Zori Noi, octombrie 1970 (Anul 23, nr. 7086-7112)

1970-10-27 / nr. 7108

r ZORI NOIPAGINA2 SEMNALELE NOASTRE pentru PROBLEMELE DUMNEAVOASTRĂ ! ASTAZI SI OBIECTIV ȘANTIERUL DE CONSTRUCȚII FĂLTICENI ( Imaginile pe care le înfățișăm privesc conștiinciozitatea constructorilor de pe șantierul din Fălticeni al întreprinderii județene de construcții - montaj ; ele redau starea în care se află blocul de la vr. 1, str. 23 August, dat în folosință în luna octombrie 1969, dar datorită unor asemenea „rezolvări“ calitative, din cae nu putem prezenta decit o infimă parte — încă nenecepționat. Este o construcție frumoasă, cu contururi moderne, de efect. De folos, însă, dacă de-a lungul acestora (foto 1), apa se prelinge din balcon în balcon, pînă la firma (și, apoi, in încăperile agenției) Loto-Pronosport ? Sesizări s-au făcut cu nemiluita , de către suszisa instituție, de către O.C.L., de către locatari . . . Dar lucrurile au rămas în același stadiu , de fapt n-au rămas, fiindcă se agravează, in dauna eu! ? La parter au fost amplasate, judicios și salutar, unele utilități administrative și comerciale. Printre acestea, un magazin - rar. 16 — cu articole electrotehnice. Acesta are un depozit, dotat cu un tavan aflat într-o stare de permeabilitate pe care numai gaura din foton încă na-o explică totul : apa pătrunde nu numai pe acolo, astfel că subsolul depozitului tinde să devină . .. bazin acoperit. Pînă atunci, mărfurile se degradează, iar gestionarii lor plătesc, din această cauză, penalizări. In compensație, găuri se află și în pardoseală, iată (fota 3), cum arată o porțiune a aceluiași magazin, chiar în fața unei Nenumărați locatari ii tejghele, s-au prins și de calitatea instalațiilor sanitare, de crăpăturile longitudinale din plafon (fenomen manifestat și la blocurile de pe aleea Trandafirilor, din același oraș și cu același executant), de măcinarea mentului chiar în locuirile eicu acces nefrecvent și așa mai departe, întrebările sunt : a) Dacă tovarășii constructori fălticeneni și-ar face o casă a lor, ar irosi banii și și-ar diminua prestigiul tot într-un asemenea hal ? b) Anul de garanție fiind pe ducă, cine și cind se va apuca să facă remedierile, semnate ori nu in actele conde recepție provizorie, înainte ca ele să echivaleze cu o veritabilă reconstrucție ? c) Din care buzunar se vor suporta pagubele, invers proporționale ca pentru calitatea preocuparea executanților ? Tot de la . . ■ buget ? ... Și altele . . . Foto : 1. MINDRESCU Foto 1 Foto 2 Direcția județeană de poștă și telecomunicații. Aspect din sala teleimprimator. Aici prelucrează, zilnic, circa 2.500 telegrame Foto : V. DUMITRU © VIEMENTO · MEMENTO · MEMENTO © MEMENTO BUCUREȘTI MIERCURI 2* OCTOMBRIE PROGRAMUL I I.0 . 6.00 Muzica dimineții. 6.05-9.30 Muzică și actualități. 7.00 Radiojurnal. 9.30 Viața cărților. 10.10 Curs de limba germană. 10.30 Vreau să știu. 11.05 Patrium Carmen File din istoria cîntecului românesc. 11.30 Selecțiuni din opereta „Joc de artificii“ de Burkhard. 11.45 Pe teme de protecția muncii. 12.00 Muzică ușoară. 12.25 știința la zi. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avaropremieră cotidiană. 