Volán Hírlap, 1983 (9. évfolyam, 1-26. szám)

1983-04-28 / 9. szám

KIVÁLÓ VÁLLALATOK: 3-AS, 19-ES VOLÁN, VOLÁNTOLUNg a Mimim is a mun­krkökségé dicsérő oklevelét kapja a 1-es Az elmúlt évi munka értékelése alapján Kiváló Vállalat kitüntetést kap a 3-as, a 19-es Volán és a Volántourist. A miniszter és a KSZDSZ elnöksége dicsérő oklevelét ve­heti át a 4-es. A vezérigazgató és a bizalmi-főbizalmi testület dicsérő ok­levelét nyerte el az 1-es, a 10-es, a 15-ös, a 16-os, a 17-es, a 21- es és a 23-as Volán. A Szakma Kiváló Brigádja kitüntetést veszi át a Münnich Ferenc rakodómunkás (1-es Volán), a Március 21. autóbuszve­zető (3-as), és a Petőfi csomagolóbrigád (13-as Volán). A Volán Tröszt Kiváló Brigádja kitüntetést 14 kollektíva, a Volán Tröszt Kiváló Dolgozója elismerést pedig 24 munkatár­sunk érdemelte ki. A Volán Tröszt Kiváló Brigádjai Sokéves kimagasló munka elismeréséül, május 1. alkal­mával, a Volán Tröszt Kiváló Brigádja kitüntetésben része­sülnek az alábbi szocialista kö­zösségeik: Komarov (tefus bri­gád) 1-es Volán; II. Rákóczi Ferenc (személyforgalmi komplexbrigád) 2-es Volán; Jubileumi (adminisztratív bri­gád) 4-es Volán; Vörös Októ­ber (tehergépkocsivezetői bri­gád) 5-ös Volán; Petőfi Sán­dor (tehergépkocsivezetői bri­gád) 7-es Volán; Erkel (kar­bantartó szocialista brigád) 8-as Volán; Ságvári Endre (tehergépkocsi-vezetői brigád) 16-ös Volán; Zalka Máté (tehergépkocsi-vezetői brigád) 16-os Volán; II. Rákóczi Fe­renc (ifjúsági munkásbri­gád) 17-es Volán; Április 4. (autóbuszvezetői brigád) 18-as Volán­; Ho-Si-Minh (kar­bantartói brigád) 19-es Volán; Ságvári Endre (autóbuszveze­tői brigád) 20-as Volán: Mün­­nich Ferenc (adminisztratív brigád) Felszabadulás (admi­nisztratív brigád) Volántou­rist. A Volán Tröszt Kiváló Dolgozói A Volán Tröszt Kiváló Dol­gozója kitüntetést a követke­zők érdemelték ki: K. Szűcs János karbantartó csoportve­zető, Drexler Béla tehergépko­csi vezető, Rottenberger János autószerelő (1-es Volán), Ta­kács János szerelő csoportve­zető (3-as), Radics András autószerelő, Balázs József te­hergépkocsi vezető (4-es), Sáfár Antal autóbuszvezető (5-ös), Kurczina György autóbuszve­zető, Sándor László tehergép­kocsi-vezető (6-os), Terenye­i László vezető rendész (7-es), Kovács Jánosné bérelszámoló (8-as), Horváth János eszter­gályos (9-es), Laczi József autóbuszvezető (10-es), Szűcs István tehergépkocsi-vezető, Varga Márton autóbuszvezető (11-es), Fónay Rezső autóbusz­­vezető, Ivanics Ferenc teher­gépkocsivezető (13-as), Borsa Mihály üzemvezető (14-es), Tóth Bálint tehergépkocsi-ve­zető, Gere Zoltán főművezető (18-as), Birbauer Ferenc teher­gépkocsi-vezető (19-es), Kom­lási Gáborné csomagoló (23-as) Frojda­ Ferenc forgalmi veze­tő, Fazekas Lajosné idegenfor­galmi ügyintéző (Volántou­rist). Köszöntjük a kitüntetette­ket! SOPRON Idegenforgalmi tanácskozás A Volán idegenforgalmi szakembereinek országos érte­kezletét tartották áprilisban, Sopronban. A kétnapos tanács­kozáson részt vett Vajda Mik­lós, a Volán Tröszt főosztály­­vezetője, Saslics Elemér, a Vo­lán Tröszt osztályvezetője, Meszlényi Géza, a Volántourist igazgatója, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke, dr. Pásztor Lászlóné, az Or­szágos Idegenforgalmi Hivatal képviselője, Kalló Sándor, a 19-es Volán igazgatója és va­lamennyi Volán-irodavezető. Az elmúlt év idegenforgalmi tevékenységéről Saslics Ele­mér tartott tájékoztatót. El­mondta, hogy a tröszti bevétel 2,1 százalékát az idegenforga­lom hozta, ez 600 millió forin­tot jelentett. A vidéki szolgá­lati helyek 20 százalékkal já­rultak hozzá az eredmények eléréséhez. A Volántourist is növelte forgalmát a múlt év­­ folyamán, s a munkaverseny­ben az első helyet szerezte meg. Dr. Pásztor Lászlóné elő­adásában vázolta az ország idegenforgalmi helyzetét. El­mondta, hogy tőkés viszony­latban nőtt a hazánkba