Zimbrulu si Vulturulu, 1858 (Anul 1, nr. 1-42)

1858-12-03 / nr. 24

ANULU ALU PATRULENI 24. MERCURI 3 DECEM. 1858. Jeană Sarela Conana, Cpe Casine No. 22 PVMI Raeanghezei Ilbiag. DD. Coseti oi Ioanidi. Trămbusania C La administ rostelognț. Soghesrondentine se ucoga adgheaa la Bingopia administrativa linia Viseghisa St. Ioan p. Manpusghiu, nerpolisate dara o lapa se hot agd mivegiese veli ratina a 4-a. AVONAVEA SE FASE ali. La Vingoții adminisigat. stgada MIgog. TINTĂ RVETIUUU AVONAN Iauzi. Re pna ana 3 galuiii. Dibrgiste Vaseșeubsi Adaptu suni rogtimni fostei Spgeinalaie i3- Se E srătase cătoil O 5 zusă și Coi I Dre o . Prinstralee-iite. IASN 3 DECEM. Oare de unde să vină țeri de a'și esercita drepturile acea indeferință între cetăde alegători la alegerea în Aceasta nu poate veni de dîta membriloru municipalităței? din esporienți triste ale trecutului, cîndu urnele edlectorale ziceau de apururea, nu ceea ce voiau alegătorii ci aceia ce voiau guvernele. Votulu nu era libru, și alegătorii care de formă numai se convocau, căpătau hărtiura de votu deja plină de numi... Amu înțălege, daru, indeferința alegătoriloru dîndu și guvernulu acu Nalu aru fi întrebuințatu mijloacele guvernăminteloru trecute, dar, nepărtinirea, nu ni îngădue de a'lu acusa întru atrasta. Ia adrevăru, do mulu timpu scrutinulu n'a fostu mai respectatu deciîtu astă dată, și deacă oare care iregularități seau aparinți de părtinire, voru fi avutu locu, să le împutămu oricui altuia afară de guvernu. După cumu amu anunțatu ieri, zi de balotare, balotarea n'au pututu a se face, din causa puținului număru de ale Așadar Guvernulu se văzu nevoitu, gători, ne mai putîndu a se face, ca să deele celei de no urmă, adecă de a alege de a dreptulu de prelungirea membri și candidați, pre acei ce căpătase mai multe voturi la întăia alegere. În urmarea efectuărei unei așa otărîri, s'au numitu membri pre DD. Aga Teodoru Codrescu care au fostu întrunitu 164 voturi și Spat. Panaite Criste cu 115 voturi. Nu pe îndoimu de locu că anulu nou viitoriu 1859, și unu anu nou și în privirea Municipalităței de Iași v nitoriulu Ovn iali, ieși acte ca atele publicate de curîndu de noii reproduse de noi în . n'au nevoie de au cum vorbescu singure în favoarea legalităței și a patriotisnului; noi ne vomu permite a atrage afepțiunea ceptoriloru nostri asupra Procesului Verbalu No. 1V, din 23 Octomvrie 185u. 0. ttefapuu Catagiiu se rescoală în Jau schimbărei unori administratri. Dar oare, după ce însuși D-lui au subecrisu destituirea ministrilori care a pentru că vau au compusu sfatulu sub guvernulu coptenitu, urmatu oclusivu personală” etulu devotați interesului perpolitică e și căci „se asonalu alu unui singuru individu, oare de Cahulu, ne stau de lăsindu a zice că principiile politice ale fostului administratoru de Iași, actele lămurite ce amu pute publica, la trebuință, despre lucrările tuturoru administratoriloru „strigătoare la ceriu” de dîtu actele - l - schimbați, sintu mai între care, nepărtinirea, ne îndemnă a foștiloru miniștri, mărturisi, abstracțiunea făcută de simpatiile loru personale, noi amu fostu găsitu și bărbați plini de bunăvoință, așa bunăoară era Prințulu D. Cantacuzino, ministru Instrucțiunei publice, care au lăsatu în școli suvenire meritate. Pentru onoarea numelui Romînu, ne refuzămu de a crede că pălîngia ce disvălește D. Logofătulu” Catargiu Ge- o găsește în aceeași inimă în care mai anulu trecutu găsia dorinți așa de patriotice, cumu amu zis'o, mai alaltăieri, poi ălu credemu împinsu pe calea în carea umblă de D. Afif Bei și companie, care, după cumu ne spune de la București a Stelei, lucrează și o corespondință doară se va face vreunu Buciucu, care se dee Porței dreptulu (?) de a numi prinții cestai insulu Stambulului, sîntu depuse alite pungi de bani, de adventulu. A din astă politiă, de peătră candidații la ciobani sîntu amenințate de a fi pe la zărafdu mare! Și aceste pungi de retrase făci principii avîndu a fi aleși de țeară, nu au de ce plăti Stambulului. Zicîndu aceste noi nu spunemu de cătu ceea ce toată lumea știe. Nu acusămu pre nime din Stambulu, dar acusămu în genere planulu, vie de la voi ori și cine, de a face, buclucuri în țeară spre a cere de la puterile garante dreptulu de a numi dea dreptulu principii, adecă cu alte cuvinte, dreptulu de a zice cutăruia să nu'și retragă pe n- și cutăruia candidatu patriotu, gile. Noi attîta zicemu, că ziua în care o iotă din Convenschimba, va fi ziua în care acestu pactu va Poate că n'aruțiune s'aru trebui a fi fi o nenorocire facemu înșine acelu pactu.tuți cu desevărșire de depeșe și de Tătari, și de apeale patrioțiloru de consideratu de noi ca rumptu, pentru noi, deacă amu căta atunci să Numai atunci vomu fi scuturile la întrevențiuni la 1 Noemvrie, căimăcămia de acolo și ce acte nemuritoare îndeplinește. Mai dăunăzi pagene, a „Naționalulu” patra remasă albă din causa censurei arbitrare a DD. Caimacami, astăzi lucrare otărărei satepe iurise șie împrotivi la schimbarea ministrii? CĂ78608 Actele aceleași ceamu cu ce administraacuzări In publicatu care C,despre fostulu administratoru - tr'unu Ziarele ce primimu de limbagiu patriotică mai pe trei dovadă, la București, ne foarte elocventu tăcerea spuru înpe vine nuvidemu precătu e de