb tervek is vannak — a nudista kempin­gezés megszervezésétől a társ­kereső utak meghirdetéséig. A tájékoztatón azt tapasz­talhattuk, hogy a megyei uta­zási iroda „jól vette és veszi a lapot”, ahogy mondani szok­ták. Nem véletlenül minősítet­ték az említett felszólalók az országban az egyik legjobban működő Volán utazási irodá­nak a kaposvárit. Tóth De­zső irodavezető tájékoztatójá­ból azután kiderült, hogy si­keres évet zárt a kaposvári iroda. A belföldi utasforgalom elérte a 10 ezer vendéget, és az 1982-es bevétel annyi lesz, mint az előző évben volt. Erő­teljesen növekedett a bevétel a nemzetközi forgalomban is. Ez az üzletág egyébként dina­mikusan fejlődött évek óta, és ma már a bruttó árbevétel meghaladja az évi tízmillió fo­rintot, az utasok száma pedig eléri a kétezret. Tavaly elő­ször sikerült utat szervezni Frankfurt—Zürich útvonalon Párizsba. A kaposvári iroda az országban először szervezett autós-rodeó bemutatót Fonyó­don. A kaposvári utazási iroda dolgozói új ötletekkel rukkol­tak ki, hogy a turisták szá­mára még vonzóbbá tegyék a megyét, illetve a megye hatá­rain túl is jó szórakozást, kel­lemes utazást kínáljanak tu­ristáiknak. Íme néhány az 1983. évi tervekből: — Olyan helyzetben va­gyunk, hogy bővíteni tudjuk megyénk kulturális, történeti és néprajzi értékeit bemutató műsorainkat — mondta az iro­davezető. Ennek jegyében fo­gantak a „Somogyi barangolá­sok” nevet viselő, a megyét feltáró és bemutató utak. A szennai falumúzeumban lako­dalmat rendeznek, ahol a vőle­gény és menyasszony „valódi”, a násznép pedig a turistákból áll. Az Európában is egyedül­állónak számító kaposvári Mo­zi Múzeumban a muzeális ér­tékű filmek mellett Somogy­­ról és Kaposvárról készült filmeket szeretnének bemutat­ni, természetesen turistacse­megeként is. A diákokra is gondoltak: tör­ténelem szakos tanulókat hiva­tásos régész irányításával feltárások színhelyére visznek.­­ Az ilyen utak egyik célja pél­dául a XI—XII. században épült somogyvári vár. Szere­pel a programban a lovaglás. E sport iránt érdeklődőket a Kaposvártól 25 kilométerre lévő Somogygesztibe viszik, ahol — főként hét végén — kedvükre kilovagolhatják ma­gukat a tsz-majornál működő lovasiskolában. Csatlakozva a Magyarországi Szálloda Szö­vetség ajánlásaihoz 1983. már­cius 30-ig rendkívüli kedvez­ményeket nyújtanak a hétvé­geken Budapestre utazni szán­dékozóknak. Amennyiben az irodánál rendelik meg a szol­gáltatásokat (csoportos utazás esetén) a különjárati díjtétel­­telből 20 százalékot, a Kapos­vár—Budapest között közleke­dő menetrendszerű autóbuszon a jegy árából (már három sze­mély esetén is) 30 százalékos kedvezményt nyújtanak. Elő­mozdítják, hogy nyolcvanhá­romban mind több somogyi mozgalmi, kulturális és egyéb küldöttség keresse fel a test­vérvárosokat. A nemzetközi nőnap alkalmából Somogyból 400 nőt visznek a Kék Adria legszebb, legelegánsabb üdü­lőhelyére, Portorozsba. Meg­rendezik a hagyományos Do­­rottya-bált, amelyet a Volán­dolgozók nagy családjának megismételnek Kaposvárott. Megszervezik a „Somogy be­mutatkozik Budapestnek” cí­mű kiállítást. Az Átrium Szál­lóban sorra kerülő rendezvé­nyen a megyei iroda különle­ges programokkal igyekszik színessé, változatossá tenni a megye megismertetését. A fenti programok