Scînteia, martie 1980 (Anul 49, nr. 11671-11697)

1980-03-28 / nr. 11695

SCINTEIA — vineri 28 martie 1980 Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român (Urmare din pag. I) Realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România reprezintă chezăşia însăşi a înfăptuirii neabătute a Programului partidului, a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al Xll-lea, a ridicării României pe trepte tot mai înalte de civilizaţie, a înaintării victorioase pe drumul socialismului şi comunismului". (Aplauze puternice. Se scandează : „Ceauşescu - P.C.R. !"). Propunerea ca Plenara C.C. al P.C.R. să recomande sesiunii Marii Adunări Naţionale realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de preşedinte al Republicii Socialiste România a fost primită cu deosebită căldură de întregul Comitet Central, cu puternice şi îndelungi aplauze şi ovaţii, fiind adoptată în unanimitate. Participanţii la plenară au dat expresie sentimentelor de înaltă preţuire, dragoste şi recunoştinţă ce le nutresc faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru rolul hotârîtor pe care secretarul general al partidului îl are în elaborarea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, în elaborarea şi înfăptuirea întregii opere istorice de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, de ridicare necontenită a ţârii pe trepte tot mai înalte de civilizaţie şi progres, în creşterea prestigiului României socialiste pe plan mondial, a politicii ei de pace, prietenie şi colaborare cu toate statele lumii. Toţi cei prezenţi şi-au reafirmat încrederea deplină că sub conducerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, de numele căruia se leagă nemijlocit cele mai mari succese dobîndite de poporul român, cea mai rodnică şi mai bogată perioadă din întreaga istorie a României, patria noastră va înainta victorios, liberă, independentă şi suverană pe calea luminoasă a socialismului şi comunismului, calea fericirii şi bunăstării întregului popor. A luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, care a spus : „Stimaţi tovarăşi, Aş dori să exprim cele mai vii mulţumiri Comitetului Central al partidului pentru încrederea ce mi-a acordat-o prin propunerea ce urmează a fi prezentată Marii Adunări Naţionale, de a fi reales ca preşedinte al Republicii Socialiste România. Asigur Comitetul Central, întregul nostru partid şi poporul nostru că, dacă această hotărire a Comitetului nostru Central va fi adoptată de Marea Adunare Naţională, voi face totul pentru a demonstra, prin munca şi activitatea mea, că această încredere va fi onorată aşa cum trebuie să fie onorată de un comunist, de un soldat al partidului, de un fiu credincios al poporului român, care nu are şi nu va avea niciodată nimic mai presus decit interesele socialismului, ale comunismului în România, interesele poporului, ale întregii noastre naţiuni, interesele dezvoltării economico-sociale, ale politicii de pace, de colaborare internaţională, de asigurare a independenţei şi suveranităţii României socialiste." (Aplauze puternice. Se scandează : „Ceauşescu şi poporul !”). ★ Plenara C.C. al P.C.R. a adoptat, în unanimitate, alte hotărîri importante ce vor fi supuse spre aprobare primei sesiuni a celei de-a Vlll-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Plenara a aprobat, de asemenea, preşedinţii, birourile şi pe membrii comisiilor pe probleme ale Comitetului Central al partidului : Comisia pentru probleme de cadre de partid şi de stat; Comisia pentru problemele organizatorice de partid, de stat, ale organizaţiilor de masă şi obşteşti ; Comisia pentru problemele ideologice, ale activităţii politice, culturale şi de educaţie socialistă ; Comisia pentru problemele cooperării economice şi relaţiilor internaţionale ale partidului şi statului. Plenara a aprobat în unanimitate componenţa Colegiului Central de partid. Plenara a hotărît în unanimitate eliberarea tovarăşului Dumitru Popa din funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. în legătură cu trecerea sa într-o altă funcţie şi alegerea tovarăşului Ion Coman în funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. 