Zori Noi, mai 1970 (Anul 23, nr. 6958-6982)

1970-05-28 / nr. 6979

Proletari din toate țările, uniți-vă I Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXIV Nr. 6979 toi 28 mai 1970 4 pagini 30 bani J REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA : Suceava, str. Tipografiei nr. 1. Telefoane : — 10766 Redactor șef Redactor șef adjunct Secretariatul de redacție Industrie, viața de partid Cultură, informații Agrară, administrație Construcție de stat, scrisori și — 11696 corespondenți — 11998 — 11692 — 10765 — 10764 — 11995 Miercuri dis-de-dimineață, în Iași mai stăruia încă atmosfera sărbătorească în care capitala Moldovei îl întîmpinase în ajun pe conducătorul partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu. De-a lungul bulevardului, mulțimea care murți după-amiază în întreprinderile vizitate, în piața Palatului vibrase la unison aclamînd pentru partid, pentru politica sa marxist-leninistă se pregătește acum să-i conducă la plecare pe oaspeții dragi. Poate că mai bine decît vorbele, imaginile vii surprinse de camerele de luat vederi ale televiziunii sînt în măsură să înfățișeze măcar o parte din fresca de neuitat a entuziasmului popular, a căldurii, a bucuriei exprimate prin gesturi, prin aclamații și, mai presus de orice, prin dorința firească a fiecăruia dintre zecile de mii de ieșeni de a fi cît mai aproape, de a oferi o floare, de a strînge mîna tovarășului Nicolae Ceaușescu. In persoana sa, cei ce muncesc aduc un vibrant omagiu de dragoste și atașament forței conducătoare din patria noastră, nucleului de lumină și energie care condensează în el voința hotărîtă a națiunii de a înainta spre viitorul luminos, stelicopterul trece peste dealurile domoale și cîmpiile Țării de Sus ale Moldovei, care, în această însorită dimineață de mai, depun mărturie pentru hărnicia locuitorilor de pe aceste meleaguri. Botoșani. Străvechiul oraș moldovenesc care a dat patriei mulți oameni de seamă, luminoase figuri de cărturari și artiști, redimensionat în anii noștri, a îmbrăcat și el haine de sărbăteagarului încercat al poporului, Partidul Comunist Român. Stadionul „23 August" de pe dealul Copoului concentrează, în această însorită dimineață de mai, într-un unic chip, acela al însuflețirii, toate vîrstele, toate profesiile, toate categoriile sociale ale Iașului contemporan. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășii Emil Bodnaraș, Virgil Trofin, Emil Drăgănescu, Dumitru Popescu, Vasile Patilineț salută mulțimea care îi ovaționează. Comandantul gărzii de onoare" prezintă raportul. Răsună acordurile solemne ale Imnului de Stat. După ce se înclină în fața tricolorului, președintele Consiliului de Stat, comandantul suprem al forțelor noastre armate, tovarășul Nicolae Ceaușescu, trece în revistă garda de onoare, formată din militari, membri ai gărzilor patriotice și ai detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Adresîndu-se celor de față, tovarășul Nicolae Ceaușescu aduce mulțumiri pentru manifestarea călduroasă făcută pentru conducerea partidului, pentru partid și urează cetățenilor municipiului și județului Iași noi succese în activitatea lor. ro. La sosire, oaspeții sînt întîmpinați de tovarășul Gheorghe Ghinea, prim - secretar al Comitetului județean de partid, de alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Intr-o mașină deschisă, secretarul general al partidului străbate orașul pe străzile căruia, cu mic, cu mare, aproape întreaga populație a orașului a ieșit să-l întîmpine. Conducătorii de partid și de stat vizitează Fabrica de confecții din oraș, unitate puternică, cu o producție anuală de 200 de milioane de lei. Cei 1.300 de salariați, în mare majoritate femei, răspunzînd chemării partidului de a organiza mai bine activitatea de producție, vor obține în acest an un spor de producție în valoare de 3.000.000 de lei față de 1969, exclusiv pe seama măririi productivității muncii. După studii sistematice, ei au trecut de la sistemul de lucru pe bandă la a cel sincron. Oaspeții apreciază pozitiv calitatea produselor și îi felicită pentru succesele dobîndite. Este grăitor pentru spiritul de răspundere ce animă colectivul, pentru maturitatea sa, faptul că în întreprindere a fost organizată o expoziție cu fotografii și confecții necorespunzătoare. Gazdele nu s-au sfiit să-i invite pe oaspeți să viziteze această expoziție. Inginerul Ioan Floareș, directorul general al Combinatului textil, îi informează pe conducătorii de partid și de stat că muncitorii Fabricii de confecții au hotărît să suplimenteze angajamentul anual cu 1,5 milioane lei, astfel încît pînă la sfîrșitul anului să dea peste plan o producție de 3,5 milioane lei. Este aportul pe care ei înțeleg să-l aducă, în