alapján joggal állapította meg Dóri Já­nos, a megyei tanács kereske­delmi osztályvezetője, hogy a kaposvári utazási iroda olyan programokat szervez, amelyek eddig nem kaptak kellő figyel­met — ezért minden elisme­rést megérdemel. Szegedi Nándor Új autóbuszállomás Edelény nagyközség mint já­rási székhely jelentős vonzás­körzettel rendelkezik, s eddig igencsak nélkülözte a nagy forgalmat lebonyolító, napi 220 járat megfelelő indító-ér­­keztető állomását. A járási székhely s a nagy­község vezetői régen törték a fejüket, hogyan lehetne meg­oldani a régi gondot. A kastélykert bejáróhídjá­­nak tőszomszédságában volt ugyan egy forgalmi iroda és váróhelyiséget magába foglaló építmény, mely nagy adag jó­indulattal sem nevezhető állo­másnak, hiszen még csak ko­csiállásokat sem lehetett kiala­kítani a szűk területen. Kel­lett egy új állomás. Edelény tanácselnökét, Sándor Dezső országgyűlési képviselőt nem olyan fából faragták, aki egy­könnyen felhagy terveivel, sokakat megnyert az ügynek. Az összefogás eredménye­ként felépült a 12 kocsiállá­sos fedett peronos indító-ér­­keztető hely a község központ­jában, a gimnáziummal szem­ben, az ifjúsági ház mellett. A 3-as Volán segítséget kért a tröszttől egy konténeriroda elhelyezésére, s ennek fedeze­tét meg is kapta. Így került az állomásra „fel­vételi épület” is, amelyben a jegyelővétel, a forgalmi szolgá­lat és személyzeti szociális he­lyiségek vannak. A létesít­mény átadásához szükséges előkészületekben társadalmi munkájukkal hozzájárultak a 3-as Volán kazincbarcikai üzemegysége edelényi kiren­deltségének­ szocialista brigád­jai is. Amilyen szerénységgel ké­szült az állomás, úgy minden külsőségtől mentesen megtör­tént az átadás-átvétel is. (KF) Nagy munka a Mátra ... A Mátraaljai Szénbányák Vállalat és a 4-es Volán két évvel ezelőtt kötött szerződést, mely szerint a Volán szállítja a meddő földet a bá­nya területén. A két vállalat között jó mun­kakapcsolat alakult ki. Harminckét Tátra billenéssel szállította a 4-es Volán a meddőt, s mintegy 2 millió 800 ezer köbmétert mozgatott meg tavaly. A munkák elvégzésére a bánya területén egy kirendeltséget is létrehozott a 4-es Volán. A munka irányításán túl itt lehetőség nyílik a kisebb javítási munkák elvégzésére is. Felvételeink a keleti I-es bánya területén készültek. (Fotók: Pécsi Károly) Mit vár ön 1983-61? — Mit várok az új évtől? Nem többet: békességet, jó egészséget, gondtalan családi életet új családi házunkban, ahova a közeli napokban, műszaki átadás után végre be­­ költözünk. S ha mindezek mel­lett még a pénztárcánk tartal­mához méretezett családi el­képzelések is megvalósulnak, akkor azt mondhatom, hogy révbe jutottam — fogalmazott tömören Nagy István, a 8-as Volán tehergépjármű-vezetője. — Idén a gyerekek — Péter és Margitka — szobáját sze­retnénk bebútorozni. Azt sze­retnénk, hogy mindketten za­vartalanul tanulhassanak, hó­dolhassanak a kedvtelésüknek. A fiam műszaki pályára ké­szül, a Kemény Gábor Közle­kedési Szakközépiskola tanuló­ja, a lányom gimnazista, s ze­nét tanul. Álma és vágya egy pianinó zongora ... — Egyéni terveimről csak annyit: mindig legyen fuvar­feladatom. Dolgozni szeretnék, állásmentesen, hogy kereshes­sek. — Elégedett embernek tar­tom magamat. Huszonöt