Buletinul Oficial, iulie-septembrie 1975, Partea 3 (Anul 11, nr. 127-194)

1975-09-24 / nr. 190

Anul XI — Nr. 190 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA PARTEA a II-a Miercuri, 24 septembrie 1975 S U M A R Pagina Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 12 Şedinţa Consiliului de Miniştri..............................................2.3 Primul ministru al guvernului Republicii Socialiste România va face o vizită prietenească de lucru în Iugoslavia............................................................................. 3 întrevedere la Marea Adunare Naţională ... 3 Plecarea delegaţiei române la cea de-a XXX-a sesiune a Adunării Generale a O.N.U. .... 4 Intrarea în vigoare a Acordului privind prelungirea valabilităţii, modificarea şi completarea Acordului dintre guvernul Republicii Populare Române şi guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia Pagini privind modul de rezolvare a unor probleme ale regimului frontierei de stat româno-iugoslave 4 . Intrarea în vigoare a Convenţiei dintre guvernul Republicii Socialiste România şi guvernul Republicii Franceze privind evitarea dublei impuneri pe venit și avere...................................... 4 Intrarea în vigoare a Acordului de colaborare culturală şi ştiinţifică dintre guvernul Republicii Socialiste România şi guvernul Republicii Populare Bangladesh............................................... 4 i Intrarea în vigoare a Acordului de cooperare culturală dintre Republica Socialistă România și Republica Senegal.............................................. 4 Şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central * ) al Partidului Comunist Român Marţi 23 septembrie 1975, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român. La primul punct al ordinii de zi, Comitetul Politic Executiv a examinat Programul de măsuri privind conservarea şi dezvoltarea fondului forestier în perioada 1976—2010. Evidenţiind rezultatele obţinute în înfăptuirea măsurilor de refacere şi dezvoltare a fondului forestier şi gospodărirea acestuia, Comitetul Politic Executiv a apreciat că se impun măsuri mai ferme pentru înlăturarea stărilor de lucru negative în ce priveşte exploatarea şi conservarea pădurilor, folosirea masei lemnoase, precum şi în domeniul cercetării ştiinţifice. Pe baza indicaţiilor date de Comitetul Politic Executiv, de secretarul general al partidului. Programul va fi orientat spre introducerea unui regim normal de tăiere şi de regenerare a pădurilor, care să asigure o eficienţă maximă a exploatării, apărarea, conservarea şi dezvoltarea fondului forestier, ameliorarea funcţiilor de protecţie a pădurilor; sporirea volumului lemnului pentru utilizări industriale ; îmbunătăţirea în continuare a gospodăririi vînatului şi a pescuitului în apele de munte ; dezvoltarea recoltării şi valorificării superioare a produselor accesorii ale pădurii ; ridicarea nivelului profesional al cadrelor tehnice corespunzător gradului de complexitate a gospodăririi pădurilor. Comitetul Politic Executiv a stabilit ca cercetarea şi proiectarea din domeniul forestier să fie strins legate de diferitele zone forestiere ale ţării, pentru a se concentra spre rezolvarea problemelor concrete care se pun în fiecare zonă în parte. Dată fiind importanţa Programului de măsuri pentru conservarea şi dezvoltarea fondului forestier în perioada 1976—2010, Comitetul Politic Executiv a hotărît ca acesta să fiia dat publicităţii spre discuţie publică şi, de asemenea,supus dezbaterii Congresului deputaţilor consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor populare, care va avea loc la sfîrşitul acestui an. In continuarea lucrărilor, Comitetul Politic Executiv a luat în discuţie participarea României la rezolvarea unor probleme actuale ale vieţii internaţionale. în acest cadru, Comitetul Politic Executiv a luat cunoştinţă de raportul delegaţiei române care a participat la lucrările Conferinţei ministeriale de la Lima a ţărilor nealiniate. Exprimînd din nou satisfacţia faţă de hotărirea Conferinţei de la Lima de a invita România la lucrările acestei reuniuni, Comitetul Politic Executiv a reînnoit hotărirea partidului şi statului nostru de a acţiona pe mai departe pentru adîncirea solidarităţii cu ţările în curs de dezvoltare, cu ţările nealiniate, de a dezvolta pe multiple planuri relaţiile de colaborare bilaterală cu fiecare din aceste state, o largă conlucrare în direcţia soluţionării problemelor internaţionale complexe care confruntă lumea contemporană. Comi