3. C.C. al P.C.R. a analizat şi aprobat în unanimitate raportul cu privire la efectivul, compoziţia şi structura organizatorică a partidului, la data de 31 decembrie 1979, şi a apreciat că s-au întărit continuu rîndurile partidului, unitatea şi coeziunea sa, s-au manifestat cu mai multă fermitate capacitatea şi combativitatea revoluţionară a comuniştilor, s-a afirmat şi mai puternic rolul partidului de forţă politică conducătoare a întregii noastre societăţi. La 31 decembrie 1979, Partidul Comunist Român cuprindea în rîndurile sale 2 960 917 membri, cu 118 853 mai mulţi decît la finele anului precedent. C.C. al P.C.R. subliniază că această creştere cantitativă, dar şi calitativă a membrilor de partid reflectă uriaşa autoritate de care se bucură partidul în rîndul tuturor categoriilor sociale, adeziunea deplină a întregului nostru popor la politica internă şi externă a Partidului Comunist Român, unitatea indestructibilă a tuturor celor ce muncesc, fără deosebire de naţionalitate, în jurul partidului, al conducerii sale, al secretarului general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Plenara a apreciat, totodată, că este necesar să fie aplicate hotârîrile Congresului al Xll-lea şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu privind întărirea continuă a rîndurilor partidului, perfecţionarea structurii organizatorice de partid, intensificarea muncii politico-organizatorice a tuturor organizaţiilor de partid, garanţie fermă a creşterii rolului ce revine partidului în societatea noastră, a îndeplinirii în cele mai bune condiţii a misiunii sale istorice de a conduce, în strînsă legătură cu masele populare, întreaga noastră naţiune pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. 4. Plenara a examinat şi aprobat raportul privind activitatea desfăşurată de organele de partid şi de stat şi organizaţiile de masă in anul 1979 pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului, apreciind că această activitate a avut un caracter principial, organizat şi unitar. In această perioadă au fost promovate în funcţii de răspundere un număr mai mare de cadre din rîndul muncitorilor, femeilor, tinerilor în toate sferele construcţiei socialiste, s-a acordat o atenţie sporită repartizării mai judicioase a unor activişti cu munci de răspundere pe plan teritorial, precum şi aplicării principiului rotaţiei cadrelor, completării pregătirii şi folosirii mai eficiente a rezervei de cadre. Plenara a stabilit să se acţioneze în continuare într-un spirit de exigenţă sporită pentru selecţionarea, creşterea şi promovarea cadrelor, respectarea cu stricteţe a hotârîrilor, sarcinilor şi criteriilor stabilite de conducerea partidului in vederea ridicării în funcţii de răspundere în toate domeniile construcţiei socialiste a unor oameni profund devotaţi partidului, cu o înaltă pregătire profesională şi temeinice cunoştinţe politice, capabili să înţeleagă politica partidului şi să militeze pentru înfăptuirea ei. 5. Plenara a analizat şi aprobat raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii adresate conducerii partidului, organelor de partid şi de stat, organizaţiilor de masă şi obşteşti în cursul anului 1979, subliniind că activitatea desfăşurată în acest domeniu constituie o formă importantă a democraţiei noastre socialiste, exprimînd preocuparea crescîndâ faţă de problemele ridicate de cetăţeni. C.C. al P.C.R. apreciază că miile de scrisori ale oamenilor muncii dau expresie adeziunii lor totale faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru. Totodată, aceasta reprezintă un important mijloc de strîngere a legăturilor cu masele, de intensificare a dialogului cu oamenii muncii, exprimă interesul lor faţă de diferitele aspecte ale activităţii politice, economice şi sociale, atitudinea critică, constructivă faţă de neajunsuri, preocuparea pentru îmbunătăţirea continuă a muncii, angajamentul ferm de a face totul pentru înfăptuirea neabătută a documentelor Congresului al Xll-lea, a Programului partidului. ținind seama de perfecţionarea continuă a cadrului democratic în ţara noastră, plenara a stabilit măsuri menite să asigure în cele mai bune condiţii examinarea şi rezolvarea la termen a problemelor ridicate în scrisori şi audienţe de către populaţie, respectarea strictă a atribuţiilor şi răspunderilor ce revin cadrelor de conducere din toate unităţile socialiste şi ale organelor şi organizaţiilor de partid, de stat şi obşteşti, valorificarea mai bună a actualului cadru organizatoric şi instituţional de manifestare deplină a iniţiativelor creatoare ale oamenilor muncii. 