Foae sătească, 1842 (Anul 4, nr. 1-52)

1842-10-11 / nr. 41

Adaos Al folia Sătăscă din 11 Octomvrie 1842. Ni D. N - N 2 - viitor, unde L. s'ar afla cu șce mai mare parte de moșie în acel hotar, deci să publică spre obșteasca știință, ca acii ce vor fi doritori muștrii, să se înfățeșeză în aști Ieprăzniiie la 15 a viitoarii luni Poemvrie, Unde avea să săvârși mezatul. Vitele și producturile ce au apă - 257 vite albe, însă: 83 poi de giug, 3 pugai, 84 vaci, 28 gonitoare, 17 gonitori, 25 mânzați și 17 rănițt 569 capete oi, însăt 223 albe bârsane. Lugravin,, mijlocește aflarea unui țăgan - 131 negri țurcane, 67 țigăi albe, 653 mioare neme Toader Strigaiul (la atat de mijloc, a gri purcane, 52 la pri purcate, mioare albe pârsane, 8 mioare JC Secretariatul de Stat. Oct. 8, No. 2756. Consulatul Dlinesc prin nota de sunt No. 1003, au cerut a să publica măsura privitoare cătră îndatoririle supușilor acei protecții, adecă ca toți supușii Voinești din cuprinsul acestui prinținat, sânt datori a nu să adresarisi la trebuițele lor deadreptul cătră institnțiile locale, ci prin legiuitei autorități a protecții acelui C. Consulat, și că dacă vreunul din ati supuși, nu să va conforma ziși deplin cu această dispoziție, întămplându-să nepriiiță din aceasta, fără a cere la vreme ajutoriul protecției sale, apoi nu i să va da nici o apărare, nici să va socoti acea nepriință ca un obiect de mislomire Consulatului, deci să puplică spre obșteasca știință. Departamentul trevilor din lăuntru, orct. 4, No. 19,093. Ie prăvniiiia țânt. Sucevii, cu raportul supt No. 5138, recomenduește Departamentului cerirea ce prin jalobă au făcut Garafira Neculiți din Bucovina, a să publica în acest Prinținat aflare a doi cai ce i s'au furat, adecă un cal negru- mort, scurt le coadă, și o rană roșiemurgă, puțin cântată în frunte, deci să publici spre obșteaca știință, pentru a lor aflami.Ist. 2, No. 19,412. ACtru uta țânt. Bacău, prin raportul cu No. 11,403 înștiințază, că D. Coms. Manolachi Du.pașc prin jalouă cătră ia au cerut a să publica vânzarea în posesie a pronzii din satul Câmpenii, pe vreme de 3 ani începători de la 20 Poemvrie Oct. 2, No. 19,114. D. Pali Ghorgi Ardeleni, prin jalobă cătră faă rătund aegricioe, ochii negri, părul capului și mustețile negri, nasul potrivit, barba rade, r ( îmbrăcat în strae moldovinești) care la 28 a trecutei luni au fugit din ograda caselor D sale împreună cu femeșa lui Marița și o copilă Nastasiia, deci să publică spre obșteasca știință pentru a lor aflare. Oct. 3, No. 19,132. D. Camn. Ștefan Grigoriu, prin jalobă cătră Departament, mijlocește aflare unui țăran rob aliaole, anume Trohin, (la stat scurt, la față negru, chii negri, buzile mari, stângaciu, îmbrucat cu sucman sur rupt în amăndoale și cătiulă tărcată), care la 23 a rruutit deci să publică spre oașteaca știință pentru a lui aflare. Oct. 3, No. 19,142. Un Iancu Lăcs ce să găsăște vatav în ograga Dsale Dc. Departament, mijclocește aflare a 22 vbivolițe. Uuna luni, au fugit de la casa Dsale de aice; Smărăndița Ramna, prin jalobă cătră cuțitele puțin degerate și alta cu urechile tăete puțin, care eșind din ogradă s'au făcut nevăzute; deci să publică pentru a lor onoare. Oct. 7, No. 19.254. Casa Sf. Mitropolii având la moșia sa Sâneștii Sânt. Iașii, un număr de vite și o suma de producturi aice însămnate, care potrivit și cu hotărâri Sfatului, cerând trăzița să vinde prin mezat, s'au regularisit ca zilele de tărguire să se urmeză la 10, 15 și 20 s curgătoarei luni când are a fi și peritocica, deci să publică spre obșteasca știință, ca acii ce vor fi doritori mușterei, însămnate. Unde are a fi față ca privitor rupsă se arăte la starea locului în vilele duitul din partea poșii Mitropoliei și Dregătoriul țânutului, după condițiile ce s'au însămnat Ierărniei. -