Clopotul, 1982 (Anul 38, nr. 4542-4593)

1982-12-30 / nr. 4593

Concursul național de „Mihai Clasa a IX-a : Dinu Gabriela — Lie. „A. Laguna“ — Brașov : premiul I; Radu Mariana — Lie. „A. Saguna" — Brașov : premiul II ; Grădescu Mona — Lie. marfit. nr. 1 — București : premiul III ; Chirvasă Adriana — Lie. Al. Vlahuță“ — Bîrlad : premiul special al CC al UTC; Tincu Aura — Lie. șt. nat. Cluj-Napoca : premiul rev. Lb. și lit. română ; Moldovan Petronela-Luminița — Lie. „M. Eminescu“ — Botoșani : premiul rev. L.L.R. ; Lazăr Lăcrămioara — Lie. „L. Pătrășcanu“ — Bacău : premiul ziarului „Pentru socialism“ Baia Mare ; Andrei Florin — Lie. mat. fizică nr. 1 — Timișoara : mențiune ; Rornigeanu Raluca — Lie. „N. Bălcescu“ — Călărași : mențiune ; Caragea Carmen-Virginia — Lie. „S. Haret“ — Tulcea : mențiune ; Costea Luminița — Lie. „Vlaicu-Vodă“ — Curtea de Argeș : mențiune ; Cotiugă Constantin — Lie. „T. Vladimirescu“ — Craiova : mențiune ; Deaconu Gabriela — Lie. M. Viteazul“ — Ploiești : mențiune ; Grîu Anca — Lie: mat.-fizică— Alexandria : mențiune ; Meriușcă Ștefania — Lie. „Al. I. Cuza“ — Focșani : mențiune ; Mihai Mihaela — Lie. „M. Eminescu“ — Constanța : mențiune ; Ionescu Cristina — Lie. „C.D. Loga“ — Timișoara : mențiune ; Mihai Liliana — Lie. „Dragoș-Vodă“ — Sighetul Marmației : mențiune ; Durlan Violeta — Lie. „M. Eminescu“ — Botoșani : mențiune ; Motoc Mihnea — Lie. „I.L. Caragiale“ — București: mențiune; Sprînt cenatu Cerasela — Lie. „N. Bălcescu“ — Călărași : mențiune ; Sora Simona — Lie, sanitar Hunedoara : mențiune ; Ureche Corina — Lie. „Unirea“ — Tg. Mureș : mențiune ; Zimnicaru Ioana — Lie. „N. Bălcescu" — București : mențiune ; Năstoiu Adriana — Lie. „V. Roaită“ — Rm. Vîlcea : mențiune ; Gherga Gabriela — Lie. mat.-fizică Timișoara: mențiune. Clasa a X-a Dobrescu Caius — Lie. „A. Șaguna“ — Brașov : premiul I; Tudorache Monica — Lie. „M. Viteazu“ — București : premiul II ; Rău Dorina — Lie. „Independența" — Sibiu : premiul III ; Folea Antoneta — Lie. „N. Bălcescu" — București : premiul special al C.C. al U.T.C. ; Crețu Lidia — Lie. „M. Eminescu" — Botoșani : premiul special al Uniunii scriitorilor ; Ticudean Mircea — Lie. agroind. Sărmaș — Mureș : premiul Comuna „M. Eminescu—Botoșani“ ; Constantin Corina — Lie. „I. Văcărescu“ — Tîrgoviște : premiul Cons. jud. al sindicatelor—Botoșani ; Pincu-Ifrim Corina — Lie. „Z. Golescu“ — Pitești : premiul „C.D. Loga“ — Timișoara; Albaneza Aitana — Lie. „N. Bălcescu" — Craiova : premiul Filialei S.S.F. Botoșani ; Mustățea Daniela — Lie. „A. Iancu“ — Brad : premiul ziarului „Clopotul“, Botoșani; Iosifaru Tudor — Lie. „V. Roaită“ — Rm. Vîlcea : premiul Liceului „M. Eminescu“ Botoșani ; Tașcă Emilian — Lie. „Ștefan cel Mare" — Cîmpulung Moldovenesc : mențiune; Procopovici Olguța — Lie. „C. Negruzzi“ — Iași : mențiune ; Dorogan Aurora — Lie. „Frații Buzești“ — Craiova : mențiune ; Monoranu Camelia — Lie. „P. Ilarion“ — Tg. Mureș: mențiune ; Mihai Eugenia — Lie. sanitar Hunedoara : mențiune ; Bădulescu