6. Plenara a aprobat Raportul privind activitatea internaţională a partidului şi statului nostru, politica externă de pace, prietenie, de largă colaborare între toate naţiunile lumii, apreciind că în anul 1979 P.C.R., România socialistă au desfăşurat o intensă activitate internaţională în direcţia sporirii contribuţiei la soluţionarea problemelor majore care confruntă omenirea, la cauza destinderii, păcii şi colaborării, pentru întărirea prieteniei şi colaborării cu ţările socialiste, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, cu forţele revoluţionare, democratice, progresiste de pretutindeni. Partidul şi statul nostru şi-au adus o contribuţie activă la cauza securităţii in Europa, la lupta pentru înfăptuirea dezarmării, şi in primul rînd a dezarmării nucleare, soluţionarea pe cale paşnică, prin tratative a stărilor de încordare şi conflict, a tuturor diferendelor dintre state, lichidarea subdezvoltării şi instaurarea unei noi ordini economice internaţionale, rezolvarea marilor probleme ale lumii de astăzi în interesul tuturor naţiunilor. Plenara a aprobat întru totul şi a dat o înaltă apreciere activităţii desfăşurate după Congresul al Xll-lea de către partidul şi statul nostru, în noua situaţie internaţională creată, pentru oprirea încordării şi reluarea şi continuarea procesului destinderii. Partidul Comunist Român şi România socialistă au desfăşurat o intensă activitate pentru întărirea colaborării, solidarităţii şi prieteniei cu ţările socialiste, cu ţările în curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, precum şi cu partidele comuniste şi muncitoreşti, celelalte partide şi detaşamente ale clasei muncitoare, cu partidele şi organizaţiile democratice, progresiste, cu toate forţele înaintate, antiimperialiste, din întreaga lume, pentru promovarea unei politici noi de egalitate, libertate şi independenţă a popoarelor, pentru prietenie şi pace între toate naţiunile, pentru progresul social al întregii umanităţi. Plenara Comitetului Central a aprobat întreaga activitate desfăşurată în aceste direcţii de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. C.C. al P.C.R. a dat o înaltă apreciere rolului esenţial al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici externe de pace şi colaborare a partidului şi statului nostru, aportului său inestimabil la promovarea în raporturile internaţionale a principiilor deplinei egalităţi in drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, acţiunilor şi iniţiativelor sale valoroase consacrate făuririi unei lumi mai drepte şi mai bune în care popoarele să poată trăi libere, în pace, securitate şi înţelegere, să-şi înfăptuiască năzuinţele lor de progres şi bunăstare. Plenara a exprimat hotârîrea partidului şi statului nostru de a promova în continuare, cu consecvenţă, liniile directoare ale politicii externe stabilite de Congresul al XIl-lea, de Programul partidului, acţionind cu toată energia pentru sporirea rolului României socialiste în lupta pentru socialism, pentru pace, destindere şi largă colaborare internaţională. ★ In încheierea lucrărilor plenarei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat semnificaţia deosebită a alegerilor de deputaţi pentru Marea Adunare Naţională şi consiliile populare, care au pus puternic în evidenţă adeziunea întregului nostru popor la Programul P.C.R., hotârîrea nestrămutată a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, de a înfăptui neabătut politica internă şi externă a partidului şi statului nostru. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a relevat apoi sarcinile ce revin organelor şi organizaţiilor de partid şi de stat pentru aplicarea propunerilor şi sugestiilor făcute de cetăţeni in cadrul campaniei electorale, îndatorirea lor de a acţiona pentru realizarea programului pe care l-a votat întregul nostru popor şi a subliniat necesitatea întăririi legăturilor consiliilor populare cu masele de cetăţeni, conlucrarea lor pentru înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare economico-socială a tuturor judeţelor şi localităţilor ţării. