Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-11-22 / nr. 248

Părnalăul ese in toate vilele afară de Duminici și serbători mari. Abonasientul se face in Iași la lebrăriea Noi incinuturil ai Comisioneri, în Bucupeguina Licbrerul G-Loanidi. Prețul neam este 111 lei - pe 6 luni 60 - - pentru saé răndu de inștiințeni este 30 paralel foiletonul Zimbrului O coală înldesă în toată Duminica și se împarte Lunea AMUL. III. Iașii, Marți 22 248. Noemvrie, 1855. propopă pj A. Invaalidulu Roșianu anunță vă armiea centrală, a cării cvartiră generală e la Chievu sub ordinile generalului Paniutin, au fostu întărită cu 10.000 oameni prin incorporarea milițiilor Guberniei Vladimiru. La Petersburg se discutează unu planu pentru înarmarea generală a pației. (naredpole opolcenie.) Unu ordinu de zi al ministrului de resbelui, cu data din 6. Noemvrie ordonează că, pentru mai multă unitate în operații, administrațiea maritimă de la Nicvolaeva va fi supusă ordinilor Generalului Sideriu, cărui în astă privire principele Goreacovu sa fi subordonatu. Dupre cum anunță mirile telegrafice, Împăratul Alesandru ar fi sositu în St. Petersburgu. Regele Sardiniei au desbarcatu în 22 dimineața la Marsilica, în călătoriea sa la Paris și Londra. La Constantinopoli comisiea micstă, numită pentru cercetarea evenementelor cu Tunisienii au țiputu pănă acum două seanțe, una preparatoare în 10 Noemvrie și o alta în 12. Toate arată că Poarta are o vie dorință a pedepsi cu dreptate nevinovați și a da Frupției toate reperațiile ce i se cuvinu. Amiralulu briuatu au sositu in Bosforu cu flota franceză aducîndu cu cine garda imperială cu toată artileriea și echipajele ei. Amiralul au primitu pe vasul seu vizita ministrului Otomanu de marină; se zice că el va fi prezentatu Sultanului în o audiență solemnelă, spune acemnie că o parte a ierpeze la Scarmiei din Crima va veni lă Maslacu unde se facu pregătiri pentru a o primi. Regele Sardiniei s'au primitu la Paris cu mare pompă. Scrisori de la Carsu din 24. Ostom. anunță că Rușii au hotăritu a se retrage, artileriea lor au și plecatu. Garnizoana primisă câiteva provizii provenite dintr'unu transportu menitu pentru Ruși. Aducătorii acelui transportu carii erau Persieni, au fostu cumpărați cu bani și Turcii izbutiră a Ara nentosei proviziile destinate pentru neamicii lor. Se așteptau asemine transporturile trimise de la Erzerum și Trapezunda, însă nu se știea pe unde agjunsesă pănă atunci. Omer-Pașa sosise la Cimchaș ne țermurise pisa și Galisga la 20 leghe de la Catais. Ferad-Pașa cu avangarda era la acum cu patru leghe mai aproape. De la Erzerum se anunță că Selim-Pașa se apropie cu trupele sale, cu cuirasierii Egipteni și artileriștii, viindu de la Dardanele. Crtimu in gazeta de Voss: „La Viena s'au primitu de curăndu o poză din partea puteriloru Apusene relativă la negociațiile ce au a începe curîndu pentru viitoarea poziție a principateloru Dunărene. Prin ea ce declară principalu că resbelulu nu numai au curmatu ori ce protectoratu Rusescu asupra principateloru, ce încă, că unu asemine protectoratu nu poate fi restauratu mai multu sub nici o condiție. Pentru acestu finitu s'au hotăritu abia de totu suspendatulu