Crina — Lie. „M. Viteazul“ — Ploiești: mențiune ; Bucă Mihaela — Lie. „A. Saguna“ — Brașov : mențiune ; Tița Claudia — Lie. Z. Golescu“ — Pitești : mențiune; Grenczner Dacia — Lie. economic Oradea : mențiune ; Cucu Carmen — Lie. „L. Pătrășcanu“ — Bacău : mențiune ; Lupașcu Silvia — Lie. „V. Alecsandri“ — Galați : mențiune; Scripcaru Mariana — Lie. agroindustrial Bucecea : menți limba și literatura română Eminescu“ une ; Agache Gianina — Liceul economic Botoșani : mențiune ; Negoiță Cristina — Lie. „Gh. Lazăr“ — București : mențiune; Jora Daniela — Lie. Ic.N. Gane“ — Fălticeni : mențiune ; Vasilescu Cristina — Lie. „I.L. Caragiale“ — București : mențiune ; Vertic Doina — Lie. „G. Coșbuc“ — Năsăud: mențiune ; Mircea Ionela — Lie. ind. nr. 1 Cugir : mențiune; Vasile Corina — Lie. mat.fizică „C. D. Loga" Timișoara: mențiune : Pica Liliana — Lie. ind. nr. 1 Moreni : mențiuni : Ciobanu Elena — Lie. „Mihai Eminescu“ — Botoșani: mențiune: Clasa a XI-a Alexandrescu Vlad-Tudor — Lie. „I.L. Caragiale“ — București : premiul I . loan Marian- Augustin — Lie. „Spiru Haret“ — Tulcea : premiul II ; Dăncescu Carmen — Lie. „Terapia“ Cluj-Napoca : premiul III ; Popa Iana — Lie. ind. 6—Constanța : premiul special al C.C. al U.T.C. ; Răduică Georgeta — Lie. „Frații Buzești“— Craiova : premiul rev. Lb. și lit. română ; Călian Violeta — Lie. „N. Bălcescu" — Craiova : premiul „Revista noastră“ — Focșani—Vrancea ; Neagu Marilena — Lie. informatică — Iași : premiul revistei „Argeș“; Barbă Gabriela-Iuliana — Lie. „M. Eminescu“ — Botoșani : premiul „Lucian Blaga“ al Lie. „A. Șincai“ — Cluj-Napoca ; Iancu Lăcrămioasa—Lie. „Gh. Șincai" — Baia-Mare : premiul Comit. jud. de cultură și ed. soc. Botoșani ; Bota Marișca — Lie. ind. 3 — Bistrița; premiul Comit. sind. înv. Botoșani ; Tăbăcaru Cristina — Lie. „Roman-Vodă“ — Roman : premiul Intrepr. textile „Moldova“ Botoșani : Ardelean Septimia — Lie. mat. fizică—Sebeș : mențiune ; Ban I. Daniela — Lie. sanitar Sibiu : mențiune ; Budu Violeta — Lie. „A. Sever“ — Mediaș : mențiune ; Lungu Adrian — Lie. ind. 6— Constanța : mențiune ; Măstăcăneanu Mihaela — Lie. „A. Iancu“—Brad : mențiune ; Macuc Octavian — Lie. „A.T. Laurian“ Botoșani : mențiune ; Nanii Mihaela — Lie. ind. 1— Tr. Severin : mențiune ; Nicolae Dorina — Lie. ind. 4—Pitești : mențiune ; Puiu Nicoleta — Lie. „M. Viteazul“—Turda : mențiune ; Ticudean Adela — Lie. „Unirea“ — Tg. Mureș : mențiune ; Nagy Livia — Lie. „Sf. Gheorghe“ Covasna : mențiune ; Marin Maria — Lie. „Sf. Gheorghe“ : mențiune : Dănilă Ioana — Lie. ind. Sadu : mențiune ; Tibu Gh. — Lie. „Mihai Viteazul“ Alba Iulia : mențiune: Clasa a XlI-a Ion Carmen — Lie. ind. nr. 6 — Constanța : premiul I ; Grigore Ioana — Lie. mat.