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a referit la o serie de sarcini curente ale organelor şi organizaţiilor de partid, ale conducerilor ministerelor şi instituţiilor centrale, de unităţi economice pentru înfăptuirea exemplară a planului în industrie şi construcţii, pentru executarea la timp şi în bune condiţii a lucrărilor agricole, în vederea îndeplinirii tuturor obiectivelor planului cincinal. In încheiere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat necesitatea aplicării ferme în practică a orientărilor Congresului al Xll-lea al P.C.R. privind activitatea internaţională a partidului şi statului nostru, realizarea cu fermitate a liniei generale a politicii noastre externe de prietenie şi colaborare cu toate ţările socialiste, de pace şi înţelegere cu toate naţiunile lumii, de cooperare cu toate forţele înaintate de pretutindeni, pentru înfăptuirea unei lumi mai drepte şi mai bune, pentru ca toate popoarele lumii să se dezvolte libere, pe calea păcii, prosperităţii şi progresului. PAGINA 3 CU VOAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU (Urmare din pag. I) batem cu masele largi şi să unim eforturile lor pentru buna gospodărire şi soluţionarea problemelor din fiecare sat, din fiecare stradă, din fiecare întreprindere, din fiecare localitate. Pînă la urmă, problemele privind condiţiile de muncă şi de viaţă, participarea maselor la conducerea societăţii nu se soluţionează numai prin adoptarea hotărîrilor de ordin general; aceasta trebuie să se exprime în participarea directă a maselor şi în găsirea, împreună cu masele de oameni ai muncii, a soluţiilor, pentru toate problemele, fie ele mari sau mici. Este, fără îndoială, necesar să punem pe primul plan problemele dezvoltării generale a societăţii noastre, ale economiei, ştiinţei, culturii, învăţământului, ale ridicării nivelului de cultură şi conştiinţă socialistă a maselor largi populare, ale perfecţionării profesionale, ale lărgirii orizontului de cunoştinţe ştiinţifice şi tehnice — deoarece acestea constituie cerinţe obligatorii pentru o bună conducere, pentru participarea conştientă la conducerea societăţii noastre. Dar tot atît de necesar este să ne ocupăm de problemele de zi cu zi care interesează oamenii muncii, pe fiecare cetăţean. Să îmbinăm preocuparea pentru interesele generale, pentru realizarea programului de dezvoltare economico-socială cu soluţionarea concretă a problemelor de muncă şi de viaţă ale oamenilor, a problemelor legate de ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru. (Aplauze puternice). Nu trebuie să uităm nici un moment că întreaga dezvoltare, construcţia socialistă şi comunistă din patria noastră sunt destinate tocmai să creeze condiţii pentru ca poporul să se poată bucura din plin de minunatele cuceriri ale ştiinţei, ale cunoaşterii umane, de tot ceea ce a creat mai bun omenirea, naţiunea noastră, atît în domeniul cunoaşterii generale, cît şi în domeniul condiţiilor de muncă şi de viaţă. Aceasta este însăşi esenţa societăţii noastre socialiste, a socialismului în general, aşa cum este el conceput de clasici, de cei care au gîndit că trebuie schimbată societatea — care a fost nedreaptă şi în multe ţări mai este nedreaptă pentru cei mulţi —, cu o societate mai bună şi mai dreaptă, o societate a celor mulţi, în care cei mulţi să conducă şi să hotărască, să-şi asigure bunăstarea, fericirea, independenţa ! (Aplauze puternice, prelungite). Insist asupra acestei probleme pentru că esenţa democraţiei noastre constă tocmai în legătura nemijlocită, directă, a conducerii, a fiecărui activist de partid şi de stat — de sus pînă jos, de la preşedintele Republicii pînă la primarul comunal — cu oamenii muncii, cu cetăţenii, în asigurarea unui dialog viu cu poporul şi în soluţionarea problemelor împreună cu masele de oameni ai muncii. Nu este posibil şi nimeni să nu creadă că va putea conduce bine dacă nu se va sfătui permanent cu masele de oameni ai muncii, dacă nu se va sprijini pe masele de oameni ai muncii. Partidul nostru este puternic, Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste este puternic tocmai pentru că ele se bazează pe strânsa legătură cu masele de oameni ai muncii, întotdeauna partidul va acţiona în aşa fel încît politica sa să fie expresia directă a intereselor întregii noastre naţiuni socialiste. (Aplauze prelungite). Avem obligaţia, desigur, să aplicăm ferm şi programul în domeniul politicii internaţionale, angajamentul luat în faţa poporului nostru de a-i asigura condiţii de pace, de a întări prietenia şi colaborarea cu alte popoare, în vederea dezvoltării continue a societăţii noastre şi, totodată, a realizării unei lumi a dreptăţii sociale, a egalităţii, a conlucrării deplin egale între toate naţiunile lumii. Numai în asemenea condiţii este posibil să fie soluţionate marile probleme ale lumii contemporane, să se asigure politica de destindere, independenţă naţională şi pace. Doresc să reafirm şi la această primă plenară a Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, după alegeri, hotârîrea neabătută a partidului, a statului nostru de a face totul pentru a-şi aduce contribuţia la