13.22 Melodii. 13.45 Din înregistrările naistului Fănică Luca. 14.00 Compozitorul săptămînii : Henry Purcell. 14.30 Selecțiuni din opereta „Scara munții“ de Iacob Mureșianu. 15.00 Serial radiofonic pentru tinerii ascultători. „Întimplările neobișnuite ale lui Gruia Grozovanu“ de Dumitru Almaș. Episodul XXX — „Câlugăreni“. 15.30 Muzică populară. 16.00 Radiojurnal. 16.20 Melodii. 16.30 Consultație juridică. 16.40 Selecțiuni din opereta „Vîrsta demisului“ de Ivor Novello. 17.05 Antena tineretului. 17.30 Balade și jocuri populare. 18.03 Știință, tehnică, fantezie. 18.30 Melodii. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Muzică populară. 20.05 Tableta de seară de George Ivașcu. 20.10 Microrecital Al Ramo. 20.20 Argheziană. Doi frați. 20.25 Zece melodii preferate. 21.00 Istoria ideilor. 21.20 Tangouri celebre. 21.30 Moment poetic. 21.35 Solistul serii : Jean Păunescu. 22.00 Radiojurnal. 22.20 Sport. 22.30 Pentru magnetofonul dv. 23.00 Muzică ușoară. 0.03 — 5.00 Estrada nocturnă. IAȘI MIERCURI 28 OCTOMBRIE Program de dimineață . 6.00 Buletin de știri. 6.05 Matineu muzical. 6.30 Emisiune pentru sate. 6.40 Drag mi-e jocul românesc. 7.00 Informații și muzică. Program de seară : 17 00 Buletini de știri. 17.05 Estrada zilei. 17.30 Actualitatea economică. 17.45 Cîntă soliștii Maria Baram și Ion Crețu, acompaniați de orchestra de muzică populară „Doina Moldovei“ din Iași. 18.00 Viața universitară. 18.20 Pe portativul undelor, melodia preferată. 19.15 Romanțe interpretate de Angela Moldovan și Nicu Stănescu. 19.30 Bicentenarul nașterii lui Beethoven : Ciclul marilor sonate — Sonata rar. 29 în si bemol major, opuis 106. 20.05 Melodyclub (reluare). 21.00 Buletin de știri. 21.05 Piese instrumentale. 21.20 Canțonete interpretate de Mario Lanza. 21.30 Cărți, scriitori, opinii. 21.45 Valsuri și taragouri celebre. îNTLEVIZIUNEA E MARȚI 27 OCTOMBRIE 18.00 Deschiderea emisiunii. Microana in premiera. 18.05 Campionatele mondiale de gimnastică. Finala feminină la aparate. 18.35 Bastonul de mareșal. Emisiune pentru tineret. 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 — 1001 de seri. Emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurrnaluil de seară. 20.00 Masă Rotundă TV : probleme anti - epidemice de actualitate. 20.30 Seară de teatru : „O scrisoare pierdută“ de Ion Luca Caragiale. Spectacol al Teatrului Național „I. L. Carragiale“, înregistrat în anul 1969. 22.30 Prim plan. Dumitru Dumitru. Erou al Muncii Socialiste, directorul I.A.S. Pietroiu, județul Ialomița. 23.00 Telejurnalul de noapte. Timpul probabil Pentru următoarele 3 zile: Vreme în curs de încălzire, Cerul va fi variabil. Vor cădea ploi slabe, spre sfîrșitul intervalului. Vintul va sufla potrivit, din sectorul vestic. Temperaturile minime vor oscila între minus 2 grade și plus 3 grade, iar maximele, între 8 și 13 grade. PE ECRANE MARȚI 27 OCTOMBRIE SUCEAVA: „Modern“: Patricia și muzica; „Tineretului“ : Orașul viselor; „Arta“: Marile vacanțe; „Burdujeni“: Dansînd Sirtaky; CÎMPULUNG : „Moldova“ : Să ucizi o pasăre cîntătoare; „Luceafărul“ : Corni,satul X și „Panterele Albastre“ : FĂLTICENI: „Doina“: Omul care nu