Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-05-05 / nr. 18

10 FOAIA românească foaia@foaia.hu I DIVERSE I I Cea de a VIII-a ediție a Festivalului Internațional de Poezie București (FIPB)are loc în perioada 15-21 mai, în 10 spații culturale din capitală, scrie Mediafax. Evoluția proiectului din ultimii ani, precum și amploarea ediției din acest an transformă Festivalul Internațional de Poezie București (FIPB) în cel mai important festival de gen din România: peste 100 de poeți din peste 30 de țări, conferințe, mese rotunde, dezbateri, performance-uri și recitaluri de jazz, lansări de carte, evenimente dedicate copiilor în cadrul FIPT vor avea loc mai mult de 20 de evenimente organizate în 1o spații culturale cunoscute din oraș: Muzeul Național al Literaturii Române (str. Nicolae Crețulescu), Biblioteca Centrală Universitară „Carol I”, Muzeul Municipiului București-Casa Filipescu-Cesianu, Green Hours jazz-café, Grupul pentru Dialog Social, Point, Librăria Humanitas Cișmigiu, Librăria Humanitas Kretzulescu, Tramvaiul 26, Muzeul memorial „Tudor Arghezi-Mărțișor”. Programul include mese rotunde, dezbateri, performance-uri și recitaluri de jazz, lansări de carte, conferințe și pentru prima dată în istoria proiectului-evenimente dedicate copiilor. De asemenea, un moment inedit în arhitectura ediției din acest Peste 100 de poeți, din peste 30 de țări, vin în luna mai la București tnn an îl reprezintă și aniversarea PEN -instituție importantă și prestigioasă, care îi integrează pe scriitorii români în viața literară a lumii, moment care va atrage la București membrii PEN din aproape toate țările europene. Ungaria va fi reprezentată la acest eveniment de scriitorul Szőcs Géza. S copul celor mai ieftine destinații turistice cu plajă din Europa Cum Paștele a trecut, vacanța de vară este la o aruncătură de băț, iar destinațiile turistice încep să fie o prioritate pentru majoritatea persoanelor. Cu acest gând, Post Office Travel Money din Marea Britanie a întocmit o listă a celor mai ieftine destinații estivale de vacanță din Europa. Lista compară valoarea medie a cheltuielilor din timpul unei zile de vacanță din diferite destinații turistice. Costurile luate în considerare includ o cafea, o sticlă de bere locală, un pahar de vin, o sticlă de apă, o cină cu trei feluri pentru două persoane și o cremă solară, printre alte elemente necesare într-o astfel de călătorie, scrie Mediafax. Pe lista celor mai ieftine destinații de vacanță din Europa sunt incluse: 19. Ibiza, Spania, 18. Sorrento, Italia, 17. Nisa, Franța, 16. Zadar, Croatia, 15. Coasta Lisabonei din Portugalia,14.Sliema din Malta, 13. Insula Corfu din Grecia,12. Mallorca din Spania,n. Kefalonia (Grecia), 10. Zante (Grecia) 9. Creta (Grecia), 8. Limassol din Cipru, 7. Porec din Croația, 6. Costa Blanca din Spania, 5. Paphos din Cipru, 4- Marmaris din Turcia, 3- Costa del Sol din Spania, 2. Algarve, Portugalia, Sunny Beach din Bulgaria. Din Croația în Ibiza, acestea sunt cele mai ieftine destinații pentru o vacanța de vară a anului 2017 petrecută pe continentul european. 5 MAI 2017 Glume 2 Bulă avea inspecție la școală. -Bulă, te urmărește un urs, ce faci? - Fug! -Și dacă fuge și ursul? - Fug și mai tare. -Și dacă ursul fuge și mai tare? -Mă urc în copac. -Și dacă se urcă și ursul în copac? -Mă urc și mai sus. -Și dacă se urcă și ursul și mai sus? - Rece.... Dă-te dracu’, tu tu cu ursu’! .................................’.............. Tânăra soție o sună pe mama: -Mamă, nenorocitul ăsta iar nu vrea să mănânce pastele pregătite de mine!!!... - Draga mea, nu te enerva, iar cu binișorul, spune-i că ai depus efort când ai pus la fiert pastele... -Cum adică?Ce vrei să spui?Trebuiau fierte înainte de a le pune în farfurie?! Soția către soț. -Ce animal ai vrea să fii în viața viitoare? - Ei bine... Poate câine... - Deci nu este nimic ce ai vrea să schimbi? ................................................ Un bețiv merge pe drum împleticindu-se. Ajunge în fața unei case și strigă: - Femeie! Soțul tău e acasă? Apare o femeie la fereastră. - Da, doarme! -Atunci lasă-l, zice bețivul, continuându-și drumul. Procedează la fel de mai multe ori, în cele din urmă, ajunge la altă casă: - Femeie! Soțul tău e acasă? - Nu, răspunde femeia nervoasă. Nenorocitul s-a dus să bea și nu s-a întors nici până acum! - Hopa... Atunci, doamnă, ați putea, vă rog, să veniți până la poartă să vedeți dacă eu sunt soțul? Soțul vine acasă și-și găsește soția blondă tristă. - Mă simt îngrozitor, spunea ea. Am vrut să-ți calc noul costum și am făcut o gaură uriașă în pantaloni. -Nu-i nimic,draga mea. Costumul are două perechi de pantaloni. -Știu, pentru că ăsta a fost norocul meu, am folosit acești pantaloni ca să-i cârpesc pe cei arși. • -Ce bine arătați azi, mamă-soacră! Ați putea poza unui pictor chinez. -Ce amabil ești, Ionele dragă! Dar de ce unui pictor chinez? - Pentru că, de obicei, ei pictează balauri...