depăşirea stării de încordare în viaţa internaţională, la soluţionarea pe cale politică, prin tratative a problemelor complexe ale lumii de azi, la realizarea politicii de destindere, de asigurare a independenţei fiecărei naţiuni, de înfăptuire a unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta noastră. (Aplauze puternice, prelungite). Aş dori să exprim convingerea că întregul Consiliu Naţional, toate organizaţiile componente ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste vor face totul pentru înfăptuirea programului pentru care întregul popor a votat la 9 martie, asigurînd, în următorii ani, ridicarea ţării noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, trecerea la o nouă calitate în toate domeniile, la o nouă calitate a vieţii şi muncii, intrarea României într-un stadiu nou, superior, de dezvoltare, care să asigure mersul ferm înainte spre societatea cea mai umană şi cea mai dreaptă, spre societatea fără de clase şi fără asupritori, spre societatea comunistă ! (Aplauze puternice, prelungite). Mulţumindu-vă încă o dată pentru votul pe care l-aţi dat propunerii de a fi reales ca preşedinte al Republicii Socialiste România, vă asigur pe dumneavoastră, toate organizaţiile Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, întregul nostru popor că voinţa lor, voinţa poporului şi a naţiunii noastre vor constitui pentru,mine lege, că întotdeauna voi servi fără preget partidul, socialismul, poporul, independenţa şi suveranitatea României socialiste, pacea şi colaborarea internaţională ! (Aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung : „Ceauşescu — P.C.R.!“. Toţi cei prezenţi se ridică în picioare şi ovaţionează Îndelung, într-o atmosferă de puternic entuziasm, pentru secretarul general al partidului şi preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). HOTARÎREA Comitetului Central al Partidului Comunist Român si a Consiliului National al Uunturiii Democraţiei si Unităţii Socialiste Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste dau o înaltă apreciere modului în care s-au desfăşurat alegerile de deputaţi in Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare, precum şi rezultatelor acestora, considerînd că ele au constituit un remarcabil eveniment politic de amploare naţională, cu profunde semnificaţii privind stadiul actual al dezvoltării societăţii noastre socialiste,nivelul conştiinţei maselor largi de oameni ai muncii, unitatea întregului popor în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste exprimă cele mai calde mulţumiri milioanelor de alegători, întregului nostru popor pentru încrederea acordată candidaţilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste şi programului cu care aceştia s-au prezentat în alegeri, şi care are la bază însuşi Programul partidului, hotârîrile istorice adoptate de Congresul al XII-lea. Campania electorală a constituit o puternică manifestare a adeziunii depline a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului nostru popor la politica internă şi externă a partidului şi statului, la hotărârile Congresului al Xll-lea, la Programul de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate in România — care este programul de muncă şi de viaţă al întregii noastre naţiuni socialiste. In cadrul amplelor dezbateri desfăşurate în cursul campaniei electorale, al întîlnirilor între candidaţi şi alegători, oamenii muncii, animaţi de o profundă mîndrie patriotică, au reliefat cu putere uriaşele succese şi transformări înnoitoare realizate în ţara noastră in cursul celor cinci ani care au trecut de la precedentele alegeri. Ei au subliniat că progresele obţinute în dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii, ridicarea substanţială a nivelului de trai material şi spiritual al poporului, dezvoltarea democraţiei socialiste şi perfecţionarea conducerii întregii societăţi sunt rodul muncii eroice a întregului popor şi totodată rezultatul politicii partidului nostru, care aplică în mod creator principiile generale ale socialismului ştiinţific la condiţiile concrete ale României. In cadrul dezbaterilor publice din campania electorală s-a relevat că un rol esenţial în elaborarea şi promovarea acestei politici dinamice, novatoare, ce corespunde pe deplin intereselor întregii naţiuni, a avut şi are secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de numele şi activitatea căruia întregul popor leagă grandioasele, noastre înfăptuiri din ultimul deceniu şi jumătate, perioada