poate fi acuzat; „Popular“ : Familia Tót ; RĂDĂUȚI: „Flacăra“ : Afurisitul de bunic; „Unirea“: Timp pentru a trăi; VATRA DORNEI : „Doina“: Ferestrele timpului; GURA HUMORULUI: „Lumina“: Sub semnul lui Monte Cristo; ȘIRET: „Șiretul“: Sherlock Holmes; SOLCA: „Solca“: Prea mic pentru un război atît de mare ; DOLHASCA : „Dolhasca“: Cînd se arată cucuveaua; FRASIN: „Frasin“: O zi nu tocmai norocoasă; FALCAU: „Falcău“: Republica fetelor ; IACOBENI : „Minerul“: Căldura; VAMA: „Vama“: Căsătorie prin mica publicitate ; MOLDOVIȚA: „Moldovița. Cei 1 000 de ochi ai dr. Mabuse. întreprinderea de construcții SI MONTAJE SIDERURGICE GALATI se recrutează, prin Grupul școlar al Combinatului siderurgic Galați, str. Silozului nr. 25, candidați, avînd vîrsta de 16 ani împliniți, pentru ucenicie la locul de muncă, în meseria de ZIDAR ȘAMOTOR, cu durata de școlarizare de doi ani. Pe timpul școlarizării, întreprinderea asigură ucenicilor cazare și masă — conform regulamentelor în vigoare, înscrierile se fac pînă la data de 31 octombrie 1970, pe baza următoarelor acte: — certificat de absolvire a școlii generale — original; — certificat medical — actul de naștere—copie și originalul. Relații suplimentare. la telefonul 30492. întreprinderea de mecanizare și transport Timișoara Str. V. Alecsandri nr. 1, tel. 22203 angajează : muncitori pentru calificare la locul de muncă în meseriile : — excavatorist — buldozerist — screperist Condițiile pentru admitere la cursurile de calificare sunt : studii — minim 4 clase elementare, vîrsta — între 21 — 35 ani și serviciul militar satisfăcut. La prezentare se depun următoarele acte : cerere ; certificat de naștere în original și copie ; certificat de studii în original și copie ; certificat de sănătate ; lichidarea și carnetul de muncă, dacă a fost angajat ; dovadă de la consiliul popular, în cazul că nu a mai fost angajat ; buletinul de identitate ; livretul militar. Se lucrează pe șantierele de irigații și desecări, unde se asigură cazarea gratuită și masa contra cost. Salarizarea este în acord. Prezentarea se face pînă la 1 noiembrie 1970, cînd vor incepe și cursurile. Zilele trebuie bune de lucru folosite din plin! (Urmare din pagina I) portat 30 tone de cartofi in baza Ițcani și 50 tone de sfeclă de zahăr, la fabrica din Bucecea. De la C.A.P. Mitoc s-au livrat, în contul contractului, cu 20 autocamioane, din care 10 de la instituții și întreprinderi din Suceava, 100 tone sfeclă de zahăr. Există, însă, și decalaje destul de mari în ce privește recoltatul cartofului și achitarea obligațiilor către stat. In unele cooperative agricole transportul tuberculilor în bazele de preluare se face încet, cu mijloace puține, ca și cum am fi la începutul toamnei și nu la sfîrșitul ei. Bunăoară, la Șerbăuți, Grămești, Grănicești, Bunești, Măriței și altele, cantitățile de tuberculi ce mai trebuie livrate sunt de ordinul a sute de tone. In aceste unitâți, cu deosebire, în zilele care urmează trebuie să se achite integral cantitățile datorate statului. Exemplul bun al cooperatorilor din Hănțești, Zvoriștea, Ciprian Porumbescu, Comănești și din alte unități care, reanalizind stocul de