Foaia românească, 2016 (Anul 66, nr. 1-53)

2016-01-22 / nr. 4

Omagiu adus de elevi și dascălii poetului „nepereche" Mihai Eminescu ar fi fost cu siguranță fericit să vadă cum azi îi este cinstită memoria, cum opera lui continuă să îi inspire pe elevi, pe dascăli și pe toți românii iubitori de neam și de poezie. Elevii de la școala din Bătania au sărbătorit de 15 ianuarie, împreună cu dascălii lor, printr-o serie de activități menite să-l omagieze pe patronul lor spiritual. în holul instituției a avut loc o expoziție de desene inspirate din poeziile lui Eminescu și un program dedicat marelui poet, în aceeași zi, și la grădinița românească din Bătania a fost sărbătorit Mihai Eminescu, cu o prezentare pentru copii și cu o oră de desen„Mihai Eminescu văzut prin ochii preșcolarilor". a.b. FOAIA românească Poetul național Mihai Eminescu, sărbătorit de elevii rulani La împlinirea a 166 de ani de la nașterea celui mai mare poet român, Mihai Eminescu, luceafărul poeziei românești a fost sărbătorit și în școlile din Ungaria. Mihai Eminescu a fost aniversat la Liceul românesc „Nicolae Bălcescu"din Jula, prin momente frumoase realizate de elevii școlii, joi, 14 ianuarie, printr-un spectacol de poezie pus pe scena Centrului Cultural Românesc. Programul artistic a fost susținut de un grup de liceeni, coordonați de profesoara de limba și literatura română Elena Olteanu. Cu acest montaj artistic tinerii au participat ziua următoare, vineri, 15 ianuarie, alături de alți elevi de la Colegiul Național„Mihai Eminescu" din Oradea la spectacolul organizat la Teatrul „Regina Maria" din Oradea, eveniment organizat cu ocazia Zilei Culturii Române și a sărbătorii patrimoniului spiritual al Colegiului Național, în acest cadru de sărbătoare a fost semnat și un acord de colaborare între cele două instituții, Liceul „Bălcescu" din Jula și Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Oradea. A. Butar Eminescu în ilustrațiile copiilor la Apateu Nu au uitat să-și amintească de marele poet român Mihai Eminescu nici profesorii și elevii școlii din Apateu. Astfel, pentru ziua de vineri, 15 ianuarie, elevii școlii generale s-au pregătit cu ilustrații și poezii la un mini-concurs organizat în cadrul școlii. Pentru această ocazie au pregătit desene toți elevii școlii, astfel cele mai bune ilustrații, după câte o poezie eminesciană au fost premiate. A luat locul I - Sándor Monok, din clasa a 8-a, locul II - Alexandra Reghina Laufi, clasa a 8-a, locul III - Eugenia Kacsó, clasa a 7-a și locul IV- Vivien Mező, clasa a 8-a. Programului dedicat poetului a fost coordonat de prof. Ildikó Oláh, iar la final au fost depuse coroane de flori la bustul lui Mihai Eminescu, aflat în curtea bisericii ortodoxe din Apateu. A.B.