Agenda Zilei, martie 2002 (Anul 7, nr. 51-75)

2002-03-09 / nr. 57

10 »^erniffr kJitJ LA ÎNCHIDEREA EDIȚIEI J 2002 a fost declarat „Anul Caragiale“ Guvernul a aprobat o hotărâre prin care 2002 este declarat „Anul Caragiale“, pentru marcarea a 150 de ani de la nașterea lui Ion Luca Caragiale, iar acțiunile și manifestările ce se vor desfășura în perioada 29-31 decembrie, sub înaltul patronaj al președintelui României, constituie Programul „Anul 2002 - Anul Caragiale“. Pentru buna desfășurare a acestor acțiuni sa constituit un Comitet de Coordonare format din: primul ministru - președinte de onoare, ministrul culturii și cultelor și președintele Academiei Române - președinți executivi, ministrul educației și cercetării, ministrul afacerilor externe, ministrul finanțelor publice, ministrul tineretului și sportului, ministrul lucrărilor publice, transporturilor și locuinței, ministrul administrației publice, ministrul turismului. De asemenea, din Comitet vor face parte și președinții Comisiei pentru Cultură, Culte, Arte și Mijloace de Informare în Masă a Senatului și Camerei Deputaților, Uniunii Scriitorilor din România, Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor, Uniunii Artiștilor Plastici, etc. Cheltuielile necesare pentru organizarea acțiunilor și manifestărilor incluse în Programul național „Anul 2002 - Anul Caragiale“, vor fi suportate din bugetul Ministerului Culturii și Cultelor pe anul în curs. Ion Caramitru împlinește, astăzi, 60 de ani UNITER îl aniversează pe Ion Caramitru, președintele Uniunii și fost ministru al culturii, care împlinește, sâmbătă, 60 de ani. După debutul din „Eminescu“ de Mircea Ștefanescu la Teatrul Național, Ion Caramitru a fost prezent pe scenă în peste șaizeci de roluri importante, precum Romeo, Hamlet, Leonce, Ricardo Fontana, Ferdinand, Octavius, Cotrone, Perulcan în piese de William Shakespeare, Bernand Shaw, Buchner, Musset, Pirandello și Hochhuth. A fost actor de bază al Teatrului Bulandra, pe care l-a și condus din 1990 în 1993. Pentru activitatea sa dramatică și cinematografică, Ion Caramitru a fost distins cu ordine și medalii naționale și internaționale, printre care: Ordinul național „Pentru merit“ al României în grad de Mare Cruce, Ofițer de onoare al Ordinului Imperiului Britanic, Ordinul național „Pentru merit“ al Republicii Franceze în grad de Mare Ofițer, Cavaler al Artelor și Literelor al Republicii Franceze, Ordinul național al Danemarcei în grad de Mare Cruce. In curând, Ion Caramitru va reveni atât pe scena Teatrului Bulandra, în „Sorry“ de Alexandr Galin, cât și pe cea a Naționalului, în „Othello“, unde îl interpretează pe Iago Greva nu este o soluție Greva nu reprezintă o soluție pentru problemele din învățământ, mai ales după ce Executivul a aprobat majorarea cu cinci la sută a salariilor tuturor angajaților din sistemul preuniversitar, a declarat ministrul educației și cercetării, Ecaterina Andronescu. Ea crede că majorarea salarială anunțată pentru toți angajații reprezintă contravaloarea a mai mult de zece tichete de masă pentru patru luni. Ministrul spune că, în aceste condiții, nu înțelege de ce profesorii sunt în continuare nemulțumiți. Guvernul a aprobat, în ședința de joi, la propunerea ministrului educației, majorarea cu cinci la sută a salariilor pentru toți angajații din învățământul preuniversitar, la o săptămână după ce a acordat această creștere numai cadrelor didactice preuniversitare. IM I wJ ecetic imÜCLei mm Cartela MeMenhi TM 34 5 rO I. S3 . C/"> tmtm REDACȚIA 1900 Timișoara str. Emanoil Lingureanu nr. .3 Tel.: 195 195 Telefax: 196 196 E-mail: agenda@mail.dmttm.ro REDACTOR ȘEF: Zoltan Kovacs PUBLICITATE REDACTORI ȘEFI ADJUNCȚI: Doru Botoiu, EUROPA DAY COMPANY Lucian-Vasile Szabo ,.... independentei nr 1 -3 SECRETAR GENERAL DE REDACȚIE: Telefon- 220 900 mu^ana j.uncz6. ȘEFI DE SECȚIE: Eugen Cocea (Sport), Simona Popovici-Donici (Social-Cultură), Monica Sămânță (Divertisment), Călin Țenche (Actualitate), Radu Toancă (Politică-Administrație). Fax: 220 810 TIPAR WEST TIPO INTERNATIONAL Calea Aradului nr. 1 Telefon: 244 007 Cotidian editat de Trustul de Presă „Agenda“. JJÎ Îll La realizare se folosesc informații furnizate de: ROMPRES, MEDIAFAX, RADOR,\\\\ AMPRESS, REUTERS și EURO PRESS - SPRINGER. Toate drepturile de autor aparțin editorului ‹ Noi proteste la Reșița Sindicaliștii de la Combinatul Siderurgic Reșița (CSR) și-au continuat, ieri, protestele în fața Prefecturii Caraș-Severin și au blocat, timp de peste o