tuberculi existenți în unitate, făcînd un calcul exact al necesarului de sămînță și al cantităților ce se vor da ca plată a muncii, au stabilit cantități însemnate de cartofi care pot fi livrate statului - trebuie să fie urmat de toate unitățile agricole din județul nostru. Orice kilogram de cartofi predat, acum, la fondul de stat, înseamnă datorie împlinită, patriotism, încheierea recoltatului la toate culturile nu mai suferă nici o întirziere. Executarea, în paralel, a transporturilor și arăturilor de toamnă trebuie să constituie imperative actuale pentru orice lucrător din agricultură. SPORT. SPORT.SPORT FOTBAL: DIVIZIA C Spectacol bun, victorie clară: Cetatea Sucevei - Penicilina Iași 4-0 (3-0) De multă vreme fotbaliștii de la Cetatea Sucevei nu au oferit spectatorilor, veniți pe terenul Arini, un joc atât de antrenant ca cel în compania Penicilinei Iași. Și nu au încîntat atât golurile înscrise, fazele care au dus la concretizare, cu acelea încă multe pierdute, evoluția în ansamblu a celor 13 fotbaliști folosiți în acest meci. După 2—3 cu Victoria Roman, după 0-0, cu Letea Bacău (ambele în deplasare), acum, pe teren propriu, fotbaliștii suceveni au surclasat adversarii, creînd impresia că se află in revenire de formă. Acesta este principalul cîștig, jocul prestat la valoarea care i-a consacrat. Spectatorii, peste 1.000 (dar numai vreo 500 plătitori) i-au încurajat, așa cum ar trebui să se întîmple chiar și în acele momente cînd echipa „nu merge", începutul nu e destul de convingător. Sucevenii obțin cîteva cornere, însă, în minutul 12, oaspeții sínt pe punctul de a deschide scorul. Bordea scapă pe partea stingă, aflat la colțul careului de 16 m, trage în partea opusă și mingea trece pe lingă bară. A fost o fază ca un duș rece, care a produs reviriment nu la oaspeți, ci la suceveni. Aceștia încep să lege mai bine jocul, pasează precis, se demarcă oportun și creează panică la poarta Penicilinei. Apărarea oaspeților nu poate respinge decit prin cornere și faulturi. In minutul 25, mijlocașul Căpraru comite henț în careu. Execută Goran și deschide scorul 1—0. Nu trec decât două minute și apărarea Penicilinei e din nou făcută mat. O combinație Goran — Teodosiu se termină cu un șut plasat al acestuia din urmă și. . . 2-0. După alte trei minute, Teodosiu e pe punctul de a înscrie din nou, însă portarul Attmoftoaie respinge, cu greu, în corner. Sucevenii joacă tot mai bine, folosesc mult extremele, exercitînd o continuă presiune la poarta echipei din Iași. Un fault la 20 m. lateral este executat foarte bine de Teodosiu, iar Goran înscrie cu capul , 3-0 (minutul 39). Golurile doi și trei au fost de o rară frumusețe. In repriza a doua, în poarta oaspeților intră Maxim. Nici acesta nu e mai norocos. După numai 7 minute, Goran, de la 20 m, îi surprinde cu o minge, urcînd scorul la 4-0. Acesta a fost și ultimul gol al partidei, dar tot atit de bine sucevenii mai puteau înscrie încă pe atîtea. Notăm cîteva din ocaziile ratate : Teodosiu (minutul 54), Goran (minutul 70), Nicolau (minutul 72). In minutul 73 locul lui Sioac este luat de Regulschi. Primul a apărat foarte bine, schimbarea fiind