-fizică 2 București : premiul II ; Bizo Anca-Gabriela — Lie. „N. Bălcescu“ — Cluj-Napoca : premiul III ; Georgescu Iulian— Florin — Lie. „E. Văcărescu“— Tîrgoviște : premiul special al C.C. al U.T.C. ; Vornicu Claudia — Lie. „N. Gane“ — Fălticeni : premiul rev. de Lb și lit. română ; Dumitrescu Virgil — Lie. ind. 2 — Pitești : premiul Teatrului „M. Eminescu“ Botoșani; Dumitru Luminița — Lie. „M. Eminescu“ — Botoșani : premiul Inspect, școlar județean Maramureș ; Gheorghiță Marinda — Lie. ind. 25 — București : mențiune ; Martin Simona — Lie. „O. Goga“ — Sibiu : mențiune ; Manole Dan— Lie. șt. naturii — Galați : mențiune ; Pamblică Mariana — Lie. „M. Eminescu“—Constanța : mențiune ; Panțiru Carmen-Narcis — Lie. „A.T. Laurian“ — Botoșani : mențiune ; Burcescu Mugur — Lie. „I. Maiorescu“ — Giurgiu : mențiune; Gheorghe Mihela — Lie. „I.L. Caragiale“ : mențiune ; Sándor Eugenia Salvina — Lie. sanitar Oradea : mențiune. Filologie-istorie și pedagogie Clasa a IX-a Popa Daniela — Lie. „M. Eminescu“ — Buzău : premiul I. Marinescu Luiza — Lie. pedagogic București : premiul II ; Neagu Ioana — Lie. „I. Kosmodemianskaia“ Buc.: premiul III ; Constantinescu Viorica— Lie. „M. Eminescu“ — Buzău : premiul special al C.C. al U.T.C. ; Grădinaru Virginia— Lie. fii. ist. Galați : premiul L.L.R. ; Mira Marcela — Lie. „I. Creangă" — București : premiul Cons. jud. al pionierilor Botoșani ; Vilara Gabriela — Lie. fii. ist. Craiova : premiul Lie. pedag. Baia-Mare ; Bratu Andreea — Lie. fii. ist. Craiova : premiul Cons. jud. al femeilor Botoșani ; Donose Mădălina — Lie. pedag. Galați : premiul ziarului „Előre“ ; Ster Maria — Lie. fii. ist. Satu-Mare : premiul Lie. „ALI. Cuza“ Focșani ; Neagu Adriana — Lie. „O. Goga" — Sibiu : mențiune. Clasa a X-a Bișoc Laura — Liceul pedagogic Botoșani : premiul I ; Puha Cristina — Lie. pedagogic Tulcea : premiul II ; Răducanu Georgiana — Lie. pedag. Tg. Jiu : premiul III ; Burerea Ion — Lie. pedag. Tg. Jiu : premiul special C.C. al U.T.C.; Moise Gabriela — Lie. pedag. Slobozia : premiul L.L.R. ; Radu Mirela — Lie. fii. ist. Timișoara: premiul CEC Botoșani; Pavel Carmen — Lie. pedag. Baia-Mare : premiul într. de confecții Botoșani ; Subi Maria — Lie. fii. ist. Timișoara : premiul Lie. fii. ist. Covasna ; Alexandru Ecaterina — Lie. pedag. Constanța : mențiune ; Corbeanu Carmina — Lie. pedag. Focșani : mențiune ; Pohoață Camelia-Otilia — Lie. pedag. Suceava : mențiune ; Taras Aura — Lie. „I. Creangă“ — București : mențiune. Clasa a XI-a Matei Carmen — Lie. „I. Creangă“ — București : premiul I . Pavelescu Aurelian — Lie. „I. Creangă“ — București: premiul II ; Burcea Constanța- Valentina — Lie. fii. ist. Bucu(Continuare in pag. a V-a) beri értékeket—hogy cselekvő részesei lehessünk szüntelen változó világunknak. Szeretettel köszöntőm versenyünk minden résztvevőjét ! Dr. Kozma DEZSŐ egyetemi előadótanár, a magyar irodalmi versenyelnöke Clasa a IX-a Bálint I’azakas Krisztina — Lie. mat.-fizică nr. 3 Cluj-Napoca : premiul I și premiul spec. „Előre" ; Daróczi Enikő — Lie. Papiu Ilarian Tg. Mureș : prem. II și prem. spec. ..Utunk“ ; Hodor Adél — Lie. de mat. Sfântu Gheorghe : prem. III și prem. spec. „Igaz Szó“ ; Makfalvi Ildikó Lie. mat.-fizică Ciuc : prem. U.T.C. Miercurea și prem. spec. al Uniunii Scriitoriilor ; Hatházi András Attila — Lie. mat.