évi munkával olyan családi ott­hont teremtettünk, amely min­den igényt kielégít! Külön szoba jutott a gyerekeknek, az alagsorban van barkácsmű­­hely, feleségemnek varrószoba. A nagymama is hozzánk köl­tözhet, elhagyhatja az elárvult tanyát. Tehát együtt lesz a család. — Munkahelyi terveim kö­zé tartozik még, hogy idén el­végzem a szakmásítót, hogy mire kiöregszem a gépjármű­­vezetésből, szerelőnek se le­gyek rosszabb szakember... (B) * — Nyolc éve vagyok a 20-as Volánnál — kezdte a beszél­getést Papp Gábor, az érdi pá­lyaudvar vezetője.­— A 14-es dunaújvárosi részlegnél elő­ször mint garázsművezető, majd vezénylőtiszt dolgoztam, 1975-ben átkerültem a 20-as Volánhoz, forgalmi munka­ügyi előadónak. Érdre 5 évvel ezelőtt jöttem és művezetői be­osztásban dolgoztam. 1979-ben neveztek­ ki pályaudvari ve­zetőnek. Ennyit a múltról... — Idén az érdi önálló fő­nökség üzemigazgatóság lesz és ez új feladatokat Úgynevezett kiscsoportos jelent. ér­dekeltségi rendszerben fogunk dolgozni és a forgalmat három területre osztjuk fel. Engem a Kosztolányi Dezső téri cso­port vezetésével bíztak meg. Érdekel ez a feladat, mert bi­zonyítási lehetőséget látok ben­ne és talán jobban tudom hasz­nosítani az eddigi tanulmá­nyaimat. Éppen most fejeztem be a kétéves intenzív vezető­képző tanfolyamot. — Januártól egy egészen új területen is helyt kell állnom: népi ülnök leszek... A másik fontos társadalmi feladatom a KISZ-titkári teendők ellátása. A KISZ-alapszervezetünk fel­hívására épülő érdi mentőál­lomást előreláthatóan április 4-én fogják átadni. Az itt fo­lyó társadalmi munkák koor­dinálását a KISZ-esek végzik. — Július—augusztusban lesz a „Kilenc város találkozik” el­nevezésű akció. Ez az 1979. ja­nuár 1-én várossá nyilvánított kilenc település közös meg­mozdulása. Idén Érden lesz a találkozó, és az ezzel kapcso­latos teendőkben is nagy részt vállalnak a fiatalok. — Tavasszal lesz az Érd Kupa autós ügyességi ver­seny ... Tovább ápoljuk kap­csolatainkat a rimaszombati CSAD üzemegység fiataljaival. 1982-ben mi voltunk náluk lá­togatóban, az idén ők jönnek. — Az igaz, hogy szabad időm nincs sok. A kislányom iskolába megy az idén, és a nyár folyamán a házunkat is szeretném befejezni, és ha ezek után még lesz időm és energiám, akkor Bulgáriába megyünk. (PK) ★ — Mivel lakásunk, a beren­dezés már adott, így tavaly hódolhattunk kedvtelésünknek, a világjárásnak. Erre gyűjtöt­tünk: kéthetes turistaúton vett részt a család, feleségem, 12 éves fiam és jómagam. Bejár­tuk a Szovjetunióban a déli köztársaságokat, a mesés Bu­­harát. S maradék anyagi ja­vainkat a hétvégi ház befeje­zésére költöttük, a kerítés fel­építésével itt is révbe értünk — mondja Kocsis Sándor, az 1-es Volán 10-es üzemigazga­tósága szerelője. — Idén az előjegyzett Zsi­gulit várja a család. Ahogy a sorszámot nézem, talán már tavaszra sorra kerülünk. Ha megkapjuk, ez lesz a legszebb idei ajándék! Akkor a hétvé­geken útra kelünk. — Emellett szeretném ered­ményesen befejezni a gépipari technikumot. Az idei az utolsó év, bizony nehéz lesz! Sze­rencsére a feleségem jó segítő. A matematikában igénylem is a korrepetálását! Mert ő előt­tem jár egy fejhosszal, a fő­iskolát végzi, s nem illő le­maradni mögötte. — Elégedett embernek tar­tom