consens cu întreaga noastră clasă muncitoare, la efortul sporit pe care, în aceste zile, țara ni-l cere nouă tuturor. El se înscrie în hotărîrea fermă, generată de profund patriotism, a muncitorilor din întreprinderile industriale ale județului Botoșani de a realiza, în afara timpului normal de lucru, peste 700.000 oe/om, ceea ce va face ca ei să obțină peste plan și peste angajamentele inițiale o producție de 14 milioane lei. O altă dovadă grăitoare conștiinței civice ridicate la prametrii cei mai înalți o reprezintă faptul că datorită greutăților pe care le întîmpină colectivul Uzinei de reparații din Galați, din cauza inundațiilor, Uzina de reparații din Botoșani a preluat executarea, în această perioadă, a unui număr de 11 sortimente de piese de schimb pentru tractorul U 650, în valoare de 4,8 milioane lei. Producția va fi executată în afara planului întreprinderii, îndeosebi în duminicile de pînă la sfîrșitul anului. in drum spre locul de decolare a elicopterului, în repetate rînduri, mașina deschisă în care luase loc tovarășul Nicolae Ceaușescu este înconjurată de mulțimea celor care îl aclamă, care mulțumește și în acest chip partidului pentru grija permanentă ce o poartă dezvoltării acestui județ tînăr care înaintează, cu toate pînzele sus, spre înflorirea sa, înainte de plecare, adresîndu-se celor prezenți, secretarul general al partidului le-a transmis un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România. „În scurta vizită pe care am făcut-o - a spus tovarășul Nicolae Ceaușescu - am văzut una din întreprinderile orașului, în cincinalul următor se vor mai construi multe alte întreprinderi industriale, ceea ce va duce la dezvoltarea vieții economice și sociale, la ridicarea nivelului de viață al locuitorilor județului. Imi exprim convingerea că toți comuniștii, toți oamenii muncii vor depune eforturi sporite pentru a realiza planul pe acest an, că vor face totul pentru a înfăptui sarcinile ce le revin din programul elaborat de Congresul al X-lea al partidului nostru. Vă doresc noi succese, multă sănătate, viață fericită tuturor“. Cuvintele tovarășului Nicolae Ceaușescu sunt primite cu puternice ovații, cu urale. Se scandează „P.C.R. — Ceaușescu". Vizita în județul Botoșani continuă. Elicopterul aterizează pe o pajiște de lângă comuna Bucecea. Sute de țărani cooperatori, intelectualitatea comunei, bucuroși de oaspeți, îi înconjoară cu dragoste pe conducătorii de partid și de stat, îi aclamă îndelung. Președintele cooperativei, Gheorghe Alexa, îi conduce pe oaspeți într-unul din sectoarele de bază, cel zootehnic. în prezent, cooperativa are 820 de bovine, iar pînă la sfîrșitul anului va ajunge la 930. Tovarășul Ceaușescu se interesează de măsurile luate pentru asigurarea bazei furajere, de perspectivele introducerii mecanizării în sectorul zootehnic. Discutînd cu factorii responsabili ai comunei, secretarul general al partidului le atrage atenția că terenul comunei nu este judicios gospodărit, noile construcții ocupînd suprafețe mult mai mari decît ar fi fost necesar și recomandă consiliului să dezbată cu răspundere această problemă de mare importanță, știut fiind că pămîntul este avuția întregului popor, înainte de a se despărți de locuitorii comunei Bucecea, secretarul general al partidului le-a spus : „Am vizitat ferma zootehnică a cooperativei dumneavoastră. Am luat cunoștință de rezultatele bune, satisfăcătoare pe care le-ați obținut. Sper de altfel și președintele cooperativei și șeful fermei au spus acest lucru — că producțiile viitoare vor mai mari. Două mii de litri de fi lapte, cît prevedeți, e bine; dar trei mii e și mai bine. Cind veți obține atît, vor crește și mai mult veniturile dumneavoastră. Vă felicit pentru rezultatele obținute în creșterea producției, a averii obștești, a bunăstării. Vă doresc ca în acest an, ca și în anii viitori, să obțineți rezultate și mai bune în dezvoltarea, în înflorirea cooperativei dumneavoastră. Vă doresc multă sănătate și multă fericire.Aplauze puternice, orale, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.!"). . . . Suceava. Străvechea cetate de scaun a Moldovei îl primește astăzi pe secretarul general al partidului înfățișîndu-se privirilor ca un oraș modern,, puternic, crescut falnic pe temelia puternică a industrializării socialiste. Rod direct al politicii partidului de ridicare economica(Continuare în pagina all-a) Vizita tovarășului NICOLAI CE in județele Botoșani, Suceava, Neamț și Bacău „întregul nostru popor — o unică familie, o singură voință" După străvechiul obicei românesc, iubiții conducători ai partidului și statului nostru sînt intîmpinați cu pîine și sare Locuitorii Suceveii fac o entuziastă primire conducătorilor.de partid și de stat