-fizică Sf. Gheorghe : prem. spec. „Kriterion“ ; Kovács Éva Ildikó — Lie. mat.fizică Zalău : prem. spec. „Dacia" ; Jánosi Tünde — Lie. mat.-fizică București : prem. spec. „Ifjúmunkás“ și mențiune ; Horvát Erika — Lie. mat.-fizică „Al. Moghioroș“ , Oradea : mențiune. Clasa a X-a Boza Katalin— Lie. filologie-istorie Oradea : prem. și prem. spec. „Utunk“; Szőcs I Éva — Lie. ind. Covasna : prem. II și prem spec. „Ifjúmunkás“ ; Kékesi Ildikó — Lie. ind. Cristuru Secuiesc : prem. III și prem. spec. al revistei „Limba română“ ; Gergely Emese — Lie. „Unirea“ Brașov : prem. U.T.C. și prem. spec. „Igaz Szó“ ; Seres Matild — Lie. mat.-fizică Zalău : prem. spec. „Kriterion“ ; Dudás Magdolna — Lie. mat.-fizică Mare : prem. spec. nr. 1 Baia „Dacia" : Török Réka — Lie. ind. Covasna: prem. spec. „Echinox“: Breda Anna -- Lie: mat.-fizică nr. 3 Cluj-Napoca: prem. spec. „Előre“ și Szabó Enikő — Lie mențiune : „I. Slavici" Arad : mențiune. Clasa a XI-a Halász Miklós Adam Lie. mat.-fizică nr. 5 București : prem. I și prem. spec. al librăriei ,.M. Eminescu- Botoșani ; Csata Emese —• Lie: mat.-fizică Miercurea Ciuc : prem. II și prem. spec. „Előre“ ; Orosz Irma — Lie. iud. Șimleul Silvaniei jud. Sălaj : prem. III ; Sylvester Ana — Lie: filologie-ist. Sf. Gheorghe: prem. U.T.C. și prem. spec. „Utunk" ; Schreiner Barták Csilla — Lie. Slavici“ Arad : mat.-fizică „I. prem. spec. „Dacia" ; Máté Imola — Lie. mat.-fizică „Gh. Șincai“ Baia Mare: prem. spec. „Juventus“; Czilli Judit — Lie. nr. 5 Satu Mare: prem. spec. Kriterion“; Pálffy Zoltán — Lie. mat.-fizică Miercurea Ciuc : prem. spec. „Igaz Szó" ; Dénes Klára — Lie. ind. „înfrățirea“ Oradea: mențiune; Jud Attila — Lie. mat.-fizică nr. 2 Timișoara : mențiune. Clasa a XI-a Dobra Judit — Lie. mat.-fizică Sf. Gheorghe : prem. I și prem. spec. al revistei „Limba română“ ; Kádár Szidónia— Lie. „Unirea“ Brașov : prem. II și prem. spec. „A ..Hét" ; Nagy István Ottó — Lie: mat.-fizică nr. 3 Cluj- Napoca: prem. Hr; Györbirü Gabriella — Lie. mat.-fiz. Miercurea Ciuc : prem. U.T.C.; Géczi Éva — Lie. agroindustrial Covasna : prem. „Igaz Szó" ; Kardos Irén spec. — Lie. mat.-fiz. nr. 2 Timișoara: prem. spec. „Dacia“ ; Jeney Éva — Lie. mat.-fiz. Sf. Gheorghe : prem. spec. „Kriterion“ ; Novak Ildikó — Lie. agroindustrial Miercurea Nirajului: prem. spec. „Korunk“; Gábor Csilla — Lie. mat.-fiz. nr. 3 Cluj-Napoca: prem. spec. „Utunk“, prem. spec. „Előre“ și mențiune : Pápai Zsuzsanna — Lie. mat.fiz. Bolyai Farkas Tg. Mureș , mențiune. LAUREAȚII EDIȚIEI JUBILIARE Concursul interjudețean de limba și literatura maternă maghiară A széspégigézetében A mindenkori találkozások— újratalálkozások — izgalmával érkeztünk e kedves városba. Úgy is mondhatnám: a szépség igézetével. S már első pillanatban megéreztük házigazdáink vendéglátó melegségét, gondoskodását — azért, szerető hogy irodalmi versenyünk ebben az esztendőben is rangjához méltó esemény legyen, azzá váljék, aminek lennie kell: tanuló ifjúságunk nemes vetélkedőjévé, régi és új barátságok