magamat, bár az élet nem nagyon kényeztetett el, amire jutottunk, azért nagyon is megdolgoztunk a feleségem­mel. A vállalat segítségével jutottunk lakáshoz, megadták a lehetőséget a tanulásra. Mindezt jó munkával igyek­szem meghálálni. Terveimhez nyugodt, békés esztendő kell, remélem, hogy ebben is ré­szünk lesz... (B) HARMINCHÉT KITÜNTETÉS IRU-MANY Harminchét volános gépko­csivezető nyerte el az idén a Nemzetközi Közúti Fuvarozá­si Egyesület (IRU) díszokleve­lét és aranyjelvényét, melyet a szervezet a nemzetközi for­galomban 500 ezer kilométert balesetmentesen megtett gép­kocsivezetőknek adományoz. Az országban mindössze het­­venhatan érdemelték ki az el­ismerést, amelyet január 26- án, a Hungarocamion Balkán utcai székházában adnak majd át munkatársainknak: Farkas Sándor, Megyeri Bé­ni, Mező Vilmos, Dócs Dániel, Linkai Béla (1-es Volán), Szi­kori István, Nyeste Zoltán (3- as); Mocsári József (6-os); Bá­rányi József (7-es) ;Gura Mi­hály (8-as); Urbán János, Tóth Sándor, Puskás Antal, Novák Elemér (9-es); Tóth Mihály, Jánosi György, Dömsödi Szil­veszter, Lőrincz János, Kram­­mer Zoltán, Majláth Ferenc (10-es); Bozai János, Farkas László, Franyó Sándor, Szilá­gyi Endre (14-es); Farkas Ká­roly (16-os); Nagy Árpád, Ha­lász István (18-as); Németh János, Baksa János, Welczer István, Szabó Miklós (19-es); Boda Imre, Kis Pál, Mucs Jó­zsef, Müller Antal, Nemes Gá­bor (20-as); Kubancsik János (Volántourist). SZEKSZÁRD Újítók versenye December 22-én Sipter Gé­za műszaki igazgatóhelyettes értékelte a 11-es Volán újí­tóinak elmúlt évi tevékenysé­gét. 1982-ben a szekszárdi Volánnál 42 újítás született, s ebből csupán hármat utasí­tottak el. A megvalósított jó ötletekre az év során több mint 57 ezer forint újítási dí­jat fizettek ki, a külön pályá­zatokat pedig 12 ezer 500 fo­rinttal jutalmazták. Az üzemek közötti újítási versenyt a járműbontó üzem­egység nyerte. Az egyéni újí­tók versenyének győztese Beke Lajos (Szekszárd) lett A második helyen Király Jó­zsef, a harmadikon Szalai B. Sándor végzett. Mindketten dombóváriak. (BC) JANUÁR 1-TŐL PÉCSETT, KOMLÓN Lyukasztásos jegykezelés Szeged és Debrecen után, a 12-es Volánnál is búcsút mond­tak — a pécsi és a komlói he­lyi járatokon — a 10 éve alkal­mazott pénzérmés jegyváltó­automatáknak. Január 1-től e két közigazgatási területen elő­reváltott, a kocsiban elhelye­zett lyukasztóautomatával ér­vényesített jegyekkel lehet utazni. A kibocsátott 6 millió fehér színű, Volán-csigás me­netjegy már december 27-től forgalomban van, s a kijelölt árusítóhelyeken — a megye­­székhelyen 157 üzletben — a Volán- és MÁV-jegypénztá­­raknál vásárolható meg. Vetélkedő KRESZ-vetélkedőt rende­zett Miskolcon a városi köz­lekedésbiztonsági tanács, a Magyar Hűtőipari Vállalat miskolci gyára és a Borsodi Sörgyár. A vetélkedőn mint 40 gépkocsivezető több vett részt. A csapatverseny Volán-si­kert hozott. Az első helyezést a 3-as Volán Petőfi Sándor szocialista brigádja szerezte meg. A második és a harma­dik helyen is volánosok vé­geztek, a Centrum szocialista Miskolcon brigád 1-es, illetve 2-es csa­pata. Egyéniben Lendvai Attila, a Sörgyár dolgozója bizonyult a legjobbnak. Második Tóth Sándor, harmadik Tóth Tibor, a miskolci Volán dolgozója lett. Kerekes Judit

Next