utazók száma, s mivel a hatékonyság is javult, ezért az idegenforga­lom elősegítette a népgazdasá­gi egyensúly helyreállítását. Az elmúlt évben csökkent a magyar lakosság utazási ked­ve, harminc százalékkal keve­sebben utaztak külföldre, mint ezt megelőzően. A jövőről szólva dr. Pásztor Lászlóné megemlítette, hogy tovább kell növelni a Balato­non a szolgáltató ipar színvo­nalát. A fejlesztési alapból 260 millió forintot szánnak a Ba­laton környéki szolgáltatások bővítésére. Meszlényi Géza igazgató az­­ utazási irodák szövetségének feladatairól beszélt. Készül a finn­—magyar szerződés, s az ötéves svéd—magyar megálla­podás. Negyvenöt ország rész­vételével Kínában tartották nemrégiben az idegenforgalmi szakemberek összejövetelét, s az ott szerzett tapasztalatok­ról is beszámolt. Laki Zoltán, a Volán Tröszt előadója hat megye idegenfor­galmi együttműködését érté­kelte, majd Holló Péter, a Vo­­lántourist osztályvezetője adott számot a vállalat múlt évi eredményeiről. Másnap a szakemberek az idegenforgalmi és eljárási ügy­viteli utasítás egységesítését tárgyalták meg. (D) A VOLÁN TRÖSZT VÁLLALATAI DOLGOZÓINAK LAPJA IX. ÉVFOLYAM, 9. SZADI Á­RA: 1,40 FORINT 1983. ÁPRiLIS 28. l erősödjék a szocializmust építő népek egysége! ! SZAKKOLLÉGIUM HAJDUSZOBOSZLÓN A megelőzésért tenni tudók és tenni akarók találkozója Mint korábban már hírül adtuk, a KSZDSZ, az Országos Munka- és Üzemegészségügyi Intézet, a Közúti Közlekedési Munka- és Üzemegészségügyi Bázis és a Volán Tröszt rész­vételével került sor április 13. és 15. között Hajdúszoboszlón az I. közúti közlekedési mun­ka és üzemegészségügyi szakkollégiumra. Az előadássorozaton több mint száz munkavédelmi szak­ember, üzemorvos, munkalé­­lek­tani állomás-vezető vett részt, akkák a Volán-vállalato­kat, a Hungarocamiont, a Bu­dapesti Közlekedési Vállalatot és a­ Főtaxit képviselték. A megnyitón dr. Zsögön Éva, az Országos Munka- és Üzem­egészségügyi Intézet főigazga­tója köszöntötte a megjelente­ket. Méltatta a közúti közleke­dés egészségügyi bázisának kétéves munkáját, rámutatott annak fontosságára. ... Olyan intézkedések szülessenek a közlekedési tárcán belül is, hogy a foglalkozási betegségek meggátolhatók legyenek, munkakörülmények egészsége­­ sebbé tétele korszerű eszközök felhasználásával történjen. Moldován Gyula, a KSZDSZ főtitkára az 1-es Volán gazda­sági és társadalmi vezetésének rendkívül tiszteletreméltó se­­gítőkészségét köszönte meg, amelyet az egészségügyi bázis létrehozásakor tanúsítottak. Majd kiemelte, hogy a közle­kedési vállalatok nagy össze­geket fordítanak az üzemegész­ségügyre, felismerve, hogy az anyagiak nemcsak a gyógyító­­megelőző munkában kamatoz­nak, hanem a termelésben is. Dr. Sárvári László, a KPM főosztályvezetője nagy elism­e­réssel szólt a rendezvényről. Jó kezdeményezésnek tartotta, hogy egyszerre hívták össze a vállalatok üzemorvosait, a pszichológiai állomások veze­tőit, a munkavédelmi és szo­ciálpolitikai szakembereket. Ez lehetőséget teremt a sokoldalú vitára, a feladatok egyeztetésé­re. Dr. Girinyi Margit, az Egész­ségügyi Minisztérium osztály­vezető főorvosa az egészség­ügy VI. ötéves tervének meg­valósításáról beszélt. Rámuta­tott, hogy a terv végrehajtását elősegíti a szakkollégium mun­kája is. Gábor Zoltán, a Volán Tröszt vezérigazgató-helyettese a Vo­lán-vállalatok egészségügyi el­látásáról így nyilatkozott: " A szakma 1976-tól az üzemorvosi hálózat bővítésére 86 millió forintot fordított, 1982-re 92 üzemorvosi rende­lőben 104 üzemorvos — ebből 33 főállású — látja el felada­tát. A bevezetők után további színvonalas előadásokat­­ hall­gathatnak a résztvevők. Dr. Béleczki Lajos, az Orszá­gos Munkaegészségügyi Intézet főigazgató-helyettes főorvosa a közúti­­ közlekedés üzemegész­ségügyi feladatai közül az üzemorvosok tevékenységéről, kettős feladatáról (a gyógyító­­•és