Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-09-12 / nr. 192

u .. MN vilele afară de Duminici la Komicione și în reșt la Libretul G.Loanidi. î 3.. AMUL.IE. Iașii, Luni. 12. Septemvrie, 1855. că Gustepentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale Foiletonul Zimbrului o coală îndesă în toată Duminica și se împarte Lunea unii serbători mari. Abonamientul ce Face in Iași la Sărăriea Nouă din cinuturi au fostu soenpidități însă apucu 8 builă de oameni 3 Pr pupățg . Din giurnalul și 9 Sept. de Constantinopoli estragemu următoarele asupra glorioaselor zile din ei împărțite în trei coloane. Francesii formau dreapta și centrul. englezii stănga. La amează, centrul se dirigă asupra Turnului Malacof, și prin o lovitură sumeară, pusă mîna pe această importantă poziție, din cele mai crăncene. Rușii apărără cu prătănjie a doua încinsătură însă ni ce putură ține in contra neînvinsei a se retrage. Trupele noastre, străbătăndu în Malacofu, nu aflără în el de căt unu ofițerui și 60 soldați Ruși; aceștia, îndată ce zăriră uniforma franțesă, dădură focu unei mine ce nu cășună puțină daună, devotați. Stindartul francesu făboăi cu glorie asupra Malacofului, și baterii îndată s'au ridicatu în el spre a bate cetatea. „În același timpu, dreapta atăca Micul Redanu, și cu toată vetejia ca, au fostu respinsă de apărarea desesperată a inimiadoua cului; însă asaltul s'au renoitu de vară. Rușii au fostu intejiui, și încă și asupra acestui puntu făloăia franțesu. „Iglezii în restimpul acesta ce îndrepta asupra Marelui Redan, și cu toată împretisimea inimicului, străbătură în ea cu dese batalioane care isbutiră a se statornici; dară o coloană de reservă rusască, tare de 10,000 oameni menită să susție trupele din Malacos, văzindu că toate s'au perdutu pe puntul acesta, și că nu mai era speranță să recapete poziția aceasta, se repeziră asupra Marelui Redan, și după o luptă din cele mai înverșunate, respinseră cele două batalioane engleze. Două atacuri conduse în contra bastionului Centralu de generalul Sales, rămaseră fără de resultatu „Cu toate acestea înnoptasă, și lupta tre- În cursul nopței bombardamentul continuă cu cea mai amarnică violență: poliția ardea în mai multe punturi; la fiecare minută se auzia explozii de mine, a cărora daună nu se putea valcula, dară care scormoliră adăncit pămăntul și țpură trează întreaga populație din Damieșu și din Balaclava. Bateriile Malacoiului loviau făr întrerumpere în portu. Rușii aduseră vasele lor aproape de canal, aciuăndule sub efortul Constantinu, unde ei ai afundără prin agiutorul bolovanilor pe care, după cum s'au aflatu de la desertorii veniți în potu în zilele mai din nainte la flota aliată, ei ii grămădiseră în fundul vaseloru spre a le cufunda la cazu de învingere. Astfel cu 27 vase s'au cufundatu, sau incendiatu, numai căteva vapoare mici au rămasu neatinse lăngă fortul Konstantin. Podul ne care toate sguduiturile acestea RA struncinasă foarte, și care nu putea mai mult să ție, fără Trupele menite să meapre la asaltu erau a soldaților noștri. Lupta inmniei trestind artul căria esplozie nimici șîna această bui să se țesă pe adoua zi. r - - î