Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2021 (Anul 33, nr. 6836-6872)

2021-12-10 / nr. 6864

Autorităţile din oraşul Balan caută soluţii pentru problema reprezentată de urşii care işi fac des apariţia in localitate Reprezentanţi ai administraţiei locale din Bălan şi ai societăţii civile, dar şi specialişti în domeniul cinegetic au încercat să caute împreună soluţii pentru problema reprezentată de apariţia frecventă a urşilor în localitatea de la poalele Hăşmaşilor, fiind organizată zilele trecute o dezbatere în sistem online pe această temă. Dezbaterea a fost iniţiată de Asociaţia Ecosportivă „Sufletul Hăşmaşului” din Bălan, care precizase că în contextul prezenţei tot mai frecvente a urşilor pe raza localităţii în spaţiul public sunt dezbateri pe marginea unor opinii şi soluţii, iar punctele de vedere şi argumentele sunt diferite, fiind bazate pe informaţii adevărate sau mai puţin adevărate şi din acest motiv ar fi nevoie de acţiuni imediate, continuare în pag. a 3-a Nici in acest an nu se va semna contractul de finanţare pentru extinderea şi reabilitarea reţelelor de apă şi canalizare în Harghita în luna septembrie, într-un răspuns la o solicitare a publicaţiei noastre, reprezentanţii SC Harviz SA îşi exprimau speranţa şi estimau că până la sfârşitul acestui an va fi semnat contractul cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene pentru finanţarea proiectului ce prevede extinderea şi reabilitarea reţelelor de apă şi canalizare în Harghita. Acest proiect, în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, a fost iniţiat în urmă cu cinci ani, însă, precizau reprezentanţii Harviz, procedurile greoaie şi contestarea licitaţiilor au fost principalele probleme care au dus la întârzierea semnării contractului de finanţare, în noul proiect regional de dezvoltare a reţelelor de apă şi apă uzată din Harghita sunt prevăzute investiţii în 20 de unităţi administrativ-teritoriale, continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS Informaţia„S”* Expoziţii MNCR la Muzeul Municipiului Bucureşti* Palatul Sutu a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6864 • VINERI, 10 DECEMBRIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Corbu: Despre cum încheie anul 2021 comuna din nordul judeţului, într-un interviu cu edilul Romeo Ţepeş-Focşa □ „Dacii din estul Transilvaniei” Palatul Suţu a găzduit, în intervalul 15 noiembrie - 7 decembrie, expoziţia de grafică şi colaj fotografic cu titlul „Dacii din estul Transilvaniei”, deschisă în aer liber, realizată printr-un parteneriat al Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu Gheorghe cu Muzeul Municipiului Bucureşti. Proiectul a beneficiat şi de arhiva media „Aurul şi Argintul antic al României” a Muzeului Naţional de Istorie a României, continuare în pag. a 2-a □ „Noi avem aşteptări foarte mari şi am vrea să realizăm multe şi repede, dar din păcate nu reuşim întotdeauna aşa cum ne-am propus” □ Printre proiectele comune cu Tulgheş şi Borsec se află şi introducerea gazului în cele trei localităţi în pag. a 4-a Medicii şi pacienţii din judeţul Harghita salută arondarea spitalelor din nou la Centrul Universitar Târgu Mureş Istoria începe în 2006, când, prin Ordinul Ministerului Sănătăţii Publice nr. 1765, privind arondarea judeţelor la centrele regionale, luându-se în considerare regiunile de dezvoltare socio-economică din care fac parte, precum şi distanţele aeriene şi terestre dintre un spital judeţean şi un anumit centru regional, semnat de ministrul Gheorghe Eugen Nicolăescu. „spitalele din judeţele Mureş, Alba, Braşov, Covasna, Harghita şi Sibiu au fost arondate Centrului Universitar Târgu Mureş, respectiv unităţilor sanitare regionale de tip IA şi IB din acest centru”. După 15 ani, prin Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 1355 din 31 iunie 2020, semnat de ministrul Nelu Tătaru, „spitalele din judeţele Harghita, Covasna şi Braşov sunt arondate Centrului Universitar Braşov, respectiv unităţilor sanitare regionale de tip IA şi IB din acest centru”, continuare în pag. a 5-a