megelőző munkáról) szólt, annak szoros összefüggéseit vá­zolta. A gyógyító-megelőző tevé­kenységben nagy szerepet kap az előzetes, az időszakos, a so­ron kívüli vizsgálatok rendje. Fontos a dolgozók egészség­­ügyi állapotának elemzése, kü­lönös tekintettel a foglalkozási ártalmakra, illetve az ezekkel összefüggő megbetegedésekre. Rendszeres figyelmet igényel az idült megbetegedésben szenvedőik gondozása, vizsgá­lata. Az üzemegészségügyi munka nem nélkülözheti az oktatás­ban, az egészségnevelésben va­ló részvételt, a gondozás mód­szereinek kidolgozását, a fog­lalkoztatási rehabilitációs te­vékenységet, az egészségügyi szakvéleményezéseket. Mindez úgy válhat teljessé az üzemegészségügyi gyakor­latban, ha az orvosok az opti­mális lehetőségek kihasználása érdekében partnerként együtt­működnek a vállalatok gazda­sági és társadalmi vezetésével. Balázs Alajos, a KPM fő­munkatársa a közúti közleke­dés szociálpolitikájának idő­szerű kérdéseiről tájékoztatott Dr. Sebes Gábor főorvos, az 1-es Volánnál működő egész­­­ségügyi bázis vezetője az eddi­gi felméréseinek, kutatásainak eredményeit diasorozaton mu­tatta be. — A beválás és munkaalkal­masság vizsgálatánál nem csu­pán az alkalmatlanságot, ha­nem a valamire való alkalmas­ságot kell vizsgálni — mondot­ta többek között dr. Pozsony Imre, az 1-es Volán osztályve­zetője. * Az egyik legérdekesebb elő­adást dr. Bölcs Sándortól, az OOSZI főorvosától hallhatták a résztvevők, ő a közlekedés gondjait a szemész orvosszak­értő szemszögéből vizsgálta. Szólt az egy- és kétszemű lá­tásról, a színitévesztésről, az éjszakai vezetés sajátosságai­ról, valamint a közvilágításról, aminek hiánya nem jelent egy­értelmű takarékoskodást. A személyszállítás sajátos üzemegészségügyi gondjait a BKV osztályvezető főorvosa, dr. Galambos László, lényegre­­törően boncolta. Előadásában elemezte,­ hogy a járművezető­­fülke nagysága, légtere, az irányító- és vezérlőberendezé­se, az ülés magassága és dőlés­szöge, a járművezetőnek a műszerfalhoz viszonyított el­­helyezkedése, a kilátást bizto­­sító homlokfal nagysága, a jár­művezetők kényelme hogyan befolyásolja a biztonságot. Az Országos Kriminológiai Intézet előadójaként dr. Irk Ferenc a gépjárművezetés jogi kérdéseiről, a közlekedési mo­rálról szólt. Az előadásokat konzultációk követték, ahol kérdések, véle­mények, javaslatok cseréltek gazdát. Egészséges, építő jelle­gű vita alakult ki az egészség­ügyi­­ bázis által összeállított kérdőívekről, annak majdani hasznosításáról. A megjelen­tek szabadidejükben is tapasz­talatokat cseréltek. Egymás eredményeit, gondjait is meg­hallgatva, hasznos tapasztala­tokkal gazdagodva térhettek haza. Dr. Papp Béla, a KSZDSZ titkára zárszavában jónak, hasznosnak értékelte­ az elő­­adásokat, méltatta a résztve­vőik aktivitását. Arra a követ­keztetésre jutott, hogy az első szakkollégiumon az egészség­ügyért tenni tudó és tenni aka­ró szakemberek találkoztak. Bognár Cecil Dr. Fárbás Judit, a 13-as Volán üzemorvosa. Dr. László István, a szegedi pszichoterápiás állomás orvosa. ELMEBAJNOKSÁG címmel sakk- és römiversenyt hirde­tett a 14-es Volán nyugdíjas­­bizottsága. A versenyre május 4-én kilenc órakor kerül sor a nyugdíjasok klubjában. KÖNYVVÁSÁRT rendeztek a költészet napja alkalmából a 3-as volán KISZ-esei a Művelt Nép Könyvterjesztő Vállalattal közösen. Az akción féláron vá­sárolhattak az érdeklődők. ÚJJASZERVEZIK a forga­lombiztonsági klubot Dunaúj­városban. Az ankétokon a Vo­lán-gépkocsivezetők mellett a Dunai Vasmű, a 26-os ÁÉV, valamint az Ingatlankezelő ás Városgazdálkodási Vállalat járművezetői is részt vesznek majd. Az összejöveteleket film­vetítéssel egybekötött vetélke­dők színesítik. KÁRPÁTALJAI kirándu­lást szervez a 4-es Volán fü­zesabonyi kirendeltsége, négynapos úton Ungvár, Mun­­­kács, Lvov nevezetességeivel ismerkednek a volános dolgo­zók.

Next