Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-10-22 / nr. 225

Prețul pe anu este 111 lei - pe 6 luni 60 - - pentru unu răndu de inștiințeni este 30 parale Foiletonul Zimbrului o școală îndhesă în toată Duminica și se împarte Lunea ANUUL. III. Iașii, Sămbătă 22 Octomvrie. 1855. N. 225 Purăalul ese în toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonasientul se face in Iași la Lebrăriea Nouă incinuturi la Comisioneri san București la Libretul G Ioanidi. EPEC E3 pași. Fapta cea mai însemnată din corespondențile din Crămu este deschiderea focului în 13 Obct. de cătră pouele baterii și mortiere așezate de aliați, în contra forturiloru Constantin și Caterina, aflătoare pe țărmul olănii. Toate corespondențile înfățioșază ca probabilu că Rușii vor evacua partea aceasta a limanului după cumu ei au deșertatu înseși Sevastopoli. Aliații ce înaintesau totu una dincolo de valea Bardarului, mi că rușii ce tragu din naintea vrăjmașiloru loru. Se zice că greutățile iscate între Franțiea și Neapoli s'au pusu la cale, fiindu vă guvernulu neapolitanu ar fi datu cabinetului de Tuileri satisfacția cerută pentru refuzulu de salutare escadrei Francesă înaintea portului Mesina. Rechemarea din Crămu a generalului Simpson nu este încă oficială deși toate giurnalele de Londra o dau ca adevărată. Se cetește în Ostu-Darie- Postu. Se vorbește multu la Paris despre formarea unei noue armii de 100000 oameni, care are a fi sub comanda Generalului Canroberto. Despre menirea acestei armii nu se spune. Se presupune numai că operațiile ei vor începe primăvara viitoare și pe unu teatru nou. Rumperea cu Greciea au începutu a deveni mai serioasă. Ambasadorii nu voescu a corespunde cu noii miniștri. Neorănduielele de mai dăună zi din Atena, atacuri și omoruri asupra marinariloru și a soldațiloru, au produsu o dreaptă întărtare din partea puteriloru apusene, și se crede că căteva vase de linie voru fi trimise în apele Greciei celu puținu ca o demonstrație amenințătoare. Împăratulu voiește a da armiei de la Sevastopoli o distracție; unu teatru se va înființa acolo pe iarnă cu cheltueala sa particulară. Legiunea Polonă primește pe toată ziua numeroase recrutări. Acestu corpu ce se formează la Șumla pe conta Turciei sub comanda lui Zamoischi, numără pănă acum 3000 oameni de cavalerie ușoară in două regimente. Prin adăogire de infanterie și artilerie ce se organizază tot odată, legiunea va căpăta însemnătoare putere. Pentru a nu supăra pe nime ea va purta numirea de Cazaci ai Sultanului.Se scrie de la Sevastopoli la giurnalul de Constantinopoli. Am primitu noutatea că Rușii au scopu oarecare puntu din Simfia se concentra pe Crima; se crede că acesta va fi roposi. Se adaoge că deșertarea forturiloru nordice s'au hotăritu definitivu de cătra timpu, și uu adevăru ce însamnă că puterile Rusiene ce se vădu pe înălțimi scadu însemnătoriu pe toată ziua. Se vădu cu toate aceste căteva batalioane ocupate la lucrări de pămăntu și baterii, însă se propune că rădicarea acestor întăriri are de scopu a amăgi pre aliați și a înlesni retragerea rușilor făcănd a crede că ei