oră, circulația rutieră prin două intersecții din municipiu. Aproximativ 1 500 de manifestanți, printre care și copii și membri de familie ai angajaților CSR, s-au strâns în piața centrală a orașului la ora 8,00. Manifestanții s-au plasat pe ambele laturi ale clădirii Prefecturii, scandând lozinci în speranța de a fi auziți la București de premierul Adrian Năstase. In jurul orei 10,00, manifestanții au părăsit Centrul Civic și au blocat, timp de peste o oră, circulația rutieră în două intersecții importante din oraș. Manifestanții au revenit apoi în fața Prefecturii, continuând mitingul până la ora 12:00, când organizatorii au declarat închis protestul. Tragedie în Mureș Un bărbat din Târgu-Mureș care a fost părăsit de concubina lui și-a spânzurat, în noaptea de joi spre vineri, patru dintre cei cinci copii, cu vârste cuprinse între un an și jumătate și cinci ani, după care s-a sinucis. Kurci Atilla trăia de cinci ani, în satul Chinari, în concubinaj cu Mihaela Pop Bereș, cu care avea cinci copii, în urmă cu o săptămână, femeia l-a părăsit pe Kurci Attila pentru un alt bărbat. Joi seara, Kurci Attila a încercat să o convingă pe femeie să se întoarcă la el. Pe drumul către casa femeii, el s-a întâlnit cu doi prieteni care au declarat ulterior că bărbatul era foarte tulburat. După ce femeia a refuzat să se întoarcă la el, Kurci Atilla s-a întors singur acasă. Mihaela Pop Bereș s-a dus la locuința bărbatului, care plecase între timp de acasă, și a luat patru copii, cel de-al cincilea fiind la bunici. Când a constatat că iau fost luați copiii, Kurci s-a dus din nou la casa concubinei sale, a amenințat-o cu o omoară, după care șia luat copiii și s-a întors acasă. Ieri dimineața, polițiștii au găsit în casa lui Kurci cadavrele bărbatului și celor patru copii ai săi. Dan Marțian a decedat . Ambasadorul României în Portugalia, Dan Marțian, a decedat, ieri dimineață, la reședința sa din Lisabona. Dan Marțian a fost găsit la reședința sa de un diplomat din ambasadă care s-a dus să vadă de ce ambasadorul nu vine la birou, fiind trecut de ora 12. Un medic legist a fost chemat la reședință, pentru a stabili cauzele decesului. Născut în 1935, în județul Bihor, Dan Marțian a fost președinte al Camerei Deputaților, în perioada 1990-1992, apoi vicepreședinte al aceleiași Camere, în legislatura 1992-1996. A fost membru fondator al FSN și co-președinte al CPUN. Dan Marțian a fost numit ambasador la Lisabona în primăvara anului 2001. 9 martie 2002 „Mi se înmoaie“ Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, a oferit deputatelor și ziaristelor acreditate, cu ocazia zilei de 8 martie, câte o floare și o felicitare, în sala de primiri oficiale. Dorneanu, vizibil emoționat, s-a adresat celor prezente: „Vă datorez multe, doamnelor. Chiar și tonul vocii mele. Uneori am tendința să mă răstesc la câte un coleg, dar când văd o femeie lângă mine mi se înmoaie“. Stupoare în sală. Dorneanu a continuat șirul de perle: „Când intru în sala de ședințe, vă văd în bănci de parcă ați fi plantate“ Sărbătoare în deplasare Horia Ciocârlie,, prefectul județului Timiș își aniversează astăzi ziua de naștere. Numai că obligațiile de serviciu fac astfel încât cel puțin jumătate din această zi reprezentantul Guvernului să își sărbătorească aniversarea prin muncă. Astfel, Horia Ciocârlie o va însoți pe Hildegard Puwak, ministrul integrării europene și deputat de Timiș al PSD, în localitățile Jebel și Deta, unde sunt programate întâlniri cu cetățenii și administrația. Un rival pentru Ro Ianțu După succesul înregistrat de „Vrei să fii miliardar“ iată că și postul național, România 1, a ales un concurs de cultură generală în care să ofere învingătorului un miliard și un leu. Transmis duminica, concursul va fi prezentat de Octavian Saiu de numai 24 de ani, cel care conduce și emisiunea „Vino să vezi“. Acest tânăr este fără îndoială un rival pentru deja consacratul Virgil Ianțu, cu care se va duela cel puțin în ceea ce privește... audiența Prinsă în... obiectiv Geri Halliwell a fost surprinsă pe când voia să fumeze o țigară pe străzile din Los Angeles. Este știut faptul că fosta Spice Girl fumează de ani de zile, dar a promis că nu va pune niciodată țigara în gură în timp ce e în public. Controversa s-a iscat pentru că blonda patronează asociația Breast Cancer Care. Cei de la asociație au refuzat să comenteze gestul ei susținând că este o membră importantă a acesteia și că viața sa privată o privește... Fotografia apărută în presă, însă... grăiește.