făcută din motive de radare a tînărului portar. Ultimele 20 minute, gazdele cedează terenul. Atenție, deci, la condiția fizică. Cu două minute înainte de fluierul final, ieșenii au avut o ocazie de gol, dar bara s-a opus. Victoria de duminică face să renască speranțele în rindul suporterilor suceveni. Și nu numai victoria, ci evoluția, în ansamblu. Merite au toți, deopotrivă, ca și Gheorghe Halițchi, vicepreședinte al C.J.E.F.S., care, deocamdată, este și antrenor al echipei. Formațiile : Cetatea Sucevei -Sidac (minutul 73 Regulschi), Buzoianu, Gheghe, Căldâruș, Rusu, Borcău, Roșu, Nicolau, Teodosiu, Goran, Selymeși (minutul 85 Moroșan), Penicilina Ia și Atimoftoaie (minutul 46 Maxim), Turiță, Toacă, Pietraru, Moruzi, Căpraru, Leahu, Măciucă, Bordea, Lupulescu II, Brîndușescu (minutul 55 Bejan). Meciul a fost condus corect de o brigadă din Bacău, la centru fiind Cornel Buburuz. D. MIREA Minobradul Vatra Dornei — Minerul Comănești 1-1 (0-0) Pe un timp friguros, pe un teren destul de greu, în fața a foarte puțini spectatori (ceva mai mult de 200), Minobradul a încercat să smulgă ambele puncte în partida cu Minerul Comănești. A încercat, dar nu a reușit, echipa dorneană fiind nevoită să se mulțumească doar cu ursul, oaspeții meritînd rezultatul egal. Prima repriză a rămas albă, deși ocazii de a deschide scorul rau au lipsit. Astfel, Luciu și L. Pali, de la 4 - 5 metri, ratează în minutul 6 și 9, ocazii, care, fructificate, ar fi asigurat un alt rezultat final. Nici oaspeții nu se lasă mai prejos. Mangalagiu, în min. 12, trage spre poartă și doar o baltă s-a opus deschiderii scorului, pentru ca, în ultimă instanță, Bighiu să trimită în corner. Pină la sfîrșitul reprizei, domenii domină, își creează ocazii, însă apărarea echipei din Comănești rezolvă fericit succesivele asalturi, începutul reprizei secunde aparține oaspeților. Dar numai pentru puțin timp. Domenii revin, joacă ceva mai organizat și, în minutul 55, deschid scorul prin L. Poli, care a șutat de la 20 m. încurajate de gol, gazdele atacă, Selymeși și Suciu ratîind bune ocazii în min. 66, 68 și 72 Nu ratează, în schimb, fotbaliștii din Comănești care, in min 75, obțin egalarea prin Lascăr La 1—1, domenii încearcă să obțină victoria, atacă insistent, se apropie de careul oaspeților, însă nu pot face nimic. Pripeala, nervozitatea, imprecizia în șut fac să se irosească multe ocazii. Astfel, meciul se termină la egalitate. Perfect echitabil după aspectul meritoriu pentru jocului, rezultat Minerul, avîndu-se în vedere că a jucat în deplasare. Partida a fost condusă la centru de Constantin Prusac, din Botoșani. (De la PAVEL ȘPAC) Rezultate înregistrate în divizia C Nicolina Iași - Letea Bacău 3-1 : Petrolul Moinești Foresta Fălticeni 0-1 : Minobradul Vatra Dornei - Minerul Comănești 1-1 : Victoria Roman - Fulgerul Dorohoi 7-1 : Textila Botoșani — Textila Buhuși 1-0 : Rarăul Cîmpulung — Minerul Gura Humorului 2-0 : Cimentul Bicaz — I.T.A. Pașcani 1-0 ; Cetatea Sucevei - Penicilina Iași 4-0. CLASAMENTUL 1. Victoria Roman 9 5 2 2 18-10 12 2. Cimentul Bicaz 9 5 2 2 15-11 12 3. Foresta Fălticeni 9 5 13 18-12 11 4. Minerul Comănești 9 