Cuvântul Libertății, mai 2016 (Anul 28, nr. 8038-8061)

2016-05-06 / nr. 8040

vineri, 6 mai 2016 cuvântul libertății / 5 actualizate Centrul Cultural din Cârcea a fost inaugurat în comuna Cârcea a fost inaugurat, ieri, un Centru Cultural ultramodern realizat în totalitate cu fonduri de la bugetul local, eveniment la care au luat parte reprezentanți ai Consiliului Local Cârcea, primari din localitățile învecinate, autoritățile județului și, nu în ultimul rând, parlamentari de Dolj. Edilul localității, Valerică Pupăză, a fost apreciat pentru strădania pe care a depus-o cu acest proiect, care a venit în completarea infrastructurii localității, considerată una dintre cele mai bine gospodărite din județ. Locuitorii comunei Cârcea au fost invitați, ieri, să ia parte la deschiderea Centrului Cultural și a bazei sportive, investiții despre care s-a spus că pot rivaliza cu proiecte similare din țară. După ce un sobor de preoți a sfințit clădirea, a fost tăiată panglica inaugurală de către primarul Valerică Pupăză și președintele PSD Dolj, Claudiu Manda, apoi toți cei prezenți au fost invitați să viziteze complexul. „Este o zi importantă pentru comunitatea din Cârcea, inaugurăm Centrul Cultural și baza sportivă. Executivul comunei Cârcea împreună cu Consiliul Local au stabilit o dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung, încă din primul an - pietruirea tuturor străzilor, iluminatul public și refacerea fântânilor publice. Pe termen mediu, am stabilit să realizăm sistemul de alimentare cu gaze și alimentarea cu apă și să construim un centru medical. Pe termen lung, neam propus sistemul de canalizare și stația de canalizare, construirea centrului cultural și modernizarea tuturor străzilor prin asfaltare, proiect în curs de realizare”, a declarat primarul localității Cârcea, Valerică Pupăză. ..Un proiect necesar pentru comunitate” Complexul se compune dintr-un stadion de fotbal cu gradene și nocturnă și un stadion sintetic mixt pe care se poate juca tenis de câmp, handbal, baschet, mini-fotbal. Clădirea care găzduiește Centrul Cultural are o suprafață construită de 2.000 de metri pătrați și deține o sală multifuncțională recreativă, o bibliotecă cu sală de lectură, o sală de spectacole de 240 de locuri, un foaier pentru expoziții și vernisaje și, nu în ultimul rând, o sală de fitness. „Este un proiect care considerăm că satisface toate gusturile și care era necesar pentru comunitatea din Corcea. Aici a fost un cămin foarte vechi care era într-o stare avansată de degradare, nu merita să băgăm bani în el și atunci am luat hotărârea, împreună cu cei din Consiliu Local, să facem o clădire nouă și modernă”, a mai spus primarul Valerică Pupăză. „Localitatea a crescut foarte mult în ultimii ani” Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, a apreciat investiția care s-a făcut în localitatea Cârcea și l-a felicitat pe primar pentru inițiativă. „Nu cred că mai există vreo comună unde să fi fost posibil să facă așa ceva, și cu atât mai mult cu fonduri de la bugetul local. Localitatea Cârcea a crescut foarte mult în ultimii ani, este adevărat că și în dauna Craiovei, pentru că noi ne înțelegem foarte bine, dar nu și când este vorba de granița între noi și atunci ajungem în instanță. Felicitămi locuitorilor comunei care se pot bucura de o investiție extraordinar de frumoasă și cu foarte multe utilizări, cu o bibliotecă și o sală de spectacole care poate să rivalizeze cu oricare sală din țară”, a spus primarul Olguța Vasilescu. „Suntem onorați că suntem împreună" Alături de locuitorii din Cârcea a fost și președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, care a scos în evidență modul în care s-a dezvoltat comuna în cei 12 ani de la înființare. „Comuna Cârcea nu mai are nevoie de bani de la bugetul statului, se autofinanțează și, de aceea, când primarii noștri aleargă după 5 miliarde lei vechi ca să își rezolve problemele. Cârcea are poate 50 miliarde de lei cu care pornește la drum încă la început de an. S-a pornit de la nimic și s-a ajuns să aibă apă, canalizare, gaze și tot ce trebuie. Cu exigența primarului, toate lucrurile acestea au fost făcute după tipic, la termen și bine. Am putea să spunem noi, prieteni și colegi de partid, că suntem onorați că suntem împreună și îi dorim primarului să realizeze cât mai multe lucruri. Dar primarul nu poate să le facă singur, trebuie să fie sprijinit de localnici”, a afirmat Ion Prioteasa. ..Este important ca banii să li cheltuiești în folosul comunității" Președintele PSD Dolj, Claudiu Manda, a fost alături de primarul social-democrat Valerică Pupăză pe care l-a lăudat pentru modul cum administrează bugetul local. „Suntem mândri de ceea ce ați realizat. Acest centru multifuncțional și stadionul le-am văzut și în faza de construcție. Am mai fost pe aici și știm de ce sunteți în stare, sunt sigur că tot ce v-ați propus să faceți de acum încolo veți reuși, în perioada următoare. Este foarte important să poți să gestionezi banii pe care îi încasezi, să încerci să atragi resurse dincolo de ce reușești să strângi de la populație, dar este și mai important ca banii să îi cheltuiești în folosul comunității și oamenii să se simtă mai bine după un ciclu electoral. Se vede că s-a schimbat fața comunei”, a declarat deputatul Claudiu Manda. ..Sunteți o adevărată echipă" Senator de Dolj. Florea Voinea a promis o susținere și mai mare pentru localitate Cârcea începând din această toamnă, când vor avea loc și alegerile parlamentare, iar deputații și senatorii vor fi aleși pe liste, nu pe colegii. „Ce ați prezentat la această inaugurare nu am văzut în multe locuri, și am umblat mult și prin țară și străinătate. Ce ați reușit să faceți, în 12 ani de la înființarea comunei, este extraordinar, iar această bază sportivă și centru cultural nu le are nici o localitate din România. Sunt convins că veți continua să faceți astfel de lucruri pentru că sunteți o adevărată echipă”, a spus senatorul social-democrat. ..Suntem mândri câ am înființat aceasta comuna” Deputatul Ion Călin, președintele executiv al PSD Dolj, s-a declarat foarte apropiat de această comună, la momentul înființării ei îndeplinind funcția de prefect al județului Dolj. Tot atunci, a fost nominalizat actualul primar, Valerică Pupăză, care îndeplinea funcția de viceprimar al localității Coșoveni, din care, în 2004, s-a desprins Cârcea. „Astăzi, dacă ar trebui să facem un bilanț, am putea să spunem că suntem destul de mândri că am înființat această comună, în 2004, când a trebuit să și numesc, în calitate de prefect, primarul, viceprimarul localităților nou înființate. Și nu a fost ușor deloc, am făcut o cercetare sociologică și singurul gospodar cu 80% pentru Cârcea a fost Valerică Pupăză, care era viceprimar la Coșoveni. Și la ora asta pot să spun că ce s-a făcut în Cârcea nu s-a făcut în multe comune din România”, a declarat deputatul Ion Călin. Pagină realizată de LAURA MOȚÎRLICHE și MARGA BULUGEĂN