éltető forrásává, humánumot alakító erővé. Ismét lehetőségünk van arra, hogy újraéljük éveken át dédelgetett, érlelt könyvélményeinket, valljunk szépségeszményünkről, irodalom és élet, letűnt századok és a jövő távlatát felvillantó jelenünk együvétartozásáról. Hogy újra és újra felfedezzük magunk számára az anyanyelv kínálta lehetőségeket, szépségeket, a minden korban érvényes em Concursul interjudețean de limba și literatura maternă germană Nutrimentum spiritus Als Literaturliebhaber setzen wir auch im Zeitalter der vielleicht bequemer zugänglichen Massenmedien auf die Chance des Buchs ; denn es besitzt Eigenschaften, die den audio-visuellen Kommunikationsmitteln nicht in gleichem Masse eigen sind. Ein Buch lässt sich weg legen und wieder aufgreifen, es lässt sich zurückblättern und vertiefen, und es eröffnet sich bei jeder Wiederbegegnung von einer neuen Seite. Auf einen einfachen Nenner gebracht ist das die Chance des dauernden Dialogs, der zur inneren Bereicherung und Selbstvervoilkommnung führt. Darum auch haben wir unseren grössten Schülern die sicherlich nicht ganz einfache Auflage gemacht, über ihren nunmehr zwölfjährigen Umgang mit dem Buch Rechnung zu legen. Das schien uns noch zusätzlich geboten durch die Wettbewerbssituation. Denn hier war die Gelegenheit zur Hand, nicht mit dem Buch allein, sondern auch mit Kollegen und Lehrern in jenen äusseren Dialog einzutreten, der dem eigen inneren Zwiegespräch mit dem Buch anregender und prüfender Echoraum zu sein vermag. Conf. univ. dr. Michael MARKEL Clasa a IX-a Schuller Susarme — Lie. „J. Honterus“ Brașov : premiul I ; László Herbert Eva — Lie. .,G. Coșbuc“ Cluj ; Premiul II ; Mayer Elfriede — Lie. „I. Slavici“ Arad ; Premiul III ; Müller Edda — Lie. „N. Lenau“ Timișoara ; Premiul Ip. C.C. al U.T.C. ; Benkö Udo — Lie. mat.-fizică nr. 1 Sibiu . Mențiune : Litschel Klaus — Lie. „Ă. Sever" Mediaș : Mențiune : Irimia Liane — Lie. mat.-fizică București nr. 6 . Mențiune: Clasa a X-a Fredel Annemone — Lie. „Honterus“ Brașov : Premiul I ; Lux Holger — Lie. „Axente Sever" Mediaș : Premiul II ; Klein Marianne — Lie. pedagogic Sibiu: Premiul III; Ludwig Rohtraut — Lie. „J. Haltrich“ Sighișoara. Mențiune : Fabini Cristian — Lie. mat.-fizică nr. 1 Sibiu : Mențiune. Clasa a XI-a Schullerus Alda — Lie mat.-fizică nr. 1 Sibiu : Premiul I ; Player Sunnhild — Lie. ..J. Honterus“ Brașov : Premiul II . Gierling Karl Heinz — Lie. „A. Sever“ Mediaș : Premiul III . Straub Hedwig — Lie. ind. nr. 10 Arad . Mențiune ; Mailinger Erich — Lie. „N. Lenau“ Timișoara . Mențiune. Clasa a XII-a Langwe — Lie. mat.fisica nr. 1 Sibiu : Premiul I : Teșilă Cristine — Lie. mat.fizică nr. 6 București : Premiul II . Dasinger Harald — Lie. „N. Lenau“ Timișoara : Premiul III . Hellmann Birgit — Lie. „J. Honterus“ , Brașov : Premiul Ip. C.C. al U.T.C. : Willworth Hartrm — Lie. „N. Lenau“ Timișoara . Mențiune : Herbert Theodor — Lie. mat.-fizică nr. 6 București : Mențiune Biesselt Wilhelm — Lie: „J. Haltrich" Sighișoara : Mențiune,