Cuvântul Libertății, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6441-6463)

2011-01-12 / nr. 6447

o / cuvântul libertății Spectacol dedicat Zilei Culturii Naționale ) Cu prilejul Zilei Culturii Naționale, Teatrul pentru Copii și Tineret „Colibri” va prezenta sâmbătă, 15 ianuarie, la ora 12.00, pe scena Teatrului Liric „Elena Teodorini”, spectacolul „Fata babei și fata moșneagului”, după cunoscutul basm al lui Ion Creangă - dramatizare de Valentin Dobrescu. Regia este semnată de Todor Valev (Bulgaria), scenografia de Stefka Kyuvlieva (Bulgaria), iar muzica este realizată de Alin Macovei Moraru. în distribuție: Oana Stancu, Alis Ianoș, Rodica Prisăcaru, Ionica Dobrescu, Mugur Prisăcaru, Adriana Ioncu și Daniel Mirea. „Un spectacol sincretic, în care sculptura (căci păpușile nu sunt altceva decât sculpturi), dansul, muzica sunt reunite în aceeași reprezentație, într-o demonstrație de teatru expresiv”, nota regizorul Tudor Valev. MAGDA BRATU Medalion literar-muzical Mihai Eminescu Teatrul pentru Copii și Tineret „Colibri”, în parteneriat cu Casa de Cultură „Traian Demetrescu” vor organiza mâine, 13 ianuarie, ora 11.00, un medalion literarmuzical dedicat lui Mihai Eminescu, cu prilejul împlinirii a 161 de ani de la nașterea poetului, își vor da concursul poeta Ioana Dinulescu, actorii Teatrului „Colibri” Alin Bogdan Cebotari, Mihai Brulmă Uzeanu, Ilie Turcu, interpreții Alina Tudor și Cătălin Tudor. MAGDA BRATU Simpozionul „Eminesciana”, la Grupul Școlar CF Astăzi, începând cu ora 14.00, la Grupul Școlar Industrial de Transporturi Căi Ferate din Craiova (strada „Constantin Brâncuși” nr. 15) se desfășoară simpozionul „Eminesciana”, organizat de instituția-gazdă, în colaborare cu Facultatea de Litere a Universității din Craiova și cu Asociația Română a Profesorilor de Franceză; în deschiderea simpozionului susțin comunicări invitații de la Universitatea din Craiova: prof. univ. dr. Ovidiu Ghidirmic („ Eminescu sau modelul absolut") și lector univ. dr. Geo Constantinescu („Mihai Eminescu și Jose de Espronceda ”). Printre invitații de onoare figurează și maestrul Ilie Gheorghe - actor al Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova, Olga Șaiu - artist liric și Mircea Suchici — violoncelist, ambii de la Filarmonica „Oltenia”. Alături de profesorii școlii-gazdă participă și elevi care susțin un recital de poezie plurilingv, ce se înscrie printre alte activități desfășurate în programul Săptămânii Eminescu: cercuri de lectură la biblioteca școlii, referate științifice pentru portofoliu, vizitarea expoziției „Eminescu” de la Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”. „Toate acestea pentru ca pedagogiei pragmatice, axată pe competențe, să i se adauge dimensiunea culturală, afectivă, în vederea unei dezvoltări armonioase a personalității elevului”, spune prof. dr. Maria Tronea, coordonatorul activității. MAGDA BRATU i miercuri, 12 ianuarie 2011 cultură Concert coral pe versuri eminesciene, la Filarmonică Și Filarmonica „Oltenia” din Craiova se numără, în acest an, printre instituțiile care dedică o manifestare Zilei Culturii Naționale -15 ianuarie. Este vorba despre concertul „Mihai Eminescu -161 de ani de la nașterea poetului”, care va fi susținut mâine, 13 ianuarie, ora 19.30, de Corala Academică a instituției, sub bagheta dirijorului Manuela Enache (la pian, Corina