cea mai fertilă din întreaga istorie a patriei. Activitatea politică din cadrul campaniei electorale s-a transformat, totodată, într-o largă tribună de discutare democratică a tuturor problemelor concrete ale construcţiei socialiste, de exprimare liberă a opiniilor oamenilor muncii cu privire la stările de lucruri din diferite domenii de activitate, de criticare a lipsurilor şi deficienţelor şi formularea unui mare număr de propuneri şi sugestii pentru îmbunătăţirea întregii noastre activităţi. Toate acestea au pus în lumină spiritul de răspundere, exigenţa şi principialitatea, înţelepciunea colectivă a maselor, devotamentul lor pentru cauza socialismului, contribuind la întărirea şi mai puternică a legăturilor dintre partid şi popor, dintre organele puterii de stat şi milioanele de cetăţeni ai patriei noastre. Alegerile din acest an s-au desfăşurat în condiţiile perfecţionării sistemului legislativ şi a democraţiei socialiste, asigurînd depunerea mai multor candidaturi într-un mare număr de circumscripţii electorale, posibilitatea alegerii celor mai destoinici, competenţi şi devotaţi fii ai patriei, reprezentarea mai judicioasă în Marea Adunare Naţională, ca şi în consiliile populare a tuturor categoriilor de oameni ai muncii, a maselor de femei, a cetăţenilor aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare, precum şi a celor care nu sînt membri de partid şi fac parte din Organizaţia Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Rezultatele obţinute în alegeri demonstrează convingerea întregului nostru popor că politica partidului asigură perspective minunate de înflorire a patriei, de progres şi bunăstare, precum şi hotârîrea sa nestrămutată de a face totul pentru înfăptuirea acestei politici, pentru prosperitatea, libertatea şi independenţa patriei. Alegerile constituie, de asemenea, o expresie elocventă a aprobării unanime de către poporul nostru a politicii externe de colaborare, pace şi prietenie a României socialiste, aintensei activităţi desfăşurate de partidul şi statul nostru, de preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru soluţionarea problemelor complexe cu care se confruntă în prezent omenirea, pentru continuarea cursului destinderii şi realizarea aspiraţiilor popoarelor de progres, securitate şi pace. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste felicită călduros pe noii deputaţi aleşi în Marea Adunare Naţională şi în consiliile populare şi le urează succes deplin în ducerea la bun sfîrşit a misiunii de înaltă răspundere ce le-a fost încredinţată, în slujirea devotată a cauzei construcţiei socialiste in România, a intereselor supreme ale întregului popor. Sarcini de cea mai mare importanţă revin organelor nou alese, care au datoria să întărească neîncetat legăturile şi conlucrarea cu masele de oameni ai muncii, să acţioneze cu un înalt spirit organizatoric şi gospodăresc pentru îndeplinirea tuturor prevederilor planului de stat, pentru dezvoltarea economico-socială a tuturor localităţilor patriei, pentru înfăptuirea neabătută a Programului partidului. Ele trebuie să stimuleze iniţiativa tuturor cetăţenilor, spiritul lor militant, hotârîrea de a-şi aduce aportul nemijlocit la opera de înflorire a patriei socialiste. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste îşi exprimă hotărîrea fermă de a lua toate măsurile şi de a acţiona neabătut în vederea realizării măreţelor obiective stabilite de Congresul al XII- lea, a Programului partidului — pentru care şi-au dat votul cetăţenii patriei, întregul nostru popor — asigurînd astfel împreună cu poporul şi pentru popor o viaţă demnă şi îmbelşugată, o societate a dreptăţii şi egalităţii între oameni, împlinirea celor mai înalte aspiraţii ale celor ce muncesc din patria noastră. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Consiliul Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste îşi manifestă deplina convingere că toţi oamenii muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregul nostru popor îşi vor consacra întreaga energie şi capacitate creatoare pentru realizarea cu succes a planului pe acest an şi pe întregul cincinal, se vor angaja cu toate forţele în lupta pentru ridicarea pe o treaptă nouă, superioară, a măreţei opere de edificare pe pămîntul României a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, pentru înălţarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie ca ţară liberă, prosperă și independentă în rîndul marii familii a națiunilor lumii.