Foaia românească, 2018 (Anul 68, nr. 1-52)

2018-06-15 / nr. 24

◄ 2 FOAIA românească foaia(5)foaia.hu I ACTUALITĂȚI 9 * a Calendar ortodox 18 iunie, luni, Sf. Mc. Leontie, Ipatie și Teodul; Sf. Cuv. Erasm (Post) 19 iunie, marți, Sf. Ap. luda, ruda Domnului; Sf. Cuv. Paisie cel Mare 20 iunie, miercuri, Sf Mc. Metodie, Ep. Patarelor; Sf Calist, Patr. Constantinopolului (Post) 21 iunie, joi, Sf Mc. Iulian din Tars și Afrodisie 22 iunie, vineri, t) Sf. Ier. Grigorie Dascălu, Mitr.Țării Românești; Sf Sfinții Mc. Eusebie; Sf. Mc. Zenon, Zina și Calaction 23 iunie, sâmbătă, Sf. Mc. Agripina; Sf. Mc. Aristodeu pr. 24 iunie, duminică, (t) Nașterea Sf. loan Botezătorul (Sânzienele); Duminica a IV-a după Rusalii (Vindecarea slugii sutașului) O ANNO Veniți cu noi prin cartierul Törökzug Acum 38 de ani... * ORGAN AL UNIUNII DEMOCRATICE A ROMÂNILOR DIN UNGARIA La anul vor locui aici 1179 de familii Articol apărut în Foaia Noastră, 15 iunie 1980 Stimați cititori, acest colț de pagină îl vom dedica și în cursul acestui an amintirilor, vremurilor trecute. La evocarea acestora ne vom folosi de „Foile” vechi pe care le avem în arhiva redacției noastre. Fiți alături de noi în această călătorie în timp! Pe copertă. Primul concert al tinerilor muzicieni din ]ula și Micherechi, la sediul Uniunii Culturale Foto: Anca Becan 15 IUNIE 2018 Ș Post liber de învățător la școala din Aletea Ș coala Generală Românească din Aletea caută învățător bilingv pentru nivelul primar,începând de la 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații poate fi contactat Petru Selejan, directorul instituției. Telefon: 06/66-240492, e-mail:romiselek@freemail.hu. Dosarele de ocupare a postului se pot depune până pei august 2018, la adresa: Eleki Román Általános Iskola, 5742, Elek, Lőkösházi út 3- » Comemorarea poetului Mihai Eminescu, la Apateu "I d. 14 iunie, la Apateu, a avut loc un eveniment cultural cu ocazia comemorării poetului Mihai Eminescu (n.15 ianuarie 1850-d. 15 iunie 1889), al cărui bust se află în curtea bisericii. Programul a cuprins o slujbă de pomenire a poetului Mihai Eminescu și alocuțiuni despre marele poet, urmate de un program literar-artistic susținut de elevi de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea. Evenimentul a fost organizat de către Centrul de Documentare și Informare al AȚRU și Parohia Ortodoxă Română din Apateu, în numărul următor vom reveni cu o relatare de la acest eveniment. A.B. V Strada Eminescu, la ICR Seghedin vieri,15 iunie, Filiala Seghedin a Institutului Cultural Român Budapesta, împreună cu Consulatul General al României la Seghedin, Catedra de Limba și literatura română a Facultății Pedagogice „Juhász Gyula”, a Universității din Seghedin, Catedra de filologie română a Universității ELTE, Budapesta, Autoconducerea Naționalității Române din Seghedin, Universitatea de Vest din Timișoara și Departamentul „Litere” al Facultății de Teologie a Universității „Emanuel”, din Oradea, organizează prima ediție a evenimentului interdisciplinar internațional „Strada Eminescu”. Evenimentul, care se va bucura de prezența unor participanți din Timișoara, Oradea, Seghedin Jula și Budapesta, și marcând 129 de ani de la trecerea în veșnicie a poetului național Mihai Eminescu, reunește conferențiari și elevi, vorbitori de limbă română din România și Ungaria, într-o manifestare cultural-artistică și academică de ținută. Evenimentul interdisciplinar internațional „Strada Eminescu” se va desfășura la sediul Filialei Seghedin a ICR Budapesta (Seghedin, Piața Dugonics, nr 2, cod 6720), în intervalul 13.00-18.00. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. ® Poza săptămânii