Stănescu). Concertul va mai fi prezentat mâine, dar de la ora 12.00, pentru elevi și cadre didactice de la Școala cu clasele I-VIII nr. 37 „Mihai Eminescu”, Colegiul Național „Elena Cuza” și Colegiul Național „Frații Buzești”. Programul cuprinde creații pe versuri eminesciene, precum „ Revedere”, de Dumitru Georgescu- Kiriac; „Ce te legeni, codrule?”, de Gheorghe Scheletti (aranj. Enrico Mezzetti); „Lacul”, de Gheorghe Bazavan; „Săra pe deal”, de Vasile Popovici; „Floare albastră”, de Vasile Spătărelu, lucrări de Vasile Timiș - cu trei valsuri pe versuri de Mihai Eminescu ” sau de Paul Constantinescu - din ciclul „Patru madrigale pe versuri de Mihai Eminescu” ș.a.. Prețul unui bilet este de 15 lei (8 lei pentru elevi, studenți și pensionari). MAGDA BRATU Născută în anul 1984, Manuela Enache a urmat cursurile Liceului de Artă „Marin Sorescu’ (clasa de vioară). În perioada 2004-2008 și-a continuat pregătirea muzicală în cadrul Universității Naționale de Muzică din București, specializarea Dirijat cor academic (clasa conf. univ. dr. Valentin Gruescu), urmând în paralel și modulul instrumental de vioară. în 2010 a absolvit cursurile de master ale Universității Naționale de Muzică din București (Stilistică dirijorală), iar în perioada 2009-2010 a beneficiat de o bursă de studii în cadrul Conservatorului din Birmingham/Marea Britanie (specializarea Dirijat coral). în prezent, este maestru de cor al Filarmonicii „Oltenia” și profesor la Liceul de Artă „Marin Sorescu". — Eminescu, sărbătorit acasă, la Ipotești Memorialul Ipotești - Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” va organiza, pe 14 și 15 ianuarie, cea de-a 45-a ediție a Zilelor Eminescu. Manifestările dedicate împlinirii a 161 de ani de la nașterea marelui poet încep vineri, la ora 11,00, cu un spectacol omagial Eminescu, susținut de elevii Liceului de Artă „Ștefan Luchian” din Botoșani. Evenimentul, care va avea loc la Muzeul „Ștefan Luchian”-Casa Ciomac-Cantemir, va fi urmat de vernisajul expoziției de artă plastică realizată de Maria M. Cassian. Sâmbătă, de la ora 10.00, la Biserica „Sf. Arhangheli Mihail și Gavril” din Ipotești va fi oficiată o slujbă de pomenire, iar de la ora 11.30, în amfiteatrul „Laurențiu Ulici” de la Memorialul Ipotești - Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” va avea loc lansarea volumului „Eminescu - realitate și sublimare poetică”, de Valentin Coșereanu, apărut la Editura Muzeului Literaturii Române. De asemenea, va fi prezentată cartea „Laurențiu Ulici - 10 ani de posteritate”, apărută sub coordonarea lui Echim Vancea. La ora 12.00 va fi depusă o coroană de flori la bustul poetului din incinta Memorialului Ipotești, iar la 12.15, în sala „Portaluri” a Muzeului tematic „Mihai Eminescu” va avea loc vernisajul expoziției „Iarna în bulgări de culoare”, lucrări realizate de pictorul botoșănean Marcel Alexa; în Sala „Luceafărul” a aceluiași muzeu va fi inaugurată apoi expoziția „Ardea candel-o lumină...”, care cuprinde obiecte din patrimoniul Memorialului Ipotești, realizată și prezentată de Maria M. Cassian. Ulterior, de la ora 12.45, în sala de expoziții temporare „Horia Bernea” se va desfășura vernisarea expoziției de grafică „Donația Spiru Vergulescu”, iar de la 12.55 va avea loc un miniconcert pe versuri eminesciene susținut de Corala „Lyra” Botoșani, sub bagheta dirijorului Dragoș Boicu. (AGERPRES)