4 3 2 13- 7 11 5. Nicolina Iași 9 5 1 3 21-11 11 6. Cetatea Sucevei 9 4 2 3 15-10 10 7. Minerul Gura Humorului 9 3 4 2 12— 7 10 8. Petrolul Moinești 9 5 0 4 12-11 10 9. Textila Botoșani 9 3 3 3 11- 8 9 10. Rarăul Câmpulung 9 4 14 12-13 9 11. I.T.A. Pașcani 9 4 14 15-18 9 12. Minobraaul Vatra Dornei 9 3 15 14-17 7 13. Letea Bacău 9 3 15 11-18 7 14. Penicilina Iași 9 2 2 5 6-15 6 15. Fulgerul Dorohoi 9 3 0 6 11-25 6 16. Textila Buhuși 9 2 0 74-15 4 HANDBAL: DIVIZIA B VOINȚA RĂDĂUȚI - CONSTRUCTORUL BUCUREȘTI: 9-8 (6-2) In ultimul meci al turului, desfășurat la Rădăuți, echipa locală Voința a întrecut, la limită, echipa bucureșteană Constructorul. Prima repriză a aparținut gazdelor, care, printr-un joc mai rapid, practicat în atac, și cu o jucătoare în vervă de șut (Pruteanu), a marcat 6 goluri față de 2 ale oaspetelor. Mingea este pusă în joc de handbalistele de la Voința care, în primele două minute, înscriu două goluri prin Pruteanu. Un minut mai tîrziu, oaspetele pătrund în apărarea echipei locale și înscriu prin Anca. Se atacă de ambele părți, însă șuturile trase nu nimeresc ținta sau sunt apărate de portari. In minutele 8 și 12 se înregistrează două goluri marcate de Pruteanu. Anca reduce din nou din scor. In ultimele 10 minute ale reprizei, echipa locală mai înscrie de două ori prin Spetco și Pruteanu. La începutul reprizei secunde, inițiativa aparține localnicelor, care în min. 28, prin Șved, majorează scorul la 7—2. Imediat, bucureștencele reduc prin Cîrjaliu. In min. 33, la un contraatac, Șved majorează la 8—3, dar aceeași Cîrjaliu reduce la 8-4. Rădăuțencele inițiază un contraatac și Spetco fixează scorul la 9-4 (min. 39). După marcarea acestui gol, bucureștencele forțează ritmul jocului, devin mai agresive în atac. Condiția fizică își spune cuvîntul la jucătoarele rădăuțence, care cedează inițiativa, primind, în ultimele minute, 4 goluri, astfel că meciul se încheie cu scorul de 9-8. La echipa locală s-au observat serioase carențe în pregătire. Condiția fizică nu este pusă la punct, putîndu-se juca, în bune condiții, numai o repriză. Trasul la poartă este insuficient însușit, angajarea pivotului nu se face decit rareori. Lotul este mic (numai 9 jucătoare). Există un decalaj prea mare între jucătoare. Au marcat : Cîrjaliu (4), Anca (3), Ivancea (1) — pentru Constructorul, și Pruteanu (5), Șved (2), Spetco (2) - pentru Voința. Echipele : Voința Rădăuți : Tănase, Șved, Pruteanu, Spetco, Venglas, Balon, R. Covataru : Constructorul București : Bodea, Dumitrescu, Pătrașcu, Straie, Ciurea, Cîrjaliu, Pop, Anca, Ivancea. VASILE BOȘTIOG ANUNȚ in conformitate cu normativul Ministerului Petrolului, anul acesta se va ține între 7-9 decembrie 1970 o sesiune de examene pentru obținerea autorizației de instalatori de gaze lichefiate. Condițiile de admitere la examen și materialul asupra cărora vor fi examinați candidații sunt prevăzute în regulamentul de funcționare a instalațiilor de gaze lichefiate. Examenul are loc la sediul I. L. P. P. București, strada General Budișteanu nr. 11 bis., sectorul 7. Informații suplimentare se pot cere la telefon 17.42.10 (inginer, Remus Ioan), București.