Ziua, octombrie 2004 (Anul 11, nr. 3134-3159)

2004-10-04 / nr. 3136

Papa a beatificat muza lui Gibson în cadrul unei ceremonii de la Vatican. Papa Ioan Paul II a beatificat două figuri romano catolice controversate, relatează BBC online. Beatificarea este ultimul pas către sfințire. Papa Paul II a beatificat și sfințit mult mai multe persoane decât toți predecesorii săi. Ultimii pe acesta listă de catolici care trebuie venerați sunt o călugăriță din secolul al XIX-lea și un împărat. Se pare totuși că cei doi au foarte puține în comun. Anne Catherine Emmerich a fost o călugăriță din Germania secolului al XIX-lea care și-a petrecut cea mai mare parte din viață ca invalidă și ale cărei viziuni religioase au inspirat un foarte controversat film despre crucificarea lui Iisus Hristos. împăratul Karl de Austria a fost un catolic fervent, care a murit în exil în 1922. Era ultimul dintre Habsburgi, înscăunat în timpul primului război mondial. Lăudat de Vatican pentru viața sa creștină, el a fost totuși criticat de unele voci pentru că a autorizat utilizarea unui gaz letal de către armata care îi era în subordine și care a luptat în Germania. Numeroase figuri politice și bisericești din Austria s-au aflat în piața St Peter pentru ceremonia de beatificare. în ceea ce privește călugărița Anne Catherine Emmerich, viziunile acesteia despre Hristos au fost descrise foarte amănunt într-o carte care a apărut după moartea sa (Patimile crâncene ale Domnului nostru, Iisus Hristos). De asemenea, și regizorul de la Hollywood, Mel Gibson, a utilizat cartea acesteia ca o sursă pentru filmul său controversat „The Passion of the Christ“, care a fost catalogat de numeroase grupuri de evrei ca fiind o producție antisemită. Emmerich, care s-a călugărit la vârsta de 28 de ani, este bine cunoscută pentru viziunile sale „dure“ asupra suferințelor lui Iisus, era cunoscută ca fiind stigamtizată (îi apăreau rănile sângerânde al lui Iisus) și pentru faptul că relata că a fost vizitată în repetate rânduri de copilul Iisus precum și de Ioan Botezătorul. Viziunile sale erau însângerate, dureroase și neobișnuit de detaliate. Pentru că nu s-a putut demonstra care erau declarațiile reale ale călugăriței și care erau legende, Vaticanul și-a suspendat intenția de a o sanctifica în 1928, însă cazul său a fost redeschis în 1973. Totuși, pentru a putea fi canonizată, sau declarată oficial ca sfântă, ar trebui să se demonstreze că aceasta ar fi făcut miracole. Mel Gibson, care poartă cu el o relicvă a călugăriței, a declarat că aceasta l-a ajutat să umple unele discrepanțe istorice din filmul său. De asemenea, câteva scene din „Patimile lui Hristos“ cum ar fi scena în care un șarpe demonic - o figură satanică - încearcă să-l ispitească pe Iisus, precum și scena în care soția lui Pilat îi oferă prosoape Mamei lui Hristos, pentru a-și șterge Fiul de sânge - nu sunt imagini din Biblie, ci viziuni ale călugăriței Anne Catherine Emmerich. Papa Paul II, care suferă de Parkinson, a ținut ceremonia de beatificare în aer liber, în ciuda bolii sale, el insistă să se achite de obligațiile sale publice și continuă chiar să primească vizitatori la Vatican, deși se pare că nu mai are planuri de a călători, cel puțin anul acesta, în afara Romei. (MRICA) Papa Ioan Paul II nu s-a ferit niciodată de controverse Anne Catherine Emmerich TCH vedete |IM| luni 4 octombrie 2004 Viitorul Poștei se decide în România! O data la 5 ani, toți cei care unesc lumea se reunesc intr-o mare capitală. După 20 de ani, acest mare eveniment revine în Europa. Pentru prima data în istorie, va fi organizat în Europa Centrală. Bucureștiul găzduiește cu mândrie Congresul Uniunii Poștale Universale. Palatul Parlamentului, 13 septembrie - S octombrie, 2004. Un drum de 130 de ani, o nouă destinație. România! Al 2- lea CONGRES AL UNIUNII POȘTALE UNIVERSALE î I 64 £ o Wonderfulsta ____ *», .................... mt: ................ ampul drEUlfiL mm T: (021)~225 00 80, F: (021)225 00 81 reservation@eurosuites.ro EURO *0T+i,S&is U în $ www.eurosuites.ro OoGsmeie, numci flueirWloei-Corsi Sunt acele lucruri pe care le facem pentru comunitatea în care trăim și muncim. Sunt acele lucruri pe care noi le numim investiții. Investiții pentru o societate mai curată, mai sănătoasă, mai civilizată, mai educată. Până în prezent, am investit peste 1.000.000 de dolari în proiecte destinate comunității. Pentru că suntem convinși că un partener de încredere trebuie să fie înainte de toate un bun cetățean. Un cetățean responsabil, litlura fyl . Alături de tine "E rândul tău să schimbi lumea", "Etica în afaceri", "Magia cărții“, “Universitatea Coca-Cola“ sunt câteva dintre programele educaționale inițate de Coca-Cola. Pentru mai multe informații, puteți suna la 0800 080 800 acces gratuit. ZIUA - abonament incredibil de ieftin! Abonamentul lunar la ZIUA costă doar 80.000 lei 6.000 lei la chioșculege: 3.000 lei acasă (abonament pe 6 luni sau 1 an) | 3.500 lei acasă (abonament 1 - 3 luni)