Foaia noastră, 1977 (Anul 27, nr. 1-24)

1977-02-01 / nr. 3

Festivitatea de acordare a panglicii la liceul „N. Bălcescu” din Giula La data de 22 ianuarie 1977 a avut loc la restaurantul „Parc” festivitatea de acordare a panglicii elevilor clasei a patra de la liceul „N. Bălcescu”. Festivitatea aceasta este una dintre cele mai frumoase tradiţii din viaţa elevilor. Balul a fost deschis de Ioan Budai, directorul liceului, care în scurta sa cuvîntare a urat tinerilor succese în pregătirea lor şi în viaţă, precum şi distracţie plăcută tuturor participanţilor. *** Cei prezenţi s-au simţit foarte bine, au dansat, au cîntat cîntece populare româneşti pînă în zori, înscriindu-se şi acest bal în şirul petrecerilor tradiţionale plăcute şi bine organizate. Clipa emoţionantă a acordării panglicii Valsul - dansul de deschidere Voie bună şi... multe cîntece Micherechi „Toţi ca unul” Grupa micilor toboşari din clasa a doua a unităţii de pionieri nr. 2631 „Nicolaea Bălcescu” poartă numele marelui poet Mihai Eminescu. în acest an s-a sărbătorit într-un cadru festiv cea de-a 127-a aniversare a naşterii marelui poet şi tot cu acest prilej a fost inaugurat drapelul grupei. Mica festivitate a fost organizată şi s-a desfăşurat sub semnul devizei „Toţi ca unul”. La această mică sărbătoare au fost invitaţi toţi conducătorii celorlalte grupe de mici toboşari şi pionieri, conducătorii detaşamentelor, toţi pionierii şi micii toboşari, părinţii şi cadrele didactice, în pregătirea şi organizarea festivităţii, colectivul de părinţi al clasei a doua a dat un ajutor de nădejde, la fel ca şi reprezentanţii brigăzii socialiste „Gagarin” a Secţiei nr. 8 a întreprinderii „Volán” din Giula, care patronează grupa de mici toboşari. La timpul fixat, sala mare a căminului cultural s-a umplut de tineri pionieri şi mici toboşari în haine de sărbătoare, dar au fost prezenţi şi mulţi părinţi şi membri ai brigăzii „Gagarin”. Deschiderea serbării a constituit-o prezentarea vieţii şi operei lui M. Eminescu de către Gheorghe Dulău. în continuare Gheorghe Ardelean şi Viorica Sferle din clasa a doua au recitat poezii de Eminescu. în cadrul scurtului program cultural au fost cîntate: „Somnoroase păsărele”, ,,Pe lingă plopii fără soţ”, „De ce nu-mi vii”, „Ce te legeni” , în continuare, ca a doua parte a programului, a avut loc inaugurarea festivă a drapelului. Tovarășul Gheorghe Isai a rostit o mică cuvîntare în numele brigăzii socialiste, predînd apoi în mod sărbătoresc stindardul, drept cadou din partea brigăzii de patronare. Ana Goron, membră în colectivul de părinţi a legat apoi prima panglică pe acest drapel, în numele micilor toboşari Zoltán Ruja şi Ana Netea au preluat drapelul, rostind în numele colegilor cîteva cuvinte de mulţumire şi luîndu-şi angajamentul să fie demni de acest stindard, să se comporte cu cinste şi să înveţe cu rîvnă. în partea a treia a festivităţii a urmat un alt scurt program artistic, care a cuprins cîntece, dansuri şi jocuri populare româneşti. în încheiere - mulţumită colectivului de părinţi şi a brigăzii socialiste „Gagarin” - a urmat distracţie liberă pentru pionieri şi mici toboşari, cînd aceştia au fost serviţi cu ceai şi prăjituri şi s-a organizat tombolă, la care copiii au cîştigat cărţi şi dulciuri. Gh. D. Dreptunghiul Bîr-bîr-bîrr! E vînt, e ger, Se aud trosnind arţarii... In pădure, locatarii Stau . . . fără calorifer ... Cine vine pe cărare Şi-are pleduri în spinare? E un pui de ursuleţ. Prin troieni păşeşte-agale . . . Fiecare pleduleţ E-un DREPTUNGHI de lină moale. Cine îl învaţă oare Cui să-l dea pe fiecare? Uite: pledul cel mai mare îl ia ursul la culcare, Iar apoi, pledul mai mic îl ia Vulpişor Poznaş; Puiului de iepuraş Ii dăm pled mai mic un pic, Pledul şi mai mititel Puiului de aricel, Pleduleţul mic, mic, mic, Greieraşului pitic. Luiza Carol